"Przyznajemy: Mevo działa źle"
Rowery mają być bardziej dostępne i lepiej relokowane, baterie częściej wymieniane, naprawy mają trwać krócej a użytkownicy mają znowu móc doładowywać swoje konta - takie są zalecenia stowarzyszenia nadzorującego wdrażanie systemu Mevo na Pomorzu. Operator - firma Nextbike - musi się liczyć z karami umownymi.
Rekordowa liczba wypożyczeń...
Mevo funkcjonuje od 26 marca, czyli od dwóch tygodni. W tym czasie rowery wypożyczono ponad 129 tys. razy. Oznacza to, że każdy rower został wypożyczony średnio ponad 105 razy. Rowery Mevo są wypożyczane dwa razy częściej niż rowery w innych polskich miastach.
...ale błędy jak na dłoni
Przedstawiciele stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk Gdynia Sopot, które zamówiło System Mevo i płaci za jego realizację z pieniędzy pomorskich samorządów oraz unijnych dotacji (ponad 36 mln zł) nie owijają w bawełnę:
"Podobnie jak Wy mamy problem z powrotem do domu na Mevo - Rower Metropolitalny. Niestety operator systemu - spółka Nextbike Polska ma ewidentne problemy w zarządzeniu flotą 1200 rowerów. Prowadzimy ścisły nadzór nad różnymi parametrami funkcjonowania naszych Mew. Przedstawiamy Wam szczegóły planu naprawczego, zaproponowanego przez Nextbike'a.
Mamy nadzieję, że Operator szybko wycofa się z wyłączenia płatności oraz przywróci System na oczekiwany przez nas poziom dostępności. Uważamy, że kary umowne, które nakładamy na firmę, nie służą nikomu z nas."
- Wdrożenie tak dużego projektu jest dużym wyzwaniem, jednak zdajemy sobie sprawę, że operator nie dotrzymuje wszystkich zobowiązań. Widoczny jest spadek dostępności sprawnych rowerów. Nie jesteśmy zadowoleni z tej sytuacji, dlatego skierowaliśmy do operatora szereg uwag dotyczących funkcjonowania systemu Mevo. Już teraz spółka musi się jednak liczyć z karami za niedotrzymanie warunków umowy. Mieszkańców Metropolii przepraszamy za niedogodności i prosimy o jeszcze chwilę cierpliwości - mówi Michał Glaser, dyrektor Biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk - Gdynia - Sopot (OMGGS).
Lista rzeczy do poprawy
Stowarzyszenie OMGGS, które zamówiło System Mevo i płaci za jego realizację z pieniędzy pomorskich samorządów oraz unijnych dotacji, skierował do operatora, spółki NB Tricity, szereg uwag dotyczących funkcjonowania roweru metropolitalnego.
Chodzi przede wszystkim o:
1. Skrócenie czasu ładowania baterii i naprawy uszkodzonych rowerów
Praca zespołów serwisowych odbywa się 24 h na dobę, operator zamówił kolejne zapasowe baterie i zwiększył liczbę ładowarek, dzięki czemu wymiana baterii odbywa się na bieżąco w czasie przewidzianym umową (do 12 godzin), operator zobowiązał się też do kilkukrotnego zwiększenia obsady ekip serwisowych; jednym z najczęstszych problemów jest kwestia wyłamanych nóżek w rowerach, dlatego operator planuje jeszcze w tym tygodniu rozpocząć montaż dodatkowego wzmocnienia we wszystkich rowerach, dodatkowo powstaną dedykowane dla systemu szafy do ładowania baterii, co przyspieszy proces; operator wypożyczył od miasta Gdyni oraz sprowadził rowery cargo, które będą służyły do wymiany baterii głównie w pasie nadmorskim oraz w miejscach, gdzie utrudniony jest wjazd pojazdów serwisowych, rowery cargo w tej chwili są wykorzystywane do obsługi systemu w Tczewie, gdzie nie zauważamy problemów z wymianą baterii w rowerach;
2. Zwiększenie liczby dostępnych rowerów
w Gdańsku jest już kolejna partia nowych rowerów, które wymagają jednak jeszcze modyfikacji dostosowujących je do funkcjonowania w systemie Mevo, operator zapewnia, że gotowe rowery zostaną udostępnione użytkownikom w możliwie jak najkrótszym czasie;
Dostawa nowych rowerów Mevo do Gdańska
3. Poprawienie relokacji rowerów
Rozmieszczenie rowerów na stacjach nie spełnia oczekiwań użytkowników i nie jest zgodne z zapisami umowy; operator zobowiązał się do jak najszybszej poprawy tej sytuacji tak, by w czasie przewidzianym umową, między 3:00 a 5:00 rano, we wszystkich lokalizacjach znajdowała się odpowiednia liczba rowerów;
4. Skrócenie czasu naprawy uszkodzonych rowerów
Wszystkie drobne usterki powinny być usuwane w ciągu 12 godzin, operator zobowiązał się do zwiększenia obsady ekip serwisowych;
5. Przywrócenie dokonywania płatności
Wyłączenie możliwości dokonywania płatności, (co wiąże się z tym, że nowi użytkownicy nie mogą dokonać opłaty inicjalnej, by aktywować konto, a dotychczasowi użytkownicy po wykorzystaniu dostępnych środków nie mogą doładować nowych) było jednostronną decyzją operatora, na którą nie było zgody OMGGS. Wobec operatora zostaną wyciągnięte konsekwencje finansowe, wynikające z zapisów umowy.
Dokładamy wszelkich starań, aby jak najszybciej i najskuteczniej poprawić sytuację. W każdym tygodniu na terenie Metropolii pojawiać się będzie kilkaset nowych rowerów. Udoskonaliliśmy system ładowania baterii. Wzmocniliśmy zasoby ludzkie w dziale serwisu, aby nadążyć z naprawą uszkodzonych rowerów.
Zdajemy sobie sprawę, że nie wszystko udało się nam zrobić od początku prawidłowo - pamiętajmy jednak, że nasze rozwiązanie to najbardziej innowacyjny w Polsce i w Europie system wypożyczania rowerów miejskich. Wszystkie strony zaangażowane - począwszy od mieszkańców-użytkowników, gmin i nas są prekursorami tego wdrożenia. Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby w czasie kilku najbliższych tygodni móc zapewnić w pełni komfortowe korzystanie z naszych usług.
Opinie (705) ponad 20 zablokowanych
-
2019-04-11 17:28
kolejny (1)
przekręt władzy PO_KO
- 43 45
-
2019-04-11 19:48
poszedłbym dalej w Twojej teorii -
to na pewno wina Tuska !
- 8 1
-
2019-04-11 19:44
zgol brode bedzie latwiej pomysclec
zgol brode bedzie latwiej pomysclec
- 3 1
-
2019-04-11 19:42
Drogie dzieci!Nie po to się ma ponad 80% przychodów z samorządów aby działało.
Przeciez ida wybory a Palermo północy jest na musiku. Przycisniete perspektywa zerwania kontraktu kary milosiernie daruje.
- 9 3
-
2019-04-11 19:40
Niech się operator cieszy
że zimno jak na Syberii. Jak się cieplej zrobi to dopiero się ludziska na tę mewę rzucą, łącznie ze mną.
- 6 0
-
2019-04-11 19:14
W Osowej (Osowie) (2)
mielismy dzisiaj 1 (jeden) w ciągu dnia. Ale już wszystko wróciło do normy.
- 4 1
-
2019-04-11 19:39
Czyli w porywach 1 rower na 8 stacji
A jak dojedzie w końcu reszta to będą 3 rowery na osiem stacji?
Jest na co czekać?- 2 0
-
2019-04-11 19:27
czyli mev 0?
- 2 0
-
2019-04-11 18:30
Pan Fedorowicz ma żydowska brodę.... (2)
- 17 9
-
2019-04-11 19:30
I jest cyklistą....
- 3 0
-
2019-04-11 18:32
rower warty 2-3 koła za 30 tys zł sprzedać i nie zrobić obsługi za którą skasował pieniądzę
To tylko wybrani mogli tak zarobić coś w tym jest :)
- 8 4
-
2019-04-11 17:53
Co innego mnie ciekawi (3)
Jak taki rower może kosztować 12000 zł ? Przecież za 2000 zł można i to bez żadnych promocji kupić hulajnogę elektryczną, a za 5000 zł skuter elektryczny.
- 32 4
-
2019-04-11 18:00
To jest kara a nie cena roweru (1)
Wlicza się w nią koszt obsługi zdarzenia, czas czekania na nowy rower, koszt włączenia do systemu i dopiero na końcu koszt samego sprzętu. Poza tym ma to być czynnik odstraszający.
- 7 6
-
2019-04-11 19:27
To nie cena odstrasza... tylko wszystko pozostałe. A cenaz kapelusza.
- 3 1
-
2019-04-11 18:05
ten rower warty jest max. 3 tys zł
Ten system cena rowerów to jeden wielki wał kupił gościu w chinach 3 tys rowerów wartych max 4 tys zł sprzedał za 30 tys zł. :) Ot biznes sprzedał i ma w D czy system działa czy nie .
- 20 3
-
2019-04-11 19:25
Na koniec dnia okaże się
Że kasa się nie zgadza.
- 3 0
-
2019-04-11 17:20
Wielki zawód... (1)
...na razie
- 89 7
-
2019-04-11 19:17
W południowych dzielnicach Gdańska nie ma wcale żadnych rowerów ani baz
Bo i po co .... Tu tylko kilka tysiecy ludzi mieszka, nie przesadzajmy
- 4 3
-
2019-04-11 18:27
Bezczelna ifolinia (2)
Brak rowerów proszę Pana a jak są baterie są rozładowane co mam zrobić ?
- proszę szukać kolejnej stacji nic Pani nie poradzę system działa jak powinien To Pan ma problem.
A mogę prosić o zwrot abonamentu 150zł jak system nie działa ?
Ale co Panu nie dziala proszę wsiąść w samochód i poszukać drugiej stacji
jaja jakieś to ja mam samochodem szukać stacji rowerowych hahaha to jest jakieś nieporozumienie mam jechać samochodem żeby wsiąść na rower który jest rozładowany i jeszcze za to zapłacić :)))) Na infolinii oni problemu nie widzą :))- 23 4
-
2019-04-11 19:13
hmm
Ja tu jestem kierownikiem tej szatni. Nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi? Cham się uprze i mu daj. Skąd wezmę, jak nie mam!
- 11 1
-
2019-04-11 18:34
a ma ci ten rower wyczarować?
- 3 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.