• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rower Mevo nie wystartował 1 marca

Rafał Borowski
1 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Więkoszość rowerów Mevo stoi w hali AmberExpo i wciąż nie wiadomo, kiedy zobaczymy je na ulicach. Więkoszość rowerów Mevo stoi w hali AmberExpo i wciąż nie wiadomo, kiedy zobaczymy je na ulicach.

Po raz kolejny nie udało się uruchomić Systemu Roweru Metropolitalnego Mevo. 1 marca to już trzeci termin, którego nie udało się dotrzymać. Co gorsza, na chwilę obecną nie sposób wyznaczyć następnego terminu. Opóźnienie jest spowodowane m.in. problemem z funkcjonowanie aplikacji niezbędnej do korzystania z rowerów.



Zamierzasz korzystać z roweru Mevo?

Od samego rana do Raportu z Trójmiasta spływają liczne pytania naszych czytelników, dotyczące uruchomienia roweru Mevo. Planowane uruchomienie systemu tego alternatywnego środka transportu w coraz bardziej zakorkowanych miastach było bowiem zapowiadane na 1 marca.

- 1 marca 2019 r. miał zostać uruchomiony II etap Systemu Roweru Metropolitalnego. W związku z tym, że wykonawca nie uruchomił dotąd I etapu, termin ten ulega przesunięciu. Opóźnienie ma związek z niespełnieniem przez system wymogów postawionych w specyfikacji zamówienia. Aktualnie trwają testy, po ponownym zgłoszeniu przez wykonawcę gotowości - informuje Dominik Makurat, specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego. - Mevo jest bardzo rozbudowanym projektem, w którym odbieramy nie tylko rowery ze wspomaganiem elektrycznym, ale także całe zaplecze informatyczne: aplikację, stronę internetową, system do nadzoru wykonawcy oraz infrastrukturę postojową. Budowa tak ogromnego systemu (największy system rowerów publicznych ze wspomaganiem elektrycznym w Europie) wiąże się więc z ogromem pracy. Zależy nam na tym, aby system spełnił oczekiwania mieszkańców i był na jak najwyższym poziomie.
  • Jak informują nasi czytelnicy, niektóre egzemplarze rowerów Mevo można już zobaczyć na ulicach Trójmiasta.
  • Jak informują nasi czytelnicy, niektóre egzemplarze rowerów Mevo można już zobaczyć na ulicach Trójmiasta.
  • Jak informują nasi czytelnicy, niektóre egzemplarze rowerów Mevo można już zobaczyć na ulicach Trójmiasta.

Jak wyjaśnia nasz rozmówca, problemy dotyczące niespełnienia wymogów postawionych w specyfikacji zamówienia dotyczą w wielkim uproszczeniu kwestii technicznych, m.in. aplikacji niezbędnej do korzystania z rowerów.

- Wcześniejsze problemy związane z pierwszym rozruchem testowym były związane z działaniem aplikacji (lokalizacje GPS, system płatności) czy systemem nadzoru. Z uwagi na to, że będą to rowery IV generacji (bezstacyjne), których działanie jest oparte w dużej mierze o system GPS, wszystko musi działać na 100 proc. - wyjaśnia Makurat.

Termin uruchomienia pozostaje nieznany



Kiedy można spodziewać się uruchomienia systemu Mevo? Niestety, na chwilę obecną to pytanie pozostaje bez odpowiedzi. Nie wiadomo nawet, czy wydłużenie terminu będzie liczone w tygodniach czy miesiącach.

- W tej chwili przeprowadzamy dokładne testy, aby nie mieć żadnych wątpliwości, że system będzie działał prawidłowo. Termin uruchomienia jest zależny od wyników tych testów. Prosimy o uzbrojenie się w jeszcze odrobinę cierpliwości, a jesteśmy pewni, że jakość systemu wynagrodzi czas oczekiwania. O terminie uruchomienia powiadomimy niezwłocznie po pozytywnym zakończeniu procedury odbiorowej - uzupełnia Makurat.

Ponad 4 tys. rowerów elektrycznych



Przypomnijmy: System Roweru Metropolitalnego Mevo ma być największym i najnowocześniejszym tego typu systemem rowerów publicznych w całej Europie. W jego skład ma wejść dokładnie 4080 sztuk jednośladów z napędem wspomaganym elektrycznie, które będzie można oddać przy jednej z 660 stacji.

Jak sama nazwa wskazuje, wspomniane stacje będą zlokalizowane na terenie aż 14 gmin w województwie pomorskim: Gdańska, Gdyni, Sopotu, Tczewa, Pruszcza Gdańskiego, Rumi, Redy, Pucka, Władysławowa, Żukowa, Kartuz, Stężycy, Somonina oraz Sierakowic.

Rowery będzie można wypożyczyć w bardzo łatwy sposób m.in. przez aplikację mobilną lub przy użyciu karty mieszkańca, legitymacji studenckiej lub karty bankomatowej. Jednak główną zaletą roweru Mevo ma być niezwykle atrakcyjny cennik.

Czytaj również: Czy Rower Metropolitalny będzie atrakcyjny cenowo?

Trzecie opóźnienie



Natomiast pod koniec roku informowaliśmy o dwóch opóźnieniach uruchomienia tego systemu. Pierwszy termin, którego nie udało się dotrzymać przypadł 18 listopada, drugi - 16 stycznia. Jak już wspomniano na początku artykułu, kolejny termin został wyznaczony na 1 marca. Niestety, również i tej obietnicy nie udało się dotrzymać.

Czytaj również: Inauguracja roweru metropolitalnego opóźni się

Zobacz nasz test roweru Mevo

Opinie (649) ponad 20 zablokowanych

  • (43)

    W roku 2017 doszło też do 1 546 wypadków spowodowanych przez rowerzystów. W zdarzeniach tych zginęło 119 osób, a 1 481 osób doznało obrażeń ciała. Najczęstszymi przyczynami wypadków powodowanych przez rowerzystów było: nieprzestrzeganie pierwszeństwa przejazdu (518 wypadków), nieprawidłowe wykonywanie manewru skrętu (188 wypadków) i - uwaga - "niedostosowanie prędkości do warunków ruchu!" (116 wypadków).

    • 172 118

    • przeważającą większość wypadków spowodowali kierowcy samochodów.

      • 0 0

    • masz rację (7)

      niech każdy kto korzysta z roweru, przesiądzie się do samochodu, wtedy zobaczymy jak będziesz sapać, że nagle powstały gigantyczne korki

      • 26 11

      • och jej (4)

        ci rowerzyści to normalnie zbawiciele świata.
        Wszystko się wokół nich kręci, bez nich świat by zginął

        • 33 23

        • (3)

          Chyba tak faktycznie jest skoro przy każdej okazji kierowcy tak chętnie to podkreślają.

          • 18 10

          • (2)

            niech ktoś temu nudziarzowi stetryczałemu da stary egzemplarz książki "Jak rowerzyści mogą uratować świat" Petera Walkera, bo zrzędzi jak by miał siodełko źle ustawione, a przecierz to motobuc...

            • 6 2

            • Rowerzyści jako zbawiciele?

              Tej komedii jeszcze nie grali...

              • 0 0

            • ped**arz to jednak stan srebrzyska

              mało w gaciach ,duzo w gębie. Odłóż i kup tego rzęcha w końcu, bo ci żyła piar.nie

              • 5 7

      • Ja cie nie moge!!! (1)

        Jak wszystkich stu rowerzystów z Trójmiasta przesiądzie się do samochodów, to żadna droga tego nie wytrzyma!

        • 10 24

        • Ta? To czemu się plujesz jak 15 tys rowerzystów jedzie na wielkimi przejeździe rowerowym?

          To ilu w końcu?

          • 21 5

    • (1)

      nie widziałem, żeby jakiś rowerzysta przepuścił pieszego na pasach

      • 2 1

      • Panie kochany

        Takiego cudu to ja nawet w Amsterdamie nie widziałem.

        • 0 0

    • ciekawa jestem jak te statystyki wyglądają w przypadku kierowców samochodów ?

      • 1 0

    • (3)

      Według statystyk kierowcy zabijają około 100 osób dziennie w ciągu roku a rowerzyści ile zabili panie kierowco

      • 4 2

      • 3650 osob na 20 mln zarejestrowanych samochodow (2)

        czyli 0.01825%.

        Rowerzysci: 119 osob na ilu poruszajacych sie drogami?

        • 1 3

        • kogo zabili rowerzyści konkrety pacanie albo zamknij pysk

          • 1 1

        • Uuu... ponoć niska inteligencja jest najbardziej wstydliwą cechą ludzką.

          Sądzisz, że jak 5 miliardów ludzi zacznie rzucać kamienie do wody, to któryś zacznie się unosić na jej powierzchni?

          • 2 1

    • i czytamy dalej. wypadków z udziałem rowerzysty w 2017r bylo ponad 4tys. (2)

      skoro 1.5tys spowodowali rowerzyści jak piszesz, to kto resztę powodował?

      • 7 1

      • a ile jechło rowerów ,a ile aut 1/100 (1)

        myślenie widać boli słoi od traktora

        • 2 6

        • ale o czym ty piep**ysz baranie?Kiedy zdarza się wypadek na styku auto rower w 70% odpowiada kierowca i koniec

          • 1 1

    • (7)

      Daj statystykę do tych samochodowych.
      O truciu środowiska nawet nie wspominam.
      Ps. Pewnie umknął ci też fakt, żę jeśli rowerzysta coś odwali na drodze to w 99% przypadków nie uszkodzi kogoś innego poza sobą

      • 57 41

      • Mi uszkodził samochód a potem uciekł (6)

        Lusterko plus malowanie drzwi. Także mi ten fakt nie umknął. Jeżeli chodzi o statystykę to oczywiście ,że więcej będzie samochodowych bo jeździ więcej samochodów. Dodatkowo wypadki samochodowe są zgłaszane praktyczne wszystkie. Rowerowe nie bo się oczepie i pojedzie lub ucieknie tak jak to było w moim przypadku.

        • 27 13

        • (5)

          A ciekawe jak by role się odwróciły, i to ty byłbyś sprawcą ? Na pewno byś został, zamaiat od razu uciekać ?

          • 5 21

          • Oczywiście. (4)

            Żona na parkingu uderzyła w auto naszym samochodem i zostawiłem kartkę. Człowiek się odezwał po tygodniu i załatwiliśmy sprawę jak ludzie. Byłem stratny dużo, ale trzeba odpowiadać za swoje czyny. Czy to takie trudne być uczciwym?

            • 36 5

            • (2)

              To jesteś wyjątkiem albo zmyślasz. Praktyka pokazuje że ludzie rysują sobie auta nawzajem i nikt nikomu szkody nie pokrywa.

              • 15 16

              • Tych co sie tak zachowuja nie mozna nazywać normalnymi ludźmi. To jest jednak patologia, a nie norma.

                • 1 0

              • No to ja jestem drugim wyjątkiem, a moja żona trzecim.
                Lub odwrotnie :)

                • 8 3

            • No łatwe nie jest.

              Ale życie bez tego jest koszmarem.

              • 0 1

    • Miło czytać

      Bardzo ciekawe spostrzeżenie ale zabrakło odniesienia do zlomkowych użytkowników czterokołowych pojazdów

      • 0 1

    • Bałwanki na wiosnę

      O jak miło poczytać głupotki... jedyne pocieszenie że Pan się wozi autem dzięki temu nie zaraża

      • 0 3

    • jeszcze pytanie do ststystyka propagandzisty

      W ilu z tych wypadków ucierpieli / byli poszkodawani nie rowerzysci ??
      Bo jak wjedziesz rowerem na przejscie i uderzy w ciebie samochod - to spowodawales wypadek ...
      albo dzieci - brak ostroznosci
      Polskie prawo faworyzuje kierowcow
      i widac tacy madrale udowadniaja ze czarne jest biale..
      Tylko w PL pieszy nie ma pierwszenstwa dochodzac do pasow. Czyli .. spowodowal wypadek. Poczym go zabili.
      Ot przykrosc

      • 7 2

    • siedź w domu

      bo ci cegła może na głowę upaść

      • 1 1

    • oraz 33 tysiące wypadków z udziałem samochodów. Pamiętajmy, że tu nie wlicza się kolizji. (1)

      Zginęło około 3 tysiące osób...

      • 11 5

      • Rocznie kierowcy powodują ponad 400tys kolizji. są to oficjalne dane Policji.
        Trzeba tez pamiętać ze sporo kolizji nie jest zgłaszane Policji. wiec ta wartość może sięgać nawet miliona.

        • 4 2

    • (1)

      W 2017 roku, wśród ogółu sprawców - kierujących pojazdami, najliczniejszą grupę bo (76,6%) stanowili kierujący samochodami osobowymi. Byli oni sprawcami 21 733 wypadków drogowych, w których zginęło 1 506 osób, a 27 672 osoby odniosły obrażenia

      • 45 12

      • a to tylko osobowe. są jeszcze ciężarowe, autobusy......

        • 6 2

    • Z tą prędkością to chyba żart ...

      no, choć może i nie Jaskąwą Doliną w dół, to można się rozpędzić. Choć, ja się boję i w rejonie 35-40 zaczynam hamować.

      • 3 2

    • Twój post to manipulacja rodem z PRL

      Podaj może rzetelnie jaki jest odsetek wypadków spowodowanych przez kierowców samochodów i ile z nich jest śmiertelnych ?
      Wg policji w 2019 roku kierowcy zabili już 348 osób, w 60 dni, czyli 5,8 dziennie. Rannych nawet nie liczę.

      • 5 3

    • a MEVO = 0 wypadków

      • 22 0

    • Te statystyki to ma być, rozumiem, laurka dla rowerzystów? Bo jeśli miało to na celu "skompromitowanie" rowerzystów, to chyba Ci się nie udało ;))

      • 13 7

    • znaczy za wolno jechali

      • 6 2

    • taborety

      są wśród nas

      Takich pół mózgów, jak ten wyżej, od statystyk dot. wypadków pow. przez rowerzystów, mijamy na ulicach codziennie wiele razy, aż przykro.

      • 18 13

    • świetnie (1)

      teraz pomnóż to razy 25 i podpisz "kierowcy aut"

      co za błazen...

      • 35 35

      • co za błazen... mieszkaniec Głównego Miasta

        • 11 17

  • a wystarczył tylko Gdańsk

    pierwszy termin listopad zeszłego roku...
    tylko w Gdańsku rowery.
    gminy z reszty świata niech się później dołączą.
    gdyby było na początku tylko w Gdańsku to już dawno te rowery by działały.
    to wszystko wina tego megalomana budynia

    • 0 2

  • Będzie pieeekna katastrofa

    Zacytuję opinię obywatela Niemiec który na facebook przedstawia się jako Glassblower Refugee : „Śledzę ten projekt od dawna. W Pucku myślano, że te ebike będą prawdziwą atrakcją turystyczną. Ale jako Niemiec mam świadomość problemów, z którymi boryka się również nextbike. Głównym problemem jest to, że nie są w stanie dostarczyć uzgodnionej ilości rowerów i nie mogą zorganizować usługi, aby wprowadzić rowery na miejsce. Obecnie jest to dobrze udokumentowane na przykładzie Bonn, które ma mniej niż 10% wielkości obszaru projektu Trójmiejskiego. W Bonn mają "tylko" standardowe motocykle silnikowe. Problemy z baterią z pewnością przyczynią się na pewno do pogłębiania problemu. Żadna firma na świecie nie uruchomi się w ten sposób jak to robi Mevo. Zaczyna się w jednym miejscu i się rozszerza. 10% rowerów w Niemczech nie powróciło do prawidłowych pozycji, więc po pięciu dniach jesteś pusty, jak Mevo chce rozwiązać ten problem na obszarze tej wielkości, a 660 stacji dokowania pozostaje dla mnie zagadką. Co już nie działa w Bonn, powinno działać na 10x większym rozmiarze? Problemy z uruchomieniem są normalne, ale mamy dziś koniec lutego, kiedy start miał przypaść w listopadzie ubiegłego roku, jak powinno to wyglądać? 4.080 ebike na takim obszarze bez żadnego doświadczenia? Ryzyko jest wysokie, że ogólnie dobry pomysł zostaje pokonany przez zbyt wiele problemów początkowych . Jak już powiedziałem, żadna firma nie zrobiłaby tego w ten sposób. Wprowadziłem na Europę ponad 1000 marek i nigdy byśmy tego nie zrobili tego w ten sposób. Zwłaszcza w przypadku firmy, która ma już problemy na mniejszą skalę i nie jest nawet w stanie dostarczyć wystarczającej ilości rowerów dla Bonn .” Patrząc na porzucone "testowe" rowery w Gdyni to autor tego posta chyba ma rację. (może po prostu nie jest amatorem). Tylko kto zwróci wyrzucone 40mln złotych.

    • 3 1

  • :) (15)

    Ja bym na takie cos nie wsiadla :)
    Smieszne te rowery :)

    • 64 160

    • (2)

      Dokladnie. Brzydkie, z wąskimi oponami, bez amortyzacji i jeszcze ta reklama z tyłu :/

      • 10 10

      • Po co szerokie opony w rowerze miejskm? (1)

        Im szersze opony tym wieksze opory i wolniejsza jazda. To nie są rowery do lasu.

        • 5 0

        • Szersze opony, to mniej twardo.

          • 0 3

    • Dla ciebie będzie wersja bez siodełka. (1)

      • 38 7

      • dowcip niedorobionego gimbusa wiecznie żywy

        • 1 2

    • nie śmieszne,

      tylko obrzydliwie brzydkie

      • 0 0

    • 100 lat

      I ciężkie jak 2 urale.

      • 1 0

    • Phii..

      Na Ciebie też bym nie wsiadł ;(

      • 3 2

    • I tak by Cie stać na wynajem nie było

      • 3 5

    • (1)

      Pamietaj, ze siodelko zawsze mozesz zdjac :) Jak Ci wygodniej

      • 3 5

      • tu nie można

        bo w siodelku jest gps i bedzie traktowane jak kradziez

        • 3 0

    • (1)

      A na co byś wsiadła?

      • 16 3

      • na konia JanuszaCh.

        • 10 2

    • Do swojego starego też tak mówisz

      Jw

      • 2 4

    • to se łaź z buta, ja se wsionde

      • 8 3

  • Jak to mówili starożytni Rzymianie (2)

    Nihil novi sub sole... Chyba każdy się tego spodziewał.

    • 5 2

    • Przetłumacz (1)

      • 0 2

      • budynki zaczely znikac od 1999 roku przez cala kadencje budynia 20 letnia

        • 0 0

  • (3)

    Ci boscy informatycy, co wyśmiewają UG i kierunki humanistyczne, że tylko politechnika, że zarabiają miliony bo są tacy zaje..iści, że biją się o nich na rynku pracy i w ogóle są tacy uzdolnieni i wspaniali - to oni nie potrafią zrobić programu dzięki któremu ruszy projekt? :D

    • 14 6

    • (1)

      potrafią, ale chcieliby za to zarabiać przyzwoite pieniądze - a to może być problem dla takiego "biedaoperatora".
      Stworzenie takiego systemu autorskiego to koszt minimum kilku milionów złotych (10 informatyków przez rok), gotowe na rynku raczej nie są dostępne.

      • 1 1

      • jeses roszczeniowy bo nigdy nie pracowales

        • 0 0

    • Potrafimy

      Ale tu wzieli programistow Januszy studentow ug

      • 3 0

  • Głosujcie (1)

    To będzie dalej super!

    • 4 1

    • Zagłosowali na adamowicza i wyjechali.

      • 0 0

  • Moim zdaniem (3)

    Uważam, że to bzdura z tymi elektrycznymi rowerami. Budują system , którego nikt nie wymagał i ni oczekiwał. Zwykłe rowery wystarczyłyby w zupełności tak jak np w Warszawie czy Wrocławiu. Byłoby łatwiej, szybciej i bardziej ekologicznie.

    • 9 4

    • (1)

      Weź po uwagę, że np. Gdynia jest górzystym miastem i zwykły rower nie ma sensu. W rowerze chodzi, żeby ludzie przesiedli się na nie z samochodów a jak człowiek będzie zlany potem po dojeździe do pracy to nie będzie to zachęcające. Całoroczni rowerzyści nie będą z mevo korzystać, bo mają swój sprzęt.

      • 3 2

      • czyli kazdy moze kupic samemu rowniez

        autobusu juz nie kazdy

        • 0 1

    • Kupiono towar, którego nie zamawiano

      Elektrycznych oczekiwano 10% ale jakis cwaniak uznał, że przy 100% badziewia wygra przetarg

      • 4 1

  • Rower Mevo (3)

    Niepotrzebnie wydane pieniądze z budżetu miasta.
    Zamiast tego, lepszym rozwiązaniem byłyby bezpłatne przejazdy środkami komunikacji miejskiej dla wszystkich.
    Zalety - ograniczenie ilości samochodów w śródmieściu, brak kosztów zakupu, serwisowania, utrzymywania i obsługi rowerów z których korzystać będą jedynie nieliczni.

    • 13 7

    • (1)

      Ile kosztuje komunikacja? O ile musiałaby ona zostać zwiększona, żeby nie była przepełniona? I co jest lepsze, mieć wybór rower-komunikacja czy komunikacja, która w pewnych miejscach jest dostępna co 30 - 60 min

      • 2 1

      • byla lepsza i tansza zanim sie budyniowcy nie przykleili

        • 0 1

    • Ale nikt by nie przytulił 10-15%

      • 2 1

  • Nie bójta się (1)

    Dulkiewiczowej ogarnie.

    • 4 6

    • juz widac...

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum