• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rower Mevo nie wystartował 1 marca

Rafał Borowski
1 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Więkoszość rowerów Mevo stoi w hali AmberExpo i wciąż nie wiadomo, kiedy zobaczymy je na ulicach. Więkoszość rowerów Mevo stoi w hali AmberExpo i wciąż nie wiadomo, kiedy zobaczymy je na ulicach.

Po raz kolejny nie udało się uruchomić Systemu Roweru Metropolitalnego Mevo. 1 marca to już trzeci termin, którego nie udało się dotrzymać. Co gorsza, na chwilę obecną nie sposób wyznaczyć następnego terminu. Opóźnienie jest spowodowane m.in. problemem z funkcjonowanie aplikacji niezbędnej do korzystania z rowerów.



Zamierzasz korzystać z roweru Mevo?

Od samego rana do Raportu z Trójmiasta spływają liczne pytania naszych czytelników, dotyczące uruchomienia roweru Mevo. Planowane uruchomienie systemu tego alternatywnego środka transportu w coraz bardziej zakorkowanych miastach było bowiem zapowiadane na 1 marca.

- 1 marca 2019 r. miał zostać uruchomiony II etap Systemu Roweru Metropolitalnego. W związku z tym, że wykonawca nie uruchomił dotąd I etapu, termin ten ulega przesunięciu. Opóźnienie ma związek z niespełnieniem przez system wymogów postawionych w specyfikacji zamówienia. Aktualnie trwają testy, po ponownym zgłoszeniu przez wykonawcę gotowości - informuje Dominik Makurat, specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego. - Mevo jest bardzo rozbudowanym projektem, w którym odbieramy nie tylko rowery ze wspomaganiem elektrycznym, ale także całe zaplecze informatyczne: aplikację, stronę internetową, system do nadzoru wykonawcy oraz infrastrukturę postojową. Budowa tak ogromnego systemu (największy system rowerów publicznych ze wspomaganiem elektrycznym w Europie) wiąże się więc z ogromem pracy. Zależy nam na tym, aby system spełnił oczekiwania mieszkańców i był na jak najwyższym poziomie.
  • Jak informują nasi czytelnicy, niektóre egzemplarze rowerów Mevo można już zobaczyć na ulicach Trójmiasta.
  • Jak informują nasi czytelnicy, niektóre egzemplarze rowerów Mevo można już zobaczyć na ulicach Trójmiasta.
  • Jak informują nasi czytelnicy, niektóre egzemplarze rowerów Mevo można już zobaczyć na ulicach Trójmiasta.

Jak wyjaśnia nasz rozmówca, problemy dotyczące niespełnienia wymogów postawionych w specyfikacji zamówienia dotyczą w wielkim uproszczeniu kwestii technicznych, m.in. aplikacji niezbędnej do korzystania z rowerów.

- Wcześniejsze problemy związane z pierwszym rozruchem testowym były związane z działaniem aplikacji (lokalizacje GPS, system płatności) czy systemem nadzoru. Z uwagi na to, że będą to rowery IV generacji (bezstacyjne), których działanie jest oparte w dużej mierze o system GPS, wszystko musi działać na 100 proc. - wyjaśnia Makurat.

Termin uruchomienia pozostaje nieznany



Kiedy można spodziewać się uruchomienia systemu Mevo? Niestety, na chwilę obecną to pytanie pozostaje bez odpowiedzi. Nie wiadomo nawet, czy wydłużenie terminu będzie liczone w tygodniach czy miesiącach.

- W tej chwili przeprowadzamy dokładne testy, aby nie mieć żadnych wątpliwości, że system będzie działał prawidłowo. Termin uruchomienia jest zależny od wyników tych testów. Prosimy o uzbrojenie się w jeszcze odrobinę cierpliwości, a jesteśmy pewni, że jakość systemu wynagrodzi czas oczekiwania. O terminie uruchomienia powiadomimy niezwłocznie po pozytywnym zakończeniu procedury odbiorowej - uzupełnia Makurat.

Ponad 4 tys. rowerów elektrycznych



Przypomnijmy: System Roweru Metropolitalnego Mevo ma być największym i najnowocześniejszym tego typu systemem rowerów publicznych w całej Europie. W jego skład ma wejść dokładnie 4080 sztuk jednośladów z napędem wspomaganym elektrycznie, które będzie można oddać przy jednej z 660 stacji.

Jak sama nazwa wskazuje, wspomniane stacje będą zlokalizowane na terenie aż 14 gmin w województwie pomorskim: Gdańska, Gdyni, Sopotu, Tczewa, Pruszcza Gdańskiego, Rumi, Redy, Pucka, Władysławowa, Żukowa, Kartuz, Stężycy, Somonina oraz Sierakowic.

Rowery będzie można wypożyczyć w bardzo łatwy sposób m.in. przez aplikację mobilną lub przy użyciu karty mieszkańca, legitymacji studenckiej lub karty bankomatowej. Jednak główną zaletą roweru Mevo ma być niezwykle atrakcyjny cennik.

Czytaj również: Czy Rower Metropolitalny będzie atrakcyjny cenowo?

Trzecie opóźnienie



Natomiast pod koniec roku informowaliśmy o dwóch opóźnieniach uruchomienia tego systemu. Pierwszy termin, którego nie udało się dotrzymać przypadł 18 listopada, drugi - 16 stycznia. Jak już wspomniano na początku artykułu, kolejny termin został wyznaczony na 1 marca. Niestety, również i tej obietnicy nie udało się dotrzymać.

Czytaj również: Inauguracja roweru metropolitalnego opóźni się

Zobacz nasz test roweru Mevo

Opinie (649) ponad 20 zablokowanych

  • Ile to kosztowalo? (2)

    I nadal kosztuje utrzymywanie czegos, czego nie ma?

    • 10 1

    • (1)

      Anka, przestań juz wrzeszczeć

      • 1 2

      • a co>ma sie drzec?

        • 0 1

  • kto z urzędasów odpowie za ten wybór i odda kopertę z 10-15% kwoty przetargu? (1)

    założe się, że NIKT. a frajerzy czekają na cięzkie dziadostwo

    • 1 1

    • juz nikt

      zabetonowal sie uklad.

      • 0 1

  • Przetarg (18)

    Najniższa cena. Najniższa jakość. Chociaż w tym przypadku jakość nawet nie zaczęła istnieć.

    • 203 23

    • Najblizszy rower miejski we Wrocławiu (3)

      • 10 1

      • O Toruniu słyszałeś? Już z 5 lat mają (2)

        • 3 0

        • A o tarasie widokowym słyszałeś? (1)

          • 2 1

          • ;)

            widac gosc nie zna rodzimych komedii

            • 0 0

    • Akurat zwycięzca ma doświadczenie (4)

      Firma NextBike chyba była formalnie najlepszym wyborem. To oni odpowiadają za wiekszość (jeśli nie wszystkie) rowery miejskie w polskich miastach: Warszawa, Kraków, Szczecin, Poznań, Katowice, Łódź, Wrocław i wiele innych.

      Działają też w Niemczech.

      Wydaje mi się, że źródłem problemów jest zbyt ambitna wizja władz Trójmiasta (ta bez stacyjność i GPS), a co za tym idzie zbyt wysokie wymagania dla operatora.

      • 15 11

      • Cierpliwy polski podatnik sfinansuje każdą niemiecką brednię. (1)

        Wystarczy umiejętnie wcisnąć kit.

        • 3 5

        • otoz to

          • 0 0

      • Uwaga wpis sponsorowany.

        Dużo płacą w agencji PR ?

        • 8 2

      • nextbike czytał warunki przetargu i wiedział na co się pisze -więc teraz formalnie w kolejnych przetargach będzie zawsze porażka w Gdańsku.

        • 23 1

    • (4)

      Jakby wybrali droższą to pierwszy z pianą na pysku pisałbyś, że wzięli łapówkę

      • 25 15

      • Może i tak, ale tolerowanie niedotrzymywania warunków przetargu jest karygodne. (2)

        Po nie dotrzymaniu terminu powinny automatycznie zadziałać solidne kary finansowe, a może i anulowanie przetargu. Bo wynika z tego, że firma oszukała podając nierealne terminy. Firmy uczciwe, podające realne warunki przegrały w tej nieuczciwej ustawce.

        • 9 2

        • (1)

          Kary są naliczane. 300 000 zł miesięcznie

          • 1 2

          • Źródło poproszę. Oby nie z zeszłorocznej letniej Motławy;)

            • 1 0

      • Ba!

        • 3 2

    • Co Ty Icek, to wina programistów, z umysłami żyjącymi własnym, niezależnym życiem.

      Na świecie jest chyba że czterech ogarniętych, reszta nie wie co robi i dlaczego.

      • 2 2

    • To nie była najtańsza oferta (2)

      najdroższa też nie, ale na nasze nieszczęście na 100% elektryków

      • 17 3

      • Kto to wymyślił, z tymi elektrykami (1)

        Przecież to głupota

        • 13 10

        • jak ty zmadrzejesz

          ja wymyslilem jako elektryk do 1KV odbieram te rowery i mam płacone.

          • 3 4

  • Wro (6)

    Wrocław od roku miejskie samochody elektryczne wypozycza A Gdańsk dalej rowerów nie umie...

    • 32 6

    • (4)

      rowery to nawet Olsztyn już ma :D

      • 5 0

      • I Radom (1)

        :-)

        • 2 0

        • i Wejherowo!

          • 0 0

      • Systemy miejskie Nextbike... nawet Sosnowiec jest! (1)

        Wrocławski Rower Miejski
        Gliwicki Rower Miejski
        Poznański Rower Miejski
        Opole Bike
        Veturilo - Warszawa
        Radomski Rower Miejski
        Łódzki Rower Publiczny
        BiKeR - Białystok i Choroszcz
        KRM - Konstancin-Jeziorna
        GRM - Grodzisk Mazowiecki
        LRM - Lubelski Rower Miejski + Świdnik
        Pszczyński Rower Miejski, Goczałkowice
        Tyski Rower
        BIKE_S Szczeciń
        Rower Gminny - Michałowice
        CitybyBike - Katowice
        Sosnowiec
        Rower Gminny - Juchnowiec Kościelny
        Stalowa Wola - Miasto Rowerów
        OK Bike - Kędzierzyn Koźle
        Legnicki Rower Miejski
        Kołobrzeski Rower Miejski
        Kaliski Rower Miejski
        Pruszkowski Rower Miejski
        Szamotuły Bike
        Ostrowski Rower Miejski
        Częstochowski Rower Miejski
        Piaseczyński Rower Miejski
        Koszaliński Rower Miejski
        Zabrzański Rower Miejski
        Jastrzębski Rower Miejski
        Świętochłowicki Rower Miejski
        Siemianowicki Rower Miejski
        Ciechanowski Rower Miejski
        Koninski Rower Miejski
        Otwocki Rower Miejski
        Piotrkowski Rower Miejski
        Płocki Rower Miejski
        Pobiedziski Rower Miejski
        Tarnowski Rower Miejski
        Tychowski Rower Miejski
        Zielonogórski Rower Miejski
        Kajteroz - Chorzów
        Żyrardowski Rower Miejski
        KołoMarek

        • 8 0

        • A w ilu płaci się od pierwszej minuty?

          • 0 0

    • dlatego, ze sie tak "dobrze rozwija"

      ale glownie w nieruchomosci zaslaniajace caly horyzont.

      • 14 0

  • Może w takim razie w ramach kary (4)

    Przez pól roku rowery za darmo?

    • 18 0

    • Moze po prostu te rowery rozdac (3)

      i olac system

      • 3 1

      • 40 mln / 4 tys rowerów (2)

        to wychodzi 10 tys za rower.

        • 1 1

        • jak juz to 40mln minus 17mln i to dzielimy na 14gmin (1)

          i w pakiecie serwis i obsługa tego przez 6.5roku. Rowery to nie wszystko jak widzisz.

          • 3 1

          • No tak. I jak przetrzymasz te rowery 6 lat w amber expo, to oszczędzisz wiele na obsłudze

            • 0 0

  • (3)

    po co takie rozbudowany system? jakby nie mogło być jak np. w Warszawie, Poznaniu, Białymstoku. Normalne rowery, bez błędnej aplikacji i innych niepotrzebnych nikomu pierdół. oddając rower przyczepiasz do stojaka, wypożyczasz albo telefonem albo przy stojakach na ekranie i wsio- bezproblemowo

    • 16 2

    • nie po to mamy innowacyjne inkubatory i parki technologiczne ( tu robimy "po gdansku" ) (1)

      zeby za tak malymi osrodkami jakie wymieniasz papugowac. Tu jest Gdansk.
      Jakby co to obronimy demokracje!

      • 7 0

      • My ją bronimy codziennie. Także rozumiecie, miasto trochę szwankuje...

        • 0 0

    • Lowel

      Ten system nie jest rozbudowany. To w sumie maksymalne uproszczenie bez stacji, a ze zwykłymi stojakami.

      • 0 0

  • Sugeruje zmienic nazwe na ... KIWI w końcu nielota ;))) (2)

    Rower KIWI i wszystko jasne... nie poleci. ;))

    • 12 0

    • moze byc tez kura (1)

      • 0 1

      • Kura nie sprzeda projektu

        • 0 0

  • Największy w Europie? (2)

    W Paryżu jest niemal 1500 stacji rowerowych i ok. 20 000 rowerów, a 30 procent z nich to rowery elektryczne.
    Jak Gdańsk ze swoimi 4080 rowerami ma się do tego?

    Pan Dominik Makurat, specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego, nie wie tego czy świadomie mówi nieprawdę?

    • 31 2

    • rozmowa z dziennikarzem (1)

      czasem jest tak, że mówisz jedno, a osoba rozumie cos innego. mevo będzie najwiekszy jako wyłącznie z rowerami elektrycznymi 4 generacji. Velib' to stary system z dokami - Teraz dopiero nieco unowocześniany, ale nie cały.

      • 1 7

      • To mnie uspokoiłeś. Mamy w 100% elektryczny system tak supernowoczesny, że w tychże 100% działa czysto wirtualnie!

        Ale syf w tym Paryżu.

        • 0 0

  • Generation X (4)

    To jak: "będą to rowery IV generacji (bezstacyjne)"
    czy: "4080 sztuk jednośladów z napędem wspomaganym elektrycznie, które będzie można oddać przy jednej z 660 stacji" ???

    • 13 3

    • (3)

      Oddanie roweru poza stacją będzie płatne.
      Stacje muszą być, firma jest zobowiązania do relokacji rowerów, żeby były równomiernie dostępne w różnych miejscach

      Bez stacji mieliby sporo szukania rowerów z rozładowaną baterią

      • 1 1

      • (2)

        GPS i komunikacja powinny mieć oddzielną baterię niż napęd. Dodatkowo powinny zawczasu zgłaszać do systemu potrzebę wymiany.

        • 3 0

        • (1)

          GPS i GSM pewnie ma osobne zasilanie ale jak ktoś zostawi rower gdzieś w lesie to łatwo znaleźć nie będzie

          • 2 0

          • GPS działa z dokładnością kilku metrów.

            Po co nazywać rower bezstacyjnym jak okazuje się, że ta bezstacyjność to ekstra płatna usługa? Trójmiejskie organizacje toną w pr-ze jak Motława w g*

            • 0 0

  • najbardziej mnie zastanawia (8)

    fakt, że te rowery w stacjach nie będą przypinane tylko byc rozrzucone wokół stacji. Nikomu nie będzie zależało na poprawnym odstawieniu roweru. Jak rowery będą tak porzucane jak deskorolki w Warszawie to bez sesu taka stacja...

    • 33 2

    • (3)

      Mają być przypinane. Za pozostawienie roweru poza stacją będzie dodatkowa opłata - bodajże 3 zł.

      • 1 8

      • Czyli można zostawić poza stacją, ale dopłacasz 30% dziennej ceny? Złoty PR.

        • 0 0

      • Nie beda przypinane w zaden sposob.

        • 7 0

      • przecież nie będzie zadnych rowerów tylko plajta i prokurator

        • 18 0

    • bez sensu jest odstawianie w stacji w gminach typu zukowo.. mam nadzieje ze bedzie mozna zostawiac w strefie jak skutery elektryczne

      • 0 0

    • Te stacje nie są przemyślane (2)

      wystaczyło oznaczyć miejsce efekt byłby podobny, same stojaki tylko utrudniają ustawienie roweru na stopce centralnej... bo kształt stojaka niezbyt pasuje do tych rowerów
      Stojaki są pewnie po to, żeby samochody nie zastawiały (chociaż jak się ktoś postara to zastawi)

      • 4 0

      • Dokładnie, te stojaki to tylko same problemy. Już lepsza byłaby jakaś wiata czy daszek, aby rowery nie mokły od deszczu/śniegu.

        • 8 0

      • te stojaki zanim ruszy rower zlomiarze wczesniej zezlomuja.

        • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum