• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerzyści pojadą z Chwarzna lepszą drogą

Michał Sielski
29 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Nowe oznakowanie szlaku niebieskiego nie będzie już prowadzić rowerzystów do zamkniętej bramy. Nowe oznakowanie szlaku niebieskiego nie będzie już prowadzić rowerzystów do zamkniętej bramy.

Kontrowersyjny pomysł leśników, by rowerzyści przecinali nową ul. Chwarznieńską zobacz na mapie Gdyni przepustem dla dzikich zwierząt odrzuciły władze Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. Okazało się, że trasę dla cyklistów można wyznaczyć w bardziej cywilizowany sposób.



Czy powinno się inwestować w drogi rowerowe w lasach?

Leśna trasa rowerowa z Karwin do Chyloni w październiku ubiegłego roku została zamknięta przed przebudowaną ul. Chwarznieńską. Między innymi dlatego, że przekraczanie dwupasmowej w obu kierunkach drogi, na której niewielu kierowców przestrzega ograniczeń prędkości, byłoby dla rowerzystów niebezpieczne.

Bramy w ogrodzeniu zamknięto też jednak na kłódkę ze względu na bezpieczeństwo kierowców. Leśnicy bali się, że dziki i sarny będą wychodziły przez otwarte bramy na drogę. Wielu pieszych i rowerzystów zostawiało je bowiem otwarte na oścież. Leśnicy zamknęli więc je na stałe, tym samym zamykając popularną ścieżkę, którą wielu gdyńskich rowerzystów wykorzystywało do jazdy między dwiema dzielnicami, które nie są dobrze połączone komunikacją miejską.

Kłopot postanowiono rozwiązać szybko, ale kontrowersyjny pomysł poprowadzenia drogi przez wydrążony pod nowymi jezdniami przepust dla dzikich zwierząt równie szybko stał się powodem drwin.

Czytaj więcej: Rowerzyści pojadą przejściem dla zwierząt?

Plan rozwiązania problemu nie spodobał się też władzom Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego, które słusznie uznały, że zwierzęta, mające korzystać z przepustu, nie powinny być płoszone. Znaleziono więc inne rozwiązanie, które wcale nie zmusza rowerzystów do nadkładania drogi.

Wiosną pojawi się nowe oznakowanie, które poprowadzi ich po części starego szlaku zielonego w okolicach ul. Prostokątnej zobacz na mapie Gdyni bliżej Chwarzna, a potem do przejścia dla pieszych przez Chwarznieńską i do ciągu pieszo-rowerowego w las. Sęk w tym, że po obecnej drodze gospodarczej jeżdżą samochody leśników, dokonujących wycinki drzew w lesie. Ze względu na transport ciężkim sprzętem, często droga jest rozjeżdżana.

- Po zmianach samochody wywożące drewno z lasu nadal będą się tam pojawiać, ale bardzo sporadycznie. Poza tym wszystkie ewentualne ubytki w nawierzchni będą przez nas niezwłocznie naprawiane - zapewnia Ewelina Sobańska z Lasów Państwowych.

Opinie (104) ponad 10 zablokowanych

  • Czasami zastanawiam sie... (5)

    Po kiego diabla pompuje sie grube miliony w drogi rowerowe skoro nagminnym jest,ze rowrzysci majac obok sciezke rowerowa poruszaja sie w pasie drogowym.
    Moze lepiej te pieniadze przeznaczyc na jakis inny cel?

    • 14 7

    • za duzo i za dlugo Polska pakowala w drogi za duzo kasy (1)

      i to sie nigdy nie skonczy, panstwo powinno wkoncu przestac stawiac tylko na najbardziej uciazliwa dla wszystkich forme transportu, jaka jest samochod osobowy.

      Ilosc samochodow nalezy zmniejszyc, tka jak inwestycje na nowe drogi w miescie, zamiast tego ograniczcy je na rzecz buspasow i sciezek rowerowych. Chcesz jechac samochodem, to pojedziesz dluzej niz autobus, proste

      • 1 3

      • Piszesz oczywiscie o. Drogach rowerowych?

        • 0 2

    • Z tych gigantycznych pieniędzy

      pompowanych w większości przypadków bez sensu w pedałowaczy to można by większość dróg wyremontować. Na pewno wszystkie dziury, które już teraz straszą załatać! Byłoby bezpieczniej.

      • 6 6

    • a na złość blachosmrodom! (1)

      • 1 10

      • O!!!

        Widze...wyzsza kultura!

        • 7 0

  • Cisowa - Chwaszczyno (2)

    Jak dojechać rowerem z Cisowej do Chwaszczyna ?

    • 2 0

    • Kieruj sie na zachod...

      • 1 1

    • Przez las

      • 2 0

  • i znow problem, bo kierowcy nie przestrzegaja ograniczen, "bo tak juz jest"

    wystarczy postawic dwa fotoradary, niech wala smierdzace zlomy i ich kierowcow cebularzy po kieszeni az milo. No bo to problem nie do rozwiazania, jest droga ale nie mozna korzystac, bo sie jeden cebulak z drugim w samochodzie obrazi, ze mu sie plynnosc ruchu zakloci.

    Karac, karac i zabierac samochody, zysk dla wszystkich, nie kazdy musi i powinien miec samochod

    • 6 5

  • Bez sensu

    Po zmianach samochody wywożące drewno z lasu nadal będą się tam pojawiać, ale bardzo sporadycznie - jak wycinka bedzie prowadzona jak dotychczas to nie bedzie lasu i nie bedzie dzików . Przejscie dla zwierzat bedzie niepotrzebne. Budowano nowoczesną droge a teraz żeby dostać się na drugą strone trzeba jechać do przejścia - nie tak miało być. Kto zatwierdził projek drogi powinien za to odpowiedzieć , drugime pięknym kwiatkiem jest kładka kolo Za falochronem - dużo łatwiej i praktyczniej było wybudowanie przejscia / przejazdu dla rowerów podziemnego w tym miejscu .

    • 6 2

  • straszą zwierzęta???

    To może od razu zróbmy osobne ścieżki dla zwierząt i rowerzystów,nie popadajmy w absurdy ,od wiosny do jesieni jeżdżę z Chwarzna do centrum przez las do ul.Wolności,spotykam rankiem kuny,dziki,lisy,sarny i sobie nie przeszkadzamy ,wręcz przeciwnie milo popatrzeć na te zwierzęta.Ludzie nie popadajcie w absurdy!!!!!!!!!!

    • 6 1

  • A może by tak dać w końcu spokój tym ścieżkom rowerowym? Po co? Na co? I dlaczego? Przestańmy podporządkowywać się jakieś mniejszości co wymyśliła sobie, że jazda między spalinami w tych swoich obcisłych gatkach ma sens i jest zdrowa. Świat idzie naprzód a my ciągle te rowery i rowery. A może cofnijmy się do furmanek bo jazda nimi jest zdrowsza bo nie wydziela spalin? Takie są już uroki miasta, że w nim jeżdżą samochody a nie tylko rowerzyści.

    • 8 6

  • fajnie,bede tam jezdzil rowerem razem z moja dziewczyna i obserwowal jak pracuja

    jej posladki na siodelku,to bardzo podniecajace

    • 8 1

  • KOLEJNE BEZSENSOWNE ROZWIĄZANIE (1)

    Przed przebudową drogi niebieski szlak rowerowy prowadził w poprzek dwóch pasów. Po modernizacji miał być bezkolizyjny pod nowo-wybudowanym wiaduktem. Teraz mamy pomysł ponownego ciągnięcia się przez jezdnie z tą różnicą, że przez 4 pasy. Przynajmniej rozjechani na pasach będą mieli status uprzywilejowanego użytkownika. Co za bzdura, kolejny gniot organizacyjny. Ten wątek jest szeroko poruszony na SeeClickFix. Drogi dla rowerów i ciągi piesze muszą być odseparowane od ruchu ulicznego dla bezpieczeństwa wszystkich użytkowników. Droga budowana z dotacji unijnych i brak zaplanowanych wcześniej rozwiązań komunikacyjnych to obraz nie tylko naszego miasta ale i całego kraju a jak zwykle winnych nie ma, jeden zgania na drugiego reszta niech martwi się sama.

    • 11 3

    • Przynajmniej potrącenie autem jadącym 100/h gwarantuje niezapomniany widok z lotu ptaka :)

      • 0 1

  • (2)

    Właściciel firmy wezwał swoich pracowników i oświadczył, że musi zwolnić jednego z nich.
    Pierwszy mówi, jestem Żydem, zostaniesz oskarżony o antysemityzm.
    Drugi mówi, jestem Murzynem, zostaniesz oskarżony o rasizm.
    Trzeci mówi, jestem gejem, zostaniesz oskarżony o homofobię.
    Czwarty myśli, myśli, myśli, na końcu się rozpromienił i mówi - wczoraj kupiłem sobie rower...

    • 18 8

    • Czwarty mówi mu na ucho - wiem, że sypiasz z sekretarką. Tamtych trzech poleciało, a Polak został :D

      • 5 0

    • W niektórych kręgach może to śmieszyć...

      • 6 9

  • czy w tym kraju niema innych potrzeb niż ścieżki rowerowe a przecież rowerzyści i tak korzystają z ulic a w lesie są przecież dróżki po których można jeżdzić i nie trza od razu autostrady

    • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum