• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowery Mevo już oznakowane. Czekamy na dostawę elektryków

MKo
8 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (196)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Prawie 1 tys. rowerów bez napędu elektrycznego jest już w Trójmieście. Jednoślady zostały oklejone i czekają na rozruch systemu. Prawie 1 tys. rowerów bez napędu elektrycznego jest już w Trójmieście. Jednoślady zostały oklejone i czekają na rozruch systemu.

Do Trójmiasta dotarły już prawie wszystkie rowery Mevo bez napędu elektrycznego. Jednoślady zostały już oklejone i czekają na kwietniowe testy. Do tego czasu mają dotrzeć też rowery elektryczne. Rozruch systemu ma ruszyć po 8 kwietnia.



Jak oceniasz wygląd nowych rowerów Mevo?

Dokładnie na miesiąc przed planowanym rozruchem wewnętrznym systemu Obszar Metropolitalny poinformował, że w Gdańsku są już niemal 1 tys. rowerów Mevo 2.0, nieposiadających napędu elektrycznego. Rowery zostały też oklejone. Na ramie pojawiły się nowe logotypy, a tylne błotniki zyskały numer porządkowy.

- Gotowe są też wszystkie stacje z nowymi totemami w 16 gminach Obszaru Metropolitalnego. Teraz czekamy na rowery elektryczne, które już wkrótce zostaną zaprezentowane - informuje Obszar Metropolitalny.


Zanim skorzystają z nich pierwsi użytkownicy, rowery muszą zostać jeszcze sprawdzone przez serwis techniczny i ocenione przez biegłego rzeczoznawcę, który sprawdzi, czy dostarczone egzemplarze są zgodne z Opisem Przedmiotu Zamówienia.

Po raz pierwszy na ulicach Trójmiasta i całej Metropolii rowery mają pojawić się po 8 kwietnia, gdy rozpocznie się tzw. rozruch wewnętrzny systemu. W pełnym zakresie rowery na ulice Trójmiasta wyjadą na początku lipca.

  • Wewnętrzny rozruch zaplanowano po 8 kwietnia. System w pełnym zakresie ruszy na początku lipca.
  • Wewnętrzny rozruch zaplanowano po 8 kwietnia. System w pełnym zakresie ruszy na początku lipca.

Jak będzie działać i ile będzie kosztować Mevo 2.0?



Umowa z City Bike Global została podpisana na 6 lat. Jej wartość to 159 mln zł. Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły Kolbudy i Kosakowo.

Do dyspozycji mieszkańców będzie:

  • 3099 rowerów elektrycznych
  • 1000 klasycznych
  • 717 stacji

Miesięczny abonament będzie kosztować 29,99 zł, a roczny - 259 zł.

W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać z:
  • 120 minut jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 60 minut na rowerze elektrycznym

Po wyczerpaniu minut z abonamentu każda minuta będzie kosztować:
  • 20 gr na rowerze elektrycznym
  • 10 gr na rowerze tradycyjnym

Jeżeli użytkownik nie zdecyduje się na zakup abonamentu, będzie mógł wypożyczyć rower w taryfie minutowej:
  • 15 gr za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 30 gr za minutę na rowerze elektrycznym

Będzie można też korzystać z rowerów w taryfie 48 godz. za 59 zł (do wykorzystania dziennie 480 minut jazdy na rowerze tradycyjnym i 240 minut na rowerze elektrycznym). W ramach jednego konta będzie można wypożyczyć jeden rower.

12:25 6 KWIETNIA 23

Czy jest już wykaz stacji dla rowerów Mevo? (15 opinii)

Drodzy Raportowicze - pomóżcie proszę. Czy ktoś wie, ma link-a gdzie znajdę wykaz stacji MEVO. Szukałem, ale cienki jestem w poruszaniu się po Internecie jestem. Dzięki z góry :)
Drodzy Raportowicze - pomóżcie proszę. Czy ktoś wie, ma link-a gdzie znajdę wykaz stacji MEVO. Szukałem, ale cienki jestem w poruszaniu się po Internecie jestem. Dzięki z góry :)
MKo

Miejsca

Opinie (196) 7 zablokowanych

  • znowu przegaz propagandowy z UMGdańsk jedyne wyjscie to podziekowac im za krekrzety Fala I mevo na wyborach juz niedługo

    • 1 3

  • Smiechu warte

    60 minut dziennie elektrykiem w abonamencie smiechu warte to tylko podroz w jedna strone do pracy a z to co, glupkow z ludzi robicie

    • 1 2

  • za 30 zł mam 60 min elektrykiem (6)

    W starym mevo miałem za 10 zł 90 min. Czyli różnica w cenie 50 gr /min vs 11 gr/min. Czyli 4,5x drożej.
    Będzie sukces bo dla wielu to będzie za drogie. Chyba że ktoś obróci w 1h do pracy i z powrotem. Ale to musi mieć max 8-10 km w jedną stronę

    • 14 6

    • rower miejski to nie rower dojazdowy do pracy (3)

      zgoda co do tego ze jest bardzo drogi

      • 4 10

      • przy takim abonamencie to jest właśnie do tego celu, nie innego

        • 5 0

      • to nie ma być tak, że nasze potrzeby mają się dopasować do produktu

        patrzy się na potrzeby mieszkańców, robi się projekt - ale to za naszą kasę, więc można zrobić g*wno i obwieścić mega sukces - wyjdzie jak mevo 1

        • 1 1

      • Za 30 zł masz 60 min elektrykiem tyle że codziennie

        czyli 1800 min miesięcznie - wychodzi 1,6 gr/min
        A jak kupisz od razu roczny bedzie jeszcze mniej

        • 4 0

    • Kupiłem sobie za 13 tys i mam bez ograniczeń , polecam

      • 2 2

    • W starym mevo miałeś

      ale przez pół roku.
      I o ile znalazłeś akurat naładowany rower.

      • 0 0

  • (1)

    Koszyk z przodu raczej słaby, brak bagażnika to też wada, z tym mostkiem i kierownicą rower może dziwnie się prowadzić. Jak będzie, się okaże. Oby ruszyło zgodnie z planem i już na dłużej.

    • 3 0

    • to nie mostek, tylko mościszcze, mościsko, mostodont, brr

      • 0 0

  • Czerwony jak cegła, rozgrzany jak piec, Muszę mieć, muszę ją mieć, Nie mogę tak odejść, gdy kusi mnie grzech, Muszę mieć, muszę

    • 0 1

  • myślę, że zdechnie przez regulamin abonamentu. czyli wszystkie poniższe uwagi nieważne.

    ale technicznie: czy dobrze widzę, że klamki hamulcowe są plajstikowe? przy wadze 33kg i silniku,
    strach się bać. nawet dobrze, że jest ten śmieszny koszyk, bedzie za zderzak. a jak kto jest wysoki,
    to sztycy se nie wysunie na tyle, by go nie bolały kolana.

    za to felgi i koła absolutnie pancerne. w zderzeniu z samochodem, to samochód się ugnie, nie takie koło :-)
    w zderzeniu z babcią z balkonikiem, zrobią się dwie babcie i liczne kawałki balkonika

    wniosek: ci motocyklici powinni jeździć w porządnych kaskach i mieć tablice rejestracyjne, blachy, oc i nnw :-|

    • 1 2

  • Stojek (nawet z totemem) z kilku drutów to nie stacja. Nie pomoże zaklinanie rzeczywistości. Poprzedni sposób ładowania (1)

    skompromitował się technicznie i organizacyjnie. Dlaczego uparcie brnie się w koleiny upadłości. A może tak ma być?

    • 1 2

    • tak ma być

      "prawdziwe pieniądze robi się na drogich słomianych inwestycjach"

      • 0 1

  • Klapa (2)

    Kolejny przekręt jak wszystko w Trójmieście

    • 1 1

    • (1)

      Zgłoś do prokuratury

      • 1 0

      • a do kogo zgłosić prokuraturę?

        ambergold tristar fala mevo

        • 0 0

  • Ilość rowerów

    Tam jest błąd czy poważnie ma być 4k rowerów na całe 3miasto za 159mln?! Naprawdę na teren zamieszkały przez ok 700k ludzi ma być 4k rowerów i jeszcze ma ich pewnie starczyć dla turystów?!

    • 0 1

  • Ten sam operator w Stockholmie rowerów miejskich a cena niższa (3)

    Ten operator w Polsce roczny koszt karty 259 zł, w Stockholmie roczny koszt karty 157 SEK ( kurs na dzisiacj 0,20PL za SEK). Miś na miarę naszych czasów.

    • 2 2

    • (1)

      Popyt kształtuje ceny, nie będzie chętnych ceny spadną . Papryka po 32 zł

      • 1 0

      • kawałek sera dwie stówy

        ale nie nosimy pieniędzy walizkami, jak bywało
        bo jest smartfon i karty plastikowe

        • 0 0

    • kurs sek to 0,41 PLN

      Proszę nie wprowadzać ludzi w błąd :)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum