Rower Mevo nie wystartował 1 marca
Po raz kolejny nie udało się uruchomić Systemu Roweru Metropolitalnego Mevo. 1 marca to już trzeci termin, którego nie udało się dotrzymać. Co gorsza, na chwilę obecną nie sposób wyznaczyć następnego terminu. Opóźnienie jest spowodowane m.in. problemem z funkcjonowanie aplikacji niezbędnej do korzystania z rowerów.
- 1 marca 2019 r. miał zostać uruchomiony II etap Systemu Roweru Metropolitalnego. W związku z tym, że wykonawca nie uruchomił dotąd I etapu, termin ten ulega przesunięciu. Opóźnienie ma związek z niespełnieniem przez system wymogów postawionych w specyfikacji zamówienia. Aktualnie trwają testy, po ponownym zgłoszeniu przez wykonawcę gotowości - informuje Dominik Makurat, specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego. - Mevo jest bardzo rozbudowanym projektem, w którym odbieramy nie tylko rowery ze wspomaganiem elektrycznym, ale także całe zaplecze informatyczne: aplikację, stronę internetową, system do nadzoru wykonawcy oraz infrastrukturę postojową. Budowa tak ogromnego systemu (największy system rowerów publicznych ze wspomaganiem elektrycznym w Europie) wiąże się więc z ogromem pracy. Zależy nam na tym, aby system spełnił oczekiwania mieszkańców i był na jak najwyższym poziomie.
Jak wyjaśnia nasz rozmówca, problemy dotyczące niespełnienia wymogów postawionych w specyfikacji zamówienia dotyczą w wielkim uproszczeniu kwestii technicznych, m.in. aplikacji niezbędnej do korzystania z rowerów.
- Wcześniejsze problemy związane z pierwszym rozruchem testowym były związane z działaniem aplikacji (lokalizacje GPS, system płatności) czy systemem nadzoru. Z uwagi na to, że będą to rowery IV generacji (bezstacyjne), których działanie jest oparte w dużej mierze o system GPS, wszystko musi działać na 100 proc. - wyjaśnia Makurat.
Termin uruchomienia pozostaje nieznany
Kiedy można spodziewać się uruchomienia systemu Mevo? Niestety, na chwilę obecną to pytanie pozostaje bez odpowiedzi. Nie wiadomo nawet, czy wydłużenie terminu będzie liczone w tygodniach czy miesiącach.
- W tej chwili przeprowadzamy dokładne testy, aby nie mieć żadnych wątpliwości, że system będzie działał prawidłowo. Termin uruchomienia jest zależny od wyników tych testów. Prosimy o uzbrojenie się w jeszcze odrobinę cierpliwości, a jesteśmy pewni, że jakość systemu wynagrodzi czas oczekiwania. O terminie uruchomienia powiadomimy niezwłocznie po pozytywnym zakończeniu procedury odbiorowej - uzupełnia Makurat.
Ponad 4 tys. rowerów elektrycznych
Przypomnijmy: System Roweru Metropolitalnego Mevo ma być największym i najnowocześniejszym tego typu systemem rowerów publicznych w całej Europie. W jego skład ma wejść dokładnie 4080 sztuk jednośladów z napędem wspomaganym elektrycznie, które będzie można oddać przy jednej z 660 stacji.
Jak sama nazwa wskazuje, wspomniane stacje będą zlokalizowane na terenie aż 14 gmin w województwie pomorskim: Gdańska, Gdyni, Sopotu, Tczewa, Pruszcza Gdańskiego, Rumi, Redy, Pucka, Władysławowa, Żukowa, Kartuz, Stężycy, Somonina oraz Sierakowic.
Rowery będzie można wypożyczyć w bardzo łatwy sposób m.in. przez aplikację mobilną lub przy użyciu karty mieszkańca, legitymacji studenckiej lub karty bankomatowej. Jednak główną zaletą roweru Mevo ma być niezwykle atrakcyjny cennik.
Czytaj również: Czy Rower Metropolitalny będzie atrakcyjny cenowo?
Trzecie opóźnienie
Natomiast pod koniec roku informowaliśmy o dwóch opóźnieniach uruchomienia tego systemu. Pierwszy termin, którego nie udało się dotrzymać przypadł 18 listopada, drugi - 16 stycznia. Jak już wspomniano na początku artykułu, kolejny termin został wyznaczony na 1 marca. Niestety, również i tej obietnicy nie udało się dotrzymać.
Czytaj również: Inauguracja roweru metropolitalnego opóźni się
Zobacz nasz test roweru Mevo
Opinie (649) ponad 20 zablokowanych
-
2019-03-01 11:35
(5)
No i ok
Lepiej trochę poczekać by było dobrze.- 14 33
-
2019-03-01 11:41
na lepsze władze poczekajmy (3)
- 7 0
-
2019-03-01 11:41
(2)
wymień, które to
- 2 1
-
2019-03-01 13:55
wymienione (1)
- 0 0
-
2019-03-03 22:33
Bardzo długo, bardzo niewymienione. Spróchniałe, acz z betonu
- 0 0
-
2019-03-01 11:51
nie wierzę
dodać do tego trzeba ustawiczną wyminę baterii również w okolicznych gminach (nie tylko Gdańsk)
To się nie może udać…- 4 0
-
2019-03-01 11:34
(6)
Kolejny projekt zrealizowany po budyniowemu. W Warszawie Nextbike porozstawiane na stacjach, gotowe do sezonu
- 49 14
-
2019-03-02 08:15
Mogles sobie chociaz to przezwisko darowac... (1)
- 0 2
-
2019-03-03 22:32
A dlaczego? Mówi się o Polsce Jagiellonów, Polsca drewnianej i murowanej. Można też o betonowym Gdańsku Budynia.
Tragiczny i bezsensowny koniec nie wyczerpuje dzieła ani postaci twórcy. Ni na dobre, ni na złe.
- 0 0
-
2019-03-01 13:12
(2)
Tylko że tam veturilo działa już od 2012?
- 4 4
-
2019-03-01 18:38
a Puddingtown taka nowoczesna metropolia...
... moze w 2019 doczeka sie rowerow. To tylko swiadczy o zasciankowosci tego miasta.
- 3 1
-
2019-03-01 16:27
No i ? W Warszawie, uruchomione bez opóźnień, stacje wyposażone w ładowarki, aplikacja działa bez problemów, pierwsze 20 minut ze free
- 8 1
-
2019-03-01 16:49
problem w tym, że to ta sama firma
- 3 0
-
2019-03-03 17:00
Czy można bez smarkfona?
Czy osoba nie posiadająca smarkfona albo innego podobnego gadżetu będzie mogła skorzystać z roweru mevo?
- 3 2
-
2019-03-03 13:44
co za pomysł
pieniądze wyrzucone w błoto. gdyby taki pomysł był opłacalny już dawno zrealizował by go prywatny inwestor. jak np Trafficcar. a tu marnuje się pieniądze podatników w imię jakiś chorych idei.
- 1 1
-
2019-03-01 13:41
Żenada.... (2)
To, że to będzie największy system w Europie wiadomo już od samego początku. Było mnóstwo czasu żeby się przygotować. A teraz tłumaczenie, że to największy system itp... alenu nas to takie normalne... Ten system nigdy nie ruszy
- 10 3
-
2019-03-03 13:09
To nie jest największy system w Europie...
- 1 0
-
2019-03-01 14:12
Ale pod jakim względem jest to największy system?
Bo na pewno nie liczby rowerów, patrz np. Velib' w Paryżu. Poza tym co ma tu skala do rzeczy? Jakby appka i system działały dla 100 rowerów, to powinny też działać dla tysiąca, 10 tysięcy itd.
Co innego konserwacja tego systemu - wtedy faktycznie skala ma znaczenie, ale o tym to się jeszcze na pewno przekonamy.- 3 0
-
2019-03-03 11:32
To są kpiny , panie prezydencie co pan na to .
- 1 1
-
2019-03-03 00:39
W całym mieście wybudowlane (1)
doki dla rowerów. Gdybym ja chciał zająć taką powierzchnie drogi miejskiej musiałbym słono zapłacić.
Jako podatnik miasta Gdańsk, żądam równego traktowania i obciążenia firmy do której należą doki parkingowe dla rowerów takimi samymi opłatami jak każdego!- 4 1
-
2019-03-03 10:32
To miasto musiałoby sobie płacić, bo firma wykonuje stacje na zlecenie miasta
- 2 0
-
2019-03-03 04:19
pic na wodę
fotomontaż, hehehe
- 3 2
-
2019-03-02 09:25
Ciekawe ile zapier*** w ciągu 1 miesiąca ?? (1)
- 6 1
-
2019-03-02 22:56
Przecież to brzydkie i ciężkie
- 1 0
-
2019-03-02 19:32
mevo (2)
co to za nazwa?
- 6 1
-
2019-03-02 22:51
Mewa plus ooooo
Bzdet
- 1 2
-
2019-03-02 20:19
Wołacz od seagula
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.