Rower Mevo nie wystartował 1 marca
Po raz kolejny nie udało się uruchomić Systemu Roweru Metropolitalnego Mevo. 1 marca to już trzeci termin, którego nie udało się dotrzymać. Co gorsza, na chwilę obecną nie sposób wyznaczyć następnego terminu. Opóźnienie jest spowodowane m.in. problemem z funkcjonowanie aplikacji niezbędnej do korzystania z rowerów.
- 1 marca 2019 r. miał zostać uruchomiony II etap Systemu Roweru Metropolitalnego. W związku z tym, że wykonawca nie uruchomił dotąd I etapu, termin ten ulega przesunięciu. Opóźnienie ma związek z niespełnieniem przez system wymogów postawionych w specyfikacji zamówienia. Aktualnie trwają testy, po ponownym zgłoszeniu przez wykonawcę gotowości - informuje Dominik Makurat, specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego. - Mevo jest bardzo rozbudowanym projektem, w którym odbieramy nie tylko rowery ze wspomaganiem elektrycznym, ale także całe zaplecze informatyczne: aplikację, stronę internetową, system do nadzoru wykonawcy oraz infrastrukturę postojową. Budowa tak ogromnego systemu (największy system rowerów publicznych ze wspomaganiem elektrycznym w Europie) wiąże się więc z ogromem pracy. Zależy nam na tym, aby system spełnił oczekiwania mieszkańców i był na jak najwyższym poziomie.
Jak wyjaśnia nasz rozmówca, problemy dotyczące niespełnienia wymogów postawionych w specyfikacji zamówienia dotyczą w wielkim uproszczeniu kwestii technicznych, m.in. aplikacji niezbędnej do korzystania z rowerów.
- Wcześniejsze problemy związane z pierwszym rozruchem testowym były związane z działaniem aplikacji (lokalizacje GPS, system płatności) czy systemem nadzoru. Z uwagi na to, że będą to rowery IV generacji (bezstacyjne), których działanie jest oparte w dużej mierze o system GPS, wszystko musi działać na 100 proc. - wyjaśnia Makurat.
Termin uruchomienia pozostaje nieznany
Kiedy można spodziewać się uruchomienia systemu Mevo? Niestety, na chwilę obecną to pytanie pozostaje bez odpowiedzi. Nie wiadomo nawet, czy wydłużenie terminu będzie liczone w tygodniach czy miesiącach.
- W tej chwili przeprowadzamy dokładne testy, aby nie mieć żadnych wątpliwości, że system będzie działał prawidłowo. Termin uruchomienia jest zależny od wyników tych testów. Prosimy o uzbrojenie się w jeszcze odrobinę cierpliwości, a jesteśmy pewni, że jakość systemu wynagrodzi czas oczekiwania. O terminie uruchomienia powiadomimy niezwłocznie po pozytywnym zakończeniu procedury odbiorowej - uzupełnia Makurat.
Ponad 4 tys. rowerów elektrycznych
Przypomnijmy: System Roweru Metropolitalnego Mevo ma być największym i najnowocześniejszym tego typu systemem rowerów publicznych w całej Europie. W jego skład ma wejść dokładnie 4080 sztuk jednośladów z napędem wspomaganym elektrycznie, które będzie można oddać przy jednej z 660 stacji.
Jak sama nazwa wskazuje, wspomniane stacje będą zlokalizowane na terenie aż 14 gmin w województwie pomorskim: Gdańska, Gdyni, Sopotu, Tczewa, Pruszcza Gdańskiego, Rumi, Redy, Pucka, Władysławowa, Żukowa, Kartuz, Stężycy, Somonina oraz Sierakowic.
Rowery będzie można wypożyczyć w bardzo łatwy sposób m.in. przez aplikację mobilną lub przy użyciu karty mieszkańca, legitymacji studenckiej lub karty bankomatowej. Jednak główną zaletą roweru Mevo ma być niezwykle atrakcyjny cennik.
Czytaj również: Czy Rower Metropolitalny będzie atrakcyjny cenowo?
Trzecie opóźnienie
Natomiast pod koniec roku informowaliśmy o dwóch opóźnieniach uruchomienia tego systemu. Pierwszy termin, którego nie udało się dotrzymać przypadł 18 listopada, drugi - 16 stycznia. Jak już wspomniano na początku artykułu, kolejny termin został wyznaczony na 1 marca. Niestety, również i tej obietnicy nie udało się dotrzymać.
Czytaj również: Inauguracja roweru metropolitalnego opóźni się
Zobacz nasz test roweru Mevo
Opinie (649) ponad 20 zablokowanych
-
2019-03-01 12:06
Na linii węzeł kliniczna-letnica-nowy port mało stacji
A Sopot za*y stanowiskami!
- 9 5
-
2019-03-01 12:04
kiedy rozwiązanie umowy i nowy przetargu
Bo chcemy wystartować jeśli kary znowu będą takie nie za duże
- 20 1
-
2019-03-01 12:03
Publiczna kase latwo sie wydaje, komercyjnie nikt by sobie na to nie pozwolil.
- 25 2
-
2019-03-01 12:01
Mam ubaw z tych tłumaczeń o "dokładnych testach" i "wielkości projektu"
Janusze biznesu pewnie pozatrudniali po taniości programistów żeby jak najwięcej kasy z projektu zostało w kieszeni i teraz robią w portki bo całość ledwo się kupy trzyma xD
- 36 1
-
2019-03-01 12:00
Ten facet po prawej stronie przy rowerze wyglada jak Marcinkiewicz
a to zbyt dobrze nie wrozy :) ha ha
- 12 3
-
2019-03-01 11:57
Siwek
Mam swój rower elektryczny ze spomaganiem i jestem z niego zadowolony
- 6 1
-
2019-03-01 11:55
Normalka jak na Trojmiasto
- 17 3
-
2019-03-01 11:49
bedzie 4 tys rowerow na 4 k lat Gdanska
i gdy na 1 m2 bedzie przypadac 1 mieszkaniec. Wtedy beda rowery.
- 11 0
-
2019-03-01 11:46
jest źle
Ale może być jeszcze gorzej
- 25 1
-
2019-03-01 11:42
kolejna zima za pasem
- 8 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.