• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerem "pod prąd" po Dolnym Sopocie

Krzysztof Koprowski
2 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Wkrótce takich znaków i organizacji ruchu z możliwością jazdy rowerem "pod prąd", jak na ul. Andersa, będzie więcej w Sopocie. Wkrótce takich znaków i organizacji ruchu z możliwością jazdy rowerem "pod prąd", jak na ul. Andersa, będzie więcej w Sopocie.

Na 33 odcinkach ulic Dolnego Sopotu będzie można wkrótce jeździć rowerem "pod prąd". Urzędnicy są zadowoleni z efektów wprowadzenia kontraruchu w górnej części miasta, dlatego rozszerzają go o kolejne ulice. Więcej ulic będzie też objętych strefą Tempo 30, choć nie będzie to miało większego wpływu na ruch rowerowy.



Czy w Trójmieście potrzebnych jest więcej ulic z kontraruchem?

Prace nad wykonaniem oznakowania dopuszczającego ruch rowerów w obu kierunkach na ulicach jednokierunkowych rozpoczną się wiosną. Pełną listę ulic objętych zmianami publikujemy pod treścią artykułu.

Oprócz ulic o niewielkim znaczeniu w układzie komunikacyjnym, jak Architektów zobacz na mapie Sopotu czy Okrzei zobacz na mapie Sopotu, w obu kierunkach będzie można jeździć m.in. niektórymi ulicami bocznymi od Haffnera zobacz na mapie Sopotu czy Kazimierza Wielkiego zobacz na mapie Sopotu - Karlikowską zobacz na mapie Sopotu.

Pewnym ułatwieniem może być też wprowadzenie kontraruchu na ul. Sępiej zobacz na mapie Sopotu, dzięki czemu wygodniejszy będzie dojazd i powrót z aquaparku oraz ul. Władysława IV zobacz na mapie Sopotu - Dębowej zobacz na mapie Sopotu, które mogą być alternatywą dla ruchliwej ul. Kościuszki zobacz na mapie Sopotu.


W ramach zmiany organizacji ruchu nie planuje się niestety tworzenia asfaltowych "dywaników" na ulicach z kostką brukową, więc z nowego rozwiązania w wielu miejscach skorzystają jedynie ci rowerzyści, którzy mają odpowiednie rowery oraz lubią jazdę po nierównościach.

Czytaj też: Jak poruszać się rowerem po Trójmieście?

Tempo 30 zostanie wprowadzone m.in. na ul. Łokietka. Rowerzyści nadal będą musieli jednak korzystać z wydzielonej drogi rowerowej, której standard wykonania pozostawia wiele do życzenia. Tempo 30 zostanie wprowadzone m.in. na ul. Łokietka. Rowerzyści nadal będą musieli jednak korzystać z wydzielonej drogi rowerowej, której standard wykonania pozostawia wiele do życzenia.

Nowe ulice w strefie Tempo 30



Ponadto wkrótce rozszerzona zostanie strefa ograniczenia prędkości do 30 km/h o kolejne ulice kurortu: Wejherowską zobacz na mapie Sopotu, Obodrzyców zobacz na mapie Sopotu, Łokietka zobacz na mapie Sopotu (odc. Droga Zielona - Polna) oraz Polną zobacz na mapie Sopotu (odc. Łokietka - Bitwy Pod Płowcami).

Z punktu widzenia ruchu rowerowego zmiany te nie będą miały jednak większego znaczenia, ponieważ równolegle istnieją wydzielone drogi rowerowe, a to oznacza, że należy korzystać z infrastruktury dla dwóch kółek niezależnie od jej standardu wykonania.

Czytaj też: Sopot do roweru nie zachęca

Sopot deklaruje również w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego do 2020 r. modernizację oświetlenia na kolejnych ulicach wraz z doświetleniem przejść dla pieszych.

- Dążymy do jeszcze większej poprawy bezpieczeństwa w kurorcie, jednocześnie realizując politykę zrównoważonego transportu, m.in. zachęcając mieszkańców do częstego korzystania z rowerów. Sopot to miasto małych odległości, mamy tu najwyższy w Polsce wskaźnik dróg rowerowych do pozostałych ulic, aż 30 proc. Rowerem w Sopocie dojedziemy wszędzie i szybko. Nie bez znaczenia pozostaje też fakt, że rower jest przyjazny dla środowiska. Uspokojenie ruchu samochodowego i kontrapasy znacznie ułatwią życie i rowerzystom i pieszym - mówi Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu.


Planowana lista ulic z kontraruchem w Dolnym Sopocie:

Architektów, Bałtycka, Ceynowy, Chmielewskiego, Dąbrowskiego, Dębowa, Fiszera, Głowackiego, Helska, Jana Kazimierza (fragment), Karlikowska, Kazimierza Wielkiego, Klenczona, Książąt Pomorskich, Langiewicza, Lipowa, Majkowskiego (odc. Winieckiego-Haffnera), Mierosławskiego, Mokwy, Okrzei, Pogodna, Racławicka, Sępia, Skłodowskiej-Curie, Syrokomli, Winieckiego (fragment od ul. Goyki), Władysława IV (odc. Kościuszki-Skłodowskiej-Curie).

Mapa Dolnego Sopotu z planowanymi ulicami z nową organizacją ruchu (pdf)

Opinie (317) ponad 10 zablokowanych

  • (4)

    dlaczego rowerzyści w Parku pólnocnym jeżdzą scieżka dla pieszych i droga dla rolek?

    • 4 3

    • (1)

      No bo mentalność tych ludzi jest taka jak widzisz "no bo komu to przeszkadza". Oni nie myślą bo poruszają się maksymalnie z prędkościami przy których można sobie obetrzeć kolanko lub łokieć. Kierowcy z racji że poruszają się z większymi prędkościami to uczą się przez to zrozumienia dla praw fizyki. Proste rzeczy w stylu że nie da się stanąć w miejscu jadąc 50km/h a nawet jeżeli to pałowanie hamulców może spowodować sytuację której nie zdoła opanować ten który jedzie z tyłu. Proste sprawy ale rowerzyści nie kumaja bo jedyne co oni mają to te swoje roszczenia o drogi dla tych wyłącznie swoich rowerów. No przecież rowerem to max jedna osoba jedzie a samochodem po kilka. Nie wiadomo ile jest tych rowerzystów aktywnych, jest grupa krzykaczy która szantazuje władze miast i wymusza te ich ścieżki. Rowerem to se do parki Reagana jedzie albo do lasu a nie na ulicę bo siebie zabijecie i może jeszcze spowodujecie sytuację w której poginą kierowcy razem z dzieciakami.

      • 2 2

      • kierowcy nie potrzebują rowerzystów, aby zabijać się wzajemnie.

        • 0 0

    • Zemsta?

      A dlaczego rolkarze w Gdyni jeżdżą bulwarem po ścieżce dla rowerów? Zemsta sithów :D

      • 1 0

    • a komu to przeszkadza?

      a dlaczego kierowcy parkują na chodnikach i w strefach pieszych?

      • 0 4

  • totalna bzdura te ograniczenia do 30 (17)

    jakie jest uzasadnienie wprowadzania takich ograniczeń ? czy są jakieś analizy i badania? czy se po prostu ktoś stwierdza, że wprowadzamy i tyle?

    • 5 16

    • ograniczenie do 30 wywołuje szereg korzystnych zmian zachowań kierowców (16)

      podnosi poziom bezpieczeństwa wszystkich, kierowców, rowerzystów i pieszych; zmniejsza hałas a także zwiększa przepustowość pasa drogowego: samochody mogą zachować między sobą mniejszy odstęp a ruch odbywa się bardziej płynnie, na ulicach jest mniej przyspieszeń i hamowań, spada emisja spalin, nawierzchnia ulicy zużywa się w mniejszym stopniu. Miasto staje się przyjaźniejsze dla wszystkich mieszkańców. Sprawdzone w praktyce.

      • 7 2

      • stek stereotypowych, powtarzanych, nic nie wartych sformułowań (12)

        przy 50 też jest bezpiecznie gdy tak samo jak przy 30 wszyscy zachowują się uważnie, rozważnie i przestrzegają przepisów. hałas jest zbliżony, przepustowość w żaden sposób się nie zwiększa - 500 metrów przejedzie więcej samochodów jeśli pojadą szybciej gdyż odstępy bez mała będą takie same. to samo ze światłami. przyspieszeń i hamowań ? umiejętności kierowców są tak niskie że przy każdej prędkości jest tyle samo. dłuższy czas pokonywania danego odcinka to więcej spalin. i sam sobie zaprzeczasz bo większe zagęszczenie wolno jadących samochodów to więcej spalin. Nawierzchnia przy takich prędkościach? no bez jaj. spowolnienie ruch to coraz większe problemy kierujących. problem jest w tym, że jeśli ktoś ma przejechać raz czy dwa dziennie 2,3 czy 4 kilometry to nie powinien jechać samochodem a komunikacją miejską której powiedzmy - nie ma. najprościej ograniczyć prędkość argumentując Twoimi hasłami. Ograniczenie na Łokietka? NIE

        • 1 8

        • jak widać, poparcie twoich argumentów jest dość nikłe (6)

          Moje argumenty są poparte badaniami, twoje są oparte na emocjach. Warto byś jednak sprawdził literaturę i zauważył, że moje argumenty nie są często powtarzane w naszym kraju: są za to często podejmowane próby ich wyśmiewania przez takich jak ty. Warto, byś zauważył, że rzeczywistość nie jest zero-jedynkowa, limit prędkości 30 km/h daje wyraźnie mniej dotkliwe skutki ewentualnych kolizji niż limit prędkości 50 km/h, bardzo często lekceważony w naszych miastach.

          • 3 0

          • (3)

            Dokladnie. U nas powinno byc 20. W ilosci wyprzedzen na przejsciach dla pieszych i bezpieczenstwie pieszego w ruchu drogowym dalej jestesmy 100 lat za murzynami. Ciagle potracenia pieszych, wyprzedzanie na przejsciach dla pieszych w miescie (np przy galerii przymorze lub na slowackiego-notorycznie!!) a typ pisze tutaj ze 50 bedzie bezpieczne! Pewnie! Kuzwa u nas 30 i tak nikt nie przestrzega to co by bylo przy 50....

            • 3 0

            • czy potrącenia wynikają tam z prędkości cze czegoś innego? (2)

              ciągle czepiacie się prędkości a przyczyny to zła organizacja ruch i złe zachowania użytkowników dróg, pieszych i kierowców

              • 1 3

              • (1)

                Tak, dlatego dodatkowe ograniczenia przynjamiej wyeleminuja CZESC problemu.

                • 3 1

              • Moze jeszcze człowieka z czerwoną chorągiewką puścić przed samochodem? Zacząć należy od edukowania pieszych i rowerzystów. Niech uczą się dla własnego bezpieczeństwa.

                • 0 1

          • poparcie argumentów na portalu? (1)

            najprościej zwalić wszelkie zło na prędkość. Nie jest filozofią i nie potrzeba badań by stwierdzić, że przy 50 będą gorsze skutki niż 30. Pytanie dlaczego dochodzi do sytuacji, że są skutki?

            • 1 2

            • Co ty piszesz?

              Na Niepodległości jest 50 i ilu kierowców się dostosowuje do tego? Tam nawet na zielonym świetle pieszy się musi wycofywać z przejścia. Kierowcy najeżdżający na pieszych to norma.

              • 3 0

        • (3)

          ograniczenie na łokietka tak! Po co samochody maja jezdzic wiecej niz 20 na uliczkach osiedlowych, dojazdowych? Przeciez szybciej mozesz sobie pojechac niepodleglosci i grunwaldzka. Szkoda ze nie mozna eliminowac takich osob z ruchu i identyfikowac po komentarzu na trojmiasto.pl jak Ty..

          • 2 1

          • a dlaczego mają nie móc jeździć więcej niż 20? (2)

            łokietka nie jest uliczką osiedlową
            eliminować kogoś kto podejmuje dyskusję?

            • 1 2

            • (1)

              Łokietka jest uliczka idelna na ograniczenie 30km/h -wokół domy, wiele osiedli, ściezki rowerowe. Tak, eliminować, bo jak można twierdzić, że przy 50 w polsce będzie lepiej. Tak można by o tym rozmawiać w jakiś innych krajach np skandynawskich, gdzie ruch ma jakiekolwiek oznaki cywilizacji, a nie w kraju, gdzie to co się dzieje na drogach to istny Mumbai. Nikt nie przestrzega 30km/h w strefach tempo30, barany siedzą na ogonie, nie zachowując odstępu, liczniki prędkości przy ulicach spowodowały że ludzie testują na nich możliwości swoich aut. Co sprawi 50km/h? To że ludzie będą jechać w tych strefach 70-80km/h. Bo na gospody w strefie tempo 30 ludzie średnio jadą 50km/h, a jak jedziesz 30 to siedzą Ci na zderzaku i szaleją. Mam nadzieje, że dożyje czasów, że będzie w takiej strefie stał jeszcze fotoradar i za jazde z podwójną dozwoloną predkością (60km/h) będzie automatycznie cofnięcie uprawnien.

              • 2 0

              • nie przestrzegają 30 bo 30 km/h to bzdura !

                • 1 6

        • czyli szybko i bezpiecznie ;)

          • 4 0

      • co ty brednie wypisujesz!!!

        tak samo jak tobie podobni d**ilni urzednicy w Wejherowie zrobili waskie drogi zeby zwiększyc bezpieczeństwo. Efekt jest taki ze wszystko stoi zakorkowane. Testujcie d**ile u siebie w domach takie bajery a nie na naszych ulicach

        • 1 3

      • (1)

        to dlaczego nie wprowadzić tego w całym mieście? W Sopocie na Niepodległości, w Gdyni na Zwycięstwa...

        • 3 1

        • Poniewaz strefy 30 sa dedykowane glownie pieszym, rowerzystom, przebiegaja czesto przez osiedla mieszkaniowe etc i faworyzuja pieszych. Wiec nie kumam tej wypowiedzi. Po co tam wprowadzac jak to sa arterie samochodowe?

          • 0 1

  • Kiedy ekrany akustyczne na autostradzie Niepodległości (6)

    • 37 14

    • (3)

      ja cie nie mogę... mają pędzić 30 km/h? zamknąć dla samochodów, mają tam tylko jeździć dorożki, w dzień maksymalnie kłusem, w nocy tylko stępa. Za przekroczenie 5000zł mandatu!

      • 3 3

      • Dzięki za wykazanie przejawu zdolności do jakiejś refleksji. (2)

        Proponuję podjąć badania empiryczne i sprawdzić, z jaką prędkością obecnie się jeździ Aleją Niepodległości w normalny dzień roboczy. Stawiam orzechy przeciwko migdałom, że średnio rzecz biorąc jest to prędkość poniżej 40 km/h.

        • 1 2

        • Migdały to orzechy, wiec ten zakład to taka sztuka dla sztuki. (1)

          • 1 1

          • ale daje do myślenia

            • 0 0

    • na pseudo autostradzie NIepodległości jest potrzebne uspokojenie ruchu (1)

      Egzekwowanie limitu prędkości 50 km/h w ciągu dnia (choć i tak w korkach się jeździ wolniej) oraz limit 30 km/h w godzinach nocnych, by chronić mieszkańców przed hałasem (wzorem limitu 30 km/h na wielu arteriach Berlina w ramach tzw. Laermschutz w nocy).

      • 10 7

      • Po co Ci akustyczne???

        Nie lepiej przeciwhałasowe? ;-)

        Akustyczne występują w teatrze, filharmoni, itp. miejscach.

        • 1 0

  • oby (11)

    oby to rozwiązanie nie zwiększyło wypadków.

    • 73 21

    • Wyjaśnij w jaki sposób jazda rowerem pod prąd jest bardziej niebezpieczna od jazdy w tym samym kierunku? (4)

      Zamieniam się w sluch.

      • 13 1

      • ok, np dla maĺej uliczki (3)

        prędkość roweru 15km/h, samochodu 30km/h. prędkość wypadkowa w zgodnym ruchu 15km/h, w kontraruchu 45km/h. myślę że pomysł ułatwia ruch rowerzyście, kosztem ryzyka..

        • 3 8

        • Wśród Polaków takie rozwiązanie to śmiertelna pułapka, masz racje (1)

          • 2 1

          • w Gdańsku się sprawdziło, w wielu polskich miastach także

            sprawdzi się i w Sopocie.

            • 1 0

        • Decyduje poziom kultury jazdy kierowcy...

          • 7 1

    • Kiedy OC dla rowerzystów? (2)

      Bo już najwyższa pora!

      • 5 11

      • OC dla rowerzystów jest obecnie możliwe (1)

        przypuszczalnie "gibkiemu" chodzi o obowiązek OC dla rowerzystów, co jest pomysłem świadczącym o potrzebie wyjaśniania bezsensu tego rozwiązania dla poprawy bezpieczeństwa ruchu. Gibki powinien zastanowić się jakie zachowania komunikacyjne wiążą się z narażaniem się na (umiarkowane) ryzyko a jakie zachowania stwarzają zagrożenie wypadkiem lub podważają poczucie bezpieczeństwa innych użytkowników ulic.

        • 3 2

        • posiadanie oc

          wręcz obniża poziom bezpieczeństwa

          • 1 2

    • w żadnym mieście, w którym wprowadzono te rozwiązania nie zanotowano wzrostu liczby wypadków

      nawet więcej: liczba wypadków i kolizji uległa redukcji. Kontakt wzrokowy między rowerzystą a kierowcą w strefie uspokojonego ruchu zapobiega sytuacjom kolizyjnym.

      • 4 4

    • Przed znakami jeździło się też pod prąd, (1)

      albo chodnikiem. Teraz będzie to legalne.

      • 10 4

      • Nie jeździło się tylko analfabeci rowerowo-drogowi jeździli w ten ryzykancki sposób.

        • 4 5

  • brawo, rowery to nasza przyszłość! (12)

    Oby tylko spaliniarze zauważyli znaki!

    • 47 96

    • Przyszłość... w tym smogu!!! Nie, no super - jadę sobie sopoćkowem, wdycham swieży (7)

      smog z piecyków!!!!!

      • 14 11

      • A, czyli jazda samochodem sposobem walki ze smogiem! (5)

        Brawo ty.

        • 17 2

        • Samochody nie generują smogu! (2)

          Pomyśl dlaczego latem nie ma smogu? Samochody nie jeżdżą? Smog jest od palenia w piecach i to nie w Trójmiaście. Tu smogu nigdy nie było, nie ma i nie będzie. Jak ci dwutlenek wegla przeszkadza to nie pij wody gazowanej!

          • 1 1

          • "pan" kierowca umie pisać

            wątpliwe, czy umie też czytać. poczytaj o "smogu typu LA"
            jeśli umiesz

            • 1 0

          • to zima generuje smog

            skoro latem go nie ma.

            • 1 1

        • myśli że w samochodzie to on "smogu" nie wdycha :D (1)

          • 8 0

          • Myśli że wdycha "jodełkę".

            • 7 0

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • Już Mao Tse Tung wiedział że rowery to przyszłość (2)

      oraz tenisówki+drelichy

      • 5 2

      • Publikacja Dyrekcji Generalnej ds. Ochrony Środowiska UE pt. "Miasta rowerowe miastami przyszłości" (1)

        ukazała się w języku polskim w roku 2001. Nadal zachowała aktualność. Dokumenty strategiczne typu "Strategia odpowiedzialnego rozwoju" ani też "polityka energetyczna" tworzone obecnie w naszym kraju nie zawierają żadnego odniesienia do korzyści mogących wyniknąć z rozwoju produkcji i skali wykorzystania z rowerów wspomaganych elektrycznie. Szkoda, ale to może się wkrótce zmienić w wyniku innych zmian zachodzących w naszym mieście.

        • 1 3

        • a czego się spodziewałeś?

          politycy wymyślili, że postęp w e-napędach można zablokować przepisem o wprowadzeniu ograniczenia do 25km/h. Skutery często jeżdżące pod górę z prędkością roweru bez "e" takich ograniczeń nie mają.
          Te koncepcje z tymi pieszo-rowerówkami to też sen chorych umysłów.

          • 0 1

    • spaliniarzom należy rozdawać Prawo o ruchu drogowym i Konwencję wiedeńską, która jest aktem nadrzędnym nad Polskimi przepisami od 1968r.

      • 11 8

  • Pod prąd (3)

    Absolutnie nie zgadzam się z puszczeniem ruchu rowerowego pod prąd. Ani kierowcy samochodów ani rowerzyści nie są do tego rozwiązania gotowi.
    Bardzo często widzę sytuację z Wrzeszcza (tu to rozwiązanie juz jakiś czas działa) gdy rowerzysta jedzie pod prąd wprost na samochód, i ani kierowca ani rowerzysta nie mają gdzie zjechać bo pobocza są zastawione przez parkujące samochody. Wariactwo.
    Inny problem to kto ma pierwszeństwo na skrzyżowaniach? czy kierowca samochodu czy rowerzysta wyjeżdżający z ulicy pod prąd. Nie jest to jednoznaczne. Jako przykład podam skrzyżowanie pod wiaduktem przy Gdańsku Wrzeszcz (ul Wajdeloty z ul Białą) gdzie jest znak stop.
    Zanim coś zrobicie pomyślcie o skutkach i edukacji dla kierowców i rowerzystów.

    • 6 4

    • (2)

      Jeśli jest dopuszczony ruch rowerów w dwie strony to rowerzysta nie jedzie "pod prąd".
      Zasadniczo pierwszeństwo ma pojazd z prawej.

      • 2 1

      • Pod prąd

        Na wskazanym skrzyżowaniu jest znak stop dla jadących od Metropolii. Z lewej strony skrzyżowania jest ulica jednokierunkowa dla pojazdów zjeżdżających ze skrzyżowania. Ale jest tam również znak pozwalający jechać rowerom pod prąd. I teraz pytanie: czy stojąc na stopie na ul jednokierunkowej musisz ustąpić pierwszeństwa rowerowi jadącemu pod prąd z lewej strony?

        • 0 1

      • Wychodzi na to że jedni są bardziej uprzywilejowani od innych.

        • 0 1

  • Sopot to patologiczne centrum trojmiasta
    przejazdownia imprezownia

    • 2 2

  • Brawo miasto Sopot (11)

    Więcej zakazów pedalowania

    • 39 86

    • a cały ten ruch rowerowy wszędzie puścić pod prąd

      i problem welucypedystów zniknie z dnia na dzień ... wszyscy oni jak te dinozaury wyginą

      • 0 0

    • (2)

      jeszcze trochę i kamieniami będziecie rzucać w rowerzystów

      • 25 7

      • Kamieniami to raczej Kopacz?

        • 0 3

      • Dziś Adam Mickiewicz jeździłby po Sopocie rowerem mimo sławy. Unikałby buraków na ulicy co krzyczą epitety, szczególnie gdy łamią przepisy.

        • 7 4

    • Wolisz, żeby rowerzyści przesiedli się do samochodów? (2)

      Co ci to ułatwi?

      • 17 4

      • (1)

        Sorki za minusa!

        • 5 2

        • Zdarza się. Powinna być opcja nadpisywania.

          • 3 0

    • Może jednak przeczytaj artykuł (3)

      albo chociaż zerknij na pierwsze zdjęcie i podpis pod nim ;)

      • 34 2

      • ale to pisał Wiesław Paleta (2)

        człowiek codziennie żrący mielone na obiad

        • 17 1

        • Mielonego mu zazdrościsz co ? (1)

          • 3 15

          • nie, Dełu przed blokiem

            • 16 2

  • Normalna sprawa ? I o co chodzi (15)

    Gonimy zachód

    • 62 38

    • (4)

      o 30 lat za późno

      • 6 7

      • 30 lat temu były już te znaki więc nie pisz głupot (2)

        sam jako dziecko pamiętam, że takimi ulicami jeździłem i to nie tylko w trójmieście

        • 7 2

        • Ludzie nie pamietaja już co było 15 lat temu (1)

          Także 30 to prehistoria, każdy bajer można pocisnąć i uwierzą :/

          • 1 0

          • są zdjęcia

            a ja nie jestem prostytutką, żeby za partyjne pieniądze kłamać na portalu,
            jak tu codziennie widać

            • 0 0

      • lepiej późno niż wcale

        mimo zmasowanego sprzeciwu (43%?)

        • 2 1

    • Słucham???
      W UK drogi rowerowe są wszędzie-aż ich nadto! To samo jest w trohmiescie-wpuszczać was pedały na drogę to selekcja naturalna -,-

      • 1 1

    • (1)

      nie gonimy. na zachodzie są przedewszystkim drogi. u nas z tych już zakorkowanych dróg wydziela się miejsce na drogę rowerową po to by były większe korki :)

      • 7 5

      • przepustowość drogi dla rowerów jest kilkakrotnie większa

        niż przepustowość pasa do jazdy samochodem po jezdni. Jeśli jezdnię się nieznacznie zwęża i wygospodarowuje pas do jazdy rowerem, przepustowość danej ulicy dla ruchu ludzi ulega zwiększeniu.
        Zwiększa się też przepustowość pasa jezdni jeśli się wprowadza tam strefę uspokojonego ruchu. (to brzmi niezgodnie z intuicją, ale badania empiryczne w praktyce potwierdzają tę prostą tezę: ruch jest wolniejszy, ale bardziej płynny, z mniejszymi odstępami między pojazdami, co podnosi przepustowość).

        • 3 1

    • Gonimy zachód, a kierowcy gonią uparty Iran i Pakistan wstecz.

      • 4 3

    • strefa 30 i nakaz jazdy po chodniku? to nie jest normalna sprawa (2)

      • 13 2

      • nie normalne to jest, że de facto tam już było ograniczenie do 30, a nawet i 20km/h

        ale teraz zrobią "strefę" - bo wbrew przepisom w Sopocie urzędnicy argumentowali, że próg zwalniający czy wyjazd z posesji odwołują ograniczenie.

        • 1 1

      • Anormalna

        Ludzie to nie maja co robic

        • 2 3

    • Niestety w głupocie też.

      • 5 4

    • Gdybyśmy gonili zachód, to kierowcy i urzędnicy rozumieliby że rowerzysta nie musi jechać

      po chodniku obok jezdni, gdyż to jest forma prześladowania bez powodu i tym bardziej, gdy zaprowadzono na danym odcinku zasadę "tempo 30".
      Przypominam, że chodnikiem na zdjęciu żaden z rowerzystów nie ma nawet domniemanego obowiązku jechać, gdy jedzie w kierunku przeciwnym. Jest to zgodne z obowiązującymi przepisami od 1968 r. art1. lit. z konwencji. To samo dotyczy kierowców i znaków po przeciwnej stronie kierunku jazdy.
      Gdy rowerzysta jedzie w tym samym kierunku, to jest to wyłącznie domniemanie.

      • 3 3

    • W takim tempie nigdy nie dogonimy bo oni na nas czekac nie bedą.

      • 3 5

  • Żeby w parze za tym szło wyraźne oznakowanie...

    a nie tylko dla rowerów.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum