• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudują ważną drogę na północy Gdyni

Michał Sielski
4 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rządowe wsparcie dla Drogi Trzech Powiatów
Obecnie drogą mogą jeździć tylko rowerzyści i kilkudziesięciu posiadaczy przepustek - to działkowcy i pracownicy Elektrociepłowni. Ze względu na rzadkie kontrole, ruch samochodów jest jednak całkiem spory. Obecnie drogą mogą jeździć tylko rowerzyści i kilkudziesięciu posiadaczy przepustek - to działkowcy i pracownicy Elektrociepłowni. Ze względu na rzadkie kontrole, ruch samochodów jest jednak całkiem spory.

Dwa tygodnie temu urzędnicy zastanawiali się, czy międzynarodową drogę rowerową R-10, będącą także dojazdem dla działkowców, całkowicie zamknąć dla samochodów. Zamiast tego, właśnie podpisali list intencyjny w sprawie budowy tam szerokiej jezdni dla samochodów. Na razie nie mają jednak pieniędzy na sfinansowanie tego skrótu pomiędzy Gdynią a Rumią.



Rozbudowa drogi pomiędzy Gdynią a Rumią to dobry pomysł?

Przejazd asfaltową drogą pomiędzy ul. Pucką zobacz na mapie Gdynigranicą Rumi z Dębogórzem zobacz na mapie Gdyni jest obecnie możliwy, ale dla rowerzystów, dla których jest to część międzynarodowego szlaku R-10, biegnącego m.in. przez Trójmiasto, oraz kilkudziesięciu posiadaczy identyfikatorów, którzy mogą dojeżdżać tędy samochodami do ogródków działkowych. Droga jest wąska, ale asfaltowa i w całkiem niezłym stanie.

Czytaj więcej: Skrót z Gdyni tylko dla kierowców z przepustkami.

W przyszłości ma to jednak być porządna, szeroka ulica, zapewniająca dojazd do Doliny Logistycznej. Właśnie podpisano list intencyjny w tej sprawie. Zrobili to burmistrz Rumi Michał Pasieczny, prezydent Gdyni Wojciech Szczurek oraz wójt Kosakowa Jerzy Włudzik. To na terenie tych trzech gmin ma bowiem działać Dolina Logistyczna. Zdaniem inicjatorów porozumienia, budowa drogi jest niezbędna do skomunikowania terenów inwestycyjnych w jej obszarze.

Droga Trzech Powiatów będzie dla niektórych alternatywą dla często zakorkowanych ulic Morskiej i Hutniczej. Droga Trzech Powiatów będzie dla niektórych alternatywą dla często zakorkowanych ulic Morskiej i Hutniczej.
Czytaj także: Gdynia chce wyprowadzić logistykę poza miasto.

- Teraz wspólnie podejmiemy działania o sfinansowanie dokumentacji tej inwestycji, a potem także wspólnie będziemy działali na rzecz pozyskania środków finansowych. Z jednej strony mamy świadomość potrzeby tej drogi, ale też tego, że nasze budżety mogą samodzielnie nie udźwignąć tej inwestycji. Kluczem do starania się o środki zewnętrzne jest jednak gotowa dokumentacja. Wtedy jest się poważnym partnerem - mówi prezydent Gdyni Wojciech Szczurek.
Wstępnie szacowana wartość inwestycji to 30-50 mln zł. Czterokilometrowa droga biegnie bowiem przez podmokłe łąki i torfowiska, więc najwięcej kosztować będą prace gruntowe. Dlatego niezbędne będą pieniądze unijne, o które w przyszłości gminy będą występować.

Nie wie lewica, co czyni prawica?

Problem w tym, że droga należy do Elektrociepłowni, a gmina Kosakowo ją tylko dzierżawi. Legalnie może na nią wjechać ledwie kilkadziesiąt samochodów z przepustkami od EC oraz rowerzyści. Ale ruch aut jest spory, bo część kierowców omija tędy ul. Hutniczą zobacz na mapie Gdyni, nie bacząc na znaki zakazu ruchu i narażając się na mandaty i punkty karne.

Dlatego urzędnicy zastanawiali się, czy całkowicie nie zamknąć drogi dla ruchu samochodowego.

- Chcemy tę trasę traktować przede wszystkim turystycznie, chroniąc poruszających się po niej rowerzystów - mówiła przed dwoma tygodniami Elwira Klein z Urzędu Gminy Kosakowo.
Co więcej, droga jest obecnie częścią międzynarodowej trasy rowerowej R-10, a plany zmian nie były konsultowane ani z Jakubem Furkalem, ani Rafałem Studzińskim, którzy z ramienia Gdyni zajmują się nadzorem i rozbudową dróg rowerowych w Gdyni. Protestować mogą więc nie tylko właściciele ogródków działkowych, ale inni rowerzyści już nawołują na portalach społecznościowych do zablokowania inwestycji, choć jej pomysłodawcy przekonują, że droga rowerowa nadal tam będzie - tyle, że wzdłuż ruchliwej ulicy.

- Skorzystają na tym wszyscy. Przedsiębiorcy, bo to fragment bardzo ważnego obszaru rozwojowego. Turyści, którzy nie będą stali w korkach, a także mieszkańcy. Wiem, że niektórzy właściciele działek już są po słowie z firmami, które chcą tam inwestować, ale czekają na uwolnienie dojazdu - przekonuje Jerzy Włudzik, wójt Kosakowa.

Opinie (183) 2 zablokowane

  • To było w tv!

    W Absurdach Drogowych!

    • 1 0

  • Protest

    Czy można gdzieś podpisać protest ?

    • 0 0

  • Chcemy budowy zaplanowanej i obiecanej nam drogi OPAT

    Mieszkam na Cisowej i ta dzielnica w sezonie jest tak zakorkowana że jest problem z włączeniem się do ruchu spod mojego własnego domu. Tyle tysięcy samochodów z całego kraju pcha sie ulicą Morską nad Polskie morze gdzie budując OPAT, która ma łączyć się z via maris można byłoby tych korków tutaj uniknąć. Czemu w tym temacie sie nic nie dzieje? Miejsce na budowę drogi jest jak znalazł. Wystarczy pociągnąć ją, prosto, dalej przez tereny gdzie nic nie ma

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum