• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Produkcja rowerów Mevo ma zakończyć się do końca września

Arnold Szymczewski
3 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Produkcja rowerów ma ruszyć na dobre dzięki dokapitalizowaniu firmy. Produkcja rowerów ma ruszyć na dobre dzięki dokapitalizowaniu firmy.

- Po 10 września z taśmy produkcyjnej w Niemczech dziennie zjeżdżać będzie 150 rowerów Mevo. Produkcja zakończy się jeszcze we wrześniu i stopniowo będziemy dostarczać jednoślady do Polski - zapewnia Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska. Problemy związane z opóźnieniem II etapu miały wynikać z trudności we współpracy z partnerem Nextbike GmbH.



Mevo - zerwana umowa. System zawieszony

II etap roweru metropolitalnego Mevo zakładający dostarczenie 2856 jednośladów miał zostać odebrany 1 marca. Tak jednak się nie stało. W późniejszym terminie operator Nextbike Polska zapewniał, że rowery dojadą do metropolii w połowie sierpnia. Dziś wiemy już, że do Gdańska dojechało zaledwie nieco ponad 700 sztuk.

Nowe rowery Mevo nie dojadą do Trójmiasta w terminie



Czy dostarczenie całej floty rowerów spowoduje duży wzrost ich dostępności?

- W tej chwili mamy wyprodukowane 624 nowe rowery, 224 dojechały już do Gdańska, a wcześniej dostarczyliśmy ich jeszcze 500. 10 września ruszy produkcja i pod koniec miesiąca chcemy zakończyć budowę wszystkich rowerów. Jednoślady będą następnie przyjeżdżać tirami do Gdańska, a na miejscu zostaną przetestowane przez Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot - mówił Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska podczas ostatniej sesji Rady Miasta Gdańska.
Szef Nextbike'a opowiadał także o problemach związanych z niemiecką spółką Nextbike GmbH. Problemy z płynnością miały spowodować opóźnienia w dostarczeniu drugiego etapu roweru Mevo.

Hossa na rynku rowerowym i problemy z niemieckim Nextbike GmbH powodem opóźnień Mevo



- Nextbike Polska w zeszłym roku wygrało 29 przetargów i rozbudowało system do ponad 40 miast. Nie ukrywamy, że liczba zamówień i hossa na rynku rowerowym spowodowała, że nasz niemiecki partner nie wyrabiał się z produkcją i nie nadążał z realizacją naszych zadań. W związku z tym Nextbike GmbH miało problemy z płynnością. Te problemy rozwiązali akcjonariusze w lipcu tego roku. Mianowicie chodzi mi o fundusz, który jest właścicielem Nextbike GMBH. Dofinansował on firmę, zabezpieczając ją, jeżeli chodzi o środki na dalszy rozwój i dokończenie naszej produkcji - mówił Paweł Orłowski.

Łącznie 1,8 mln zł za opóźnienie obu etapów rowerów Mevo



Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot za opóźnienie w realizacji pierwszego etapu wprowadzania systemu nałożył już na operatora 900 tys. zł kary. Według umowy, opóźnienie drugiego etapu, który miał wystartować 1 marca kosztować będzie Nextbike 300 tys. zł za każdy miesiąc zwłoki (maksymalna kara to 900 tys. zł).

- Wszelkie niedociągnięcia, odstępstwa od umowy są na bieżąco katalogowane i analizowane. Kary zostaną wyegzekwowane. Nie odstąpimy od naliczania kar, jednak w tym momencie skupiamy się na zrealizowaniu programu - mówi Alicja Mongird z OMGGS.
Zgodnie z umową obszar nalicza jeszcze kary m.in. za:

  • dostępność rowerów w godzinach 3:00-5:00 (50-90 proc. - 10 tys.; 90-95 proc.- 5 tys.; 95-98 proc. - 3 tys.),
  • za każdy rower niesprawny dłużej niż 12 godzin, w przypadku Usterek Istotnych (wspomaganie, koła itp.) 50 zł za każdą godzinę,
  • za każdy rower niesprawny dłużej niż 48 godzin, w przypadku Usterek Nieistotnych (np. koszyk) 50 zł za każdą godzinę,
  • dostępność poniżej 50 proc. - za każdy dzień 100 tys. zł

Obecnie z roweru metropolitalnego Mevo korzysta 142 tys. użytkowników, a aż 130 tys. z nich ma wykupiony abonament. Rower wypożyczono już 1,5 mln razy.

Opinie (237) ponad 10 zablokowanych

  • Postawiono stację dokującą nr 11071 na chodniku między blokami 4 a 6 ul. Dąbrowszczaków/Kaczyńskiego. (2)

    Zabrano miejsce, gdzie parkowali swoje samochody mieszkańcy i przyjezdni, a możną było tę stację postawić w innym miejscu, kawałek dalej. Do tego rowerzyści wypożyczają rowery i zamiast jechać jezdnią, pchają się po chodniku na pieszych, nawet tam, gdzie jest bardzo wąsko (chodnik miedzy blokami 6 a 8 tej samej ulicy). Mają gdzieś pieszych. To samo Straż Miejska - wszystko widzi (i tych rowerzystów, i źle zaparkowane samochody) i zero reakcji (tylko sobie przejażdżki robią samochodem).

    • 1 5

    • No i czego marudzisz? Jakbyś jeździł rowerem mevo to byś marudził, że jeszcze masz stację parkowania za daleko.

      • 0 0

    • jełopie i tak za mało zabrali bo parking to niejest tylko dla blachosmrodów ale dla wszystkich!

      • 1 1

  • Banda walow

    To dlatego kradna. Przejechale sie rowerem postawilem na postoj i zostalo mi ukradzione 450 zl. Przejrzyjcie regulamin bo czytac tego sie nie da. Maksymalna kara to 12000 zl!

    • 0 1

  • Czytam, że rowery już się sypią (1)

    Wilgotność powietrza, opady robią swoje, będzie zima też dostaną w kość.

    One przy takich przebiegach powinny być serwisowane co 3 miesiące.

    Wymiana łańcucha, smarowanie, sprawdzanie ramy pod kątem ubytków materiału, ale tego serwis nie ogarnie.
    Niech skrzypią i straszą użytkowników.

    Czekać tylko, aż klient Nexta zrobi sobie krzywdę.

    • 7 2

    • Wymiana łańucha i smarowanie.

      to nie jest coś niemożliwe do ogarnięcia przez serwis. 2000 rowerów przez 60 dni (roboczych) to daje 30 wymian łańcucha dziennie. 3 Ludzi?

      • 0 0

  • Propozycja

    W ramach kary NextBike może wysłać swoich użytkowników na obowiązkowy kurs na kartę rowerową. Może w końcu nauczą się jeździć.

    • 0 3

  • Opinia wyróżniona

    Mnie co innego niepokoi (5)

    NB Polska tłumaczy się z opóźnień problemami niemieckiej spółki, która nie nadąża z produkcją (czy tam składaniem). Z cytatu wynika, że NB GmbH po prostu wpadł w finansowe tarapaty I gdyby nie dofinansowanie spółki przez udziałowca, byłaby kicha. Czytaj: spółka nie byłaby w stanie kontynuować produkcji, tym samym dostarczyć na czas rowerów nie tylko do Trójmiasta, a więc nie zobaczyłaby kolejnych transz środków z poszczegółnych umów. To pachnie plajtą. Jeśli niemiecki NB się wyłoży, polska firma krzak z kapitałem na poziomie mniej niż połowy ceny jednego roweru, nie będzie w stanie ani dostarczyć brakujących rowerów, ani dalej ciągnąć istniejącej części system, jakkolwiek robią to nieudolnie. Cały system po prostu się rozsypie w krótkim czasie. Ciekawe, czy ktokolwiek w tzw. obszarze metropolitalnym w ogóle monitoruje tę sytuację? Kogokolwiek to obchodzi, czy project ma jakiekolwiek szanse na finalizację, czy tylko bezmyślnie potakują kolejnym niespełnionym obietnicom NB Polska I siedzą dalej na stołkach. Nawet niektórych kar już nie naliczają, bo przekroczyły dawno maksymalne poziomy określone w umowie.

    • 88 4

    • Eee no co ty. Bidulkiewicz to się nawet reklamuje na tej plajcie

      Szczurek i Karnowski przynajmniej udają że coś takiego nie istnieje.
      A ty byś chciał monitorowania? Po co? Jakby wyszło że wałek to przecież coś trzeba by robić.
      Może nawet kogoś zwolnić... Na to nie ma czasu pani B. w przerwie pomiędzy kolejnymi
      występami

      • 0 1

    • kapitał spółki nie ma nic do jej wypłacalności :) (2)

      • 3 7

      • ma - bo jak zarządasz zwrotu kasy ... to dostaniesz tylko do wys. kapitału (1)

        • 6 3

        • nikt nie żąda zwrotu kasy

          czekamy na rowery...

          • 1 2

    • projekt zwinie się zimą. W tym modelu nie ma szansy na to, by działało to dobrze. Wiosna przywita nas szukaniem nowego operatora , który przejmie rowery i będzie chciał poprowadzić to dalej.

      • 10 0

  • Dziecinne tłumaczenie

    Skoro się nie wyrabiał było zamówić gdzie indziej. Bo przecież partner jest odpowiedzialny
    a umowa z nim taka że mu się nie opłaca oszukiwać? Czy nie?
    A tak poza tym który to już prezes i który termin?

    • 0 0

  • Kto jeszcze myślał, że to zdjęcie przedstawia złomowisko ?

    • 0 0

  • Ooo, w samą porę, idealnie na chłodną i deszczową jesień.

    • 1 0

  • Ja juz dawno podziekowalem za takie traktowanie klienta

    Ciagle problem. Albo brak rowerow. Sa hulajnogi i skutery na szczescie na ktore mozna liczyc. A ten bubel nalezaloby rozliczyc co do grosza!

    • 1 1

  • Wiedział czy nie?

    Czy NB podpisując umowę nie wiedział, że będą dodatkowe zakupy?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum