• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projekty rowerowe w Budżecie Obywatelskim. Rusza głosowanie

Joanna Skutkiewicz
8 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Jeden z projektów "okołorowerowych" gdyńskiego Budżetu Obywatelskiego zakłada oddzielenie pasów pieszych i rowerowych zielenią. Jeden z projektów "okołorowerowych" gdyńskiego Budżetu Obywatelskiego zakłada oddzielenie pasów pieszych i rowerowych zielenią.

Dziś, 8 czerwca, rozpoczyna się głosowanie do gdyńskiego Budżetu Obywatelskiego. Pośród 269 projektów dzielnicowych i 13 ogólnomiejskich znalazły się także takie, które są związane z infrastrukturą rowerową. Czytelnik portalu Trojmiasto.pl, Maciej Karpowicz ze Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia, przygotował ich zestawienie.

Czy będziesz głosować na projekt BO związany z rowerami?


Do Budżetu Obywatelskiego w Gdyni zostały zgłoszone aż 374 projekty, jednak nie wszystkie zostały zweryfikowane pozytywnie. Wiele z nich określono jako niemożliwe do realizacji lub nie zostały dopuszczone do dalszego etapu ze względu na braki formalne. Maciej Karpowicz ze Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia przygotował zestawienie projektów, na które można oddawać głos w Budżecie Obywatelskim Gdyni.

Projekty rowerowe i okołorowerowe w Gdyni



1. Pasy ruchu dla rowerów na ul. Redłowskiej - projekt dzielnicowy nr 10 w Redłowie

Jest to projekt bezpośrednio skierowany do gdyńskich rowerzystów. Przewiduje on wymalowanie pasów rowerowych w dolnym odcinku ulicy RedłowskiejMapka, stworzenie śluz rowerowych przy skrzyżowaniach oraz niezbędną korektę sygnalizacji świetlnej. Nowe pasy rowerowe połączyłyby istniejącą drogę dla rowerów przy al. Zwycięstwa z pasami rowerowymi na ul. Legionów i w bezpieczny sposób poprowadzą rowerzystów w kierunku osiedli na Płycie Redłowskiej. Nowa infrastruktura rowerowa wpłynie także na bezpieczeństwo pieszych, gdyż pozwoli ograniczyć ruch rowerzystów po wąskim chodniku, co w tym miejscu niestety nie jest rzadkością.

  • Projekt dzielnicowy nr 10 w Redłowie zakłada wyznaczenie pasów ruchu dla rowerów.
  • Wizualizacja pasów rowerowych w Redłowie

Warto wspomnieć, że podobne pasy ruchu dla rowerów powstały na ul. Stryjskiej w ramach pierwszej edycji Budżetu Obywatelskiego i sprawdzają się bardzo dobrze.

Rowerzysta dziękuje kierowcy autobusu



2. Zaaranżowanie zieleni wzdłuż ul. Morskiej - projekt dzielnicowy nr 7 w Grabówku

Projekt tylko z pozoru dotyczy wyłącznie zieleni. Zakłada on nasadzenia wysokiej roślinności przy drodze dla pieszych i rowerów między ulicami MireckiegoMapkaGrabowoMapka. Nowe drzewa i wysokie krzewy oddzielą zarówno pieszych, jak i rowerzystów od intensywnego ruchu samochodowego przy ulicy Morskiej. Gęsta zieleń jest świetną osłoną przed hałasem, naturalnym filtrem przed zanieczyszczeniami i ochroną przed słońcem. O wiele przyjemniej jeździ się rowerem, gdy wokoło jest zielono.

Gdynia. Pierwsza wygrana mieszkańców w "wojnie o słupki"



  • Wizulizacja zaaranżowania zieleni wzdłuż ulicy Morskiej
  • Wizulizacja zaaranżowania zieleni wzdłuż ulicy Morskiej

3. Budowa sygnalizacji świetlnej i przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu Wielkopolskiej i Spokojnej - projekt dzielnicowy nr 2 w Małym Kacku

Ulica Wielkopolska to jedna z największych ulic w Gdyni. Małokackie osiedla z ich lokalnymi uliczkami po stronie południowej oddzielone są od drogi dla rowerów biegnącej stroną północną czterema jezdniami, ośmioma pasami ruchu, a dostęp możliwy jest jedynie przez ponure i niewygodne przejście podziemne. Nie trzeba przypominać, że ulicą Spokojną rozpoczyna się malownicza leśna trasa rowerowa biegnąca do Sopotu i zahaczająca o wieżę widokową w Kolibkach. Proponowane zmiany na skrzyżowaniu ulic Spokojnej i WielkopolskiejMapka będą ułatwieniem nie tylko dla pieszych, lecz także dla rowerzystów, którzy nie będą musieli dźwigać swojego sprzętu po schodach schodząc pod ziemię i wdrapując się z powrotem na powierzchnię.

Wizualizacja skrzyżowania przy ul. Spokojnej Wizualizacja skrzyżowania przy ul. Spokojnej

4. Ławki z pni na leśnych trasach spacerowych i trasy rowerowe dla rowerów BMX przy ul. Spokojnej - projekt dzielnicowy nr 3 w Małym Kacku

Propozycja adresowana jest zarówno do spacerowiczów, jak i do rowerzystów. 20 ławek z drewnianych bali w gdyńskich lasach stanowić będzie dobre miejsca do odpoczynku podczas spaceru lub rodzinnej rowerowej przejażdżki. Dla miłośników jazdy ekstremalnej przewidziano realizację leśnej trasy rowerowej BMX o różnym stopniu trudności o łącznej długości około 2 km.

Projekt dla rowerzystów BMX przy ulicy Spokojnej Projekt dla rowerzystów BMX przy ulicy Spokojnej

Projekty BO dla najmłodszych rowerzystów



5. Miasteczko ruchu drogowego przy Szkole Podstawowej nr 13 w GdyniMapka - projekt dzielnicowy nr 6 w Małym Kacku

6. Miasteczko ruchu drogowego na terenie Zespołu Szkół Specjalnych nr 17Mapka - projekt dzielnicowy nr 2 na Działkach Leśnych

W dwóch dzielnicach Gdyni będzie można zagłosować na miasteczka drogowe, gdzie swoje pierwsze "rowerowe kroki" stawiać będą dzieci. Dobrze zorganizowane miasteczko jest wyśmienitym miejscem do nauki przepisów ruchu drogowego i pozwala nabyć niezbędną wiedzę przed egzaminem na kartę rowerową.

Przykładowe zdjęcie z realizacji projektu miasteczka rowerowego. Przykładowe zdjęcie z realizacji projektu miasteczka rowerowego.


Jak głosować na projekt w Budżecie Obywatelskim?



Głosowanie odbywa się przez stronę internetową Budżetu Obywatelskiego Gdyni. Przypomnijmy, że w zeszłorocznym głosowaniu wśród zwycięskich projektów znalazła się budowa tras rowerowych w lasach witomińskich. Czy w tym roku wygra któryś z projektów rowerowych? To zależy od głosujących. Głosy oddawać można do 22 czerwca, a wyniki zostaną ogłoszone trzy dni później, 25.06.

Co ze ścieżką z Budżetu Obywatelskiego na Witominie?

Miejsca

Opinie (49) 2 zablokowane

  • sciezki donikad, na kawalku Redlowskiej (w srodkowej czesci) (1)

    • 1 1

    • nie donikąd tylko do Kaskady, do Osiedla Zielonego, do osiedli przy Lutyckiej i Korczaka

      nie donikąd tylko do Kaskady Redowskiej, do Osiedla Zielonego, do osiedli przy Lutyckiej i Korczaka, łączy scieżkę na Zwycięstwa z tą na Legionów
      masa rowerow wali tam tera chodnikiem przez pryzstanek

      • 2 0

  • To jest horror (1)

    Nacisk na budowę ścieżek rowerowych kosztem wszystkich podatników,kierowcy kiedyś płacili podatek drogowy który został włożony w cenę paliwa,a kalesoniarze maja coraz większe wymagania za pieniądze innych,nie posiadają żadnych uprawnień do poruszania się jednośladem ,/ dlaczego od prowadzących skuter bądź motor wymaga się prawa jazdy/ jeżdżą po ulicach mając obok ścieżki rowerowe ,stwarzają notorycznie wypadki i kolizje ,atakują na chodnikach pieszych i ich potrącają i jeszcze ubliżają
    Pracz z kalesonami ,ścieżki do jazdy na rowerach tylko w lesie albo uprawnienia do poruszania się po miescie

    • 3 8

    • To proste:

      kierowcy płacą podatek który nie pokrywa nawet kosztów wypadków, a to 56mld rocznie.

      uprawnien nie muszą mieć bo nie powodują wypadków na osobach trzecich.
      zresztą kierowcy posiadają uprawnienia i powodują 40tys wypadków rocznie w których ginie ponad 3tys osób. wiec chyba to nie działa.

      co do potracen na chodnikach:
      kierowcy smiertelnie na chodnikach w 2019r potrącili 17 pieszych.
      Rowerzysci 0 (zero).

      • 4 0

  • Jak przejechać rower przez Witomino

    a potem do Gdyni centrum? Farba na Małokackiej nie stanowi scieżki rowerowej a tylko zagrożenie.

    • 0 1

  • Yes yes (2)

    Wprowadzić należy stała miesięczna opłatę dla rowerzystów za korzystanie ze ścieżek rowerowych i dróg publicznych min 10,00 pln miesięcznie dostali je z pieniędzy podatników niech loża na ich utrzymanie i obowiązkowa karta rowerowa ,a bachory do 14 roku wyłącznie pod opieka rodziców mogą się nimi poruszac

    • 5 6

    • Przez takich jak ty buraku ja musze placic najwyzsze OC w Polsce !!Bo takie jest w Trójmiescie

      W Polsce powinno się jak w krajach Europy zachodniej wprowadzić opłaty za jazdę po miescie szrotem takim jak twój tak z 500zł miesięcznie za szrota starszego niż 10 letni. Zmniejszyła by się liczba wypadków o 60% i spadła by stawka OC też do najniższej.
      Ale najlepiej by było gdyby po prostu nie dopuszczali do rejestracji starszych niż 10 lat aut. A te co są obecnie zarejestrowane nakaz złomowania.

      I jeszcze jedno piracie drogowy jazda rowerem ulicami nie jest żadna przyjemnością bo to oni wdychają spaliny nie kierowcy z obiegiem powietrza zamkniętym. To ze jakies bezmózgowce wsciskaja im drogi rowerowe w ulice to nie ich wina

      • 5 1

    • to analogicznie dla kierowców 1tys?

      skąd ten 1tys? samochod jeat 100 razy ciezszy, infrastruktura pod niego kosztuje 100 razy tyle wiec i opłata powinna byc 100 razy tyle.

      • 5 0

  • Ja nie zawsze jestem szybciej, (1)

    Bo musze czekać 4 minuty na każdych światłach, a kierowcy blachosmordów sobie jada, raz na 4 minuty muszą zatrzymają się na 10 sekund. To jest absurd zupełny. Dlaczego tak sie faworyzuje śmierdzieli, a utruddnia przejścia rozwerzystom i pieszym.

    • 7 3

    • Bo widzisz unas jest odwrotnie na zachodzie jest zielona fala dla rowerzystów w Polsce dla aut

      Na zachodzie najmniej czekaja piesi w Polsce odwrotnie

      • 2 0

  • Dąbrowa - Wiczlino (1)

    A kiedy będzie ścieżka w lasie łączącym Dąbrowę z Wiczlinem? Jazda szosą gdzie jest mnóstwo zakrętów jest niebezpieczna zarówno dla roweru jak i samochodu.

    • 3 0

    • Poproszę jeszcze o brakujący kawałek między Dąbrową, a Karwinami.

      • 2 0

  • No co, no śmierdzi przy ulicy, ale co z tego?

    Mam jechać autem, żeby mi nie śmierdziało? Potem mi śmierdziałoby jeszcze bardziej jak tworze okno w domu. Maseczke zakładam i jadę rowerem. Wolałbym aby można było zmienić prawo i śmierdziele niech sobie sami śmierdzą do kabiny, a nie na zewnątrz, ale troche jeszcze czasu minie. Ewentualnie można jak w innych miastach europejskich, zakazać wjazdu śmierdzieli.

    • 2 1

  • Korzystając z warunków terenowych w TPK jedyny sens ma budowa konkretnej sieci singeltrack.
    Coś sensownego dla mieszkańców i wielki katalizator dla turystyki.

    • 0 1

  • Problemem jest tragiczny stan samochodow

    I nadmierna emisja toksycznych spalin. 3/4 ma wycięte filtry i nikt tego nie kontroluje.
    W takich warunkach ścieżki w drogach są szkodliwe a jazda to męka. Dodatkowo dochodzi strach o życie, jak jeździ polski kierowca to wszyscy w całej Europie wiedzą.
    Ścieżki powinny być odrębnymi drogami z dala od ulic.

    • 3 0

  • A kiedy Gdańsk ogłasza BO ? Bo szczerze to nawet nie słyszałem aby cokolwiek sięw tym kierunku działo

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum