• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowery Mevo pojechały do Szczecina

Joanna Karjalainen
22 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
  • "Stare" Mevo odjechały do Szczecina, aby przejść przegląd i modernizację.
  • Do Szczecina odjechało ponad tysiąc rowerów.
  • Większość floty nowego Mevo ma składać się z rowerów elektrycznych.

Ponad tysiąc rowerów pozostałych po poprzedniej, niedokończonej realizacji systemu roweru publicznego Mevo zostały przewiezione do Szczecina, aby przejść przegląd i modernizację. Po remoncie zasilą flotę Mevo 2.0, który ma ruszyć w przyszłym roku na wiosnę.



W poniedziałek 21 lutego, 1194 rowery, które służyły mieszkańcom Trójmiasta podczas realizacji "Mevo 1.0", pojechały do Szczecina, do siedziby GeoVelo, czyli podwykonawcy Mevo 2.0. Operator City Bike Global, który zwyciężył w przetargu na nowe Mevo, planuje włączyć te rowery jako część floty nie mającą napędu elektrycznego.



Stare Mevo "schudną"



Obecnie rowery z poprzedniej floty Mevo ważą około 32 kilogramów. Po remoncie będą lżejsze co najmniej o wymontowane z nich silniki i baterie. Zanim wyjechały, były przechowywane w dawnym gimnazjum we Wrzeszczu.

Pozostałe rowery Mevo 2.0 w liczbie aż 3100 sztuk będą dostarczone przez włoskiego producenta rowerów Vaimoo. Będą to rowery elektryczne. Model nowego "elektryka" wykonawca systemu - City Bike Global - zaprezentował podczas podpisania umowy z Obszarem Metropolitalnym Gdańsk-Sopot-Gdynia, co miało miejsce 8 lutego.

Umowa na Mevo 2.0 podpisana. Rowerami pojedziemy wiosną 2023 r.

Miejsca

Opinie (56) 2 zablokowane

  • (1)

    Bez sensu, trzeba było np.do Australii jechać na przegląd rowerów, niezły kabaret.

    • 27 3

    • zamilcz rzesz ty!

      nie podpowiadaj

      • 2 1

  • Kupić ciężkie i wytrzymałe rowery na salowej ramie z zamontowanymi silnikami i bateriami za kupę kasy, po to by zdemontować silnik+baterię i zrobic z nich zwykły rower, tylko gorszy, bo ciężki i toporny, który nic nie jest wart. Już lepiej było je sprzedać i za tą kasę kupić 4x więcej rowerów lekkich, fabrycznie dostosowanych do napędu "nożnego".

    • 27 1

  • Brawo!

    Juz sie balem, ze je wywala... bo niestety nie bylo jasnego komunikatu.

    • 0 0

  • ponieważ teraz ma to być bardzo droga przyjemność, a część rowerów ma byc bez napędu (6)

    czy ktoś orientuje się, jak to będzie wyglądało w użytkowaniu

    czy będzie jakieś zróżnicowanie ceny?

    czy też obojętne jaki typ roweru będzie wybrany, to zapłaci się tyle samo?

    • 6 2

    • (4)

      W abonamencie będzie do wyboru 60 minut dziennie jazdy elektrycznym lub 120 minut nieelektrycznym.

      • 2 0

      • (3)

        jeśli to prawda, to raczej jest bez sensu

        bo po co komu aż 2 godziny dziennie?

        rower miejski to nie jest rower na wycieczki, a nawet gdyby, to przecież wycieczki nie urządza się codziennie

        • 1 2

        • Już ci mówią po co (2)

          Dojeżdżam do pracy rowerem ok. 45 min. W dwie strony to 1,5 godziny. Jeśli rowery mają służyć tylko i wyłącznie po to, żebym dostała się np. na SKMkę, to w ogóle nie będę z nich korzystać, szkoda płacić za abonament.

          • 1 1

          • 45 minut to chyba z Gdyni do Gdańska

            rower miejski nie ma być dla dojeżdżających do pracy, bo potem jest tak jak z Mevo i 50 tysiącami zaparkowanymi pod Olivią, gdy nigdzie ich nie można było znaleźć

            rower miejski ma być dla wszystkich, a to oznacza, że albo ma być ich tyle, by były dostępne, albo, co ma większy sens bezpłatny ale TYLKO na krótkie dystanse

            jeśli pierwsze 15 minut byłoby bezpłatne, to rozwiązywałoby to całkowicie problem roweru miejskiego

            i tak chyba właśnie jest w wielu miastach

            • 0 0

          • Jak jedziesz rowerem całą drogę, to po co Ci Mevo?

            Równie dobrze możesz jechać swoim...

            • 1 1

    • Żadnej różnicy w cenie nie będzie, zato bedzie róznica w wadze w cenie abonamentu który podniesli o 200%!!

      • 4 1

  • Opinia wyróżniona

    Pierwszy system MEVO padł ofiarą własnego sukcesu (3)

    Korzystałem z niego kilkanaście razy na dość krótkich przejazdach (do 30 minut) za tanie pieniądze (wpłaciłem do systemu 30 zł a korzystałem przez 3 miesiące bez dodatkowych kosztów). Widziałem, jak niektórzy korzystali z nich w sposób rabunkowy: po dwie osoby na rower w trudnym terenie okolic wiaduktu między Moreną a Suchaninem. Dostawca przeszacował swoje możliwości wymiany baterii, ale kilka miesięcy funkcjonowania systemu pokazało duży potencjał rowerów wspomaganych elektrycznie w całym Trójmieście. Być może niektórych skłoniło do kupienia własnego roweru wspomaganego elektrycznie?

    • 22 14

    • "tanie pieniądze" (1)

      Widzisz i nie grzmisz.

      • 4 7

      • pieniadze nie musza byc tanie

        moga byc tez darmowe np. 500+ - zapytajcie przecietnego kowalskiego to wam powie ze to hajs za darmo.....

        • 5 3

    • Dzbanie to co wpisujesz to juz nie tylko waze ale i głupota !!

      • 6 10

  • To nie można było tego zrobić tutaj? Bez sensu jadą na koniec świata (3)

    To nie F1 czy myśliwce F16 żeby nie można było w Gdańsku ich serwisować. Jaja jak to z przetargu

    • 45 12

    • (1)

      żyjesz na tym świecie od wczoraj, czy dopiero skończyłeś podstawówkę? Najwyraźniej cena tej usługi w Trójmieście była wyższa niż w Szczecinie i to o tyle, że opłacało się pokryc transport tam i z powrotem...

      • 8 4

      • xxx

        A ten transport jest ekologiczny? Spalone paliwo doprowadziło do topnienia lodowca i zalało dwie wyspy na Pacyfiku wraz z ludźmi i dobytkiem.

        • 3 7

    • Bo ma być drogo

      a jak sie da, to jeszcze drożej. Przecież to z publicznych pieniędzy (czyli niczyich)

      • 6 4

  • nowomowa

    Co to znaczy "niedokończonej realizacji systemu roweru publicznego"

    Nowomowa urzędników . System był źle wybrany i zarządzany i tyle w temacie

    • 5 0

  • "niedokończonej realizacji systemu roweru publicznego"

    a co to za nowomowa i wybielanie urzednikow. tam wszystko bylo zakonczone i trakcie dzialania a mimo to zostalo zaorane przez niekompetencje

    • 3 0

  • i niech tam zostana na zawsze

    ...i niech tam zostana na zawsze

    • 3 0

  • (1)

    Taniej byloby gdyby ze Szczecina przyjechala ekipa, ktora te rowery ma przegladac. A jeszcze taniej i rozsadniej byloby zatrudnic do tego kogos z 3miasta. No ale nie ich kasa na to pojdzie.

    • 20 3

    • Jesteś pewien?

      Wynajem pomieszczenia do przeprowadzenia tych prac, transport rowerów z magazynu do tego pomieszczenia. Noclegi i diety pracowników, koszt ich przejazdu. Koszt transportu zdemontowanych elementów do siedziby firmy. Robi to prywatna firma która na pewno umie liczyć swoje koszty. A ty jak liczysz koszty w swojej firmie?

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum