• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerem "pod prąd" po Dolnym Sopocie

Krzysztof Koprowski
2 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Wkrótce takich znaków i organizacji ruchu z możliwością jazdy rowerem "pod prąd", jak na ul. Andersa, będzie więcej w Sopocie. Wkrótce takich znaków i organizacji ruchu z możliwością jazdy rowerem "pod prąd", jak na ul. Andersa, będzie więcej w Sopocie.

Na 33 odcinkach ulic Dolnego Sopotu będzie można wkrótce jeździć rowerem "pod prąd". Urzędnicy są zadowoleni z efektów wprowadzenia kontraruchu w górnej części miasta, dlatego rozszerzają go o kolejne ulice. Więcej ulic będzie też objętych strefą Tempo 30, choć nie będzie to miało większego wpływu na ruch rowerowy.



Czy w Trójmieście potrzebnych jest więcej ulic z kontraruchem?

Prace nad wykonaniem oznakowania dopuszczającego ruch rowerów w obu kierunkach na ulicach jednokierunkowych rozpoczną się wiosną. Pełną listę ulic objętych zmianami publikujemy pod treścią artykułu.

Oprócz ulic o niewielkim znaczeniu w układzie komunikacyjnym, jak Architektów zobacz na mapie Sopotu czy Okrzei zobacz na mapie Sopotu, w obu kierunkach będzie można jeździć m.in. niektórymi ulicami bocznymi od Haffnera zobacz na mapie Sopotu czy Kazimierza Wielkiego zobacz na mapie Sopotu - Karlikowską zobacz na mapie Sopotu.

Pewnym ułatwieniem może być też wprowadzenie kontraruchu na ul. Sępiej zobacz na mapie Sopotu, dzięki czemu wygodniejszy będzie dojazd i powrót z aquaparku oraz ul. Władysława IV zobacz na mapie Sopotu - Dębowej zobacz na mapie Sopotu, które mogą być alternatywą dla ruchliwej ul. Kościuszki zobacz na mapie Sopotu.


W ramach zmiany organizacji ruchu nie planuje się niestety tworzenia asfaltowych "dywaników" na ulicach z kostką brukową, więc z nowego rozwiązania w wielu miejscach skorzystają jedynie ci rowerzyści, którzy mają odpowiednie rowery oraz lubią jazdę po nierównościach.

Czytaj też: Jak poruszać się rowerem po Trójmieście?

Tempo 30 zostanie wprowadzone m.in. na ul. Łokietka. Rowerzyści nadal będą musieli jednak korzystać z wydzielonej drogi rowerowej, której standard wykonania pozostawia wiele do życzenia. Tempo 30 zostanie wprowadzone m.in. na ul. Łokietka. Rowerzyści nadal będą musieli jednak korzystać z wydzielonej drogi rowerowej, której standard wykonania pozostawia wiele do życzenia.

Nowe ulice w strefie Tempo 30



Ponadto wkrótce rozszerzona zostanie strefa ograniczenia prędkości do 30 km/h o kolejne ulice kurortu: Wejherowską zobacz na mapie Sopotu, Obodrzyców zobacz na mapie Sopotu, Łokietka zobacz na mapie Sopotu (odc. Droga Zielona - Polna) oraz Polną zobacz na mapie Sopotu (odc. Łokietka - Bitwy Pod Płowcami).

Z punktu widzenia ruchu rowerowego zmiany te nie będą miały jednak większego znaczenia, ponieważ równolegle istnieją wydzielone drogi rowerowe, a to oznacza, że należy korzystać z infrastruktury dla dwóch kółek niezależnie od jej standardu wykonania.

Czytaj też: Sopot do roweru nie zachęca

Sopot deklaruje również w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego do 2020 r. modernizację oświetlenia na kolejnych ulicach wraz z doświetleniem przejść dla pieszych.

- Dążymy do jeszcze większej poprawy bezpieczeństwa w kurorcie, jednocześnie realizując politykę zrównoważonego transportu, m.in. zachęcając mieszkańców do częstego korzystania z rowerów. Sopot to miasto małych odległości, mamy tu najwyższy w Polsce wskaźnik dróg rowerowych do pozostałych ulic, aż 30 proc. Rowerem w Sopocie dojedziemy wszędzie i szybko. Nie bez znaczenia pozostaje też fakt, że rower jest przyjazny dla środowiska. Uspokojenie ruchu samochodowego i kontrapasy znacznie ułatwią życie i rowerzystom i pieszym - mówi Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu.


Planowana lista ulic z kontraruchem w Dolnym Sopocie:

Architektów, Bałtycka, Ceynowy, Chmielewskiego, Dąbrowskiego, Dębowa, Fiszera, Głowackiego, Helska, Jana Kazimierza (fragment), Karlikowska, Kazimierza Wielkiego, Klenczona, Książąt Pomorskich, Langiewicza, Lipowa, Majkowskiego (odc. Winieckiego-Haffnera), Mierosławskiego, Mokwy, Okrzei, Pogodna, Racławicka, Sępia, Skłodowskiej-Curie, Syrokomli, Winieckiego (fragment od ul. Goyki), Władysława IV (odc. Kościuszki-Skłodowskiej-Curie).

Mapa Dolnego Sopotu z planowanymi ulicami z nową organizacją ruchu (pdf)

Opinie (317) ponad 10 zablokowanych

  • Bo nasz Sopot zawsze w kontrze dla reszty kraju - promuje nowoczesność i europejskość! (9)

    Najważniejsze że w Sopocie nigdy nie powstaną żadne 195 metrowe wieże do zarobku komercyjnego - Sopot promuje ścieżki rowerowe i jak trzeba to nawet jazdę pod prąd!

    • 12 45

    • Rozciągasz kontekst? Po co? (1)

      • 5 5

      • bo jak rozciągał gumkę od majtek, to już mu pękła
        pozostał tylko kontekst do rozciągania

        • 0 3

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • męczący agresywny troll. (1)

      • 9 2

      • Ciemny lud kupił

        obiecanki przedwyborcze sołtysa Sopotu

        • 8 5

    • MAliniak matole (1)

      manipulanci wyrwanym z kontekstu tekstem
      już odszczekują swoje kłamstwa. Ale w tvn-ie jeszcze tego nie POwiedzieli. Pytaj sołtysa w sopocie czy już zacząl budować lokale "socjalne" w centrum PO 15 tys za metr z garażami.
      Może się załapiesz

      • 5 7

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • Głupiś i mądrzejszy nie będziesz (1)

      • 8 4

      • O chłopcom z PiSuaru to się nie podoba - musicie się przyzwyczaić a nie to jazda do kaczyniaka maliniaka!

        • 3 11

  • Proszę Pana redaktora o rozważenie interpunkcji przed "więc".

    • 0 0

  • Jazda pod prad na Andersa? Haha

    Po kostce brukowej i chyba na czolowke z autami. Do tego Na skrzyzowaniu Andersa/Armii Krajowej gigantyczne zagrozenie kolizja. Kierowcy tam nie zwalniaja i non stop wymuszaja.

    • 6 3

  • I tak zawsze tak jeżdziłam:)

    • 1 3

  • Droga rowerowa na Łokietka i Chopina to przykład nieudanej drogi rowerowej (4)

    Fajnie by było, aby miasto zastanowiło się nad dwoma koszmarami rowerowymi - Łokietka, gdzie jest ciągle góra-dół. i Chopina, gdzie jest w górnym odcinku tak po prowadzona, że siłą rzeczy muszą z niej korzystać piesi. Jest świetnym przykładem totalnego bezsensu.

    • 26 5

    • (2)

      Wymień chociaż jedną udaną drogę dla rowerów w Sopocie. To wszystko jest pseudo infrastruktura do potęgi.
      Nalezy to polikwidować i umożliwić rowerzystą normalnie jazdę po jezdni. Zaoszczędzone miejsce przeznaczyć na chodnik i ewentualnie dopuścić go do ruchu dla "powolnych' rowerzystów.
      Proste jak drut.

      • 10 3

      • nie wszyscy mieszkańcy i mieszkanki w przedziale wieku 11-18 lat oraz powyżej 65 lat czują się bezpiecznie (1)

        na pasie rowerowym wydzielonym z jezdni lub na jezdni ulicy uspokojonego ruchu. Nie każdy ma takie wspaniałe doświadczenie w jeździe szosowej jak Ty, Szanowny Przedpiśco!
        Faktycznie, budowa niefunkcjonalnej drogi dla rowerów nie powinna być powodem wprowadzania nakazu korzystania z niej (rezygnacji z prawa do jeżdżenia po jezdni) kolarzom trenującym do triathlonu na przykład, ale generalnie warto budować dobre drogi dla rowerów ale przede wszystkim warto uspokajać ruch na jezdniach.

        • 2 2

        • przecież podał sensowne rozwiązanie w postaci chodnika na którym dopuszcza się ruch dla rowerów więc o co ci chodzi? wilk byłby syty i owca byłaby cała.

          Rozwiązanie tanie wygodne i zadowalające wszystkich.

          I wcale tu o żadne treningi nie chodzi tylko o zwyczajne przemieszczanie się komunikacyjne. Jestem w stanie zaryzykować stwierdzenie że wszystkie drogi dla rowerów w Sopocie tylko utrudniają poruszanie się rowerem. Taka prawda.

          • 3 2

    • Nawet Haffnera schrzanili

      Niebezpieczny wyjazd z hotelu gdzie kierowcy nic nie widzą, zakręty pod dziwnymi kątami, brak skrajni, esy floresy itp.

      • 9 2

  • Sopot nadal się bedzie kompromitował (3)

    ...jeśli Pilnie nie zrobi czegoś z ulicą Armii Krajowej.

    AK to jest Jedyny sposób tranzytu z Oliwy do Orłowa poza plażą, główna aorta rowerowa całej aglomeracji. Tamtejsze rozwiązania kompromitują całe Trójmiasto, nie tylko Sopot. Sąsiedzi się za Sopot wstydzą, obcy ryzykują życie przez egzotykę rozwiązań, a co mniej bystrzy kierowcy narażają rowerzystów na śmierć zupełnie bezwiednie i niechcący.

    • 11 2

    • A co ci się nie podoba na armii krajowej? (1)

      W porownaniu z wieloma miejscami w Trójmieście na AK i tak jest ok. Ścieżka jest od początku do końca ulicy, bez przerw, można jechać dalej i do Gdyni i do Gdańska

      • 2 2

      • Nie kompromituj się. To gniot do potęgi.

        • 0 0

    • Jedz dołem normalnie jezdnią. Milion razy szybsze i wygodniejsze połączenie

      • 1 1

  • A sama ulica Haffnera? (3)

    • 6 3

    • (2)

      zwykła bzdura ślepa ścieżka kończąca się za grodziskiem kolejny wymysł chorych ludzi który więcej utrudnia niż ułatwia poruszanie się na rowerze. Jaki idiota wyznacza na chodniku ścieżki rowerowe przy ulicach o spowolnionym ruchu?

      • 1 2

      • droga rowerowa wzdłuż ulicy o spowolnionym ruchu ma sens (1)

        jeśli np. jest na tyle wąska, że połowa jezdni jest zastawiona zaparkowanymi samochodami, a druga połowa zastawiona samochodami stojącymi w kolejce do zmiany świateł.

        • 2 2

        • wiekszy sens w takim przypadku ma pas ruchu dla rowerów na jezdni

          drogi dla rowerów mają sens tylko przy trasach o małej kolizyjnosci.

          • 2 1

  • Pytanie nie do końca na temat :D Wiadomo ile będzie ważył rower MEVO? W jakim stopniu rower odciąża jadącego? (4)

    Przykładowo na trasie miszewskiego - klonowa :D

    • 8 4

    • (1)

      tyle co 4 normalne rowery.

      • 1 1

      • normalny rower waży od 12 do 23 kg

        rowery mistrzów szos muszą ważyć co najmniej 8 kg, ale to są pojazdy dla wyczynowców, a nie dla zwykłych zjadaczy/zjadaczek chleba

        • 0 1

    • 27kilo. Tak na naszą pseudo chodnikowo-krawężnikową infrastrukturę się nie nadaje.

      • 4 2

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • (3)

    Będzie z tego sporo wypadków

    • 28 15

    • (2)

      Jakos na setkach ulic w kraju i na swiecie nie ma

      • 6 2

      • (1)

        W Gdańsku od 2013r. była aż jedna kolizja na kontraruchu.
        Taaa trup będzie się ścielił gęsto ;)

        • 7 2

        • dałem plusa za ironię, żeby nie było wątpliwości

          • 1 1

  • Radom (wszystkie) - 2014; Sopot (wybrane) - 2019 (5)

    • 12 3

    • A Gdynia? żadna. (1)

      • 0 3

      • a Starowiejska to co?

        • 1 1

    • (2)

      Gdańsk też niemal wszystkie.

      • 3 1

      • (1)

        mieszkam w Oliwie
        tu niemal żadna

        i tak jeżdżę pod prąd
        czasem chodńikiem, czasem asfaltem
        od wielu wielu lat

        • 4 2

        • a która nie jest?

          • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum