Sopot przebuduje nadmorską trasę rowerową. Początek prac w poniedziałek
Od poniedziałku rowerzyści przemieszczający się nadmorską drogą rowerową w Sopocie będą musieli liczyć się ze sporymi utrudnieniami w ruchu. Rozpoczyna się bowiem remont tego popularnego szlaku. Po zakończeniu prac nawierzchnia nadal będzie wykonana z kostki betonowej. Możliwe, że utrzymane zostanie również ograniczenie prędkości do 10 km/h.
- od granicy administracyjnej z Gdańskiem do wybudowanego kilka lat temu hotelu Sopot Marriott Resort & Spa
- od Lasku Karlikowskiego do Chrobrego
Na czas trwania remontu przygotowano oznakowany objazd równoległymi ulicami: Park Jelitkowski - Bitwy pod Płowcami - powrót na trasę nadmorską (Wojska Polskiego) - Emilii Plater - Na Wydmach - Grunwaldzką - Parkową - Piastów - powrót na trasę nadmorską.
Kontynuacja prac po wakacjach
Po wakacjach planowane jest rozpoczęcie przebudowy pozostałego odcinka drogi rowerowej między Gdańskiem a skwerem Kuracyjnym (z wyjątkiem przebudowy nawierzchni na odc. Kordeckiego - Chrobrego).
Za inwestycję w zakresie branży drogowej, konstrukcyjno-budowlanej, zieleni oraz małej architektury odpowiada wyłoniona w przetargu firma Strabag z Pruszkowa (oferta na kwotę ok. 3,59 mln zł), zaś w zakresie branży elektroenergetycznej i telekomunikacyjnej - konsorcjum PUH EL Professional Mariusz Maszota z Gdyni o. Kębłowo oraz Amel z Góry w woj. pomorskim (oferta na kwotę ok. 1,66 mln zł).
Nawierzchnia nadal będzie z betonowej kostki
Przebudowa nadmorskiej drogi rowerowej nie oznacza jednak zastąpienia niewygodnej kostki betonowej nawierzchnią asfaltową. Nowa nawierzchnia nadal będzie ułożona z wykorzystaniem betonowego budulca, choć w formie niefazowej (gładkiej).
- Jest to realizacja przyjętej strategii, w ramach której w strefie konserwatorskiej w bezpośredniej bliskości plaży nie używamy asfaltu. Dotyczy to nie tylko alejki nadmorskiej, ale również jezdni - m.in. planowanej niebawem przebudowy rejonu ul. Parkowej. Dobrze ułożona nawierzchnia z kostki niefazowanej cechuje się zbliżonymi właściwościami do asfaltu. Jest ona również dopuszczona w standardach rowerowych - wyjaśnia Krzysztof Jałoszyński, inspektor ds. komunikacji rowerowej w Urzędzie Miasta Sopotu.
Sopot do roweru nie zachęca
Możliwe ograniczenia prędkości dla rowerzystów
Po remoncie przypuszczalnie nadal będą też obowiązywały ograniczenia prędkości dla rowerzystów do 10 km/h.
Osobom, które rzadko korzystają z roweru, wyjaśnijmy, że jest to całkowicie nieżyciowe ograniczenie. Przy prędkości 10 km/h z trudem można utrzymać równowagę na jednośladzie, zaś przekroczenie jej o 3-5 km/h możliwe jest bez większego wysiłku już przy jednokrotnym obrocie pedałami. Rowery Mevo posiadają natomiast wspomaganie elektryczne do prędkości 25 km/h.
- Ograniczenie prędkości nie wynikało ze stanu nawierzchni, a z występowania licznych punktów kolizyjnych z pieszymi. Tam, gdzie intensywny ruch pieszych krzyżuje się z ruchem rowerowym oraz przy wyjściach z klubów żeglarskich, ograniczenie prędkości rowerzystów może nadal okazać się niezbędne - przekonuje Jałoszyński.
Opinie (203) 1 zablokowana
-
2019-04-13 22:53
mevo 10km/h (3)
czy rowery MEVO nie powinny mieć ograniczenia do 10km/h w Sopocie? zasuwają jak szaleni na tych elektrykach az strach z dziećmi wyjść na rower na ścieżkę od mola do Brzezna.. moze ktos sie tym zajmie . pewnie rowery maja jakis lokalizator to mozna tak je zaprogramowac zeby na ścieżce wzdłuż zatoki jechały 10km/h
- 2 10
-
2019-04-14 07:28
Z dziećmi nie wychodzi się na rower na ścieżkę (1)
Dziecko poniżej 10 lat jest zawsze pieszym i nie może poruszać się po drogach rowerowych właśnie z tego powodu, że dorośli mogą tam jeździć 50km/h!
- 3 2
-
2019-04-14 14:01
w Polsce, kraju urojeń, nie da się.
Zdaniem imbecyli zarządzających ruchem, legalne jest zepchnięcie rowerów z jezdni na drogę rowerową i pieszą.
Powstają całe ciągi takiej patologii uniemożliwiając jazdę z porównywalną prędkością do jezdni, do której rowerzyści są uprawnieni.- 0 1
-
2019-04-13 23:14
copot powinien zakazać wjazdu mewo, gdzie na salony tako bryczko... dziwne, że nie wprowadzono jeszcze punktów granicznych na wjeździe coby wpuszczać tylko rowery bmw, a auta oczywiście tylko powyżej 3,6 l pojemności i nie starsze niż 6 miesięcy
- 1 3
-
2019-04-13 21:42
Zwykły chodnik nie nazywałbym drogą dla rowerów (1)
znak to nie wszystko. czy jak na chodniku postawi się znak d-9 "autostrada" to z automatu chodnik staje się autostradą? no nie. drogi dla rowerów też mają swoje standardy. Z przykrością stwierdzam że żadna trasa w Sopocie nie ma nic wspólnego z żadną drogą dla rowerów.
- 11 1
-
2019-04-14 13:57
uwierz, dla niektórych staje się. Tu są tacy mądrale, co uważają, że znak decyduje i nie ważne że np. droga jest nieprzejezdna.
- 0 0
-
2019-04-13 21:20
(1)
Ja chodzę z prędkością 7-8 km / h , inni chodzą wolniej , a są i tacy co szybciej , gdy rower jedzie 15 km/ h , to jest wolna jazda.
- 7 1
-
2019-04-14 13:55
bardzo wolna
- 1 1
-
2019-04-13 20:16
Myślę, że powinno być ograniczenie do 5 km/godz. Wtedy (5)
wszyscy rowerzyści pieprznęli by rowery w krzaki i szli by piechotką bo po cóż wówczas rower. Polscy geniusze od rozwiązań drogowych udowodnili bezsprzecznie, ze jedyną, całkowicie i absolutnie bezpieczną prędkością jest 0 km/h. I tak trzymać.
- 26 1
-
2019-04-13 20:27
(1)
ale tak cała infrastruktura rowerowa w naszym kraju wygląda. z jednej strony zachecają by przesiadac się na rowery z drugiej strony infrastruktura zniecheca. bo kto sie przesiadzie na rower zeby wlec sie maks 20kmh . bo wiecej sie bezpiecznie nie da. juz nie wspominajac o swiatlach. jedno skrzyzowanie 6swiatel
- 5 1
-
2019-04-14 13:54
bo głupki włodarskie wymogły zmianę przepisów, by rowery zepchnąć obowiązkowo na pieszorowerówki. Stąd zaczęła się cała patologia i cyrk z motopatolskimi zachowaniami na drogach. Nikt inny nie prowokuje tego zła jak mister infrastruktury.
- 1 0
-
2019-04-14 00:30
Właśnie po to jest to ograniczenie (2)
Alternatywą byłoby przerwanie ciągu rowerowego i nakaz przemierzenia pieszo odcinka z największym ruchem pieszych. A tak, nie zsiadasz, tylko przemierzasz ten kawałek "bardzo wolno". Zresztą kto rozsądny, lubiący rower pcha się w to bagno w sezonie? Przecież tam nie ma jazdy właśnie przez te tabuny rowerów jadące 15-20, oraz plażowiczów, którzy mają pierwszeństwo, więc nawet nie raczą zadbać o własne bezpieczeństwo i rzucić okiem. Jak dodamy do tego "Kwiatkowskich" i "Majki" mamy ddr, którego najlepiej unikać jak ognia, niezależnie, czy jest asfaltowa, czy choćby z płyt meba. W kwietniu można się tam przejechać od biedy.
- 3 2
-
2019-04-14 09:55
kto sie pcha? a znasz lepszą trase przez Sopot? w tym problem ze tam nic innego nie ma.
- 1 1
-
2019-04-14 08:34
Nakaz prowadzenia roweru. Głupszej wypowiedzi nie czytałem
- 2 1
-
2019-04-13 20:01
ścieżkę niszczą śmieciarki i służby miejskie (1)
to nie jest ulica, tylko kostka na lekkiej podbudowie!
- 23 2
-
2019-04-14 13:51
oni mają prawo niszczyć dorobek podatników, gdyż współpracują z haraczownikami
- 0 1
-
2019-04-13 18:26
Z dzieckiem strach jechać (2)
Ciasno, krzywo, szybcy rowerzyści i olewajacy zasady bezpieczneństwa turyści na wypożyczony cztero-kołowcach.
- 44 5
-
2019-04-14 13:48
ale nie można tam z dzieckiem jechać. Z dzieckiem masz jechać po chodniku
- 1 1
-
2019-04-13 18:34
To idź z dzieckiem do lasu...
Zamiast biadolic.... Czysto, świeże powietrze i brak d**ili
- 6 6
-
2019-04-13 18:17
(4)
Tylko asfalt, każda kostka bo to jest porażka. Dziękuję, pozdrawiam.
- 114 11
-
2019-04-14 08:12
Kostka niefazowana > asfalt o niskiej jakości (2)
Taka prawda, zobacz sobie co się dzieje z "asfaltem" na ścieżce rowerowej od stadionu w Gdańsku do Nowego Portu. To ja już wolę kostkę niż jakby mieli taką fuszerkę zrobić. Nie wiem co ludzie mają ze dla nich KAŻDA kostka jest zła
- 2 4
-
2019-04-14 13:46
ale co za problem ponaprawiać asfalt niefazowaną kostką? Są ludzie, co się na tym znają i potrafią to bardzo ładnie zrobić.
- 1 2
-
2019-04-14 09:00
To antynomia
Asfalt zawsze lepszy. Porównanie starego asfaltu i nowej kostki jest bez sensu.
Drogi z kostki tez się starzeją i wówczas i tak są gorsze niż asfaltowe.
Kiepski asfalt lepszy niż kiepska kostka. Dobry asfalt lepszy niż dobra kostka. Jedna i druga nawieszchnie można ułożyć dobrze i zle.
Porównanie starego asfaltu od nowej kostki prowadzi do niewłaściwych wniosków.- 8 2
-
2019-04-14 00:05
Kiedyś tam był asfalt
- 2 1
-
2019-04-13 18:04
Sopot for ever No.1 (4)
Widac ze ceny kolo 20.000 zl m2
- 17 16
-
2019-04-14 13:32
w cenie chyba ktoś się o jedno zero pomylił, w DE to by kawał autostrady powstał, a czas to już jest kosmos, do połowy czerwca taki kawałek ?? i po wakacjach dalej ?? no comment
- 1 1
-
2019-04-13 18:13
(2)
Ceny z kosmosu
- 5 4
-
2019-04-13 18:25
Bedzie niedlugo nawet do 30.000 zl za m2 (1)
Kupowac
- 5 1
-
2019-04-13 18:56
Milion pięćset sto dziewięćset trylionów dziewięćdziesiąt pięć i dwadzieścia centów.
Nettto!- 3 3
-
2019-04-13 18:08
(4)
Najpierw zalali tysiącami ton betonu i asfaltu cały dolny sopot a teraz będą z kosteczki dróżkę kłaść bo konserwator chce. hehehe
- 148 12
-
2019-04-14 13:11
już jest z kostki tylko bez sensu bo nie dość że miała ta kostka facy na brzegach to jeszcze położono ją w poprzek
a nie wzdłuż, teraz będzie gładziej i lepiej ale mogli o tym pomyśleć jak poprzenio układali
- 2 0
-
2019-04-13 21:42
Bujaj się!Brawo Sopot!
- 1 7
-
2019-04-13 19:18
Konserwator nie ma nic do gadania.
To wymysł Karnowskiego.- 18 2
-
2019-04-13 18:28
Konsetwator tu rządzi.
Zejdź na ziemię śmieszku.- 2 9
-
2019-04-14 13:08
dużo taniej i szybciej było by na istniejącej drodze rowerowej wyłożyć jedną warstwę
czerwonego asfaltu, a tu będą wydawać podwójnie pieniądze bo starą trzeba rzzebrac i ułóżyć nową co będzie długie i kosztowne
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.