• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerzyści w Gdańsku najbardziej zadowoleni

neo
24 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (137)
Rowerzyści z radością przemierzają gdańskie trasy nie tylko przy okazji corocznego Wielkiego Przejazdu. Rowerzyści z radością przemierzają gdańskie trasy nie tylko przy okazji corocznego Wielkiego Przejazdu.

W opublikowanych właśnie wynikach badań Klimatu Rowerowego, które przeprowadzane są co dwa lata, Gdańsk ponownie wygrał. W kategorii miast powyżej 200 tys. mieszkańców wyprzedził Poznań i Kraków. W skali całego kraju głosowało 13 320 osób.



Jak często jeździsz na rowerze?

Badania Klimatu Rowerowego od 2020 r. robi stowarzyszenie samorządowe Polska Unia Mobilności Aktywnej (PUMA). Organizowane jest w całej Europie i bierze w nim udział ponad 700 miast na podstawie ankiet z 27 pytaniami, na które odpowiada się anonimowo. W ankiecie w skali 1-6 ocenia się m.in.: bezpieczeństwo, infrastrukturę czy udogodnienia do jazdy rowerem.



W drugiej edycji badania Gdańsk po raz kolejny okazał się najlepszy w Polsce. Wygrał w kategorii miejscowości powyżej 200 tys. mieszkańców, wyprzedzając Poznań i Kraków. W stolicy Pomorza wypełniono też najwięcej ankiet - ponad 2,5 tys.

W skali całego kraju liczba respondentów wyniosła 13 320 osób. To 37 proc. więcej niż w 2020 r.



- Sukces w tegorocznej edycji Badania Klimatu Rowerowego jest dla nas szczególnie ważny w kontekście przygotowań do światowego kongresu rowerowego Velo-city 2025, który odbędzie się właśnie w Gdańsku - podkreśla Piotr Kryszewski, zastępca prezydenta Gdańska. - Bardzo nam zależy, aby poznać opinię mieszkańców, którzy korzystają z rowerów zarówno na co dzień, jak i rekreacyjnie. Ta perspektywa dostarcza nam wielu cennych informacji, dzięki którym wiemy, jak rozwijać politykę rowerową. Z dużą satysfakcją przyjęliśmy wiadomość o tym, że nasze miasto uzyskało w badaniu tak znakomitą frekwencję. To sprawia, że wyniki są miarodajne i mogą stanowić dla nas ważny punkt odniesienia - dodaje Piotr Kryszewski.
neo

Opinie (137) 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (3)

    Komedia,przecież w Gdańsku dróg rowerowych jest jak na lekarstwo,roweru miejskiego jak nie było tak nie ma...z czego tu się cieszyć?2500 ankiet na pół miliona mieszkańców nawet nie skomentuję.To nawet nie promil.

    • 18 26

    • pozytywne drogi rowerowe (1)

      chyba gość jest z innego miasta :)

      • 7 6

      • pozytywne, serdeczne i różnorodne ;))

        • 6 1

    • Ciągle komentujesz i wypisujesz bzdury

      Na niczym się nie znasz, każdy zadowolony mieszkaniec Trójmiasta ciebie irytuje. Typowy pisowiec

      • 2 7

  • a Gdynia? (1)

    Bo raczej jeszcze nadal ma powyżej 200k...

    • 0 4

    • Na papierze i meldunku a w rzeczywistości 1/3 zwiała za granicę albo do wiosek typu Bojano.

      • 4 1

  • Badania robione przez obwoznych sprzedawcow kołder (3)

    • 21 7

    • przez Grzelaka (1)

      Szkoda że autor nie napisał że prezesem stowarzyszenia PUMA jest wiceprezydent Grzelak i ta nagroda to wielki pic bo przyznaliśmy ją sami sobie.

      • 1 3

      • to nie jest prawda i można ją łatwo zweryfikować czytając artykuł ze zrozumieniem

        • 0 0

    • badania są prowadzone na podstawie metodologii stosowanej w skali międzynarodowej od wielu lat

      liczba respondentów wyklucza jakiekolwiek próby manipulacji wynikami badań przez osoby organizujące je w skali całego kraju już drugi raz.

      • 0 0

  • fajnie, tych kilka osób na rowerach zadowolonych (14)

    a jak tam się maja inni użytkownicy dróg - piesi i kierowcy - to oni stanowią większość więc możne o nich trzeba zadbać?

    • 43 71

    • kierowcy zawłaszczyli całą przestrzeń dla siebie i sami zapędzili się w kozi róg (10)

      w końcu ktoś się opamiętał i zaczął ten trend odwracać

      • 42 18

      • (9)

        gdzie ten kozi róg? :) A tak na serio - mam nadzieję że co raz więcej osób będzie jeździło na rowerach, komunikacja, hulajnogami itd. Mam tez nadzieję że wysokie podatki skutecznie będą odstraszać od posiadania samochodu. Wówczas JA będę miał dużo miejsca i będę mógł sobie śmigać swoja furą bez problemu. powodzenia

        • 9 20

        • Dokladnie (6)

          Proszę bardzo, biedota na rowerki i śmiać się ze mnie, że jadę "blachosmrodem". W klimie. Na skórach. Z muza z Bose. I lekkim masażem plecków. Śmiejcie się i obrażajcie do woli ;)

          • 5 7

          • Człowieku, jaka biedota, mam rower droższy niż 50% aut, które mijam po drodze do pracy :) (1)

            Auto też, z salonu, ale to na poza miasto albo w brzydką pogodę. Ale przejdź się do sklepu rowerowego i zobacz ile teraz rowery dobre kosztują.

            • 6 1

            • widać ze jeszcze cześć mentalnie żyje w głebokim PRL gdzie samochód=człowiek sukcesu

              a rower, to pewnie biedak. Kit że masa rowerow jest drozsza niz samochody naszych milusinskich a rowerem jezdza bardziej bogaci, niz biedni.
              Bogaty czlowiek nie pedzi na zlamanie do pracy 30km, bo szef potraci 100zl premii za spoznienie 10 minut :)

              • 4 1

          • (3)

            na tym polega komedia
            ty będziesz stał w korku ( w klimie, na skórach, z masażem zada) a potem zaparkujesz jak łoś,
            a my dojedziemy na miejsce szybciej i wygodniej

            • 6 2

            • (2)

              Podaj mi przykładową trasę, na której szybciej dojedziesz rowerem?

              • 0 2

              • Dowolna trasa poniżej 5km w godzinach szczytu?

                • 4 1

              • Z Moreny do stacji Gdańsk Wrzeszcz w godzinach porannego szczytu

                jeździłem rowerem wielokrotnie mijając korek ciągnący się od Ronda Pana Cogito do skrzyżowania z ulicą Batorego. Dzięki temu zawsze docierałem do stacji SKM w przewidywanym czasie i miałem całe Trójmiasto w zasięgu SKM.

                • 1 0

        • Ten kozi róg jest codziennie w godzinach szczytu na południu Gdańska

          Albo na obwodnicy, albo na Grunwaldzkiej między Oliwą a Wrzeszczem. Albo w każdej chwili jak ktoś się skarży, że nie ma gdzie zaparkować.

          • 3 0

        • Królestwo Niderlandów jest w świetle niezależnych badań krajem, w którym kierowcy czują się najlepiej

          (mają najwyższe poczucie komfortu i bezpieczeństwa jazdy) wtedy, gdy poruszają się samochodami. Po prostu nie muszą konkurować o przestrzeń na jezdni lub na parkingach z osobami, które zrezygnowały z jazdy samochodem na krótkie odległości (a takich przejazdów na odległość do 5 km jest w Gdańsku ponad 50%).

          • 0 0

    • inni użytkownicy wiecznie niezadowoleni! (1)

      Niestety taka jest nasza mentalność. Uwielbiamy strofować obce osoby, nie uśmiechamy się do siebie ani nie staramy się zrozumieć innych.

      • 2 1

      • takie wrażenie można mieć jedynie śledząc opinie w internecie

        w realu jest dużo lepiej

        • 0 0

    • 80% ankietowanych to osoby mające prawo jazdy i dostęp do samochodu w swoim gospodarstwie domowym

      Dzielenie mieszkańców na "plemiona" pieszych, rowerzystów i kierowców nie mające części wspólnych to przejaw szeroko, często stosowanych prób dyskredytowania promotorów aktywnych form mobilności przez osoby świadomie lub nieświadomie należące do grupy osób z mających trudność z uznaniem, że samochód nie jest jedynym, a w dobrze zarządzanym mieście nie powinien być głównym sposobem poruszania się po nim.

      • 0 0

  • Mała grupa zadowolona, kosztem pieszych i kierowcow samochodów (5)

    Zróbcie wśród nich badania , to Gdańsk znajdzie się na ostatnim miejscu. Te dwie grupy stanowią jakieś 90% społeczeństwa.

    • 20 22

    • (3)

      W Polsce 100% osób należy do grupy pieszych.
      Jest tylu kierowców ile osób ma prawo jazdy i tylu rowerzystów ile osób ma rower.
      Łapki w górę osoby które mają rower.
      Według Ciebie tylko 10% społeczeństwa ma rower. OK, ja nie mam dostępu do takich danych.

      • 9 5

      • Mam w piwnicy 2 rowery, których lat ich nie używałem (1)

        za to samochodem jeżdżę codziennie. Wliczasz mnie do grona rowerzystów?

        • 2 3

        • mam dwa samochody i jeżdżę nimi niecodziennie

          mam też trzy rowery i prawie codziennie jeżdżę na spacer z psem

          to kim jestem?

          psem?

          • 0 0

      • pomyśl, to że ktoś ma rower nie znaczy że jest rowerzystą, może używać go sporadycznie albo wcale

        Natomiast większość społeczeństwa to piesi i ci którzy korzystają z samochodu - nawet z autobusu.

        • 3 2

    • źródłem największych problemów i trudności z poruszaniem się samochodem i parkowaniem go na mieście

      są zachowania innych kierowców. Gdyby połowa kierowców dojeżdżających na odległość do 3 km przesiadła się na rower a rodzice mieli poczucie, że ich dzieci bezpiecznie dotrą na taką odległość do szkoły rowerem, to uciążliwości powodowane kierowcom przez obecność innych kierowców na drodze uległy by zminimalizowaniu

      • 0 0

  • no tak udział w badaniu brali tylko urzednicy i ich rodzinki wiec wszyscy super zadowoleni :) To ze gdańsk jest zasciankiem (4)

    to ze urzedniki szkodniki zmarnowali kilkaset milionówe na rower miejski którego niema ze mamy wysokie krazwezniki na przejazdach rowerowych,to ze juz te obecne droi rowerowe maja dziury jedna nadrugiej to wszyscy sa bardzo zadowoleni :)
    To jest własnie Gdańska fikcja .Zadowolenie to są ludzie wmiescie gdzie jest infrastruktura rowerowa w Holandii w Niemczech i inncy krajach ale nie w Gdańsku gdy jest tego ledwie namiastka.Gdzie drogi rowerowe trzeba zgłaszac do budrzetu obywatelskiego by wybudowali choc 100metrów a jak projekt wygra to zostanie okrojony o 90% bo twierdza ze jednak niema kasy albo im sie nie spodobał mimo ze wygrał!

    • 21 10

    • znakomitą frekwencję. To sprawia, że wyniki są miarodajne :)Ten z władz Gdańska normalnie sobie z nas kpi!!Wyjatkowa bezczelność

      0,5% mieszkanców to jest dla niego sukces

      • 4 2

    • (1)

      Dokladnie to tylko badanie ankietowe, rowerowo dużo lepiej wygląda Poznań. W Gdańsku nic się nie robi, ew. remontuje CPRy

      • 5 2

      • Drogę dla rowerów wzdłuż ulicy Adamowicza i tzw. Nowej Warszawskiej zbudowały tzw. trolle lub inne krasnoludki

        ciekawe, ile wysiłku przedpiścy kosztowało zauważenie, że jakieś CPR-y się w Gdańsku remontuje. Skąd się biorą tacy malkontenci w środowisku osób uważających się za rowerzystów?

        • 1 0

    • taka opinia (mało starannie sporządzona) świadczy głównie o braku wiedzy o ważności tzw. niewidzialnej infrastruktury rowerowej

      Dziury na drogach dla rowerów zdarzają się, ale opinia kilkuset osób ankietowanych świadczy, że to co piszesz na ten temat jest wyrazem Twojego subiektywnego, odosobnionego przekonania. Wyniki ankiety zebrane już po raz trzeci np. w Tczewie pokazują, że klimat rowerowy tego miasta jest oceniany wyżej niż klimat rowerowy miast niemieckich podobnej wielkości. Dla klimatu rowerowego miasta istotna jest nie tylko kwestia długości i jakości specjalnych, wydzielonych dróg dla rowerów, ale jakość infrastruktury ulic o uspokojonym ruchu lub ulic i placów uwolnionych od jeżdżących i parkujących samochodów (takich ulic i placów w Gdańsku jest całkiem sporo),

      • 1 0

  • (5)

    to strach trafić na tych z innych miast. Spróbuj tu wystawać kawałkiem zderzaka na przejazd rowerowy, zaraz jakiś obcisły zwyzywa i kopnie w auto.

    • 13 22

    • (2)

      Zrób to w Holandii, dostaniesz kopniaka nie tylko od obcisłych, ale od każdej babci.
      A swoją drogą co za fetysz z tym obcisłym. Wygodnie to niech se jeżdżą. Na Ciebie trzeba wołać dres czy jak?

      • 19 8

      • (1)

        swoją drogą strasznie mi się podobają te natychmiastowe bluzgi Holendrów, gdy jakiś kierowczyk tam lezie w szkodę...
        życzenia tyfusa? raka? oni się nie zatrzymują, ale przejazdem walą ulokiem, albo klepią w dach z liścia
        natychmiastowa wyrazista reakcja to lepsza edukacja, wie o tym każdy rodzic, lub opiekun psa

        • 2 4

        • przejawy wku*wu drogowego

          (agresywne zachowania w ruchu drogowym) zdarzają się najczęściej między kierowcami. Pisanie o agresywnym zachowaniu się osób korzystających z rowerów w Holandii wobec kierowców to mit.

          • 2 0

    • To nie wystawaj na przejazd.

      • 4 2

    • I wtedy należy użyć gazu - żelu pieprzowego!

      • 0 0

  • (5)

    Zadowoleni, bo bezkarnie mogą sobie jeździć po ulicach na różnego rodzaju spędach, blokując tym samym ruch uliczny.

    • 29 51

    • skoro jadą to nie blokują (1)

      blokują tylko samochody - stojące w korku

      • 23 11

      • i robią to codziennie na wielu ulicach i skrzyżowaniach miasta

        • 0 0

    • Spadaj

      • 3 4

    • Zamiast marudzić i wozić swoje cztery litery samochodem zrób coś dla siebie i się rusz.

      Kierowcy parkują bezkarnie na miejscach do tego nieprzeznaczonych. Na trawnikach, na pasach, bądź zajmując cały chodnik blokując tym samym możliwość przejścia.

      • 4 4

    • zablokowany ruch samochodowy codziennie widze w godzinach 16-18, rowery jada

      • 1 0

  • rw (7)

    Największy niewypał to ścieżka na ulicy Opackiej .Zmarnowane pieniądze nie widziałem aby ktoś z niej korzystał rowerzyści korzystają nadal z chodnka.Te pieniądze można było przeznaczyć na poprawę chodnika

    • 15 11

    • (1)

      Ja korzystam, jak chcesz możemy się umówić na miejscu, żebyś mógł zobaczyć :)
      A to, że tam jest potrzebna wymiana nawierzchni to inna sprawa.

      • 10 1

      • rw

        Dziękuję nie skorzystam nie mam tyle odwagi żeby korzystać z tej ścieżki Życzę szerokiej drogi !!!

        • 4 2

    • (3)

      Ankieta była dość stronnicza. Nie pamiętam dokładnego brzmienia pytań, jednak całe badanie poprowadzone było w konwencji: czy ścieżki rowerowe są, czy jest ich więcej, mniej, czy między twoim Ai B prowadzą ścieżki rowerowe.
      Pomimo, że uważam, że klimat rowerowy Gdańska nie jest najlepszy, nie byłem w stanie wyrazić tego w ankiecie.

      To nie jest prawda, że ścieżki rowerowe są tożsame z klimatem rowerowym. Bo co z tego, że ścieżka jest i władza jest z tego powodu strasznie samozadowolona, jeśli jej prędkość projektowa wynosi góra 15 kn/h a płynność jazdy ograniczają wieloetapowe skrzyżowania. W takich warunkach, jak blisko, wolę podejść, a jak wybieram się dalej, wolę wziąć auto,
      przynajmiej z Wojska Polskiego w Grunkwaldzką skręcam w prawo na 1 raz a rowerem muszę na 3 zmiany świateł.

      O to w ankiecie nie pytali.

      Nie pytali też, czy jak już się dostanę na tę Grunwaldzką i jadę sobie jak kodeks nakazuje, to czy skręcający ,,przeze mnie" kierowca ma w ogóle szansę mnie zobaczyć.

      Powtórze jeszcze raz: ścieżki rowerowe są bardzo luźno związane z czymś co nazwałbym klimatem rowerowym.

      Nie było tego w ankiecie

      • 7 1

      • Wyniki są relatywne. (1)

        "Najlepiej w Polsce" to nie jest jakoś strasznie wysoka poprzeczka jeżeli chodzi o infrastrukturę dla rowerów...

        • 1 1

        • Relatywne, ale miarodajne

          Ankieta dotyczyła nie tylko opinii na temat infrastruktury dla rowerów. Na "klimat" rowerowy ma wpływ bardzo wiele czynników, a nie tylko jakość "widzialnej" infrastruktury rowerowej. Rowerzyści mają prawo i jeżdżą nie tylko po specjalnie budowanych dla nich drogach dla rowerów tak jak kierowcy nie jeżdżą wyłącznie po autostradach i drogach szybkiego ruchu. Ankieta ma być (i jest) źródłem wiedzy m.in. na temat tego, jak te inne kwestie wpływające na bezpieczeństwo i komfort korzystania z roweru wpływać i je poprawiać (np. wyjaśniając także kierowcom sens egzekwowania przestrzegania prawa i uspokajania ruchu na wielu lokalnych ulicach). Mało który z mieszkańców Gdańska (również ankietowanych i piszących na tym portalu) przypuszczalnie zdaje sobie sprawę, że na 66% ogólnej długości ulic Gdańska obowiązuje limit 30 km/h; z korzyścią dla jakości życia wszystkich.

          • 0 0

      • ankieta jest sprawdzonym, przetestowanym sposobem badania opinii osób korzystających z rowerów

        na temat nie tylko jakości infrastruktury rowerowej, ale także na temat wielu innych kwestii wpływających na subiektywne opinie użytkowników. Jeśli skręcasz z Grunwaldzkiej samochodem, to wiedząc, że za chwilę będziesz przecinał drogę dla rowerów, masz po prostu obowiązek ustąpienia pierwszeństwa przejazdu osobie, która tamtędy jedzie rowerem. Jeśli tego nie potrafisz, oddaj prawo jazdy i sprzedaj samochód.

        • 0 0

    • ale na Opackiej w Oliwie nie ma żadnej śmieszki, osochozi?

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum