• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowery Mevo już oznakowane. Czekamy na dostawę elektryków

MKo
8 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (196)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Prawie 1 tys. rowerów bez napędu elektrycznego jest już w Trójmieście. Jednoślady zostały oklejone i czekają na rozruch systemu. Prawie 1 tys. rowerów bez napędu elektrycznego jest już w Trójmieście. Jednoślady zostały oklejone i czekają na rozruch systemu.

Do Trójmiasta dotarły już prawie wszystkie rowery Mevo bez napędu elektrycznego. Jednoślady zostały już oklejone i czekają na kwietniowe testy. Do tego czasu mają dotrzeć też rowery elektryczne. Rozruch systemu ma ruszyć po 8 kwietnia.



Jak oceniasz wygląd nowych rowerów Mevo?

Dokładnie na miesiąc przed planowanym rozruchem wewnętrznym systemu Obszar Metropolitalny poinformował, że w Gdańsku są już niemal 1 tys. rowerów Mevo 2.0, nieposiadających napędu elektrycznego. Rowery zostały też oklejone. Na ramie pojawiły się nowe logotypy, a tylne błotniki zyskały numer porządkowy.

- Gotowe są też wszystkie stacje z nowymi totemami w 16 gminach Obszaru Metropolitalnego. Teraz czekamy na rowery elektryczne, które już wkrótce zostaną zaprezentowane - informuje Obszar Metropolitalny.


Zanim skorzystają z nich pierwsi użytkownicy, rowery muszą zostać jeszcze sprawdzone przez serwis techniczny i ocenione przez biegłego rzeczoznawcę, który sprawdzi, czy dostarczone egzemplarze są zgodne z Opisem Przedmiotu Zamówienia.

Po raz pierwszy na ulicach Trójmiasta i całej Metropolii rowery mają pojawić się po 8 kwietnia, gdy rozpocznie się tzw. rozruch wewnętrzny systemu. W pełnym zakresie rowery na ulice Trójmiasta wyjadą na początku lipca.

  • Wewnętrzny rozruch zaplanowano po 8 kwietnia. System w pełnym zakresie ruszy na początku lipca.
  • Wewnętrzny rozruch zaplanowano po 8 kwietnia. System w pełnym zakresie ruszy na początku lipca.

Jak będzie działać i ile będzie kosztować Mevo 2.0?



Umowa z City Bike Global została podpisana na 6 lat. Jej wartość to 159 mln zł. Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły Kolbudy i Kosakowo.

Do dyspozycji mieszkańców będzie:

  • 3099 rowerów elektrycznych
  • 1000 klasycznych
  • 717 stacji

Miesięczny abonament będzie kosztować 29,99 zł, a roczny - 259 zł.

W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać z:
  • 120 minut jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 60 minut na rowerze elektrycznym

Po wyczerpaniu minut z abonamentu każda minuta będzie kosztować:
  • 20 gr na rowerze elektrycznym
  • 10 gr na rowerze tradycyjnym

Jeżeli użytkownik nie zdecyduje się na zakup abonamentu, będzie mógł wypożyczyć rower w taryfie minutowej:
  • 15 gr za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 30 gr za minutę na rowerze elektrycznym

Będzie można też korzystać z rowerów w taryfie 48 godz. za 59 zł (do wykorzystania dziennie 480 minut jazdy na rowerze tradycyjnym i 240 minut na rowerze elektrycznym). W ramach jednego konta będzie można wypożyczyć jeden rower.

12:25 6 KWIETNIA 23

Czy jest już wykaz stacji dla rowerów Mevo? (15 opinii)

Drodzy Raportowicze - pomóżcie proszę. Czy ktoś wie, ma link-a gdzie znajdę wykaz stacji MEVO. Szukałem, ale cienki jestem w poruszaniu się po Internecie jestem. Dzięki z góry :)
Drodzy Raportowicze - pomóżcie proszę. Czy ktoś wie, ma link-a gdzie znajdę wykaz stacji MEVO. Szukałem, ale cienki jestem w poruszaniu się po Internecie jestem. Dzięki z góry :)
MKo

Miejsca

Opinie (196) 7 zablokowanych

  • ciekawe kto będzie pompował te koła przed pierwszym lipca (1)

    • 8 3

    • może są z litej gumy?

      (publiczne rowery w Helsinkach mają koła z litej gumy)

      • 1 0

  • Dlaczego dopiero w lipcu??

    od kwietnia można jeździć..

    • 15 0

  • A co operator zamierza zrobić z porannym nagromadzeniem rowerów przy OBC?

    Tak jak poprzednio, będzie tam po 100-200 sztuk czekać na popołudnie?

    • 18 1

  • A jak idą prace nad Mevo 3.0? (3)

    Wiecie... w razie gdyby się zdarzyło, że jak to w kapitalizmie, ktoś tam zbankrutował, coś tam nie zagrało, jakaś firma wydała wszystkie pieniądze na consulting w innej firmie itp. itd.
    Warto zacząć już prace nad Mevo 3.0 żeby mogło bez opóźnień wystartować jak operator Mevo 2.0 niestety i niespodziewanie zbankrutuje.

    • 13 5

    • Jakim kapitalizmie, skoro MEVO to państwowa spółka finansowana z podatków? xD (2)

      czyli czysty socjalizm...

      Właściciele prywatnych zwykłych rowerów będą składać się w podatkach na to, żeby inni mogli jeździć za półdarmo państwowymi elektrykami.

      • 6 4

      • kapitalizm to było by kilka konkurujacych firm (jak hulajnogi, jak rowery publiczne w "komunistycznych" Chinach)

        a tu jest:
        monopol
        dotacja
        urzędnictwo rozdawnictwo arbitraryzm
        roszczeniowe postawy klientów

        komunizm

        • 0 0

      • partnerstwo prywatno-publiczne polega na tym że prywatne firmy bankrutują za państwowe pieniądze.

        • 0 0

  • Pamiętamy zdjęcia (1)

    Naszych włodarzy reklamujących poprzednią edycję .... kudłaty na molo na rowerku hehe

    • 18 1

    • a pamietasz ten konkurs kolorystyczny na TRM, z nagrodami dla "swoich"?
      ile to już lat? 12? 13? fukushima byla 2011

      • 1 0

  • Po cenach widać że finansowo się nie zepnie (1)

    to samo co ze startym mevo .29.99 miesięcznie? Powinno być minimum 50, kolejne wyciaganie pieniędzy z unii , a później upadłość. Szykujcie już halę na rowery na amber expo i licytację baterii za 20% ceny

    • 9 5

    • 50zł miesięcznie za możliwość jeżdżenia rowerem 60-120 min dziennie oczywiście o ile będzie jakiś dostępny w okolicy? Jeśli bym miał pewność że za każdym razem będę miał rower dostępny jak będę go potrzebował to bym może jeszcze się zgodził, ale to jest 4k rowerów na całe 3miasto, więc szansa zerowa na dostępność roweru, a zapłacić trzeba. Inną kwestią jest wysokość kontraktu - 159mln zł za 4k rowerów, a reklamy przecież będą zamieszczone, więc doatkowe pieniądze będą, a dodatkowo abonamenty podbijają ilość kasy zebranych. Dla mnie to jest kręcenie lodów przez polityków. Nie dziwie się że ludzie już piszą o mevo 3.0

      • 0 0

  • Czemu jako właściciel prywatnego zwykłego roweru (7)

    mam dokładać w podatkach do tego, żeby inni mogli za półdarmo jeździć elektrykami?

    W tej chwili normalny zwykły rower kosztuje więcej niż 10-letni abonament na MEVO!!! A jak do tego doliczyć koszty eksploatacji, przeglądy, to wyjdzie, że taniej kupić kilka abonamentów MEVO niż posiadać własny rower.

    Co oznacza, że z moich podatków jako rowerzysty finansowane są rowery innych. I to wielokrotnie droższe elektryki, w tym ich serwis i codzienne ładowanie!

    • 19 8

    • (5)

      Bo na tym polega życie w społeczeństwie.... ale niektórym trudno to pojąć bo niewiele widzą poza czubek własnego nosa.

      • 9 5

      • w sensie, że życie w społeczeństwie polega na tym, że jedni mają fundować rowery innym? (4)

        Proszę bardzo, daj przykład wzorowego członka społeczeństwa, kup mi rower elektryczny. Może być nawet tańszy niż te rowery mevo, wystarczy taki powiedzmy za 10 tysięcy zł. Oczywiście wraz z 10-letnim karnetem na serwis i prąd do ładowania. Gdzie mam przesłać numer konta na ktory zrobisz mi przelew?

        • 7 7

        • opanuj się konfiarski frustracie

          bo ci żyłka pęknie

          • 4 7

        • Ty masz rower jam mam rower. Są tacy którzy nie mają... Podatki są po to by zabezpieczać potrzeby społeczeństwa. Idąc Twoim tokiem rozumowania to krezus który może sobie pozwolić na zakup tomokomputera również może wypowiadać się podobnie do Ciebie. Czemu on ma płacić za urządzenie zaspakajające Twoje potrzeby?

          • 2 7

        • (1)

          Życie w społeczeństwie polega na tym, że z podatków finansuje się rzeczy dla ogólnego dobrobytu. Ale konfederacja tego nie uczy, co?

          • 5 5

          • Ale sie komuchów nazlatywało. Jeszcze maja czelność innych życia w społeczeństwie pouczać. Dobre sobie.

            • 4 3

    • Bo na tym polegają podatki, że całe społeczeństwo składa się na różne rzeczy. Nie wszyscy skorzystają z mevo, tak samo jak nie każdy korzysta z tramwaju na Chełm, parku we Wrzeszczu, ławek w Brzeźnie, czy zamiatania ulic w Oliwie.

      • 4 4

  • Super .Po trzynastu latach może nareszcie sukces z rowerami miejskimi. W 2012 ruszył pomysł w Gdańsku .A może za szybko się cieszyć.

    • 5 4

  • (2)

    Przepalanie kasy podatników v2. Na przyszły rok mam nadzieję, że już zaplanowana następna edycja. Poważnie, lepiej by to było wykorzystać na budowę ścieżek rowerowych i tym sposobem zachęcać do przesiadki na rower.

    • 44 14

    • Aby transport rowerowy kwitł, drogi rowerowe to nie wszystko

      Przy każdym bloku powinien być bezpieczny parking rowerowy, bo targanie roweru do/z piwnicy, czy na balkon, średnio zachęca do korzystania z tego środka transportu. Tutaj wyższość takiego Mevo właśnie. Poza tym, parkingi rowerowe w najważniejszych punktach w mieście. Zadaszone, z monitoringiem, bezpieczne. Wtedy jeżdżenie własnym rowerem w celach innych niż rekreacyjne będzie miało sens.

      • 5 2

    • Odkąd nie ma Adamowicza, to jedyne ścieżki rowerowe jakie są budowane to te zawłaszczone z dróg samochodowych, ale do statystyk się liczy. Szkoda tylko że jednocześnie drogi się bardziej korkują...

      • 0 0

  • kolejny elektrozłom

    • 7 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum