• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowery Mevo już oznakowane. Czekamy na dostawę elektryków

MKo
8 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (196)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Prawie 1 tys. rowerów bez napędu elektrycznego jest już w Trójmieście. Jednoślady zostały oklejone i czekają na rozruch systemu. Prawie 1 tys. rowerów bez napędu elektrycznego jest już w Trójmieście. Jednoślady zostały oklejone i czekają na rozruch systemu.

Do Trójmiasta dotarły już prawie wszystkie rowery Mevo bez napędu elektrycznego. Jednoślady zostały już oklejone i czekają na kwietniowe testy. Do tego czasu mają dotrzeć też rowery elektryczne. Rozruch systemu ma ruszyć po 8 kwietnia.



Jak oceniasz wygląd nowych rowerów Mevo?

Dokładnie na miesiąc przed planowanym rozruchem wewnętrznym systemu Obszar Metropolitalny poinformował, że w Gdańsku są już niemal 1 tys. rowerów Mevo 2.0, nieposiadających napędu elektrycznego. Rowery zostały też oklejone. Na ramie pojawiły się nowe logotypy, a tylne błotniki zyskały numer porządkowy.

- Gotowe są też wszystkie stacje z nowymi totemami w 16 gminach Obszaru Metropolitalnego. Teraz czekamy na rowery elektryczne, które już wkrótce zostaną zaprezentowane - informuje Obszar Metropolitalny.


Zanim skorzystają z nich pierwsi użytkownicy, rowery muszą zostać jeszcze sprawdzone przez serwis techniczny i ocenione przez biegłego rzeczoznawcę, który sprawdzi, czy dostarczone egzemplarze są zgodne z Opisem Przedmiotu Zamówienia.

Po raz pierwszy na ulicach Trójmiasta i całej Metropolii rowery mają pojawić się po 8 kwietnia, gdy rozpocznie się tzw. rozruch wewnętrzny systemu. W pełnym zakresie rowery na ulice Trójmiasta wyjadą na początku lipca.

  • Wewnętrzny rozruch zaplanowano po 8 kwietnia. System w pełnym zakresie ruszy na początku lipca.
  • Wewnętrzny rozruch zaplanowano po 8 kwietnia. System w pełnym zakresie ruszy na początku lipca.

Jak będzie działać i ile będzie kosztować Mevo 2.0?



Umowa z City Bike Global została podpisana na 6 lat. Jej wartość to 159 mln zł. Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły Kolbudy i Kosakowo.

Do dyspozycji mieszkańców będzie:

  • 3099 rowerów elektrycznych
  • 1000 klasycznych
  • 717 stacji

Miesięczny abonament będzie kosztować 29,99 zł, a roczny - 259 zł.

W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać z:
  • 120 minut jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 60 minut na rowerze elektrycznym

Po wyczerpaniu minut z abonamentu każda minuta będzie kosztować:
  • 20 gr na rowerze elektrycznym
  • 10 gr na rowerze tradycyjnym

Jeżeli użytkownik nie zdecyduje się na zakup abonamentu, będzie mógł wypożyczyć rower w taryfie minutowej:
  • 15 gr za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 30 gr za minutę na rowerze elektrycznym

Będzie można też korzystać z rowerów w taryfie 48 godz. za 59 zł (do wykorzystania dziennie 480 minut jazdy na rowerze tradycyjnym i 240 minut na rowerze elektrycznym). W ramach jednego konta będzie można wypożyczyć jeden rower.

12:25 6 KWIETNIA 23

Czy jest już wykaz stacji dla rowerów Mevo? (15 opinii)

Drodzy Raportowicze - pomóżcie proszę. Czy ktoś wie, ma link-a gdzie znajdę wykaz stacji MEVO. Szukałem, ale cienki jestem w poruszaniu się po Internecie jestem. Dzięki z góry :)
Drodzy Raportowicze - pomóżcie proszę. Czy ktoś wie, ma link-a gdzie znajdę wykaz stacji MEVO. Szukałem, ale cienki jestem w poruszaniu się po Internecie jestem. Dzięki z góry :)
MKo

Miejsca

Opinie (196) 7 zablokowanych

  • to jak teraz?

    To nie da rady wozić juz brajanka do przedszkola?

    • 0 1

  • A jak idą prace nad Mevo 3.0? (3)

    Wiecie... w razie gdyby się zdarzyło, że jak to w kapitalizmie, ktoś tam zbankrutował, coś tam nie zagrało, jakaś firma wydała wszystkie pieniądze na consulting w innej firmie itp. itd.
    Warto zacząć już prace nad Mevo 3.0 żeby mogło bez opóźnień wystartować jak operator Mevo 2.0 niestety i niespodziewanie zbankrutuje.

    • 13 5

    • Jakim kapitalizmie, skoro MEVO to państwowa spółka finansowana z podatków? xD (2)

      czyli czysty socjalizm...

      Właściciele prywatnych zwykłych rowerów będą składać się w podatkach na to, żeby inni mogli jeździć za półdarmo państwowymi elektrykami.

      • 6 4

      • partnerstwo prywatno-publiczne polega na tym że prywatne firmy bankrutują za państwowe pieniądze.

        • 0 0

      • kapitalizm to było by kilka konkurujacych firm (jak hulajnogi, jak rowery publiczne w "komunistycznych" Chinach)

        a tu jest:
        monopol
        dotacja
        urzędnictwo rozdawnictwo arbitraryzm
        roszczeniowe postawy klientów

        komunizm

        • 0 0

  • (5)

    30 kilo. Smieci nie rowery

    • 47 7

    • A co to za problem? (4)

      • 4 12

      • (1)

        Problem jest taki, że rower powinien być jak najlżejszy, żeby się nim przyjemnie jechało, a 30 kg jak na rower to sporo.

        • 10 3

        • leciuteńki

          jak na motocyk
          którym w istocie jest

          • 0 1

      • (1)

        Spróbuj tym klamotem wjechać pod górkę

        • 13 3

        • Zwykły jest lżejszy

          A elektryki sobie poradzą! Jak Ci się nie podoba to nie korzystaj!

          • 4 6

  • (3)

    ten koszyk to lansu chyba, przecież tam się nic nie utrzyma

    • 22 2

    • Koszyk atrapa. (1)

      • 10 1

      • zderzak

        • 0 0

    • koszyk jest po to aby była pod nim lampka

      a jak przyjdą elektryki to w nim będzie akumulator :)))))))

      • 3 0

  • Stojek (nawet z totemem) z kilku drutów to nie stacja. Nie pomoże zaklinanie rzeczywistości. Poprzedni sposób ładowania (1)

    skompromitował się technicznie i organizacyjnie. Dlaczego uparcie brnie się w koleiny upadłości. A może tak ma być?

    • 1 2

    • tak ma być

      "prawdziwe pieniądze robi się na drogich słomianych inwestycjach"

      • 0 1

  • Miesięczny abonament będzie kosztować 29,99 zł, a roczny - 259 zł. (1)

    A czy w umowie jest 100% dostępność rowerów w danej dzielnicy miasta? Czy jak Mevo 1.0 wszystkie rowery rano zjada do Olivia Business Centre ? Czy jak będę chciał sobie pojechać rowerkiem rano po chleb to będzie na 100 % czekał rower na jednej z 717 stacji ? Czy tylko rowery będą dostępne w centrum miasta, a w dzielnicach osciennych to 1 na 10000 mieszkańców?

    • 10 2

    • 4k rowerów na całe 3miasto, więc prosty wniosek - NIE.

      • 1 0

  • (2)

    Przepalanie kasy podatników v2. Na przyszły rok mam nadzieję, że już zaplanowana następna edycja. Poważnie, lepiej by to było wykorzystać na budowę ścieżek rowerowych i tym sposobem zachęcać do przesiadki na rower.

    • 44 14

    • Odkąd nie ma Adamowicza, to jedyne ścieżki rowerowe jakie są budowane to te zawłaszczone z dróg samochodowych, ale do statystyk się liczy. Szkoda tylko że jednocześnie drogi się bardziej korkują...

      • 0 0

    • Aby transport rowerowy kwitł, drogi rowerowe to nie wszystko

      Przy każdym bloku powinien być bezpieczny parking rowerowy, bo targanie roweru do/z piwnicy, czy na balkon, średnio zachęca do korzystania z tego środka transportu. Tutaj wyższość takiego Mevo właśnie. Poza tym, parkingi rowerowe w najważniejszych punktach w mieście. Zadaszone, z monitoringiem, bezpieczne. Wtedy jeżdżenie własnym rowerem w celach innych niż rekreacyjne będzie miało sens.

      • 5 2

  • Po cenach widać że finansowo się nie zepnie (1)

    to samo co ze startym mevo .29.99 miesięcznie? Powinno być minimum 50, kolejne wyciaganie pieniędzy z unii , a później upadłość. Szykujcie już halę na rowery na amber expo i licytację baterii za 20% ceny

    • 9 5

    • 50zł miesięcznie za możliwość jeżdżenia rowerem 60-120 min dziennie oczywiście o ile będzie jakiś dostępny w okolicy? Jeśli bym miał pewność że za każdym razem będę miał rower dostępny jak będę go potrzebował to bym może jeszcze się zgodził, ale to jest 4k rowerów na całe 3miasto, więc szansa zerowa na dostępność roweru, a zapłacić trzeba. Inną kwestią jest wysokość kontraktu - 159mln zł za 4k rowerów, a reklamy przecież będą zamieszczone, więc doatkowe pieniądze będą, a dodatkowo abonamenty podbijają ilość kasy zebranych. Dla mnie to jest kręcenie lodów przez polityków. Nie dziwie się że ludzie już piszą o mevo 3.0

      • 0 0

  • Zakładając że nie kupuje się elektryka tylko normalny rower, który jest bardziej eko (bo podobno o to chodzi), to licząc 5k zł x 10k rowerów daje nam 50mln. Tutaj mamy 159mln, więc pytam za co ?! Rower nie są za darmo, więc abonament idzie na ich utrzymanie i zarobek dla firmy, do tego będzie jeszcze kasa z reklam, więc ponawiam pytanie czemu 159mln zł za 4k rowerów dla 700k ludzi (obszar 3miasta) + powiedzmy 100k turystów.

    • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    Bardzo fajne rowerki (6)

    Mam swój rower, ale napewno będę korzystał i z nowych mewek.

    • 32 88

    • (2)

      Ciekawe skąd ten kolor - tęsknota i sentyment do komuchów?

      • 2 8

      • Ohyda,powinien być w kolorze związanym z morzem,trójmiastem,a nie z odpustem.

        • 1 4

      • No nie wiem, nie wiem... Na przykład herb Gdańska ma czerwone tło... W polskiej fladze jest również kolor czerwony... Jeśli czerwień kojarzy ci się tylko z "komuchami", to może czas pójść do lekarza i dać sobie pomóc? To żaden wstyd.

        • 11 3

    • wazeliniarzu ty rower to tylko na zdjeciach widziałes

      • 1 1

    • a ja nie

      • 3 3

    • Oby nie zalegały na chodnikach.

      • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum