• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopot. Inwestycje rowerowe na 2020 rok

Kamila Lulińska
30 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Chciałbyś wiedzieć co nowego planuje Sopot w sektorze inwestycji rowerowych? Zobacz, czego możemy się spodziewać w tym roku. Chciałbyś wiedzieć co nowego planuje Sopot w sektorze inwestycji rowerowych? Zobacz, czego możemy się spodziewać w tym roku.

Koniec pierwszego miesiąca nowego roku już prawie za pasem i choć pogoda za oknem nieco niezimowa, to wciąż do wiosny nam daleko. Odliczamy niecierpliwie do okresu w roku, w którym "oficjalnie" rozpoczynamy sezon rowerowy, dlatego już teraz zapytaliśmy przedstawicieli trójmiejskich władz, jakie inwestycje rowerowe realizowane będą w ramach tegorocznego budżetu. Jako pierwszy z trójmiejskiej aglomeracji przedstawimy Sopot.

Co według Ciebie powinno być priorytetem w inwestycjach rowerowych w Sopocie?


Już teraz możemy powoli planować wiosenne i letnie wycieczki. W tym roku zaplanowanych do realizacji zostało kilka projektów dotyczących infrastruktury rowerowej. Przyjrzymy się czterem największym. Dwa z nich dotyczą modernizacji i budowy dróg rowerowych, a pozostałe - przebudowy kwartału ulic oraz naprawy szlaku rekreacyjnego w TPK.

- Staramy się do komunikacji rowerowej podchodzić kompleksowo, dlatego realizujemy tak różne zadania - mówi Krzysztof Jałoszyński, oficer rowerowy w Sopocie. - Niewątpliwie rowerzystom przypadnie do gustu nowa, gładka, asfaltowa nawierzchnia wyremontowanych dróg rowerowych. Remontowana infrastruktura jest już "pełnoletnia" i nie spełnia nowoczesnych standardów.

Wspólny przejazd rowerowy po Sopocie: wciąż wiele miejsc wymaga poprawy


Inwestycje rowerowe w Sopocie na 2020 rok



  1. Droga rowerowa wzdłuż alei Niepodległości - Modernizacja i budowa drogi rowerowej wzdłuż al. Niepodległości od ul. Wejherowskiej do ul. Armii Krajowej (element dużego projektu przebudowy skrzyżowania) - w ramach prac w okolicy ul. Wejherowskiej zawężona zostanie al. Niepodległości, a z zaoszczędzonego miejsca wykonana zostanie pełnowymiarowa DDR o nawierzchni bitumicznej. Pozwoli to ostatecznie domknąć infrastrukturę rowerową na tym obszarze. Koszt przebudowy skrzyżowania to około 10 mln zł, z czego 9,5 mln zł ze środków UE.
  2. Droga rowerowa wzdłuż Armii Krajowej od 23 Marca do al. Niepodległości (przy pętli trolejbusowej) - modernizacja nawierzchni na bitumiczną, korekta przebiegu w punktach konfliktowych, wyniesienie skrzyżowań. Droga ta jest już wysłużona, więc niezbędna jest zarówno modernizacja nawierzchni, jak i dostosowanie rozwiązań do współczesnych standardów. Koszt 3,2 mln zł, z czego 2,9 mln zł z dofinansowania UE.
  3. Przebudowa kwartału ulic: Parkowa, Kordeckiego, Wojska Polskiego, Kilińskiego. - stworzenie tzw. woonerfu, czyli spokojnej przestrzeni przyjaznej pieszym i rowerzystom. Po przebudowie będzie to prawdopodobnie największy woonerf w Polsce - będzie miał długość 1,2 km. Przebudowa etapami, koszt na rok 2020 - 7 mln zł.
  4. Szlak rekreacyjny przez Trójmiejski Park Krajobrazowy - wyrównanie, oznakowanie i naprawa nawierzchni około 7 km tras leśnych w Sopocie (pod kątem pieszych i rowerzystów). Celem projektu jest z jednej strony wykorzystanie walorów przyrodniczych naszego parku krajobrazowego, z drugiej ochrona bioróżnorodności poprzez kanalizację ruchu turystycznego. Projekt realizowany wspólnie z Gdańskiem i Gdynią, koszt sopockiej części (7 km tras) to około 950 tys. zł.


Wiaty rowerowe przy szkołach



Władze Sopotu nie zapominają również o młodszych rowerzystach. Na ten rok zaplanowano wyposażenie czterech szkół podstawowych w wiaty rowerowe. Przed wakacjami wybudowane zostaną pierwsze dwie wiaty - lokalizacja pierwszej wiaty rowerowej jest już pewna, jednak wciąż trwają ustalenia co do wyboru drugiej placówki. Po wakacjach zaś, władze miasta planują wybudować kolejne dwie wiaty na terenie kolejnych szkół podstawowych.

- W przypadku pierwszej wiaty na pewno będzie to SP 8 przy ul. Golca - mówi Krzysztof Jałoszyński. - W przypadku drugiej ostateczna decyzja jeszcze nie zapadła. Ostateczna lokalizacja będzie uzależniona od uzgodnień z Miejskim Konserwatorem Zabytków. Docelowo wszystkie placówki edukacyjne chcielibyśmy wyposażyć w tego typu infrastrukturę.

Opinie (54)

  • "zawężona zostanie al. Niepodległości" to jest niemożliwe!

    al. Nieodległości musi spełniać normy i każdy pas musi pomieścić samochody ciężarowe i autobusy, nie będzie żadnego zwężania a jak już to skarpa na skrzyżowaniu zostanie przesunięta i może ten wysoki kamienny mur oporowy też, chociaż nie wiem czy to możliwe bo stoi tam dom. Ciężka sprawa i jedynym wyjściem jest chyba zwężenie i przesunięcie chodnika po drugiej stronie wtedy cała al. Niepodległości będzie mogła biec bliżej morza a po drugiej stronie będzie miejsce na drogę rowerową i chodnik

    • 4 3

  • Drogi TPK są we większości dewastowane przez sprzęt do wyrębu i pojazdy ciężarowe.

    Czy zarządzający TPK w miejscach zniszczeń nie powinni tych dróg doprowadzać do porządku?

    • 17 1

  • Sopot ma najgorsze drogi rowerowe w całym Trójmieście (2)

    Zamiast zrobić jedną porządną DDR łączącą Gdańsk, Gdynię i Sopot wzdłuż Niepodległości, to puszczają ruch bocznymi uliczkami, gdzie jest pełno krawężników i dziura na dziurze, aż strach jechać.
    Jak już robią coś nowego (Łokietka), to zupełnie bez ładu i składu - zmiana stron co 150 m, wertepy, a co najlepsze drogą kończy się w połowie.

    • 25 4

    • (1)

      łokietka to masakra, ale od jakiegoś czasu jest całkiem nieźle, 23 marca ok, kamienny potok też spoko..

      • 1 5

      • chyba na biegowym rowerku dziecięcym się przemieszczasz skoro tak twierdzisz :D

        • 4 1

  • Chiny

    Droga do chińczykowego hotelu......... priorytet Kudłatego :)

    • 5 1

  • Niech sobie dadzą spokój. (1)

    Jak mają to w takim standardzie robić jak to co jest, to lepiej niech nic nie robią.
    Wszędzie strefa 30, a oni jakieś różowe slalomy na 3m chodniku robią.
    To się w głowie nie mieści jak nieprzemyślane to jest.

    • 21 5

    • Tak jak niwelacja :-)

      Jezdnią masz płasko, wystarczy że zjedziesz na rowerówkę, to każda posesja, każda jezdnia = najmniej dwa krawężniki, które prawie nigdy nie są zero, a najczęściej przekraczają normę.
      Dodatkowo wiadomo, że raz w górę, raz w dół, bo niwelacja nie oznacza równania nawierzchni wzdłuż, a takie zasady obowiązują tylko dla jezdni.
      Ostatnio pojawiła się moda wykańczania zjazdów krawężnikami zaokrąglonymi, gdzie z zasady całe zaokrąglenie wystaje ponad powierzchnię jezdni i wysokość z automatu przekracza normę. To jest naprawdę choroba umysłowa.

      • 6 0

  • Czyli lipa na maksa (1)

    Nie zrobią nic nowego a tylko wydają kasę na poprawianie tego co jest i w zasadzie działa.
    Zrobić ale tak by nic przypadkiem nie poprawić. Tak jak trasa nadmorska.
    Naprawdę Sopot ma sporo problemów komunikacyjnych dotykających rowerzystów. Ale akurat nie tam.

    ŻE-NA-DA

    • 18 2

    • nic nie poprawią fuszera jak była tak dalej będzie.

      • 4 1

  • sezon rowerowy sie nie konczy (1)

    • 16 3

    • Kończy się samochodowo-osobowy.

      • 4 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum