Rowerem "pod prąd" po Dolnym Sopocie
Na 33 odcinkach ulic Dolnego Sopotu będzie można wkrótce jeździć rowerem "pod prąd". Urzędnicy są zadowoleni z efektów wprowadzenia kontraruchu w górnej części miasta, dlatego rozszerzają go o kolejne ulice. Więcej ulic będzie też objętych strefą Tempo 30, choć nie będzie to miało większego wpływu na ruch rowerowy.
Oprócz ulic o niewielkim znaczeniu w układzie komunikacyjnym, jak Architektów czy Okrzei , w obu kierunkach będzie można jeździć m.in. niektórymi ulicami bocznymi od Haffnera czy Kazimierza Wielkiego - Karlikowską .
Pewnym ułatwieniem może być też wprowadzenie kontraruchu na ul. Sępiej , dzięki czemu wygodniejszy będzie dojazd i powrót z aquaparku oraz ul. Władysława IV - Dębowej , które mogą być alternatywą dla ruchliwej ul. Kościuszki .
W ramach zmiany organizacji ruchu nie planuje się niestety tworzenia asfaltowych "dywaników" na ulicach z kostką brukową, więc z nowego rozwiązania w wielu miejscach skorzystają jedynie ci rowerzyści, którzy mają odpowiednie rowery oraz lubią jazdę po nierównościach.
Czytaj też: Jak poruszać się rowerem po Trójmieście?
Nowe ulice w strefie Tempo 30
Ponadto wkrótce rozszerzona zostanie strefa ograniczenia prędkości do 30 km/h o kolejne ulice kurortu: Wejherowską , Obodrzyców , Łokietka (odc. Droga Zielona - Polna) oraz Polną (odc. Łokietka - Bitwy Pod Płowcami).
Z punktu widzenia ruchu rowerowego zmiany te nie będą miały jednak większego znaczenia, ponieważ równolegle istnieją wydzielone drogi rowerowe, a to oznacza, że należy korzystać z infrastruktury dla dwóch kółek niezależnie od jej standardu wykonania.
Czytaj też: Sopot do roweru nie zachęca
Sopot deklaruje również w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego do 2020 r. modernizację oświetlenia na kolejnych ulicach wraz z doświetleniem przejść dla pieszych.
- Dążymy do jeszcze większej poprawy bezpieczeństwa w kurorcie, jednocześnie realizując politykę zrównoważonego transportu, m.in. zachęcając mieszkańców do częstego korzystania z rowerów. Sopot to miasto małych odległości, mamy tu najwyższy w Polsce wskaźnik dróg rowerowych do pozostałych ulic, aż 30 proc. Rowerem w Sopocie dojedziemy wszędzie i szybko. Nie bez znaczenia pozostaje też fakt, że rower jest przyjazny dla środowiska. Uspokojenie ruchu samochodowego i kontrapasy znacznie ułatwią życie i rowerzystom i pieszym - mówi Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu.
Architektów, Bałtycka, Ceynowy, Chmielewskiego, Dąbrowskiego, Dębowa, Fiszera, Głowackiego, Helska, Jana Kazimierza (fragment), Karlikowska, Kazimierza Wielkiego, Klenczona, Książąt Pomorskich, Langiewicza, Lipowa, Majkowskiego (odc. Winieckiego-Haffnera), Mierosławskiego, Mokwy, Okrzei, Pogodna, Racławicka, Sępia, Skłodowskiej-Curie, Syrokomli, Winieckiego (fragment od ul. Goyki), Władysława IV (odc. Kościuszki-Skłodowskiej-Curie).
Mapa Dolnego Sopotu z planowanymi ulicami z nową organizacją ruchu (pdf)
Opinie (317) ponad 10 zablokowanych
-
2019-02-02 16:25
(3)
Śmieszny przykład z ul. Andersa. Pas dla rowerów kończy się po kilku metrach. Z drugiej strony kierowcy samochodów mają znak drogi jednokierunkowej i żadnego śladu pasa dla rowerów. Będzie trąbienie, będzie.
- 10 3
-
2019-02-02 18:10
(2)
są znaki nie zmyslaj. moze czas najwyzszy wyrobic sobie nawyk zwracania na nie?
- 3 0
-
2019-02-02 19:39
(1)
Powyżej jest zdjęcie. Gdzie jest pas na całej długości Andersa?
- 1 2
-
2019-02-02 20:02
to kontraruch. kontraruch tym sie rożni od kontrapasu że nie ma właśnie pasa ;)
- 3 0
-
2019-02-02 19:40
Zły pomysł!
- 8 5
-
2019-02-02 18:08
(2)
Kto ma pierwszeństwo, jak będzie za wąsko by się wyminąć?
- 7 3
-
2019-02-02 18:58
(1)
masz w przepisach
- 3 2
-
2019-02-02 19:35
pędzące gacie
- 2 2
-
2019-02-02 19:34
Komu to potrzebne i po co?
aby było b. niebezpiecznie? Powinniśmy ustawicznie myśleć o polepszeniu bezpieczeństwa na drogach a nie pogorszeniu! Ps. droga dla rowerów na Łokietka jest aż za dobra!
- 4 6
-
2019-02-02 17:36
Forum jest o rowerach w Sopocie. Ja mam samochód i rower.
Samochód używam jak muszę. Ale jak tylko mogę to przesiadam się na rower.
Rowerem dojeżdżam do pracy, jeżdżę rekreacyjnie.- 6 8
-
2019-02-02 16:44
łokoetka to bez kitu
fantazja architekta, ktory przez momencik dostal pomrocznosci...Najlepszy jest ten odcinek na waskim chodniczku, zakret...inprzejscie dla pieszych i jak pieszy idzie musinuskakiwac bo ksiazeta dwoch pedaljow maja drozke rowerowa....Zenada cala trasa, ktora dla niektorych rowerzystow jest noezrozumiala bo jezdza str..gdzie drogi rowerowej nie ma i jeszcze maja bezczelne burzace jak im sie uwage zwroci
- 7 4
-
2019-02-02 16:33
Analfabeci, no nie mogę xD
W pobranym PDF znalazlem nową ulicę w Sopocie :) Jana KazimieŻa!!!
- 4 3
-
2019-02-02 15:22
Łokietka to jakaś kpina. Spowolniony ruch ale rowerzyści mają jechać krzywym chodnikiem.
- 12 2
-
2019-02-02 15:04
To jest łamanie Konstytucji?
- 2 5
-
2019-02-02 13:16
krótkie (2)
Pytanie moje jedno zadam.Dlaczego jedynie na tak krótkich odcinkach wcale nie strategicznych dla ruchu rowerowego?
- 5 2
-
2019-02-02 14:11
Ta Architektów i sąsiednia są dość strategiczne bo pozwalają ominąć słynne wyboje na drodze rowerowej wzdłuż Łokietka
- 3 0
-
2019-02-02 13:50
chodzi o pozory. jak by zrobili kontrapas na powstańców warszawy to miałoby to jakiś sens, a tak to tylko zwykła ściema.
- 4 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.