• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerzyści w Gdańsku najbardziej zadowoleni

neo
24 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (137)
Rowerzyści z radością przemierzają gdańskie trasy nie tylko przy okazji corocznego Wielkiego Przejazdu. Rowerzyści z radością przemierzają gdańskie trasy nie tylko przy okazji corocznego Wielkiego Przejazdu.

W opublikowanych właśnie wynikach badań Klimatu Rowerowego, które przeprowadzane są co dwa lata, Gdańsk ponownie wygrał. W kategorii miast powyżej 200 tys. mieszkańców wyprzedził Poznań i Kraków. W skali całego kraju głosowało 13 320 osób.



Jak często jeździsz na rowerze?

Badania Klimatu Rowerowego od 2020 r. robi stowarzyszenie samorządowe Polska Unia Mobilności Aktywnej (PUMA). Organizowane jest w całej Europie i bierze w nim udział ponad 700 miast na podstawie ankiet z 27 pytaniami, na które odpowiada się anonimowo. W ankiecie w skali 1-6 ocenia się m.in.: bezpieczeństwo, infrastrukturę czy udogodnienia do jazdy rowerem.



W drugiej edycji badania Gdańsk po raz kolejny okazał się najlepszy w Polsce. Wygrał w kategorii miejscowości powyżej 200 tys. mieszkańców, wyprzedzając Poznań i Kraków. W stolicy Pomorza wypełniono też najwięcej ankiet - ponad 2,5 tys.

W skali całego kraju liczba respondentów wyniosła 13 320 osób. To 37 proc. więcej niż w 2020 r.



- Sukces w tegorocznej edycji Badania Klimatu Rowerowego jest dla nas szczególnie ważny w kontekście przygotowań do światowego kongresu rowerowego Velo-city 2025, który odbędzie się właśnie w Gdańsku - podkreśla Piotr Kryszewski, zastępca prezydenta Gdańska. - Bardzo nam zależy, aby poznać opinię mieszkańców, którzy korzystają z rowerów zarówno na co dzień, jak i rekreacyjnie. Ta perspektywa dostarcza nam wielu cennych informacji, dzięki którym wiemy, jak rozwijać politykę rowerową. Z dużą satysfakcją przyjęliśmy wiadomość o tym, że nasze miasto uzyskało w badaniu tak znakomitą frekwencję. To sprawia, że wyniki są miarodajne i mogą stanowić dla nas ważny punkt odniesienia - dodaje Piotr Kryszewski.
neo

Opinie (137) 10 zablokowanych

  • Oczywiście, że najbardziej zadowoleni (1)

    Jazda po pasach na przejściu, jazda ulicą, gdy obok jest DDR, jazda pod prąd środkiem, chodnikami na pełnej, a już najbardziej mnie rozczulił jeden typ, co robił "szosę" ubrany jak na peleton, w środku korka samochodowego. Oczywiście obok była DDR.

    • 13 13

    • największa liczba przypadków tzw. agresji drogowej zdarza się między kierowcami

      • 3 0

  • no thanks to urząd miasta gdańsk (1)

    • 4 5

    • i co, poprawiłeś sobie nastrój?

      tylko współczuć. Pamiętaj, że regularne korzystanie z roweru zapobiega wielu chorobom, również depresji.

      • 0 0

  • (1)

    Jest ciśnienie miasta w strone roweru. Ojj jest. Ma to plusy,ale na cztery miesiące w roku.

    • 3 11

    • liczniki rowerowe dostępne w realu mówią co innego

      Można też sprawdzić dane z wielu innych liczników na stronie rowerowygdansk.pl. Kampania "kręć kilometry dla Gdańska" organizowana w październiku przeczy tej obiegowej, coraz rzadziej poważnie traktowanej opinii.

      • 1 0

  • A najmniej zadowolonych jest u nas pieszych i kierowców!!! (2)

    • 1 3

    • kierowcy i piesi najbardziej zadowoleni są w miastach przyjaznych dla rowerów

      warto wiedzieć, że 80 ankietowanych to posiadacze prawa jazdy i osoby mające dostęp do samochodu w swoim gospodarstwie domowym. Głównym źródłem problemów kierowców w mieście są zachowania innych kierowców.

      • 0 0

    • bo są najbardziej roszczeniowi zwłaszcza kierowcy

      którzy zagarnęli sobie niemal całą przestrzeń miejską i ciągle im mało.

      • 2 1

  • Najbardziej zadowoleni są odbiorcy przelewów za gnioty takie jak ten (1)

    • 3 1

    • znaczna część wysiłku wiążącego się z przeprowadzeniem badań w tej ankiecie została wykonana pro bono

      Rozumiem, że zawsze pracujesz na rzecz swojego otoczenia za darmo i masz w tej dziedzinie wiele osiągnięć.

      • 0 0

  • (3)

    robienie dobrze rowerzysta kosztem calej reszty to d**ilizm.

    • 0 5

    • (1)

      A robienie dobrze pieszym kosztem całej reszty? A robienie dobrze kierowcom?

      • 2 0

      • robienie dobrze kierowcom to najgorszy z możliwych wariantów polityki mobilności w mieście

        Mimo przeznaczania na drogi i parkingi większości przestrzeni publicznej miasta kierowcy nadal nagminnie narzekają na korki i brak miejsc do parkowania (chcieliby to oczywiście robić za darmo). Dobre warunki jazdy rowerem w Holandii sprawiają, że mało kto realizuje tzw. niepotrzebne przejazdy samochodem (na małe odległości) i nie konkuruje o miejsce na jezdni i parkingu z innymi kierowcami. Dlatego klimat emocjonalny miast przyjaznych dla rowerzystów jest dużo lepszy także dla kierowców i pieszych.

        • 0 0

    • a konkretnie to w czym lepiej mają i od kogo?

      Kierowcy mają szerokie pięknie jezdnie. Piesi chodniki, a rowerzyści?
      współdzielone chodniczki na których nie mają żadnych praw, czy jakieś inne paseczki na chodnikach. tandeta do kwadratu

      • 1 0

  • Rowerzyści są zadowoleni, (3)

    bo jeżdżą po chodnikach przeznaczonych wyłącznie dla pieszych. Mają w du**e i przepisy i pieszych.

    • 5 10

    • podobno każdy sądzi według siebie.

      Spróbuj wsiąść na rower i daj dobry przykład: poczuj się bezpiecznie na sieci ulic i dróg dla rowerów w Gdańsku.

      • 0 0

    • Chodniki to akurat najgorsza przestrzeń do jazdy rowerem (1)

      • 2 1

      • znam gorsze

        jezdnia ulicy, na której kierowcy lekceważą limity prędkości nie jest przyjazna ani bezpieczna dla ruchu rowerów

        • 0 0

  • 13 tys respondentów w PL wobec kilkuset tys w DE lub FR. Cienka propaganda. Nic wiecej. (1)

    • 10 3

    • w RFN także kiedyś zaczynano od kilku tysięcy ankietowanych

      Ciekawe, czy sam oddałeś (oddałaś) głos i zachęciłeś (zachęciłaś) do tego innych? Przypuszczanie rzadko korzystasz z roweru - rób to częściej a zredukujesz ryzyko popadnięcia w depresję,

      • 0 0

  • Wbrew pozorom to rowerzystom nie pozwala się na nic (1)

    Ma jechać po ścieżce rowerowej na której nie ma pierwszeństwa przejazdu i nic po za tym. Gdzie ma jechać gdy nie ma ścieżki? Na ulicy nie bo zawalidroga , na chodniku nie ( nawet pustym) bo przeszkadza pieszym a szczególnie pieszym z psami na kilometrowej smyczy albo luzem. Nawet na ścieżce jest intruzem bo tam właśnie uczą się jeździć rowerami dzieci. Samochodziarzom wszystko wolno , parkować na ścieżce , trawniki czy na wąskiej drodze gdzie blokują przejazd. Jeżdżą zdecydowanie za szybko nie przestrzegają odległości od poruszającego rowerzysty. Jeżdżą bardzo agresywnie w stosunku do rowerzysty. Piesi tez nie lepsi. Dziwicie się ze każdy jest przeciwko wszystkim. Kiedyś było zupełnie inaczej ale doprowadziło to "Róbta co chceta" to teraz macie.

    • 3 3

    • Oko - przesadzasz

      Na wielu odcinkach stref przestrzeni miejskiej, która została uwolniona od zaparkowanych lub jeżdżących samochodów ruch pieszych i rowerzystów odbywa się bez problemowo (por. choćby rejon przystanków autobusowych na ulicy Rakoczego lub na Hucisku w Gdańsku, nie mówiąc o takich ulicach jak Długa czy Długi Targ.

      • 0 0

  • Największy absurd XXI wieku? (1)

    Pędzące rowery i hulajnogi na chodnikach przeznaczonych wyłącznie(!!!) dla pieszych!

    • 2 5

    • napisał mieszkaniec nie wyobrażający sobie, że można po mieście poruszać się inaczej niż samochodem

      Przypuszczam, że jak zaproponuję przystąpienie do grupy dążącej do zniesienia prawa kierowców do parkowaniu na chodnikach, to uzna to za działanie nie mające sensu lub szans powodzenia.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum