Rowerem "pod prąd" po Dolnym Sopocie
Na 33 odcinkach ulic Dolnego Sopotu będzie można wkrótce jeździć rowerem "pod prąd". Urzędnicy są zadowoleni z efektów wprowadzenia kontraruchu w górnej części miasta, dlatego rozszerzają go o kolejne ulice. Więcej ulic będzie też objętych strefą Tempo 30, choć nie będzie to miało większego wpływu na ruch rowerowy.
Oprócz ulic o niewielkim znaczeniu w układzie komunikacyjnym, jak Architektów czy Okrzei , w obu kierunkach będzie można jeździć m.in. niektórymi ulicami bocznymi od Haffnera czy Kazimierza Wielkiego - Karlikowską .
Pewnym ułatwieniem może być też wprowadzenie kontraruchu na ul. Sępiej , dzięki czemu wygodniejszy będzie dojazd i powrót z aquaparku oraz ul. Władysława IV - Dębowej , które mogą być alternatywą dla ruchliwej ul. Kościuszki .
W ramach zmiany organizacji ruchu nie planuje się niestety tworzenia asfaltowych "dywaników" na ulicach z kostką brukową, więc z nowego rozwiązania w wielu miejscach skorzystają jedynie ci rowerzyści, którzy mają odpowiednie rowery oraz lubią jazdę po nierównościach.
Czytaj też: Jak poruszać się rowerem po Trójmieście?
Nowe ulice w strefie Tempo 30
Ponadto wkrótce rozszerzona zostanie strefa ograniczenia prędkości do 30 km/h o kolejne ulice kurortu: Wejherowską , Obodrzyców , Łokietka (odc. Droga Zielona - Polna) oraz Polną (odc. Łokietka - Bitwy Pod Płowcami).
Z punktu widzenia ruchu rowerowego zmiany te nie będą miały jednak większego znaczenia, ponieważ równolegle istnieją wydzielone drogi rowerowe, a to oznacza, że należy korzystać z infrastruktury dla dwóch kółek niezależnie od jej standardu wykonania.
Czytaj też: Sopot do roweru nie zachęca
Sopot deklaruje również w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego do 2020 r. modernizację oświetlenia na kolejnych ulicach wraz z doświetleniem przejść dla pieszych.
- Dążymy do jeszcze większej poprawy bezpieczeństwa w kurorcie, jednocześnie realizując politykę zrównoważonego transportu, m.in. zachęcając mieszkańców do częstego korzystania z rowerów. Sopot to miasto małych odległości, mamy tu najwyższy w Polsce wskaźnik dróg rowerowych do pozostałych ulic, aż 30 proc. Rowerem w Sopocie dojedziemy wszędzie i szybko. Nie bez znaczenia pozostaje też fakt, że rower jest przyjazny dla środowiska. Uspokojenie ruchu samochodowego i kontrapasy znacznie ułatwią życie i rowerzystom i pieszym - mówi Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Sprzedam rower - ogłoszenia Trójmiasto
Architektów, Bałtycka, Ceynowy, Chmielewskiego, Dąbrowskiego, Dębowa, Fiszera, Głowackiego, Helska, Jana Kazimierza (fragment), Karlikowska, Kazimierza Wielkiego, Klenczona, Książąt Pomorskich, Langiewicza, Lipowa, Majkowskiego (odc. Winieckiego-Haffnera), Mierosławskiego, Mokwy, Okrzei, Pogodna, Racławicka, Sępia, Skłodowskiej-Curie, Syrokomli, Winieckiego (fragment od ul. Goyki), Władysława IV (odc. Kościuszki-Skłodowskiej-Curie).
Mapa Dolnego Sopotu z planowanymi ulicami z nową organizacją ruchu (pdf)
Opinie (317) ponad 10 zablokowanych
-
2019-02-02 12:15
Bo nasz Sopot zawsze w kontrze dla reszty kraju - promuje nowoczesność i europejskość! (9)
Najważniejsze że w Sopocie nigdy nie powstaną żadne 195 metrowe wieże do zarobku komercyjnego - Sopot promuje ścieżki rowerowe i jak trzeba to nawet jazdę pod prąd!
- 12 45
-
2019-02-02 12:46
Rozciągasz kontekst? Po co? (1)
- 5 5
-
2019-02-03 10:03
bo jak rozciągał gumkę od majtek, to już mu pękła
pozostał tylko kontekst do rozciągania- 0 3
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2019-02-02 12:41
męczący agresywny troll. (1)
- 9 2
-
2019-02-02 12:47
Ciemny lud kupił
obiecanki przedwyborcze sołtysa Sopotu
- 8 5
-
2019-02-02 12:30
MAliniak matole (1)
manipulanci wyrwanym z kontekstu tekstem
już odszczekują swoje kłamstwa. Ale w tvn-ie jeszcze tego nie POwiedzieli. Pytaj sołtysa w sopocie czy już zacząl budować lokale "socjalne" w centrum PO 15 tys za metr z garażami.
Może się załapiesz- 5 7
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2019-02-02 12:19
Głupiś i mądrzejszy nie będziesz (1)
- 8 4
-
2019-02-02 12:22
O chłopcom z PiSuaru to się nie podoba - musicie się przyzwyczaić a nie to jazda do kaczyniaka maliniaka!
- 3 11
-
2019-02-03 09:15
Proszę Pana redaktora o rozważenie interpunkcji przed "więc".
- 0 0
-
2019-02-03 00:54
Jazda pod prad na Andersa? Haha
Po kostce brukowej i chyba na czolowke z autami. Do tego Na skrzyzowaniu Andersa/Armii Krajowej gigantyczne zagrozenie kolizja. Kierowcy tam nie zwalniaja i non stop wymuszaja.
- 6 3
-
2019-02-03 00:52
I tak zawsze tak jeżdziłam:)
- 1 3
-
2019-02-02 12:35
Droga rowerowa na Łokietka i Chopina to przykład nieudanej drogi rowerowej (4)
Fajnie by było, aby miasto zastanowiło się nad dwoma koszmarami rowerowymi - Łokietka, gdzie jest ciągle góra-dół. i Chopina, gdzie jest w górnym odcinku tak po prowadzona, że siłą rzeczy muszą z niej korzystać piesi. Jest świetnym przykładem totalnego bezsensu.
- 26 5
-
2019-02-02 13:44
(2)
Wymień chociaż jedną udaną drogę dla rowerów w Sopocie. To wszystko jest pseudo infrastruktura do potęgi.
Nalezy to polikwidować i umożliwić rowerzystą normalnie jazdę po jezdni. Zaoszczędzone miejsce przeznaczyć na chodnik i ewentualnie dopuścić go do ruchu dla "powolnych' rowerzystów.
Proste jak drut.- 10 3
-
2019-02-02 21:22
nie wszyscy mieszkańcy i mieszkanki w przedziale wieku 11-18 lat oraz powyżej 65 lat czują się bezpiecznie (1)
na pasie rowerowym wydzielonym z jezdni lub na jezdni ulicy uspokojonego ruchu. Nie każdy ma takie wspaniałe doświadczenie w jeździe szosowej jak Ty, Szanowny Przedpiśco!
Faktycznie, budowa niefunkcjonalnej drogi dla rowerów nie powinna być powodem wprowadzania nakazu korzystania z niej (rezygnacji z prawa do jeżdżenia po jezdni) kolarzom trenującym do triathlonu na przykład, ale generalnie warto budować dobre drogi dla rowerów ale przede wszystkim warto uspokajać ruch na jezdniach.- 2 2
-
2019-02-02 22:45
przecież podał sensowne rozwiązanie w postaci chodnika na którym dopuszcza się ruch dla rowerów więc o co ci chodzi? wilk byłby syty i owca byłaby cała.
Rozwiązanie tanie wygodne i zadowalające wszystkich.
I wcale tu o żadne treningi nie chodzi tylko o zwyczajne przemieszczanie się komunikacyjne. Jestem w stanie zaryzykować stwierdzenie że wszystkie drogi dla rowerów w Sopocie tylko utrudniają poruszanie się rowerem. Taka prawda.- 3 2
-
2019-02-02 14:12
Nawet Haffnera schrzanili
Niebezpieczny wyjazd z hotelu gdzie kierowcy nic nie widzą, zakręty pod dziwnymi kątami, brak skrajni, esy floresy itp.
- 9 2
-
2019-02-02 13:58
Sopot nadal się bedzie kompromitował (3)
...jeśli Pilnie nie zrobi czegoś z ulicą Armii Krajowej.
AK to jest Jedyny sposób tranzytu z Oliwy do Orłowa poza plażą, główna aorta rowerowa całej aglomeracji. Tamtejsze rozwiązania kompromitują całe Trójmiasto, nie tylko Sopot. Sąsiedzi się za Sopot wstydzą, obcy ryzykują życie przez egzotykę rozwiązań, a co mniej bystrzy kierowcy narażają rowerzystów na śmierć zupełnie bezwiednie i niechcący.- 11 2
-
2019-02-02 20:44
A co ci się nie podoba na armii krajowej? (1)
W porownaniu z wieloma miejscami w Trójmieście na AK i tak jest ok. Ścieżka jest od początku do końca ulicy, bez przerw, można jechać dalej i do Gdyni i do Gdańska
- 2 2
-
2019-02-02 22:41
Nie kompromituj się. To gniot do potęgi.
- 0 0
-
2019-02-02 22:41
Jedz dołem normalnie jezdnią. Milion razy szybsze i wygodniejsze połączenie
- 1 1
-
2019-02-02 13:24
A sama ulica Haffnera? (3)
- 6 3
-
2019-02-02 13:51
(2)
zwykła bzdura ślepa ścieżka kończąca się za grodziskiem kolejny wymysł chorych ludzi który więcej utrudnia niż ułatwia poruszanie się na rowerze. Jaki idiota wyznacza na chodniku ścieżki rowerowe przy ulicach o spowolnionym ruchu?
- 1 2
-
2019-02-02 21:16
droga rowerowa wzdłuż ulicy o spowolnionym ruchu ma sens (1)
jeśli np. jest na tyle wąska, że połowa jezdni jest zastawiona zaparkowanymi samochodami, a druga połowa zastawiona samochodami stojącymi w kolejce do zmiany świateł.
- 2 2
-
2019-02-02 21:26
wiekszy sens w takim przypadku ma pas ruchu dla rowerów na jezdni
drogi dla rowerów mają sens tylko przy trasach o małej kolizyjnosci.
- 2 1
-
2019-02-02 13:08
Pytanie nie do końca na temat :D Wiadomo ile będzie ważył rower MEVO? W jakim stopniu rower odciąża jadącego? (4)
Przykładowo na trasie miszewskiego - klonowa :D
- 8 4
-
2019-02-02 15:23
(1)
tyle co 4 normalne rowery.
- 1 1
-
2019-02-02 21:26
normalny rower waży od 12 do 23 kg
rowery mistrzów szos muszą ważyć co najmniej 8 kg, ale to są pojazdy dla wyczynowców, a nie dla zwykłych zjadaczy/zjadaczek chleba
- 0 1
-
2019-02-02 13:47
27kilo. Tak na naszą pseudo chodnikowo-krawężnikową infrastrukturę się nie nadaje.
- 4 2
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2019-02-02 12:49
(3)
Będzie z tego sporo wypadków
- 28 15
-
2019-02-02 14:01
(2)
Jakos na setkach ulic w kraju i na swiecie nie ma
- 6 2
-
2019-02-02 14:23
(1)
W Gdańsku od 2013r. była aż jedna kolizja na kontraruchu.
Taaa trup będzie się ścielił gęsto ;)- 7 2
-
2019-02-02 21:24
dałem plusa za ironię, żeby nie było wątpliwości
- 1 1
-
2019-02-02 12:40
Radom (wszystkie) - 2014; Sopot (wybrane) - 2019 (5)
- 12 3
-
2019-02-02 12:42
A Gdynia? żadna. (1)
- 0 3
-
2019-02-02 21:23
a Starowiejska to co?
- 1 1
-
2019-02-02 12:49
(2)
Gdańsk też niemal wszystkie.
- 3 1
-
2019-02-02 18:01
(1)
mieszkam w Oliwie
tu niemal żadna
i tak jeżdżę pod prąd
czasem chodńikiem, czasem asfaltem
od wielu wielu lat- 4 2
-
2019-02-02 19:29
a która nie jest?
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.