Sopot przebuduje nadmorską trasę rowerową. Początek prac w poniedziałek
Od poniedziałku rowerzyści przemieszczający się nadmorską drogą rowerową w Sopocie będą musieli liczyć się ze sporymi utrudnieniami w ruchu. Rozpoczyna się bowiem remont tego popularnego szlaku. Po zakończeniu prac nawierzchnia nadal będzie wykonana z kostki betonowej. Możliwe, że utrzymane zostanie również ograniczenie prędkości do 10 km/h.
- od granicy administracyjnej z Gdańskiem do wybudowanego kilka lat temu hotelu Sopot Marriott Resort & Spa
- od Lasku Karlikowskiego do Chrobrego
Na czas trwania remontu przygotowano oznakowany objazd równoległymi ulicami: Park Jelitkowski - Bitwy pod Płowcami - powrót na trasę nadmorską (Wojska Polskiego) - Emilii Plater - Na Wydmach - Grunwaldzką - Parkową - Piastów - powrót na trasę nadmorską.
Kontynuacja prac po wakacjach
Po wakacjach planowane jest rozpoczęcie przebudowy pozostałego odcinka drogi rowerowej między Gdańskiem a skwerem Kuracyjnym (z wyjątkiem przebudowy nawierzchni na odc. Kordeckiego - Chrobrego).
Za inwestycję w zakresie branży drogowej, konstrukcyjno-budowlanej, zieleni oraz małej architektury odpowiada wyłoniona w przetargu firma Strabag z Pruszkowa (oferta na kwotę ok. 3,59 mln zł), zaś w zakresie branży elektroenergetycznej i telekomunikacyjnej - konsorcjum PUH EL Professional Mariusz Maszota z Gdyni o. Kębłowo oraz Amel z Góry w woj. pomorskim (oferta na kwotę ok. 1,66 mln zł).
Nawierzchnia nadal będzie z betonowej kostki
Przebudowa nadmorskiej drogi rowerowej nie oznacza jednak zastąpienia niewygodnej kostki betonowej nawierzchnią asfaltową. Nowa nawierzchnia nadal będzie ułożona z wykorzystaniem betonowego budulca, choć w formie niefazowej (gładkiej).
- Jest to realizacja przyjętej strategii, w ramach której w strefie konserwatorskiej w bezpośredniej bliskości plaży nie używamy asfaltu. Dotyczy to nie tylko alejki nadmorskiej, ale również jezdni - m.in. planowanej niebawem przebudowy rejonu ul. Parkowej. Dobrze ułożona nawierzchnia z kostki niefazowanej cechuje się zbliżonymi właściwościami do asfaltu. Jest ona również dopuszczona w standardach rowerowych - wyjaśnia Krzysztof Jałoszyński, inspektor ds. komunikacji rowerowej w Urzędzie Miasta Sopotu.
Sopot do roweru nie zachęca
Możliwe ograniczenia prędkości dla rowerzystów
Po remoncie przypuszczalnie nadal będą też obowiązywały ograniczenia prędkości dla rowerzystów do 10 km/h.
Osobom, które rzadko korzystają z roweru, wyjaśnijmy, że jest to całkowicie nieżyciowe ograniczenie. Przy prędkości 10 km/h z trudem można utrzymać równowagę na jednośladzie, zaś przekroczenie jej o 3-5 km/h możliwe jest bez większego wysiłku już przy jednokrotnym obrocie pedałami. Rowery Mevo posiadają natomiast wspomaganie elektryczne do prędkości 25 km/h.
- Ograniczenie prędkości nie wynikało ze stanu nawierzchni, a z występowania licznych punktów kolizyjnych z pieszymi. Tam, gdzie intensywny ruch pieszych krzyżuje się z ruchem rowerowym oraz przy wyjściach z klubów żeglarskich, ograniczenie prędkości rowerzystów może nadal okazać się niezbędne - przekonuje Jałoszyński.
Opinie (203) 1 zablokowana
-
2019-04-13 18:05
Jest różnica między droga rowerową moi drodzy i kochani (1)
Od strony Gdańska droga się zmniejsza i jest bardziej wyboista A latem to dramat kogoś wyprzedzić więc młodsza siostro dostosuj się do starszego brata żeby nam Gdańszczanom miło było Ciebie odwiedzać
- 27 22
-
2019-04-13 18:49
W Pacanowie kozy kują...
- 8 4
-
2019-04-13 18:45
Władze Sopotu nie lubią rowerów..... (1)
Jak w tytule,może by sie tak ktoś z rządzących tym pieknym miastem przejechał rowerem.
- 28 3
-
2019-04-13 18:47
z tym pięknym to ostro przesadziłeś/aś :)
- 3 3
-
2019-04-13 18:45
Krzysztof Jałoszyński gada jak mu płacą
czyli pracodawca.
Nie ma jaj chłop- 16 1
-
2019-04-13 18:14
Nowa niefazowa nawierzchnia zostanie uznana za niestabilną w 2026. Proponuję od razu przejść do płasko-dynamicznej
ze zmienną stałą dysocjacyjną. Stać nas na to, w końcu Polska.
- 44 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.