• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Są dotacje na rowery elektryczne. Można już składać wnioski

Michał Sielski
1 stycznia 2024, godz. 06:00 
Opinie (158)
Najnowszy artykuł na ten temat Znów dotowali zakup rowerów elektrycznych
Dotacje na zakup rowerów elektrycznych to jeden z punktów gdyńskiej strategii rozwoju ruchu rowerowego. Dotacje na zakup rowerów elektrycznych to jeden z punktów gdyńskiej strategii rozwoju ruchu rowerowego.

Co najmniej 70 kolejnych mieszkańców Gdyni otrzyma dotacje na zakup roweru elektrycznego w 2024 roku. Ze złożeniem wniosku trzeba się jednak pospieszyć, bo pierwszeństwo mają ci, którzy nie zakwalifikowali się do programu dotacji w 2023 roku. Zgodnie z decyzją Rady Miasta Gdyni znaleźli się oni automatycznie na liście wnioskujących w roku 2024. Na zakup roweru elektrycznego można dostać do 2,5 tys. zł.



Chciał(a)byś mieć rower elektryczny?

Wnioski przyjmowane są od 1 stycznia do 15 października każdego roku i na początku kolejnego mieszkańcy Gdyni są informowani czy został on przyznany przez pracowników Referatu Zrównoważonej Mobilności Urzędu Miasta Gdyni. Na dotację przeznaczono 180 tys. zł pochodzących z dotacji Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku.



Już wiadomo, że nie wszyscy dotacje dostaną, więc osoby, które nie zakwalifikowały się do programu z uwagi na wyczerpanie się ubiegłorocznej puli środków, znalazły się automatycznie na liście wnioskujących w roku 2024. Dlatego warto spieszyć się ze złożeniem wniosku w nowym roku, bo jeśli uda nam się załapać na dofinansowanie, to możemy dostać do 50 proc. wartości poniesionych kosztów (ale nie więcej niż 2,5 tys. zł).

Tu znajdziesz wniosek na dotację na rower elektryczny.



Wnioski można składać w formie papierowej oraz elektronicznie, przez ePUAP.

Dotacja dla ponad 70 mieszkańców



Dotacja na zakup roweru elektrycznego została zapisana w Strategii Rowerowej dla Gdyni do 2030 roku. Współpracując z WFOŚiGW udało się przeznaczyć 2,8 mln zł na ten cel do 2030 roku.

- Aktualnie zakończyliśmy pracę nad Strategią Rowerową dla miasta na najbliższe 7 lat i jednym z jej celów jest program dotacji na zakup roweru elektrycznego. Środki pozyskane od WFOŚiGW pozwolą na jego szybszą realizację, co przekłada się na zadowolenie naszych mieszkańców - zauważa Marcin Wołek, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdynia.

Miejsca

Opinie (158) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Dotacje nie dla wszystkich.

    Dotacje powinni w pierwszej kolejności otrzymywać niepełnosprawni i po 60tce, na dojazd do pracy. Szkoda że w Rumi nie ma dotacji. W Gdyni przy ul. Hutniczej brak ścieżki rowerowej, aż w końcu kogoś rozjadą, z Rumi dużo ludzi do jedzą do pracy.

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    (13)

    Ja w zeszłym roku kupiłem rower elektryczny i polecam tak zarobić każdemu kto jeszcze nie ma. Jak jeździ się na niskim poziomie wspomagania, to też można się mocno zmęczyć, tyle że zrobicie wycieczkę 60 kilometrów, a nie 20 km. Wiosną planuję dokupić drugą baterię, żeby zwiększyć sobie zasięg.

    • 26 40

    • (3)

      Jeśli nie jesteś inwalidą to zrób sobie trening, zasięg się zwiększy kilkukrotnie, poprawi zdrowie i zostanie cała suma w portfelu.
      Na zwykłym 200-250km dziennie w sezonie jak robię dłuższą wycieczkę.

      • 8 9

      • Możesz też zrezygnować z auta i zostanie dwudziestokrotność tej sumy w portfelu :P (2)

        I jeszcze oszczędzisz na siłowni do której i tak nie chciało ci się chodzić.

        • 2 6

        • (1)

          Nie potrzebuję siłowni. Auto nie zastępuje roweru i na odwrót. Także pajacyku na chudych nóżkach - w nowym roku nie zapomnij o dniu nogi, żeby byle wiaterek cię nie przewrócił :*

          • 1 1

          • Na nartach też podchodzis jodełką? Czy jednak wyciągiem? Nie czaisz istoty elektrycznych rowerow.

            • 0 0

    • Na 20km to mi się z domu nie chce wychodzić. (1)

      Jeżdżę rekreacyjnie i dosyć rzadko bo jedynie latem co kilka dni ale jak idę na rower to po to żeby się zmęczyć, co przy 20km jest nierealne chyba żebym te 20km pod górę jechał.

      • 1 1

      • 20 km to jest 40 minut przy 30km/h

        Wjechać na górny taras mp Kleszą i zjechać Spacerową (albo na odwrót jak mieszkasz na górze) to jest akurat 20 km i można się zmęczyć. Albo samą Kleszą ale 4 razy. A po płaskim 20 km to na tyle mały dystans, że da się obturacji oskrzeli dostać jak dociśniesz.

        • 0 0

    • Elektryk (1)

      Ja też kilka lat temu kupiłam sobie rower elektryczny, ale używany Byłam bardzo zadowolona. Do czasu, jak nie padła bateria. Nie opłaca się kupować używanych, bo ciężko jest dostać baterię. I na pewno nie da się kupić nowej baterii, bo rower- model stary :(

      • 2 1

      • Baterie można zregenerować bez problemu. Wystarczy poszukać firm które się tym zajmują...

        • 2 0

    • 20? (3)

      Ja robię wycieczki bez elektryka rowerem górskim po lasach 50-80 km bez problemu. Wystarczy trening i kondycja. Naprawdę komuś chyba zależy żeby społeczeństwo było coraz bardziej słabe i od 2020 odbiera ludziom odporność i możliwości nabierania kondycji...

      • 9 4

      • Oho mamy i odpowiedź królów szos (2)

        Jadących środkiem ulicy a Ty się za nimi ciągnij bo to wielki kolarz. Najgorszy sort. Wszystko mi się należy bo przejadę 200km rowerem, przytemperujcie trochę to swojego ego bo świat nie należy tylko do was.

        • 7 9

        • Tobie się należy, bo jemu nie. Jasne mitomanie.

          • 2 1

        • Oho mamy tu kanapowca co czytać nawet ze zrozumieniem nie potrafi

          Wieczny malkontent z nadwagą co pewnie w 2020-2023 przyjął wszystkie 7 dawek eliksiru "zdrowia" i maski nie zdejmował przez 24h/dobę. Przecież koleś pisze wyżej że po lasach jeździ a nie środkiem ulicy. Poza tym na szosie jeździ się kolarzówką jeśli już a gościu pisze że rowerem górskim. Naprawdę tak zazdrościć komuś kondycji i zdrowia że robi 50-200 km bez wspomagania? Przynajmniej tacy grama tłuszczu nie mają i nie chorują (nie muszą używać masek i przyjmować podejrzaną chemię w kolejnych dawkach). Nie mierz innych względem siebie. Zrobić 50-80 km to naprawdę nie jest problem

          • 6 2

    • to nie ty pajacyjku robiesz tylko silnik elektryczny za ciebie

      • 7 6

  • Rower

    Czemu elektryczny rower?

    • 0 0

  • Czyli mam zapiep...ć na przyjemnosci dla innych? Nie ma innych palacych potrzeb? (2)

    • 23 1

    • (1)

      Pieniądze są z WFOŚiGW. Chociaż kilka zdań artykułu przeczytaj zanim napiszesz komentarz

      • 0 1

      • A oni mają z naszych podatków!

        • 0 0

  • Żadnych "elektryków" - sprzęt dla leniwych mięczaków bez pary w nogach !!!

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    (9)

    Weryfikuje ktoś czy te rowery nie są potem sprzedawane dalej?

    • 96 2

    • (5)

      Nie, to ma na celu podniesienie cen rowerów elektrycznych. Tyle ile dopłaty = o tyle cena w sklepie wyżej.
      Jeszcze się nie nauczyliście jak działa ten mechanizm?

      • 34 5

      • ...bo 70 osób dostanie dopłatę? (4)

        Normalnie popyt wzrośnie o ponad 9000%. Szykuje się załamanie rynku bo ekwiwalent 2 klas szkolnych kupi sobie elektryki.
        Ja już się nauczyłem jak działa ten mechanizm- każda inicjatywa która miała by szansę zmniejszyć popyt na paliwa i samochody (jakkolwiek mizerna, jak ta tutaj) zostanie zaatakowana przez trolle internetowe. Nie mam pojęcia czemu, przecież koncerny paliwowe i samochodowe wcale nie mają historii robienia wszystkiego co możliwe żeby uzależniać coraz więcej ludzi od swoich produktów (ciężki sarkazm).

        • 1 8

        • (2)

          Nie ogarniasz jak się ustawia przetargi, dopłaty, licencje pod konkretne firmy, więc zamilcz

          • 2 0

          • Nie ogarniasz podstaw logiki- to klienci dostaną dopłatę, nie sklep. (1)

            Ktoś kogoś zmusza do zakupu roweru konkretnej marki albo w konkretnym sklepie? Bez tego klient sprawdzi ceny w necie i pójdzie tam gdzie taniej dostanie to co sam sobie wybierze. Jak chcesz coś takiego ustawiać pod sklep?

            Naturalnie nadal można robić przekręty, ale raczej w postaci wybierania osób które dostaną dopłatę. Niespecjalnie duży biznes kiedy chodzi o 2,5 tys na głowę.

            • 2 1

            • co

              przecież jeśli dobiorą odpowiednio ludzi, to mają 180 tysięcy. To już połowa rydwanu w Gdańsku (:

              • 0 0

        • chyba jeszcze nie umiesz w życie

          • 3 0

    • (2)

      Nikomu nie będzie się chciało w to bawić - jakbyś czytał regulamin za tą dotację, to byś wiedział, że rower musi być obklejony specjalną naklejką mówiącą o tym, że był dotowany przez Szczurka + musisz co miesiąc udać się do UM aby pokazać, że dalej masz ten rower.

      • 3 3

      • Bzdura kompletna nic nie musisz robic wiec bajek cwaniaku nie wciskaj

        • 1 1

      • A nie trzeba dać urzędnikowi się nim przejechać ??

        Kto wymyślił takie cuda?? Szczur??

        • 2 1

  • Totalna głupota.

    Dopłata wiąże się ze wzrostem cen elektryków dla "wybranych", za które zapłacą zwykli podatnicy. Typowa komuna.

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Powinni te pieniądze przeznaczyć na zadaszone i monitorowane parkingi (6)

    W centrum i na osiedlach, bo to jest teraz główny problem rowerzystów. A nie dotacje dla nielicznych, gdzie rower bez baterii i tak jest bardziej eko niż ten z baterią i nie każdy go potrzebuje.

    • 62 5

    • Powinni .... (3)

      Dzień dobry, fajny pomysł drugi wśród tych wpisów. Ja chwałę urząd miasta Gdyni - wcześniejszy wpis. Jestem za rowerem elektrycznym i zwykłym za taką formą poruszania się po mieście ale czy Ci wszyscy zwolennicy teorii spiskowych, plujących jadem nie okrzyknęli by tego przekrętem rozdawaniem ich płaconych podatków, pomysłów rodem z komuny i itp. PS. posiadamy z żoną rowery elektryczne od roku mam 57 lat i żaluzje, że tak późno odkryłem elektryczny rower. Pozdrawiam

      • 1 4

      • (2)

        Lepiej już zasłoń te "żaluzje" dziadek..

        • 1 3

        • żenujący komentarz (1)

          • 1 1

          • Zgadzam się, żenujący wpis tego dziadka od 57 lat i żaluzje, wazelina aż kapie

            • 0 1

    • to prawda, dobrze by było móc

      bez obawy że jakieś marginesy ci dmuchną rower spod bloku i zostawiać jak auto

      • 0 0

    • Amen.

      To czego naprawdę trzeba to bezpieczna infrastruktura rowerowa, zarówno do jazdy jak i do zostawienia roweru na 5 minut bez obawy że zniknie bez śladu. W końcu nikt nie pojedzie rowerem do sklepu jeśli będzie się obawiać przejechania przez auto albo że z zakupów wróci już na piechotę.
      Same rowery są na tyle tanim rozwiązaniem że każdy sobie już coś załatwi pod swoje potrzeby i budżet.

      • 2 0

  • (13)

    Dopłaty? W imię czego? Może dopłaty do zwykłych rowerów? Rower elektryczny jest zabójstwem dla środowiska. Wszyscy wy ekolodzy w mudztardowych rurkach bo tak modnie, użytkownicy elektrycznych hulajnóg; wiecie jak się produkuje baterie do nich? Dzieci kopiące kobalt w Kongo lubią to. Jesteście bezmyślnym produktem koncernów, a nie " eko ".

    • 117 11

    • Odp

      Sama prawda !!! To niczemu nie sprzyja . Osobie niepełnosprawnej mogli by pomóc w zakupie e ramach rechabililacji a nie pseudo sportowcom !!!

      • 2 0

    • MQ (3)

      W bateriach nie ma kobaltu.

      • 1 5

      • (1)

        Tyle w temacie waszej wiedzy...coś jeszcze?

        • 2 1

        • Napij się melisy bo zejdiesz na zawał i tzreba będzie zużyć energie żeby zająć się twoimi zwłokami, środowisko ucierpi.

          • 2 2

      • Kobalt jest podstawowym składnikiem akumulatorów litowo-jonowych, niklowo-kadmowych i niklowo-metalowo-wodorkowych. Zawierają go wszystkie baterie montowane prawie w każdym pojeździe elektrycznym i wózku widłowym na całym świecie. Utrzymuje integralność strukturalną katod akumulatora...

        • 1 1

    • (1)

      A ty korzystasz ze smartfona z dynamem?

      • 2 8

      • Napędzam go i**otycznymi komentarzami takich jak ty. Nie obnoś się tak ze swoją indolencja umysłową, gaszenie cie jak peta jest dziecinnie proste. Nie kompromituj się więcej proszę.

        • 5 4

    • Te dzieci dzięki temu mają chociaż jakąkolwiek pracę. (5)

      Lepiej żeby żebrały na ulicy?

      • 2 31

      • (4)

        Przeczytaj jeszcze raz co naposałeś/ łaś. Ten komentarz powinien być pokazywany jako dowód skretynienia społeczeństwa tzw. pierwszego świata.

        • 27 2

        • (3)

          A ja chętnie usłyszę twoja alternatywę w miejsce zlikwidowanej kopalni. Masz coś logicznego geniuszu 3 świata, czy tylko dziecinne "widzimisię" i płytki altruizm na pokaz?

          • 1 17

          • I nie jestem żadnym ekoświrem. Staram się po prostu pokazać i**otyzm refundowania czegoś, co jest szkodliwe dla środowiska, z zasobów agencji które w nazwie maja " ochronę środowiska ". Rozumiesz? Czy za trudne?

            • 19 2

          • Jedno proste pytanie, geniuszu: co ma likwidacja kopalń, do dopłat do rowerów elektrycznych? A dwa...masz kłopoty z logicznym myśleniem? Mniej urzadzeń elektrycznych, mniejsze zapotrzebowanie na energię. Rozumiesz związek przyczynowo-skutkowy czy to ciut za trudne? No chyba ze dla Ciebie rower elektryczny jest bardziej " eko " od tradycyjnego, napędzanego siła ludzkich mięśni, nie potrzebującego źródeł zasilania. czy jest to zrozumiałe?

            • 13 2

          • Odpowiedź

            "Masz coś logicznego geniuszu 1 świata, czy tylko dziecinne "widzimisię" i płytki ekologizm na pokaz?"
            Ssmani w obozach też chociaż mieli pracę.

            • 11 0

  • Nastepna niesprawiedliwosc.

    System dotacji to jest coś chorego . Jedni je dostają , drudzy nie dostają, a pieniądze są z naszych podatków. Co najgorsze , że dotacje prowadzą do podwyżki ceny i ci co nie dostali , a płacą podatki , to jeszcze muszą więcej zapłacić!!! Czest to sprzyja innym nieczystym rzeczom !!!

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Gniew

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Luta Cup Bike Polo Tournament

turniej

Znajdź trasę rowerową

Forum