• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerem "pod prąd" po Dolnym Sopocie

Krzysztof Koprowski
2 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Wkrótce takich znaków i organizacji ruchu z możliwością jazdy rowerem "pod prąd", jak na ul. Andersa, będzie więcej w Sopocie. Wkrótce takich znaków i organizacji ruchu z możliwością jazdy rowerem "pod prąd", jak na ul. Andersa, będzie więcej w Sopocie.

Na 33 odcinkach ulic Dolnego Sopotu będzie można wkrótce jeździć rowerem "pod prąd". Urzędnicy są zadowoleni z efektów wprowadzenia kontraruchu w górnej części miasta, dlatego rozszerzają go o kolejne ulice. Więcej ulic będzie też objętych strefą Tempo 30, choć nie będzie to miało większego wpływu na ruch rowerowy.



Czy w Trójmieście potrzebnych jest więcej ulic z kontraruchem?

Prace nad wykonaniem oznakowania dopuszczającego ruch rowerów w obu kierunkach na ulicach jednokierunkowych rozpoczną się wiosną. Pełną listę ulic objętych zmianami publikujemy pod treścią artykułu.

Oprócz ulic o niewielkim znaczeniu w układzie komunikacyjnym, jak Architektów zobacz na mapie Sopotu czy Okrzei zobacz na mapie Sopotu, w obu kierunkach będzie można jeździć m.in. niektórymi ulicami bocznymi od Haffnera zobacz na mapie Sopotu czy Kazimierza Wielkiego zobacz na mapie Sopotu - Karlikowską zobacz na mapie Sopotu.

Pewnym ułatwieniem może być też wprowadzenie kontraruchu na ul. Sępiej zobacz na mapie Sopotu, dzięki czemu wygodniejszy będzie dojazd i powrót z aquaparku oraz ul. Władysława IV zobacz na mapie Sopotu - Dębowej zobacz na mapie Sopotu, które mogą być alternatywą dla ruchliwej ul. Kościuszki zobacz na mapie Sopotu.


W ramach zmiany organizacji ruchu nie planuje się niestety tworzenia asfaltowych "dywaników" na ulicach z kostką brukową, więc z nowego rozwiązania w wielu miejscach skorzystają jedynie ci rowerzyści, którzy mają odpowiednie rowery oraz lubią jazdę po nierównościach.

Czytaj też: Jak poruszać się rowerem po Trójmieście?

Tempo 30 zostanie wprowadzone m.in. na ul. Łokietka. Rowerzyści nadal będą musieli jednak korzystać z wydzielonej drogi rowerowej, której standard wykonania pozostawia wiele do życzenia. Tempo 30 zostanie wprowadzone m.in. na ul. Łokietka. Rowerzyści nadal będą musieli jednak korzystać z wydzielonej drogi rowerowej, której standard wykonania pozostawia wiele do życzenia.

Nowe ulice w strefie Tempo 30



Ponadto wkrótce rozszerzona zostanie strefa ograniczenia prędkości do 30 km/h o kolejne ulice kurortu: Wejherowską zobacz na mapie Sopotu, Obodrzyców zobacz na mapie Sopotu, Łokietka zobacz na mapie Sopotu (odc. Droga Zielona - Polna) oraz Polną zobacz na mapie Sopotu (odc. Łokietka - Bitwy Pod Płowcami).

Z punktu widzenia ruchu rowerowego zmiany te nie będą miały jednak większego znaczenia, ponieważ równolegle istnieją wydzielone drogi rowerowe, a to oznacza, że należy korzystać z infrastruktury dla dwóch kółek niezależnie od jej standardu wykonania.

Czytaj też: Sopot do roweru nie zachęca

Sopot deklaruje również w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego do 2020 r. modernizację oświetlenia na kolejnych ulicach wraz z doświetleniem przejść dla pieszych.

- Dążymy do jeszcze większej poprawy bezpieczeństwa w kurorcie, jednocześnie realizując politykę zrównoważonego transportu, m.in. zachęcając mieszkańców do częstego korzystania z rowerów. Sopot to miasto małych odległości, mamy tu najwyższy w Polsce wskaźnik dróg rowerowych do pozostałych ulic, aż 30 proc. Rowerem w Sopocie dojedziemy wszędzie i szybko. Nie bez znaczenia pozostaje też fakt, że rower jest przyjazny dla środowiska. Uspokojenie ruchu samochodowego i kontrapasy znacznie ułatwią życie i rowerzystom i pieszym - mówi Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu.


Planowana lista ulic z kontraruchem w Dolnym Sopocie:

Architektów, Bałtycka, Ceynowy, Chmielewskiego, Dąbrowskiego, Dębowa, Fiszera, Głowackiego, Helska, Jana Kazimierza (fragment), Karlikowska, Kazimierza Wielkiego, Klenczona, Książąt Pomorskich, Langiewicza, Lipowa, Majkowskiego (odc. Winieckiego-Haffnera), Mierosławskiego, Mokwy, Okrzei, Pogodna, Racławicka, Sępia, Skłodowskiej-Curie, Syrokomli, Winieckiego (fragment od ul. Goyki), Władysława IV (odc. Kościuszki-Skłodowskiej-Curie).

Mapa Dolnego Sopotu z planowanymi ulicami z nową organizacją ruchu (pdf)

Opinie (317) ponad 10 zablokowanych

  • (3)

    Śmieszny przykład z ul. Andersa. Pas dla rowerów kończy się po kilku metrach. Z drugiej strony kierowcy samochodów mają znak drogi jednokierunkowej i żadnego śladu pasa dla rowerów. Będzie trąbienie, będzie.

    • 10 3

    • (2)

      są znaki nie zmyslaj. moze czas najwyzszy wyrobic sobie nawyk zwracania na nie?

      • 3 0

      • (1)

        Powyżej jest zdjęcie. Gdzie jest pas na całej długości Andersa?

        • 1 2

        • to kontraruch. kontraruch tym sie rożni od kontrapasu że nie ma właśnie pasa ;)

          • 3 0

  • Zły pomysł!

    • 8 5

  • (2)

    Kto ma pierwszeństwo, jak będzie za wąsko by się wyminąć?

    • 7 3

    • (1)

      masz w przepisach

      • 3 2

      • pędzące gacie

        • 2 2

  • Komu to potrzebne i po co?

    aby było b. niebezpiecznie? Powinniśmy ustawicznie myśleć o polepszeniu bezpieczeństwa na drogach a nie pogorszeniu! Ps. droga dla rowerów na Łokietka jest aż za dobra!

    • 4 6

  • Forum jest o rowerach w Sopocie. Ja mam samochód i rower.

    Samochód używam jak muszę. Ale jak tylko mogę to przesiadam się na rower.
    Rowerem dojeżdżam do pracy, jeżdżę rekreacyjnie.

    • 6 8

  • łokoetka to bez kitu

    fantazja architekta, ktory przez momencik dostal pomrocznosci...Najlepszy jest ten odcinek na waskim chodniczku, zakret...inprzejscie dla pieszych i jak pieszy idzie musinuskakiwac bo ksiazeta dwoch pedaljow maja drozke rowerowa....Zenada cala trasa, ktora dla niektorych rowerzystow jest noezrozumiala bo jezdza str..gdzie drogi rowerowej nie ma i jeszcze maja bezczelne burzace jak im sie uwage zwroci

    • 7 4

  • Analfabeci, no nie mogę xD

    W pobranym PDF znalazlem nową ulicę w Sopocie :) Jana KazimieŻa!!!

    • 4 3

  • Łokietka to jakaś kpina. Spowolniony ruch ale rowerzyści mają jechać krzywym chodnikiem.

    • 12 2

  • To jest łamanie Konstytucji?

    • 2 5

  • krótkie (2)

    Pytanie moje jedno zadam.Dlaczego jedynie na tak krótkich odcinkach wcale nie strategicznych dla ruchu rowerowego?

    • 5 2

    • Ta Architektów i sąsiednia są dość strategiczne bo pozwalają ominąć słynne wyboje na drodze rowerowej wzdłuż Łokietka

      • 3 0

    • chodzi o pozory. jak by zrobili kontrapas na powstańców warszawy to miałoby to jakiś sens, a tak to tylko zwykła ściema.

      • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum