• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rower Mevo nie wystartował 1 marca

Rafał Borowski
1 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Więkoszość rowerów Mevo stoi w hali AmberExpo i wciąż nie wiadomo, kiedy zobaczymy je na ulicach. Więkoszość rowerów Mevo stoi w hali AmberExpo i wciąż nie wiadomo, kiedy zobaczymy je na ulicach.

Po raz kolejny nie udało się uruchomić Systemu Roweru Metropolitalnego Mevo. 1 marca to już trzeci termin, którego nie udało się dotrzymać. Co gorsza, na chwilę obecną nie sposób wyznaczyć następnego terminu. Opóźnienie jest spowodowane m.in. problemem z funkcjonowanie aplikacji niezbędnej do korzystania z rowerów.



Zamierzasz korzystać z roweru Mevo?

Od samego rana do Raportu z Trójmiasta spływają liczne pytania naszych czytelników, dotyczące uruchomienia roweru Mevo. Planowane uruchomienie systemu tego alternatywnego środka transportu w coraz bardziej zakorkowanych miastach było bowiem zapowiadane na 1 marca.

- 1 marca 2019 r. miał zostać uruchomiony II etap Systemu Roweru Metropolitalnego. W związku z tym, że wykonawca nie uruchomił dotąd I etapu, termin ten ulega przesunięciu. Opóźnienie ma związek z niespełnieniem przez system wymogów postawionych w specyfikacji zamówienia. Aktualnie trwają testy, po ponownym zgłoszeniu przez wykonawcę gotowości - informuje Dominik Makurat, specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego. - Mevo jest bardzo rozbudowanym projektem, w którym odbieramy nie tylko rowery ze wspomaganiem elektrycznym, ale także całe zaplecze informatyczne: aplikację, stronę internetową, system do nadzoru wykonawcy oraz infrastrukturę postojową. Budowa tak ogromnego systemu (największy system rowerów publicznych ze wspomaganiem elektrycznym w Europie) wiąże się więc z ogromem pracy. Zależy nam na tym, aby system spełnił oczekiwania mieszkańców i był na jak najwyższym poziomie.
  • Jak informują nasi czytelnicy, niektóre egzemplarze rowerów Mevo można już zobaczyć na ulicach Trójmiasta.
  • Jak informują nasi czytelnicy, niektóre egzemplarze rowerów Mevo można już zobaczyć na ulicach Trójmiasta.
  • Jak informują nasi czytelnicy, niektóre egzemplarze rowerów Mevo można już zobaczyć na ulicach Trójmiasta.

Jak wyjaśnia nasz rozmówca, problemy dotyczące niespełnienia wymogów postawionych w specyfikacji zamówienia dotyczą w wielkim uproszczeniu kwestii technicznych, m.in. aplikacji niezbędnej do korzystania z rowerów.

- Wcześniejsze problemy związane z pierwszym rozruchem testowym były związane z działaniem aplikacji (lokalizacje GPS, system płatności) czy systemem nadzoru. Z uwagi na to, że będą to rowery IV generacji (bezstacyjne), których działanie jest oparte w dużej mierze o system GPS, wszystko musi działać na 100 proc. - wyjaśnia Makurat.

Termin uruchomienia pozostaje nieznany



Kiedy można spodziewać się uruchomienia systemu Mevo? Niestety, na chwilę obecną to pytanie pozostaje bez odpowiedzi. Nie wiadomo nawet, czy wydłużenie terminu będzie liczone w tygodniach czy miesiącach.

- W tej chwili przeprowadzamy dokładne testy, aby nie mieć żadnych wątpliwości, że system będzie działał prawidłowo. Termin uruchomienia jest zależny od wyników tych testów. Prosimy o uzbrojenie się w jeszcze odrobinę cierpliwości, a jesteśmy pewni, że jakość systemu wynagrodzi czas oczekiwania. O terminie uruchomienia powiadomimy niezwłocznie po pozytywnym zakończeniu procedury odbiorowej - uzupełnia Makurat.

Ponad 4 tys. rowerów elektrycznych



Przypomnijmy: System Roweru Metropolitalnego Mevo ma być największym i najnowocześniejszym tego typu systemem rowerów publicznych w całej Europie. W jego skład ma wejść dokładnie 4080 sztuk jednośladów z napędem wspomaganym elektrycznie, które będzie można oddać przy jednej z 660 stacji.

Jak sama nazwa wskazuje, wspomniane stacje będą zlokalizowane na terenie aż 14 gmin w województwie pomorskim: Gdańska, Gdyni, Sopotu, Tczewa, Pruszcza Gdańskiego, Rumi, Redy, Pucka, Władysławowa, Żukowa, Kartuz, Stężycy, Somonina oraz Sierakowic.

Rowery będzie można wypożyczyć w bardzo łatwy sposób m.in. przez aplikację mobilną lub przy użyciu karty mieszkańca, legitymacji studenckiej lub karty bankomatowej. Jednak główną zaletą roweru Mevo ma być niezwykle atrakcyjny cennik.

Czytaj również: Czy Rower Metropolitalny będzie atrakcyjny cenowo?

Trzecie opóźnienie



Natomiast pod koniec roku informowaliśmy o dwóch opóźnieniach uruchomienia tego systemu. Pierwszy termin, którego nie udało się dotrzymać przypadł 18 listopada, drugi - 16 stycznia. Jak już wspomniano na początku artykułu, kolejny termin został wyznaczony na 1 marca. Niestety, również i tej obietnicy nie udało się dotrzymać.

Czytaj również: Inauguracja roweru metropolitalnego opóźni się

Zobacz nasz test roweru Mevo

Opinie (649) ponad 20 zablokowanych

  • Gdańsk drugiej kategorii

    Niestety tak jak w wypadku Traficar, skuterów elektrycznych blinkee tak w przypadku Mevo dzielnice Rudniki, Olszynka i część Orunii Dolnej to nie Gdańsk. Wg włodarzy miasta mieszka tam socjal którego nie stać na wypożyczenie roweru, pomimo tego że jest kilka szkół i jak najbardziej ludzie by z tego korzystali.

    • 8 1

  • Mam juz hulajnogę elektryczną (23)

    Polecam gorąco ;>

    • 84 24

    • (5)

      kolego zadowolony, możesz podać jaki model hulajnogi masz i gdzie warto kupić ?

      • 2 2

      • Mam mijia M365, w necie jest tego pelno. Ktos (3)

        wyzej pisze, ze jak stoisz to jest to jakis problem - hmm no widac, ze hulajnogą nie jechał. Ostatnio strzelilem 13 kmh i mam sie swietnie. Mozna probowac w xcom we wrzeszczu

        • 3 1

        • (1)

          Ok, dzieki. A paręrad na co zwracać uwagę, bateria, zasięg, kółka. Szukam czegoś na dojazdy do pracy hulajnoga + skm. Widzę że większość ma małe kółka, jak sie to sprawdza np na krzywych chodnikach.

          • 1 0

          • mieliśmy biuro w GA (Gemini) i drugie na Wyspie Spichrzów

            kombinacja hulka+skm to najlepsze rozwiązanie, do którego doszliśmy po kilku tygodniach analiz rozmaitych możliwości. Hulajnogi, które wybraliśmy to xiaomi m365. Duże, koła, pompowane (amortyzacja) o szerokiej oponie; wykonanie z aluminium lotniczego; mały Chińczyk ponoć przejedzie 30 km na jednym ładowaniu, ale nam udało się osiągnąć 20-24km przy 85kg masy własnej; obciążenie wg producenta to 100kg, ale można spokojnie jechać z dzieckiem (30kg) lub zakupami (plecak) choć komfort i zasięg spada w tym przypadku; ładowanie 0-100% to ok. 5h; ładowarka wielkości zasilacza do laptopa. Kupowaliśmy w Chinach, ale tam gwarancja to 6 m-cy (banggood), więc następną będę kupować w PL

            • 0 0

        • mozna tez znalezc w ogloszeniach. tanio ale bez faktury

          • 1 1

      • również polecam xiaomi m365 - używam niemal 2 lata

        • 0 0

    • Hulajnoga jest spoko (7)

      Ale nie pojedziesz nią ulicą. Chodnik też jest dyskusyjny, nie mówiąc o ścieżce.
      A największa bolączka - że stoisz. Do 5 km jest super, ale powyżej pewnie czuć to w nogach - rowerem jednak odpoczniesz podczas zjazdów i możesz spokojnie te 10 km przejechać i więcej.

      • 14 1

      • 10 km? o jeju 10 km to ja dziennie na nogach robie (3)

        na rowerze to warto od 30 -70 km

        • 5 1

        • Co innego iść 10 km (2)

          A co innego stać - a tu stoisz i czujesz wszystkie nierówności, to nie bolą mięśnie nóg, tylko nogi jako takie. Chociaż 10 km to ok. pół godziny, może da się przeżyć, niech wypowie się użytkownik hulajnogi.

          • 2 1

          • na hulajnodze jeżdżę już kilka lat, zaczynałem od "manualnej" na dużych kołach ok. 15cm z kauczukowaymi oponkami bezdętkowymi

            ale jazda staje się niebezpieczna przy tylu nierównościach, zwłaszcza po deszczu.
            Aktualnie używam elektryka z w kombinacji opona bezdętkowa+ z tyłu dętka. Koła są jeszcze większej średnicy, ale przede wszystkim są szersze (ok. 5-6cm). Mobilność uber alles. Można spokojnie jechać na spotkanie pod krawatem i nie ma problemu potu.

            • 0 1

          • "nogi jako takie" -czy to portal dla ukraińców ??

            przecież dziecko wie ,ze na takiej hulajnodze dostają stawy..........
            życzę zdrowia

            • 3 1

      • Co za problem z hulajnogą elektryczną na drodze dla rowerów? (2)

        Nie widzę żadnego. W każdym razie mi one nie przeszkadzają.

        • 4 4

        • Nie mówię, że przeszkadzają, mówię o przepisach (1)

          niedostosowanych do rzeczywistości. Na pewno przeszkadzają mniej niż rolkarze (jeśli chodzi o szerokość jazdy).

          • 5 2

          • poczytaj definicę roweru i świat dróg rowerowych stanie przed hulajnogą otworem

            można jeździć zarówno po chodnikach jak i po drogach rowerowych (o pomalowanych innym kolorem częściach chodników nie wspominając), a także po ulicy - jak normalnym rowerem.
            Co jednak najważniejsze, to niezależnie od środka transportu (pieszo, hulajnogą, rowerem, autem) należy kierować się zdrowym rozsądkiem

            • 0 0

    • Spokojnie! Uruchomią tuż po (5)

      oddaniu do użytku ekranów informacyjnych na peronach w Gdańsku Wrzeszczu :>

      • 78 3

      • tak jak ekrany Systemu Informacji na przystankach, jak Tristar, czy biletomaty w 2 autobusach na lotnisko... (1)

        qwa to nie jest odkrywanie Ameryki przez Kolumba. Ktoś przed nami już to wprowadził, przetestował, sprawdził, borykał się z problemami - takie systemy i rozwiązania istnieją w innych miastach w Polsce, Europie czy na świecie. A u nas nadal jest tak, jakbyśmy byli pionierami najnowszej technologii.

        • 29 4

        • nie dali w łapę komu trzeba

          Budyniu wróć !

          • 1 3

      • Spoko - zabiorą ci tę hulajnogę!

        • 5 5

      • Za ekrany odpowiada pkp czyli PiS

        • 8 18

      • co może potrwać ...

        We Wrzeszczu zdjęli taśmy owijające urządzenia,
        i wyświetlacze przestały działać.
        Trzeba było już zostawić z tymi szarfami ...

        • 34 0

    • (1)

      i pewnie masz też sprzęt apple i rurki :D

      • 4 10

      • mam

        • 5 0

    • Fuj...

      Żadnego elektryka... Lepiej ruszyć 4 litery

      • 5 18

  • No i co z tego? Fajnie, że miasto w ogóle coś takiego zamierza zorganizować. Co za roszczeniowe pokolenie, tylko krytykujecie.

    • 2 7

  • Jak wszystko w Gdańsku ! TriStar podobnie . Narobili tych ekranów bit z mapami , tak z tym zwlekali , że technologia ich przerosła i wszyscy ludzie mają wszystko w smartfonach. Te rowery stoją i rdzewieją , tu chodzi tylko oto by ktoś kogoś wydoił z kasy . Kasa z Unii więc trzeba brać nie ważne , że wywali się w błoto ważne ,że kilka osób zarobi.

    • 10 1

  • winni

    wszyscy czyli nikt
    jak to w EU
    no chyba , że Mevo pracuje według kalendarza gregoriańskiego

    • 7 3

  • Jabłoniowa !! (1)

    Dlaczego na ul Jabłoniowej, Przywidzkiej itd ( Gdańsk - Południe) nie ma stacji postoju rowerów ? tyle nowych bloków i osiedli !!!???

    • 4 1

    • I co z tego same sloiki

      • 1 1

  • Rozliczyć rozwiązać umowę obciążyć kara umowna od nie zrealizowanego kontraktu i wybrać nowego inwestora

    • 5 0

  • Co za ludzie (1)

    Tylko narzekają i tak zdecydowana większość by nie wsiadła na ten rower tego 1 marca ani 2 czy 3 ....

    • 5 5

    • Umowa to umowa a nie usprawiedliwianie rodem z piaskownicy kto by wsiadl

      • 3 1

  • Gdzie jest strona mevo i oficjalny cennik? (6)

    Albo w google jest słabe pozycjonowanie, albo jest tylko strona metropolitarna, gdzie brak konkretów - żadnego cennika, zasad, odniesienia do aplikacji. Wszystko jest teoretyczne, jak to państwo.
    A rower, który waży 32 kg na pewno nie ułatwi podjazdu na Morenę.

    • 26 3

    • (4)

      rower ma ważyć około 36kg

      • 4 3

      • (3)

        wazy 27kg

        • 1 1

        • Człowiek testujący w Tczewie mówił o ponad 30kg, w specyfikacji zamówienia było pierwotnie 33kg, ale podnieśli do 35kg

          • 2 0

        • Pod górkę

          pewnie bez akumulatora

          • 1 0

        • 19

          • 0 1

    • Moralność pani Dulskiej 2

      Pisz o Gdańsku. Św Deweloperski nie chciał tutaj państwowego, polskiego bytu.

      • 4 3

  • pomijam że nic nie wiadomo, pomijam fakt że strona nie funkcjonuje (a przecież powinny być informacje) (4)

    ale od jakiegoś czasu sugeruję, by sprawdzić (i łaskawie nas poinformować), jakie mają być warunki

    bo na słupach pojawiła się informacja o 'aktywacji' 10PLN - o ile pamiętam tego nie miało być

    teraz zaczyna się ciekawie:

    - jeśli nie korzystam w sposób ciągły, to ta aktywacja będzie za każdym razem czy nie?

    jak ktoś nie spał na matematyce, łatwo policzyć, że w zależności od tego całość jest mało lub wcale interesująca dla tych, którzy nie nie mają zamiaru czy ochoty korzystać przez 365 dni w roku

    niestety nikt w redakcji tym - jak widzę - się nie interesuje, za to jakiś nawiedzony regularnie kasuje wpis o niedziałającej stronie

    • 12 0

    • (2)

      Aktywacja to "odpalenie" konta, abonament nie może być wymagany więc nie mogą zmusić do ciągłego korzystania

      • 0 0

      • (1)

        to po co aktywacja? ja tylko zauważam, że może być i tak, że za każdym razem będziesz l=płacił za aktywację, jeśli będzie jakaś przerwa w wykupywaniu abonamentu

        PS
        czy aktywacja dotyczy 'turystów' na minuty? wątpię, choć to byłby dopiero przekręt

        • 0 0

        • Po to żeby nie opłacało się zakładać kolejnych kont gdy masz "dług" na aktualnym

          • 0 0

    • ale chlopaku o co ci chodzi

      to jest moj portal. Olka poprosila mnie zebym to troche ugasil, to gasze.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum