• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Przyznajemy: Mevo działa źle"

ms
11 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Zleceniodawca systemu Mevo (Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot) wysłał do operatora systemu (Nextbike) listę wytycznych, które muszą być zrealizowane, by system był w pełni dostępny dla mieszkańców Pomorza. Zleceniodawca systemu Mevo (Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot) wysłał do operatora systemu (Nextbike) listę wytycznych, które muszą być zrealizowane, by system był w pełni dostępny dla mieszkańców Pomorza.

Rowery mają być bardziej dostępne i lepiej relokowane, baterie częściej wymieniane, naprawy mają trwać krócej a użytkownicy mają znowu móc doładowywać swoje konta - takie są zalecenia stowarzyszenia nadzorującego wdrażanie systemu Mevo na Pomorzu. Operator - firma Nextbike - musi się liczyć z karami umownymi.



Najważniejsze jest:

Rekordowa liczba wypożyczeń...



Mevo funkcjonuje od 26 marca, czyli od dwóch tygodni. W tym czasie rowery wypożyczono ponad 129 tys. razy. Oznacza to, że każdy rower został wypożyczony średnio ponad 105 razy. Rowery Mevo są wypożyczane dwa razy częściej niż rowery w innych polskich miastach.

...ale błędy jak na dłoni



Przedstawiciele stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk Gdynia Sopot, które zamówiło System Mevo i płaci za jego realizację z pieniędzy pomorskich samorządów oraz unijnych dotacji (ponad 36 mln zł) nie owijają w bawełnę:

"Podobnie jak Wy mamy problem z powrotem do domu na Mevo - Rower Metropolitalny. Niestety operator systemu - spółka Nextbike Polska ma ewidentne problemy w zarządzeniu flotą 1200 rowerów. Prowadzimy ścisły nadzór nad różnymi parametrami funkcjonowania naszych Mew. Przedstawiamy Wam szczegóły planu naprawczego, zaproponowanego przez Nextbike'a.

Mamy nadzieję, że Operator szybko wycofa się z wyłączenia płatności oraz przywróci System na oczekiwany przez nas poziom dostępności. Uważamy, że kary umowne, które nakładamy na firmę, nie służą nikomu z nas."


- Wdrożenie tak dużego projektu jest dużym wyzwaniem, jednak zdajemy sobie sprawę, że operator nie dotrzymuje wszystkich zobowiązań. Widoczny jest spadek dostępności sprawnych rowerów. Nie jesteśmy zadowoleni z tej sytuacji, dlatego skierowaliśmy do operatora szereg uwag dotyczących funkcjonowania systemu Mevo. Już teraz spółka musi się jednak liczyć z karami za niedotrzymanie warunków umowy. Mieszkańców Metropolii przepraszamy za niedogodności i prosimy o jeszcze chwilę cierpliwości - mówi Michał Glaser, dyrektor Biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk - Gdynia - Sopot (OMGGS).

Lista rzeczy do poprawy



Stowarzyszenie OMGGS, które zamówiło System Mevo i płaci za jego realizację z pieniędzy pomorskich samorządów oraz unijnych dotacji, skierował do operatora, spółki NB Tricity, szereg uwag dotyczących funkcjonowania roweru metropolitalnego.

Chodzi przede wszystkim o:

1. Skrócenie czasu ładowania baterii i naprawy uszkodzonych rowerów

Praca zespołów serwisowych odbywa się 24 h na dobę, operator zamówił kolejne zapasowe baterie i zwiększył liczbę ładowarek, dzięki czemu wymiana baterii odbywa się na bieżąco w czasie przewidzianym umową (do 12 godzin), operator zobowiązał się też do kilkukrotnego zwiększenia obsady ekip serwisowych; jednym z najczęstszych problemów jest kwestia wyłamanych nóżek w rowerach, dlatego operator planuje jeszcze w tym tygodniu rozpocząć montaż dodatkowego wzmocnienia we wszystkich rowerach, dodatkowo powstaną dedykowane dla systemu szafy do ładowania baterii, co przyspieszy proces; operator wypożyczył od miasta Gdyni oraz sprowadził rowery cargo, które będą służyły do wymiany baterii głównie w pasie nadmorskim oraz w miejscach, gdzie utrudniony jest wjazd pojazdów serwisowych, rowery cargo w tej chwili są wykorzystywane do obsługi systemu w Tczewie, gdzie nie zauważamy problemów z wymianą baterii w rowerach;
Gdyńskie rowery cargo pozwalają serwisantom rozwozić baterie do rowerów systemu Mevo. Gdyńskie rowery cargo pozwalają serwisantom rozwozić baterie do rowerów systemu Mevo.

2. Zwiększenie liczby dostępnych rowerów

w Gdańsku jest już kolejna partia nowych rowerów, które wymagają jednak jeszcze modyfikacji dostosowujących je do funkcjonowania w systemie Mevo, operator zapewnia, że gotowe rowery zostaną udostępnione użytkownikom w możliwie jak najkrótszym czasie;

Dostawa nowych rowerów Mevo do Gdańska



3. Poprawienie relokacji rowerów

Rozmieszczenie rowerów na stacjach nie spełnia oczekiwań użytkowników i nie jest zgodne z zapisami umowy; operator zobowiązał się do jak najszybszej poprawy tej sytuacji tak, by w czasie przewidzianym umową, między 3:00 a 5:00 rano, we wszystkich lokalizacjach znajdowała się odpowiednia liczba rowerów;
By Mevo działało sprawnie, w Trójmieście musi się pojawić więcej takich aut serwisowych. By Mevo działało sprawnie, w Trójmieście musi się pojawić więcej takich aut serwisowych.

4. Skrócenie czasu naprawy uszkodzonych rowerów

Wszystkie drobne usterki powinny być usuwane w ciągu 12 godzin, operator zobowiązał się do zwiększenia obsady ekip serwisowych;

5. Przywrócenie dokonywania płatności

Wyłączenie możliwości dokonywania płatności, (co wiąże się z tym, że nowi użytkownicy nie mogą dokonać opłaty inicjalnej, by aktywować konto, a dotychczasowi użytkownicy po wykorzystaniu dostępnych środków nie mogą doładować nowych) było jednostronną decyzją operatora, na którą nie było zgody OMGGS. Wobec operatora zostaną wyciągnięte konsekwencje finansowe, wynikające z zapisów umowy.

Nie wszystko udało się nam zrobić od początku prawidłowo - przyznaje Rafał Federowicz, członek zarządu ds. operacji w Nextbike Polska

Rafał Federowicz Rafał Federowicz
Dokładamy wszelkich starań, aby jak najszybciej i najskuteczniej poprawić sytuację. W każdym tygodniu na terenie Metropolii pojawiać się będzie kilkaset nowych rowerów. Udoskonaliliśmy system ładowania baterii. Wzmocniliśmy zasoby ludzkie w dziale serwisu, aby nadążyć z naprawą uszkodzonych rowerów.

Zdajemy sobie sprawę, że nie wszystko udało się nam zrobić od początku prawidłowo - pamiętajmy jednak, że nasze rozwiązanie to najbardziej innowacyjny w Polsce i w Europie system wypożyczania rowerów miejskich. Wszystkie strony zaangażowane - począwszy od mieszkańców-użytkowników, gmin i nas są prekursorami tego wdrożenia. Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby w czasie kilku najbliższych tygodni móc zapewnić w pełni komfortowe korzystanie z naszych usług.
ms

Opinie (705) ponad 20 zablokowanych

  • a tymczasem w Finlandii... (3)

    Przyznajemy - nasze Mevo (Föli) - działa dobrze.

    Własny system rowerów miejskich w Turku jest jednym z najlepszych projektów rowerowych w roku 2018: „Pierwszy całoroczny system rowerów miejskich w Finlandii jest wspaniałym nowym otwarciem, które dzięki zachęcającemu przykładowi Turku z pewnością można wprowadzić w innych miastach”

    Całoroczny system rowerów miejskich w Turku Föli-fillari otrzymał 15 marca 2019 drugą nagrodę Newslettera Rowerowego Finlandii. Rowery dostarczył NextBike.

    • 5 0

    • Ale Föli nie są elektryczne i tu pies jest pogrzebany (1)

      Przecież w Warszawie też nie jest źle.
      No ale w Gdańsku musiały być elektryczne bo to miasto Wielkiego Elektryka.

      • 2 0

      • SG

        Elektryk to ktoś z uprawnieniami SEP. Wałek służył wyłącznie do wkładania i wyjmowania wtyczek w wózki akumulatorowe.

        • 0 0

    • i ta sama firma :)))

      • 1 0

  • W podziękowaniu za uwalony port lotniczy Gdynia

    Będę Danzig-patriotą czy kapusiem, jeżeli wyślę informację do Brukseli o tym całym b. przez nich finansowanym?

    • 0 0

  • tak na marginesie (7)

    po co ten system został w ogóle wprowadzony?
    miał odciążyć komunikację, czy wyeliminować samochody z ulicy??

    • 21 4

    • Krótko, po żołniersku. (3)

      Nie. Miał umożliwić przejęcie 19 mln zł tytułem unijnych dotacji.

      • 12 2

      • A ja podziwiam naiwność tych wszystkich którzy sądzą inaczej

        • 0 0

      • nie mierz wszystkich swoją pisowską miarą

        • 1 2

      • Dokładnie

        Ja za PO - portal dla bezdomnych za pare milionów

        • 5 0

    • Tak i zrobił to (2)

      Sam przesiadłem się z auta na rower plus autobus gdy go nie ma.
      Póki co 7 razy jadę na rowerze, a 3 razy autobus w tygodniu.
      Czyli nie jest źle, choć musiałem zmienić godziny, bo wychodzę wcześniej.
      Jeżeli będzie więcej rowerów, to ludzie pracujący w biurach w dużej mierze zaczną się przesiadać. Zwłaszcza ci co mają 3-4km o biura a jechali autem.

      • 1 1

      • Ja przesiadłem się ze swojego roweru na Mevo i ewentualnie autobus. Jak do tej pory z autobusu jeszcze nie skorzystałem.

        • 0 0

      • Naprawdę potrzebowałeś mevo, żeby przesiąść się na rower? Jeździj własnym, to będziesz miał 100% skuteczności

        • 2 0

  • To nie przedszkole

    "Uważamy, że kary umowne, które nakładamy na firmę, nie służą nikomu z nas."
    Absolutnie się nie zgadzam. Nie jesteśmy w przedszkolu. Jest podpisana umowa i każda ze stron musi jej przestrzegać, słowo, które przechodzi mi na myśl : odpowiedzialność.
    Poza tym, brak kar pokaże, że nie należy przejmować się tym, co miasto pisze w przetargu, i wystarczy złożyć byle co.
    Po drugie jest to oszustwo w stosunku do firm, które nie wygrały przetargu.

    • 5 1

  • Miało być dobrze -wyszło jak zawsze (3)

    Projekt niestety przerósł wykonawce

    • 59 4

    • Stary kawał

      Na zebraniu wiejskim PPR chłop pyta instruktora z komitetu " czy komunizm wymyślili robotnicy czy naukowcy" odpowiedź robotnicy , na to chłop tak też myślałem bo naukowcy by na szczurach go wypróbowali , a tu się wszystko nawet z rowerem piepszy .

      • 0 0

    • niemiecka firma

      • 0 0

    • to nie jest tak

      Gdyby to był projekt komercyjny to jestem przekonany, że dzialałby prawidłowo, miał niewiele wyższe ceny i zdrowe założenia ( a nie elektryki, którym trzeba dowozić codziennie akumulatory)
      Niestety dotacje i kasa publiczna zabijają innowacyjnośc i zdrowy rozsądek, bo przestaje się liczyć powodzenie projektu a wszyscy myślą jak zrobić, żeby wydębić dotacje i oczywiście jak najwększe dotacje - zatem mis musi być drogi.

      • 12 2

  • w Łodzi

    rowery są bez wspomagania elektrycznego i cały system działa super, a tutaj chcieli jak zwykle jeszcze lepiej i żeby było najlepiej i w ogóle a wyszło ja k zwykle, myślę że jeszcze prze dłuugi czas mevo nie będzie działało prawidłowo

    • 3 1

  • (25)

    Poddałem się. Przez pierwsze kilka dni, udawało się codziennie upolować rower, ale w ostatnicj 2tyg to nierealne. Przesiadłem się na własny rower. Na Mevo wrócę, jak będzie gotowe i pewne. Ale zainteresowanie rowerami pokazuje, czego ludziom potrzeba i skoro nie mogą liczyć na działającą komunikację, to przesiadają się na rowery. W każdym razie- im większy ruch na ścieżkach rowerowycj, a mniejszy na drogach, tym dla 3miasta lepjej

    • 287 10

    • po co Mevo skoro masz swój? (24)

      Po co blokujesz Mevo skoro masz swój rower?

      • 16 52

      • Mam nawet kilka swoich rowerów ale nie mam miejskiego. Żeby pojechać do pracy muszę przebierać się cały włącznie z butami, w których strasznie niewygodnie się chodzi. W swoich rowerach nie posiadam błotników, więc w czasie słoty wyglądam jak 7 nieszczęść.

        • 0 0

      • Brawo Ty! (7)

        Zapewne ci co jeżdżą mevo to bidoki co nie maja własnego roweru. Jasne.

        • 29 3

        • (6)

          Nie zrozumiałeś przekazu. Skoro masz swój to po kiego czorta blokujesz rowery które mogą wykorzystać Ci którzy ich nie mają, ale nie dlatego że ich nie stać, tylko nie posiadają bo np nie mają gdzie trzymać. To dla nich miał być ten rower z założenia. Chyba ze wypożyczasz żeby się polansować jak z kubkiem starbaksa....

          • 11 48

          • Żeby móc, na przykład, przesiaść się później na inny środek komunikacji?

            • 2 0

          • (1)

            No pacz. A ja uzywam traficara mimo, ze mam samochod. Mewo tez bede uzywal jak juz bedzie dzialac, mimo ze mam swoj rower

            • 15 0

            • Tak samo ja

              Mam swój tramwaj, ale jeżdżę czasem miejskim

              • 12 0

          • "To dla nich miał być ten rower z założenia"

            Mevo z założenia ma być dla wszystkich chętnych do korzystania z tej usługi. Tyle. Bez warunkowania typu babcia z wąsami.

            • 33 0

          • Jesteś niepełnosprytny czy tylko udajesz? (1)

            Wygadujesz brednie, kocopoły, i kretynizmy! Mevo miało być dla tych co nie mają własnego roweru??????!!! Ze co???? WTF???? Od kiedy? Gdzie tak jest napisane? W regulaminie? kur*a! Lecz się na nagi bo na głowę już za późno! Jak bym miał nawet 10 własnych rowerów to, to kij cię to interesuje, i moim świętym prawem jest wypożyczyć mevo kiedy mi pasuje, żaden faszysta nie będzie mi mówił że to dla tych co nie mają roweru. Poza tym jak można nie mieć gdzie trzymać roweru? No jak? To jest tir czy co? Czasami można zwątpić w ludzkość...

            • 39 14

            • Zluzuj porty słoiku bo Ci żyłka trzaśnie ;)

              • 15 22

      • Mevo zastępuje kilka rowerów

        Dojeżdżam Mevo do skm ,zostawiam go tam. Wysiadając z skm biorę następny i dojeżdżam do pracy, szkoły, uczelni. Po południu wybieram się na zakupy, zostawiam Mevo przed CH , robię zakupy, łażę po Starym Mieście, spotykam się ze znajomymi, idę do kina i wracam do domu biorąc ze stacji kolejny Mevo. tak to powinno działać.

        • 12 0

      • (8)

        Lol. Twoja logika powala. Jeżdżę bo a) płacę za usługę b) własny rower nie ma tu nic do rzeczy c) czasami mam ochotę pojechać do pracy w 1stronę (Mevo), iść na piwo po pracy i nie wracać rowerem d) jak nie rozumiesz pojęcia roweru współdzielonego, to moze go nie używaj

        • 38 3

        • (7)

          Nie używam, mam swój i szersze perspektywy niż własny czubek nosa ;) Pomieszkasz troche w mieście, nabierzesz ogłady, i przy dobrych wiatrach może zrozumiesz że nie liczę się JA tylko wszyscy mieszkańcy.

          • 10 39

          • (3)

            O ja. Zgasiłeś mnie 30lat w blisko 500tysięcznym mieście, to widocznie za mało eh. Ale ja nikomu nie bronie brać roweru, wstaję o 6 rano i we Wrzeszczu rano da się Mevo dorwać bez problemu. Myślę, że dla społeczności w różnoraki sposób robię więcej w ciągu roku niż Ty przez całe życie, ale rzeczywiście- sprowadza się to do nie zabierania innym roweru . po Twojej logice i argumentacji obstawiam, że masz ok 15-17 lat, całe życie przed Tobą, jeszcze zobaczysz o co w nim chodzi ;)

            • 6 5

            • (2)

              15-17 lat to ja mam jeszcze przed sobą, jak Bóg pozwoli. Trzymaj się ciepło.

              • 3 10

              • Ludzie na starość dziecinnieją, ale przed tym stają się zgorzkniali i roszczeniowi. (1)

                • 1 4

              • ludzie, dajcie spokój

                3xf to troll z Banina zazdrosny, że u niego nie ma Mevo (tak wynika z jego opowieści o podgdańskiej wsi i mędrkowania jak być powinno, bo on tak robi, więc jest to dobre i mądre)

                • 4 1

          • A ile już w mieście mieszkasz? Pół roku, rok? Ale roweru nadal nie masz gdzie trzymać? (2)

            Jutro kierunek warmińsko murzyński? Uważaj na drodze, tunel w remoncie.

            • 4 7

            • (1)

              Jak moi dziadkowie wrócili pierwszym pociągiem do Gdańska to jeszcze armia czerwona paliła budynki na Kartuskiej. I lekko nie mieli. A ja wbrew Tobie, wyprowadziłem się na podgdańską wieś bo mam dość takich nowomiasteczkowych hipsterów jak Ty i ich problemów pierwszego świata. I nawet kury sobie kupiłem ;) Nie zostały ci gumofilce? Bo nie wiem gdzie kupić a Tobie już się nie przydadzą....

              • 7 15

              • Brawo Ty! W końcu dochodzimy do jakiegoś konsensusu!

                Opowieści dziwnej treści o dziadkach, jak wrócili, jak mogli wrócić jak nigdy wcześniej tu nie byli? Bose antki zza Buga? Ale widać ciągnęło cię do roli, do korzeni. Kury itp. Gumofilce kupisz w Castoramie. Ale musisz doi miasta przyjechać... No właśnie, skoro jednak jesteś ze wsi to co cię obchodzą miastowe problemy z mevo? Nie twój cyrk nie twoje małpy...

                • 7 9

      • Bo regulamin tego nie zabrania. Po co ktoś jeżdzi autobusem skoro ma swój samochód ? (3)

        • 38 4

        • (2)

          Typowo polackie myślenie. Czemu robisz sąsiadowi pod górę? - Bo mogę! Szkoda że NKWD rozstrzelało inteligencję....

          • 11 27

          • Jednak znacznie więcej rozstrzelali

            Niemcy.

            • 0 1

          • No właśnie szkoda, ty jesteś tego najlepszym przykładem.

            • 18 7

      • Tez bym wolal mewo, bo moj rower musze taszczyc po schodach

        • 1 0

  • Uwaga na uszkodzone rowery

    Nie tylko działa źle, ale zakupiono bubel pewnie chiński obecnie niesprawnych a w tym co najgorsze połamanych i uszkodzonych jest 400 rowerów. Ciekawe czy zleceniodawcy wiedzą o tym. uwaga pilne! Sprawdź przed wypożyczeniem roweru czy nie ma uszkodzeń żebyś nie był ścigany bezpodstawnie. Będę jako radny sejmiku wspierał Mevo bo to dobry pomysł, ale trzeba to naprawić pilnie.

    • 5 2

  • Uwaga nie kupujcie abonamentów - nie ma zwrotów nawet gdy system nie działa (5)

    dzowniłem na infolinie Pan w bezczelny spsób powiedział że go nie interesuje że to nie działa . Czytał Pan rególamin ? tam jest informacja że nie ma zwrotów trudno - oznajmił .
    - To komu zależy żeby to działało przertarg rozliczony z kasy zwrotów nie ma nawet jak system nie działa hahahaha Ludzie porobieni w konia. Ludzie chcą oddać abonamenty i nie mogą jaja jakieś. Każdy zarobił do kieszeni i zamykamy sklep zwrotów nie ma .

    • 22 3

    • Abonament jest za korzystanie z systemu MEVO. A korzystamy z niego chociażby żeby sprawdzić że rowerów dostępnych brak.

      • 1 0

    • Podbijam do gory, bo to cenna informacja dla Wielu (2)

      • 3 1

      • trzeba było się kłócić (1)

        prawo w tej kwestii jest jasne za niewypełnienie warunków umowy można domagać się zwrotu

        • 3 0

        • Dokładnie, wypowiadasz umowę ze skutkiem natychmiastowym, za nieprawidłowe wykonanie umowy.

          • 2 0

    • Trzeba być nierozsądnym, żeby teraz chcieć kupować abonament. Co prawda ja kupiłem w dniu uruchomienia, ale na moje potrzeby jest wystarczająca dostępność. Chyba raz czy dwa razy się zdarzyło, że roweru nie znalazłem w pobliżu.

      • 5 1

  • nigdy nie skorzystałem z mevo (1)

    bo zawsze w okolicy jest zero rowerów, aplikację mam od początku

    • 16 0

    • Współczuje miejsca zamieszkania. Lekko nie jest ale jeżdżę codziennie.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum