• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe rowery Mevo nie dojadą do Trójmiasta w terminie

Arnold Szymczewski
5 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Na razie do Trójmiasta przyjedzie tylko 200 z planowanych 2856 nowych rowerów. Na razie do Trójmiasta przyjedzie tylko 200 z planowanych 2856 nowych rowerów.

Nextbike Polska miał dostarczyć do połowy sierpnia 2856 rowerów Mevo - wszystko w ramach drugiego etapu rozwoju inwestycji. Rowery - ze względu na opóźnienia po stronie producenta - nie pojawią się w na ulicach w terminie. Za to 14 sierpnia na nowych zasadach, testowo, powróci możliwość dokonywania rezerwacji.



Czy korzystasz z roweru Mevo?

Nie mamy dobrych informacji dla osób, które czekały na dostarczenie większej liczby rowerów Mevo w ramach drugiego etapu rozbudowy systemu. W czerwcu operator informował, że w połowie sierpnia dostępna będzie pełna flota tj. 4080 sztuk jednośladów. Niestety nie trafiły one jeszcze na drogi i w najbliższych dniach nie trafią.

Nextbike twierdzi, że opóźnienie wynika z dłuższego niż zakładano procesu produkcji rowerów. Jego przedstawiciele nie wskazują też nowego terminu, w którym wszystkie jednoślady mogłyby się pojawić na Pomorzu.

- W połowie sierpnia nie uda się nam dostarczyć wszystkich rowerów. W przyszłym tygodniu planujemy dostarczyć OMGGS kolejnych 200 rowerów, które testowo będą wyjeżdżać na drogi. Plan produkcyjny fabryki w Niemczech zakłada dostawy w najbliższych tygodniach. Dostawy uzależnione są od wyników przeprowadzanych testów i kontroli - bardzo dokładnie sprawdzana jest przez nas jakość - mówi Aleksandra Myczkowska-Utrata, dyrektor ds. komunikacji w Nextbike Polska.
Obecnie w 14 gminach uczestniczących w projekcie dostępne są 1702 rowery, co stanowi 41 proc. całej floty. Jeśli dojedzie kolejnych 200 sztuk rowerów, procent floty zwiększy się do 46. Formalnie odebranych rowerów przez Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot jest 1224. Dlaczego? Projekt podzielony jest na dwa etapy - pierwszy zakładał dostarczenie 1224 rowerów, a drugi - 2856. Zamawiający zatem nie odbierze drugiego etapu, jeśli nie zostaną dostarczone wszystkie rowery.

Warto przy tym pamiętać, że OMGGS za opóźnienie w realizacji pierwszego etapu wprowadzania systemu nałożył już na operatora 900 tys. zł kary. Według umowy, opóźnienie drugiego etapu kosztować będzie Nextbike 300 tys. zł za każdy miesiąc zwłoki (ale maksymalna kara to 900 tys. zł).

- Podpisaliśmy umowę na 6 lat, dlatego bardzo zależy nam na dostarczeniu produktu najwyższej jakości. Wszystkie rowery testowane są w fabryce w Lipsku, po czym trafiają do naszych magazynów w Warszawie, gdzie dokonywana jest kolejna kontrola i dopiero wtedy przekazujemy je do odbioru OMGGS. Z naszej strony robimy wszystko, aby wyprodukowane rowery jak najszybciej znalazły się w Polsce i zostały przekazane zamawiającemu - dodaje Aleksandra Myczkowska-Utrata.

14 sierpnia powróci możliwość dokonywania rezerwacji



Nextbike informuje także o tym, że 14 sierpnia powróci możliwość dokonywania rezerwacji, jednak na nowych zasadach i jedynie testowo. Rowery będzie można zarezerwować maksymalnie trzy razy dziennie, a pojazdy będą czekać na użytkowników 5 minut.

Dlaczego rowery widoczne są na mapie w Warszawie i w Niemczech?



To pytanie zadaje nam wielu użytkowników rowerów Mevo. Zadaliśmy je więc przedstawicielom Nextbike Polska.

- Taka sytuacja wynika z faktu, że rowery są kilkukrotnie testowane: pierwszy raz w fabryce w Niemczech, gdzie odbywa się także ładowanie baterii i instalowane jest oprogramowanie, drugi raz na warszawskim Żeraniu i potem w Gdańsku przed przekazaniem zamawiającemu. Za każdym razem rowery mogą pojawiać się na mapie - kończy Aleksandra Myczkowska-Utrata.

Opinie (350) ponad 20 zablokowanych

  • ale Pani Dyrektor ds komunikacji ma historie

    Wow . Nie ma miękkiej gry .
    Widać jest kasa w Mevo

    • 2 0

  • Czytam: "Nextbike Polska miał dostarczyć do połowy sierpnia 2856..."

    Myślę: 2856 roku? To chyba zdążą! :)

    • 5 0

  • Standard moi drodzy i kochani (6)

    Pomysł jak najbardziej petarda Ale wykonanie jak najbardziej Polskie, szkoda że przez to tracą użytkowników Ale ja jestem optymistą i poczekam bo jazda np.z meczu Lechii do domu to normalnie rozkosz. Usmiechajmy się do siebie

    • 53 63

    • Sven (2)

      Ty jesteś facetem czy kobietą?
      Bo Twoja maniera zwracania się do innych per drodzy i kochani trąci niewieściałością.

      A podpisujesz się męskim imieniem, więc coś nie do końca jest z Twą samoświadomością w porządku

      • 6 3

      • (1)

        On jest kibicem Lechii daj mu spokój i tak ma w życiu pod górkę

        • 6 2

        • On jest po prostu dziwny ....

          • 2 0

    • wykonanie jest niemieckie

      przeczytaj ze zrozumieniem

      • 1 1

    • a ja w tym czuje gdanskosc

      • 6 0

    • Biało-zielone

      To barwy

      • 0 1

  • Zwykli naciągacze. (1)

    Trzy razy miałem tak, że chciałem zrobić postój pod sklepem, a system robił zwrot. Oczywiście poza punktem mevo więc naliczał 3 złote za to. Za trzecim razem zadzwoniłem na infolinię, aby zgłosić błąd systemu. Pani powiedziała, że naliczona opłata będzie anulowana. Nic takiego potem nie miało miejsca. Dodatkowo wybieram abonament miesięczny i jak się kończy okres to mevo nie poinformuje o końcu abonamentu, tylko cichutko przełącza na droższą taryfę minutową. Może się nikt nie zorientuje.

    • 5 0

    • nigdy tak nie miałem, a często z tej funkcji korzystam

      jednak najpierw zaznacza się postój a dopiero po potwierdzeniu zamyka blokadę

      • 0 4

  • Luuuudzie nie dajmy sie oszukiwac!

    Przeciez to jest jawna kpina z ludzi i z wlodzarzy miasta Gdansk. Ja i moich kilku znajomych wypowiedzielismy umowe z netbikiem chcemy zwrotu pieniedzy za niedotrzymanie regulaminu. Ciagle nie ma rowerow notorycznie ich nie ma. A jak sa to zepsute i tracimy duzo czasu na zglaszanie i wymiane na stacjach oddalonych w km.

    • 5 0

  • Nie wierzę, że Niemcy mogli wypuścić ze swojej fabryki takie paskudztwo. (2)

    Niemcy znani są z dobrego designu, grafiki użytkowej, poczucia estetyki. Tymczasem te rowery to kolorystyczne koszmary zaprzeczające wszelkim zasadom dobrego smaku.

    • 7 1

    • "Niemcy znani są z dobrego designu, grafiki użytkowej, poczucia estetyki"

      To chyba o innych Niemcach mówimy, bo popularna opinia jest taka, że znani są z bardzo topornego designu - wystarczy popatrzeć na ich motoryzację.

      • 1 1

    • To pewnie dzieło tysięcy inżynierów, którzy przybyli do Niemiec z Afryki i Bliskiego Wschodu.

      • 2 0

  • Kto za to beknie. (1)

    Przecież nie baranek Shaun

    • 7 0

    • Owieczka Dolly.

      • 1 0

  • Suuuuper, jeszcze wiecej tego badziewia na ulicach...

    • 2 2

  • Rowery elektryczne mają jeden podstawowy problem

    Nie jest możliwe, żeby rower był dostępny przez 100% czasu. Pomijając kwestie serwisu, w pewnym momencie bateria się rozładuje i rower czeka bezużyteczny na jej wymianę. Rowery bez wspomagania mają w tym miejscu znaczącą przewagę.

    • 2 0

  • niemiecka precyzja. wiadomo, tam to potrafią wszystko zrobić na czas (2)

    pewnie składają te rowery na tym megagiganthubie w berlinie

    • 34 3

    • W mega czym?

      • 0 0

    • są precyzyjni w robieniu kasy

      na chińskich rowerach. Frajer płaci.

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum