Rower Mevo nie wystartował 1 marca
Po raz kolejny nie udało się uruchomić Systemu Roweru Metropolitalnego Mevo. 1 marca to już trzeci termin, którego nie udało się dotrzymać. Co gorsza, na chwilę obecną nie sposób wyznaczyć następnego terminu. Opóźnienie jest spowodowane m.in. problemem z funkcjonowanie aplikacji niezbędnej do korzystania z rowerów.
- 1 marca 2019 r. miał zostać uruchomiony II etap Systemu Roweru Metropolitalnego. W związku z tym, że wykonawca nie uruchomił dotąd I etapu, termin ten ulega przesunięciu. Opóźnienie ma związek z niespełnieniem przez system wymogów postawionych w specyfikacji zamówienia. Aktualnie trwają testy, po ponownym zgłoszeniu przez wykonawcę gotowości - informuje Dominik Makurat, specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego. - Mevo jest bardzo rozbudowanym projektem, w którym odbieramy nie tylko rowery ze wspomaganiem elektrycznym, ale także całe zaplecze informatyczne: aplikację, stronę internetową, system do nadzoru wykonawcy oraz infrastrukturę postojową. Budowa tak ogromnego systemu (największy system rowerów publicznych ze wspomaganiem elektrycznym w Europie) wiąże się więc z ogromem pracy. Zależy nam na tym, aby system spełnił oczekiwania mieszkańców i był na jak najwyższym poziomie.
Jak wyjaśnia nasz rozmówca, problemy dotyczące niespełnienia wymogów postawionych w specyfikacji zamówienia dotyczą w wielkim uproszczeniu kwestii technicznych, m.in. aplikacji niezbędnej do korzystania z rowerów.
- Wcześniejsze problemy związane z pierwszym rozruchem testowym były związane z działaniem aplikacji (lokalizacje GPS, system płatności) czy systemem nadzoru. Z uwagi na to, że będą to rowery IV generacji (bezstacyjne), których działanie jest oparte w dużej mierze o system GPS, wszystko musi działać na 100 proc. - wyjaśnia Makurat.
Termin uruchomienia pozostaje nieznany
Kiedy można spodziewać się uruchomienia systemu Mevo? Niestety, na chwilę obecną to pytanie pozostaje bez odpowiedzi. Nie wiadomo nawet, czy wydłużenie terminu będzie liczone w tygodniach czy miesiącach.
- W tej chwili przeprowadzamy dokładne testy, aby nie mieć żadnych wątpliwości, że system będzie działał prawidłowo. Termin uruchomienia jest zależny od wyników tych testów. Prosimy o uzbrojenie się w jeszcze odrobinę cierpliwości, a jesteśmy pewni, że jakość systemu wynagrodzi czas oczekiwania. O terminie uruchomienia powiadomimy niezwłocznie po pozytywnym zakończeniu procedury odbiorowej - uzupełnia Makurat.
Ponad 4 tys. rowerów elektrycznych
Przypomnijmy: System Roweru Metropolitalnego Mevo ma być największym i najnowocześniejszym tego typu systemem rowerów publicznych w całej Europie. W jego skład ma wejść dokładnie 4080 sztuk jednośladów z napędem wspomaganym elektrycznie, które będzie można oddać przy jednej z 660 stacji.
Jak sama nazwa wskazuje, wspomniane stacje będą zlokalizowane na terenie aż 14 gmin w województwie pomorskim: Gdańska, Gdyni, Sopotu, Tczewa, Pruszcza Gdańskiego, Rumi, Redy, Pucka, Władysławowa, Żukowa, Kartuz, Stężycy, Somonina oraz Sierakowic.
Rowery będzie można wypożyczyć w bardzo łatwy sposób m.in. przez aplikację mobilną lub przy użyciu karty mieszkańca, legitymacji studenckiej lub karty bankomatowej. Jednak główną zaletą roweru Mevo ma być niezwykle atrakcyjny cennik.
Czytaj również: Czy Rower Metropolitalny będzie atrakcyjny cenowo?
Trzecie opóźnienie
Natomiast pod koniec roku informowaliśmy o dwóch opóźnieniach uruchomienia tego systemu. Pierwszy termin, którego nie udało się dotrzymać przypadł 18 listopada, drugi - 16 stycznia. Jak już wspomniano na początku artykułu, kolejny termin został wyznaczony na 1 marca. Niestety, również i tej obietnicy nie udało się dotrzymać.
Czytaj również: Inauguracja roweru metropolitalnego opóźni się
Zobacz nasz test roweru Mevo
Opinie (649) ponad 20 zablokowanych
-
2019-03-01 11:33
(43)
W roku 2017 doszło też do 1 546 wypadków spowodowanych przez rowerzystów. W zdarzeniach tych zginęło 119 osób, a 1 481 osób doznało obrażeń ciała. Najczęstszymi przyczynami wypadków powodowanych przez rowerzystów było: nieprzestrzeganie pierwszeństwa przejazdu (518 wypadków), nieprawidłowe wykonywanie manewru skrętu (188 wypadków) i - uwaga - "niedostosowanie prędkości do warunków ruchu!" (116 wypadków).
- 172 118
-
2019-03-04 11:42
przeważającą większość wypadków spowodowali kierowcy samochodów.
- 0 0
-
2019-03-01 11:48
masz rację (7)
niech każdy kto korzysta z roweru, przesiądzie się do samochodu, wtedy zobaczymy jak będziesz sapać, że nagle powstały gigantyczne korki
- 26 11
-
2019-03-01 12:31
och jej (4)
ci rowerzyści to normalnie zbawiciele świata.
Wszystko się wokół nich kręci, bez nich świat by zginął- 33 23
-
2019-03-01 13:18
(3)
Chyba tak faktycznie jest skoro przy każdej okazji kierowcy tak chętnie to podkreślają.
- 18 10
-
2019-03-01 18:22
(2)
niech ktoś temu nudziarzowi stetryczałemu da stary egzemplarz książki "Jak rowerzyści mogą uratować świat" Petera Walkera, bo zrzędzi jak by miał siodełko źle ustawione, a przecierz to motobuc...
- 6 2
-
2019-03-03 11:45
Rowerzyści jako zbawiciele?
Tej komedii jeszcze nie grali...
- 0 0
-
2019-03-01 20:04
ped**arz to jednak stan srebrzyska
mało w gaciach ,duzo w gębie. Odłóż i kup tego rzęcha w końcu, bo ci żyła piar.nie
- 5 7
-
2019-03-01 12:34
Ja cie nie moge!!! (1)
Jak wszystkich stu rowerzystów z Trójmiasta przesiądzie się do samochodów, to żadna droga tego nie wytrzyma!
- 10 24
-
2019-03-01 13:58
Ta? To czemu się plujesz jak 15 tys rowerzystów jedzie na wielkimi przejeździe rowerowym?
To ilu w końcu?
- 21 5
-
2019-03-02 19:31
(1)
nie widziałem, żeby jakiś rowerzysta przepuścił pieszego na pasach
- 2 1
-
2019-03-03 11:39
Panie kochany
Takiego cudu to ja nawet w Amsterdamie nie widziałem.
- 0 0
-
2019-03-02 13:53
ciekawa jestem jak te statystyki wyglądają w przypadku kierowców samochodów ?
- 1 0
-
2019-03-01 22:35
(3)
Według statystyk kierowcy zabijają około 100 osób dziennie w ciągu roku a rowerzyści ile zabili panie kierowco
- 4 2
-
2019-03-02 00:01
3650 osob na 20 mln zarejestrowanych samochodow (2)
czyli 0.01825%.
Rowerzysci: 119 osob na ilu poruszajacych sie drogami?- 1 3
-
2019-03-02 13:14
kogo zabili rowerzyści konkrety pacanie albo zamknij pysk
- 1 1
-
2019-03-02 10:00
Uuu... ponoć niska inteligencja jest najbardziej wstydliwą cechą ludzką.
Sądzisz, że jak 5 miliardów ludzi zacznie rzucać kamienie do wody, to któryś zacznie się unosić na jej powierzchni?
- 2 1
-
2019-03-01 18:53
i czytamy dalej. wypadków z udziałem rowerzysty w 2017r bylo ponad 4tys. (2)
skoro 1.5tys spowodowali rowerzyści jak piszesz, to kto resztę powodował?
- 7 1
-
2019-03-01 20:06
a ile jechło rowerów ,a ile aut 1/100 (1)
myślenie widać boli słoi od traktora
- 2 6
-
2019-03-02 13:13
ale o czym ty piep**ysz baranie?Kiedy zdarza się wypadek na styku auto rower w 70% odpowiada kierowca i koniec
- 1 1
-
2019-03-01 11:36
(7)
Daj statystykę do tych samochodowych.
O truciu środowiska nawet nie wspominam.
Ps. Pewnie umknął ci też fakt, żę jeśli rowerzysta coś odwali na drodze to w 99% przypadków nie uszkodzi kogoś innego poza sobą- 57 41
-
2019-03-01 14:06
Mi uszkodził samochód a potem uciekł (6)
Lusterko plus malowanie drzwi. Także mi ten fakt nie umknął. Jeżeli chodzi o statystykę to oczywiście ,że więcej będzie samochodowych bo jeździ więcej samochodów. Dodatkowo wypadki samochodowe są zgłaszane praktyczne wszystkie. Rowerowe nie bo się oczepie i pojedzie lub ucieknie tak jak to było w moim przypadku.
- 27 13
-
2019-03-01 15:04
(5)
A ciekawe jak by role się odwróciły, i to ty byłbyś sprawcą ? Na pewno byś został, zamaiat od razu uciekać ?
- 5 21
-
2019-03-01 15:18
Oczywiście. (4)
Żona na parkingu uderzyła w auto naszym samochodem i zostawiłem kartkę. Człowiek się odezwał po tygodniu i załatwiliśmy sprawę jak ludzie. Byłem stratny dużo, ale trzeba odpowiadać za swoje czyny. Czy to takie trudne być uczciwym?
- 36 5
-
2019-03-01 15:48
(2)
To jesteś wyjątkiem albo zmyślasz. Praktyka pokazuje że ludzie rysują sobie auta nawzajem i nikt nikomu szkody nie pokrywa.
- 15 16
-
2019-03-02 11:26
Tych co sie tak zachowuja nie mozna nazywać normalnymi ludźmi. To jest jednak patologia, a nie norma.
- 1 0
-
2019-03-01 18:37
No to ja jestem drugim wyjątkiem, a moja żona trzecim.
Lub odwrotnie :)- 8 3
-
2019-03-02 02:24
No łatwe nie jest.
Ale życie bez tego jest koszmarem.
- 0 1
-
2019-03-02 01:06
Miło czytać
Bardzo ciekawe spostrzeżenie ale zabrakło odniesienia do zlomkowych użytkowników czterokołowych pojazdów
- 0 1
-
2019-03-02 00:57
Bałwanki na wiosnę
O jak miło poczytać głupotki... jedyne pocieszenie że Pan się wozi autem dzięki temu nie zaraża
- 0 3
-
2019-03-01 20:54
jeszcze pytanie do ststystyka propagandzisty
W ilu z tych wypadków ucierpieli / byli poszkodawani nie rowerzysci ??
Bo jak wjedziesz rowerem na przejscie i uderzy w ciebie samochod - to spowodawales wypadek ...
albo dzieci - brak ostroznosci
Polskie prawo faworyzuje kierowcow
i widac tacy madrale udowadniaja ze czarne jest biale..
Tylko w PL pieszy nie ma pierwszenstwa dochodzac do pasow. Czyli .. spowodowal wypadek. Poczym go zabili.
Ot przykrosc- 7 2
-
2019-03-01 20:01
siedź w domu
bo ci cegła może na głowę upaść
- 1 1
-
2019-03-01 12:33
oraz 33 tysiące wypadków z udziałem samochodów. Pamiętajmy, że tu nie wlicza się kolizji. (1)
Zginęło około 3 tysiące osób...
- 11 5
-
2019-03-01 18:51
Rocznie kierowcy powodują ponad 400tys kolizji. są to oficjalne dane Policji.
Trzeba tez pamiętać ze sporo kolizji nie jest zgłaszane Policji. wiec ta wartość może sięgać nawet miliona.- 4 2
-
2019-03-01 11:42
(1)
W 2017 roku, wśród ogółu sprawców - kierujących pojazdami, najliczniejszą grupę bo (76,6%) stanowili kierujący samochodami osobowymi. Byli oni sprawcami 21 733 wypadków drogowych, w których zginęło 1 506 osób, a 27 672 osoby odniosły obrażenia
- 45 12
-
2019-03-01 18:48
a to tylko osobowe. są jeszcze ciężarowe, autobusy......
- 6 2
-
2019-03-01 17:24
Z tą prędkością to chyba żart ...
no, choć może i nie Jaskąwą Doliną w dół, to można się rozpędzić. Choć, ja się boję i w rejonie 35-40 zaczynam hamować.
- 3 2
-
2019-03-01 16:19
Twój post to manipulacja rodem z PRL
Podaj może rzetelnie jaki jest odsetek wypadków spowodowanych przez kierowców samochodów i ile z nich jest śmiertelnych ?
Wg policji w 2019 roku kierowcy zabili już 348 osób, w 60 dni, czyli 5,8 dziennie. Rannych nawet nie liczę.- 5 3
-
2019-03-01 15:33
a MEVO = 0 wypadków
- 22 0
-
2019-03-01 12:58
Te statystyki to ma być, rozumiem, laurka dla rowerzystów? Bo jeśli miało to na celu "skompromitowanie" rowerzystów, to chyba Ci się nie udało ;))
- 13 7
-
2019-03-01 11:49
znaczy za wolno jechali
- 6 2
-
2019-03-01 11:46
taborety
są wśród nas
Takich pół mózgów, jak ten wyżej, od statystyk dot. wypadków pow. przez rowerzystów, mijamy na ulicach codziennie wiele razy, aż przykro.- 18 13
-
2019-03-01 11:37
świetnie (1)
teraz pomnóż to razy 25 i podpisz "kierowcy aut"
co za błazen...- 35 35
-
2019-03-01 11:41
co za błazen... mieszkaniec Głównego Miasta
- 11 17
-
2019-03-04 11:41
a wystarczył tylko Gdańsk
pierwszy termin listopad zeszłego roku...
tylko w Gdańsku rowery.
gminy z reszty świata niech się później dołączą.
gdyby było na początku tylko w Gdańsku to już dawno te rowery by działały.
to wszystko wina tego megalomana budynia- 0 2
-
2019-03-04 09:26
Będzie pieeekna katastrofa
Zacytuję opinię obywatela Niemiec który na facebook przedstawia się jako Glassblower Refugee : „Śledzę ten projekt od dawna. W Pucku myślano, że te ebike będą prawdziwą atrakcją turystyczną. Ale jako Niemiec mam świadomość problemów, z którymi boryka się również nextbike. Głównym problemem jest to, że nie są w stanie dostarczyć uzgodnionej ilości rowerów i nie mogą zorganizować usługi, aby wprowadzić rowery na miejsce. Obecnie jest to dobrze udokumentowane na przykładzie Bonn, które ma mniej niż 10% wielkości obszaru projektu Trójmiejskiego. W Bonn mają "tylko" standardowe motocykle silnikowe. Problemy z baterią z pewnością przyczynią się na pewno do pogłębiania problemu. Żadna firma na świecie nie uruchomi się w ten sposób jak to robi Mevo. Zaczyna się w jednym miejscu i się rozszerza. 10% rowerów w Niemczech nie powróciło do prawidłowych pozycji, więc po pięciu dniach jesteś pusty, jak Mevo chce rozwiązać ten problem na obszarze tej wielkości, a 660 stacji dokowania pozostaje dla mnie zagadką. Co już nie działa w Bonn, powinno działać na 10x większym rozmiarze? Problemy z uruchomieniem są normalne, ale mamy dziś koniec lutego, kiedy start miał przypaść w listopadzie ubiegłego roku, jak powinno to wyglądać? 4.080 ebike na takim obszarze bez żadnego doświadczenia? Ryzyko jest wysokie, że ogólnie dobry pomysł zostaje pokonany przez zbyt wiele problemów początkowych . Jak już powiedziałem, żadna firma nie zrobiłaby tego w ten sposób. Wprowadziłem na Europę ponad 1000 marek i nigdy byśmy tego nie zrobili tego w ten sposób. Zwłaszcza w przypadku firmy, która ma już problemy na mniejszą skalę i nie jest nawet w stanie dostarczyć wystarczającej ilości rowerów dla Bonn .” Patrząc na porzucone "testowe" rowery w Gdyni to autor tego posta chyba ma rację. (może po prostu nie jest amatorem). Tylko kto zwróci wyrzucone 40mln złotych.
- 3 1
-
2019-03-01 11:31
:) (15)
Ja bym na takie cos nie wsiadla :)
Smieszne te rowery :)- 64 160
-
2019-03-01 11:56
(2)
Dokladnie. Brzydkie, z wąskimi oponami, bez amortyzacji i jeszcze ta reklama z tyłu :/
- 10 10
-
2019-03-03 08:54
Po co szerokie opony w rowerze miejskm? (1)
Im szersze opony tym wieksze opory i wolniejsza jazda. To nie są rowery do lasu.
- 5 0
-
2019-03-04 06:08
Szersze opony, to mniej twardo.
- 0 3
-
2019-03-01 11:36
Dla ciebie będzie wersja bez siodełka. (1)
- 38 7
-
2019-03-02 22:53
dowcip niedorobionego gimbusa wiecznie żywy
- 1 2
-
2019-03-02 19:29
nie śmieszne,
tylko obrzydliwie brzydkie
- 0 0
-
2019-03-02 08:29
100 lat
I ciężkie jak 2 urale.
- 1 0
-
2019-03-02 05:32
Phii..
Na Ciebie też bym nie wsiadł ;(
- 3 2
-
2019-03-01 14:13
I tak by Cie stać na wynajem nie było
- 3 5
-
2019-03-01 12:55
(1)
Pamietaj, ze siodelko zawsze mozesz zdjac :) Jak Ci wygodniej
- 3 5
-
2019-03-01 13:42
tu nie można
bo w siodelku jest gps i bedzie traktowane jak kradziez
- 3 0
-
2019-03-01 11:44
(1)
A na co byś wsiadła?
- 16 3
-
2019-03-01 13:42
na konia JanuszaCh.
- 10 2
-
2019-03-01 11:55
Do swojego starego też tak mówisz
Jw
- 2 4
-
2019-03-01 11:48
to se łaź z buta, ja se wsionde
- 8 3
-
2019-03-01 23:52
Jak to mówili starożytni Rzymianie (2)
Nihil novi sub sole... Chyba każdy się tego spodziewał.
- 5 2
-
2019-03-02 22:58
Przetłumacz (1)
- 0 2
-
2019-03-04 02:08
budynki zaczely znikac od 1999 roku przez cala kadencje budynia 20 letnia
- 0 0
-
2019-03-02 06:08
(3)
Ci boscy informatycy, co wyśmiewają UG i kierunki humanistyczne, że tylko politechnika, że zarabiają miliony bo są tacy zaje..iści, że biją się o nich na rynku pracy i w ogóle są tacy uzdolnieni i wspaniali - to oni nie potrafią zrobić programu dzięki któremu ruszy projekt? :D
- 14 6
-
2019-03-02 22:30
(1)
potrafią, ale chcieliby za to zarabiać przyzwoite pieniądze - a to może być problem dla takiego "biedaoperatora".
Stworzenie takiego systemu autorskiego to koszt minimum kilku milionów złotych (10 informatyków przez rok), gotowe na rynku raczej nie są dostępne.- 1 1
-
2019-03-04 02:07
jeses roszczeniowy bo nigdy nie pracowales
- 0 0
-
2019-03-02 10:09
Potrafimy
Ale tu wzieli programistow Januszy studentow ug
- 3 0
-
2019-03-02 10:14
Głosujcie (1)
To będzie dalej super!
- 4 1
-
2019-03-04 02:05
Zagłosowali na adamowicza i wyjechali.
- 0 0
-
2019-03-02 08:54
Moim zdaniem (3)
Uważam, że to bzdura z tymi elektrycznymi rowerami. Budują system , którego nikt nie wymagał i ni oczekiwał. Zwykłe rowery wystarczyłyby w zupełności tak jak np w Warszawie czy Wrocławiu. Byłoby łatwiej, szybciej i bardziej ekologicznie.
- 9 4
-
2019-03-02 09:29
(1)
Weź po uwagę, że np. Gdynia jest górzystym miastem i zwykły rower nie ma sensu. W rowerze chodzi, żeby ludzie przesiedli się na nie z samochodów a jak człowiek będzie zlany potem po dojeździe do pracy to nie będzie to zachęcające. Całoroczni rowerzyści nie będą z mevo korzystać, bo mają swój sprzęt.
- 3 2
-
2019-03-04 02:04
czyli kazdy moze kupic samemu rowniez
autobusu juz nie kazdy
- 0 1
-
2019-03-02 09:09
Kupiono towar, którego nie zamawiano
Elektrycznych oczekiwano 10% ale jakis cwaniak uznał, że przy 100% badziewia wygra przetarg
- 4 1
-
2019-03-02 12:18
Rower Mevo (3)
Niepotrzebnie wydane pieniądze z budżetu miasta.
Zamiast tego, lepszym rozwiązaniem byłyby bezpłatne przejazdy środkami komunikacji miejskiej dla wszystkich.
Zalety - ograniczenie ilości samochodów w śródmieściu, brak kosztów zakupu, serwisowania, utrzymywania i obsługi rowerów z których korzystać będą jedynie nieliczni.- 13 7
-
2019-03-03 10:36
(1)
Ile kosztuje komunikacja? O ile musiałaby ona zostać zwiększona, żeby nie była przepełniona? I co jest lepsze, mieć wybór rower-komunikacja czy komunikacja, która w pewnych miejscach jest dostępna co 30 - 60 min
- 2 1
-
2019-03-04 02:01
byla lepsza i tansza zanim sie budyniowcy nie przykleili
- 0 1
-
2019-03-02 22:54
Ale nikt by nie przytulił 10-15%
- 2 1
-
2019-03-02 11:09
Nie bójta się (1)
Dulkiewiczowej ogarnie.
- 4 6
-
2019-03-04 02:00
juz widac...
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.