• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowery Mevo już oznakowane. Czekamy na dostawę elektryków

MKo
8 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (196)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Prawie 1 tys. rowerów bez napędu elektrycznego jest już w Trójmieście. Jednoślady zostały oklejone i czekają na rozruch systemu. Prawie 1 tys. rowerów bez napędu elektrycznego jest już w Trójmieście. Jednoślady zostały oklejone i czekają na rozruch systemu.

Do Trójmiasta dotarły już prawie wszystkie rowery Mevo bez napędu elektrycznego. Jednoślady zostały już oklejone i czekają na kwietniowe testy. Do tego czasu mają dotrzeć też rowery elektryczne. Rozruch systemu ma ruszyć po 8 kwietnia.



Jak oceniasz wygląd nowych rowerów Mevo?

Dokładnie na miesiąc przed planowanym rozruchem wewnętrznym systemu Obszar Metropolitalny poinformował, że w Gdańsku są już niemal 1 tys. rowerów Mevo 2.0, nieposiadających napędu elektrycznego. Rowery zostały też oklejone. Na ramie pojawiły się nowe logotypy, a tylne błotniki zyskały numer porządkowy.

- Gotowe są też wszystkie stacje z nowymi totemami w 16 gminach Obszaru Metropolitalnego. Teraz czekamy na rowery elektryczne, które już wkrótce zostaną zaprezentowane - informuje Obszar Metropolitalny.


Zanim skorzystają z nich pierwsi użytkownicy, rowery muszą zostać jeszcze sprawdzone przez serwis techniczny i ocenione przez biegłego rzeczoznawcę, który sprawdzi, czy dostarczone egzemplarze są zgodne z Opisem Przedmiotu Zamówienia.

Po raz pierwszy na ulicach Trójmiasta i całej Metropolii rowery mają pojawić się po 8 kwietnia, gdy rozpocznie się tzw. rozruch wewnętrzny systemu. W pełnym zakresie rowery na ulice Trójmiasta wyjadą na początku lipca.

  • Wewnętrzny rozruch zaplanowano po 8 kwietnia. System w pełnym zakresie ruszy na początku lipca.
  • Wewnętrzny rozruch zaplanowano po 8 kwietnia. System w pełnym zakresie ruszy na początku lipca.

Jak będzie działać i ile będzie kosztować Mevo 2.0?



Umowa z City Bike Global została podpisana na 6 lat. Jej wartość to 159 mln zł. Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły Kolbudy i Kosakowo.

Do dyspozycji mieszkańców będzie:

  • 3099 rowerów elektrycznych
  • 1000 klasycznych
  • 717 stacji

Miesięczny abonament będzie kosztować 29,99 zł, a roczny - 259 zł.

W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać z:
  • 120 minut jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 60 minut na rowerze elektrycznym

Po wyczerpaniu minut z abonamentu każda minuta będzie kosztować:
  • 20 gr na rowerze elektrycznym
  • 10 gr na rowerze tradycyjnym

Jeżeli użytkownik nie zdecyduje się na zakup abonamentu, będzie mógł wypożyczyć rower w taryfie minutowej:
  • 15 gr za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 30 gr za minutę na rowerze elektrycznym

Będzie można też korzystać z rowerów w taryfie 48 godz. za 59 zł (do wykorzystania dziennie 480 minut jazdy na rowerze tradycyjnym i 240 minut na rowerze elektrycznym). W ramach jednego konta będzie można wypożyczyć jeden rower.

12:25 6 KWIETNIA 23

Czy jest już wykaz stacji dla rowerów Mevo? (15 opinii)

Drodzy Raportowicze - pomóżcie proszę. Czy ktoś wie, ma link-a gdzie znajdę wykaz stacji MEVO. Szukałem, ale cienki jestem w poruszaniu się po Internecie jestem. Dzięki z góry :)
Drodzy Raportowicze - pomóżcie proszę. Czy ktoś wie, ma link-a gdzie znajdę wykaz stacji MEVO. Szukałem, ale cienki jestem w poruszaniu się po Internecie jestem. Dzięki z góry :)
MKo

Miejsca

Opinie (196) 7 zablokowanych

  • (3)

    ten koszyk to lansu chyba, przecież tam się nic nie utrzyma

    • 22 2

    • Koszyk atrapa. (1)

      • 10 1

      • zderzak

        • 0 0

    • koszyk jest po to aby była pod nim lampka

      a jak przyjdą elektryki to w nim będzie akumulator :)))))))

      • 3 0

  • 30 PLN miesięcznie za rower miejski? (13)

    Nie dziękuję, ale nie skorzystam

    Tym bardziej, że nie wiadomo czy cokolwiek zmieni się w stosunku do poprzedniej edycji, gdy tych rowerów po prostu NIE było, całe szczęście że poczekałem a nie płaciłem jak wielu frajerów tych 10PLN miesięcznie

    • 22 24

    • (7)

      pewnie za darmo byś chciał, a może jeszcze dopłatę że zaszczycisz swoim tyłkiem siodełko? Biznesmen za dychę

      • 7 7

      • oczywiście ze bym chciał, dlaczego nie? (6)

        Jesteś sfrustrowanym wyborca wiadomej partii, który nienawidzi wszystkich dokoła.

        Te rowery sa dotowane przez miasto. Powinny być w takiej cenie by to miało sens dla wszystkich. A obecnie są skrojone pod dojeżdżających do pracy.

        I jeszcze jedno, mnie elektryczne w ogóle nie interesują, dyby były zwykłe, to byłyby tańsze i mogłyby być z takim abonamentem, by był atrakcyjny dla kogoś kto korzysta raz na jakiś czas, a nie jako codzienny środek transportu do pracy, który powinien ewentualnie dofinansowywać pracodawca, a nie ja z moich podatków.

        • 2 2

        • to ma być codzienny środek transportu (4)

          Dlatego jest dotowany, tak jak np. komunikacja miejska.

          Dla korzystających rekreacyjnie, raz na jakiś czas są przede wszystkim komercyjne wypożyczalnie.

          • 1 1

          • szkoda że nie jest dotowany tak, by to miało sens jako rower miejski (3)

            miejski nie oznacza dojazdu do pracy, miejski oznacza poruszanie się po mieście - takze rekreacyjne

            jak jeździsz do pracy, to możesz sobie taki rower kupić, by mieć pewność, że dojedziesz na czas

            poza tym to pracodawca ma dotować twój dojazd do pracy, a nie wszyscy podatnicy

            przypomnę także, że Gdynia wydała 200 tysięcy na dotowania zakupu prywatnych paru rowerów, te 200 tysięcy mogłoby być przeznaczone na dofinansowanie tysięcy abonamentów - co ma większy sens?

            • 1 3

            • Jak jeździsz tylko rekreacyjnie, "to możesz sobie taki rower kupić" ;) (2)

              Rower miejski ma uzupełnić i odciążyć inne formy przemieszczania się. Dlatego w pierwszej kolejności ma być środkiem transportu a zastosowanie rekreacyjne to tylko dodatek.

              Takim pojazdem można pojechać gdzieś tylko w jedną stronę albo pokonać nim tylko część drogi (np. z przystanku komunikacji miejskiej do miejsca docelowego). Jeśli chcesz kontynuować jazdę to nie musisz wracać w miejsce gdzie ostatnio ją skończyłeś. Z klasycznym rowerem czegoś takiego nie zrobisz.

              PS. Skoro to pracodawca ma dotować dojazd do pracy a nie wszyscy podatnicy, to dlaczego z podatków dofinansowuje się komunikacje miejską, budowę i utrzymanie dróg, itp?

              • 2 1

              • nie mogę sobie kupić roweru z wielu powodów (1)

                Jeśli miałbym kupować po to by przejechać nim 30 minut miesięcznie, to jest to inwestycja nietrafiona.

                Ale tak jak bardzo wiele osób, które rowerów nie mają a potrafią nimi jeździć i byliby zainteresowani rowerem miejskim, nie mam gzie tego grata trzymać i przede wszystkim nie mam ochoty z nim się tałatać w windzie

                Wyobraź sobie, ze świat jest bardziej skomplikowany niż twoje prymitywne wywody.

                Jesteś typowym portalowym wtórnym analfabetą, który nie potrafi rozróżnić jazdy rekreacyjnej z punktu a do b z przejazdem do pracy każdego dnia - jak czytasz rekreacyjne to widzisz oczami wyobraźni tylko plażę tłumoku?

                Nie wiem co was zmusza o tego wiecznego kompromitowania się na forach przez egzaltowanie swoją głupotą.

                • 2 2

              • Obrażanie innych tylko dlatego ze przedmówca smiał się nie zgodzić z tobą jest słabe

                • 0 0

        • oho jesst i partia w komentarzu o rowerze, zuch! napisz jeszcze o rydwanie i o tym ze nie wiesz jak bilet na tramwaj kupic

          • 1 0

    • czyli złotówa dziennie.... no szok (4)

      • 2 3

      • no szok - jeśli skorzystam w miesiącu 30 minut to zapłacę za minute 1PLN (3)

        tak mogę nie kupować abonamentu, ale zapłacę 30 groszy za minutę... ile kosztuje komercyjna hulajnoga? Taka bez dotacji?

        Nie znam się ale chyba 20 groszy

        • 1 3

        • (2)

          Rzeczywiście się nie znasz. Ceny komercyjnych hulajnóg są kilkukrotnie wyższe.

          • 2 2

          • wziąłem to ciołku z internetu (1)

            podaj ile więcej płacisz za minutę jazdy hulajnogą trollu

            • 1 2

            • nie umiesz bez obrażania???

              • 0 0

  • Nstępny wałek po Fali.

    • 28 7

  • defraudacja pieniedzy jak mevo 1.0

    • 20 5

  • a 159 mln to kto, komu, za co?

    • 21 4

  • ...w taryfie 48 godz. za 59 zł (dziennie 480 minut jazdy na rowerze tradycyjnym i 240 minut na rowerze elektrycznym)

    8h (lub 4 na elektrycznym) to chyba mało kto potrzebuje. Zrobiliby połowe tych limitów za połowę ceny - byłoby w sam raz dla turystów weekendowych

    • 16 2

  • Dlaczego nie zwykłe rowery? (5)

    Tylko zwykłe rowery, żadne elektryki...
    Tańsze, łatwa i tania eksploatacja...prawdziwa ekologia...same plusy. Jak ktoś chce się przemieścić bez wysiłku to bierze hulajnogę.
    Pozdrawiam

    • 23 13

    • Będą do wyboru takie i takie (2)

      pozdrawiam \n Zima

      • 4 5

      • tyle że proporcje są porąbane (1)

        elektryki powinny być jako nieliczne i tam gdzie sa wzniesienia

        problem bowiem w tym, że kosztują bardzo dużo, także w eksploatacji, a są niepotrzebne na 90% terenu

        • 3 3

        • a kto bogatemu zabroni

          • 2 0

    • a przeczytałeś artykuł czy tylko zdjęcia oglądasz?

      • 4 3

    • Starym Mevo jeździłem z Wrzeszcza na Morenę, bez elektryka zapomnij, prysznica w robocie nie mam

      • 4 2

  • Waga (3)

    Ile ważą te rowery?

    • 14 1

    • (1)

      dzięki karbonowej ramie 9,8 kg

      • 2 3

      • zgaduję: 33ele i 24bezele

        mój ma 14kg

        • 1 0

    • bez kozery powiem 500

      • 2 4

  • Modlę się codziennie do Świętego Eustachego o pomyślność tego przedsięwzięcia.

    • 8 2

  • Proszę państwa, to jest miś...

    • 23 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum