• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Produkcja rowerów Mevo ma zakończyć się do końca września

Arnold Szymczewski
3 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Produkcja rowerów ma ruszyć na dobre dzięki dokapitalizowaniu firmy. Produkcja rowerów ma ruszyć na dobre dzięki dokapitalizowaniu firmy.

- Po 10 września z taśmy produkcyjnej w Niemczech dziennie zjeżdżać będzie 150 rowerów Mevo. Produkcja zakończy się jeszcze we wrześniu i stopniowo będziemy dostarczać jednoślady do Polski - zapewnia Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska. Problemy związane z opóźnieniem II etapu miały wynikać z trudności we współpracy z partnerem Nextbike GmbH.



Mevo - zerwana umowa. System zawieszony

II etap roweru metropolitalnego Mevo zakładający dostarczenie 2856 jednośladów miał zostać odebrany 1 marca. Tak jednak się nie stało. W późniejszym terminie operator Nextbike Polska zapewniał, że rowery dojadą do metropolii w połowie sierpnia. Dziś wiemy już, że do Gdańska dojechało zaledwie nieco ponad 700 sztuk.

Nowe rowery Mevo nie dojadą do Trójmiasta w terminie



Czy dostarczenie całej floty rowerów spowoduje duży wzrost ich dostępności?

- W tej chwili mamy wyprodukowane 624 nowe rowery, 224 dojechały już do Gdańska, a wcześniej dostarczyliśmy ich jeszcze 500. 10 września ruszy produkcja i pod koniec miesiąca chcemy zakończyć budowę wszystkich rowerów. Jednoślady będą następnie przyjeżdżać tirami do Gdańska, a na miejscu zostaną przetestowane przez Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot - mówił Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska podczas ostatniej sesji Rady Miasta Gdańska.
Szef Nextbike'a opowiadał także o problemach związanych z niemiecką spółką Nextbike GmbH. Problemy z płynnością miały spowodować opóźnienia w dostarczeniu drugiego etapu roweru Mevo.

Hossa na rynku rowerowym i problemy z niemieckim Nextbike GmbH powodem opóźnień Mevo



- Nextbike Polska w zeszłym roku wygrało 29 przetargów i rozbudowało system do ponad 40 miast. Nie ukrywamy, że liczba zamówień i hossa na rynku rowerowym spowodowała, że nasz niemiecki partner nie wyrabiał się z produkcją i nie nadążał z realizacją naszych zadań. W związku z tym Nextbike GmbH miało problemy z płynnością. Te problemy rozwiązali akcjonariusze w lipcu tego roku. Mianowicie chodzi mi o fundusz, który jest właścicielem Nextbike GMBH. Dofinansował on firmę, zabezpieczając ją, jeżeli chodzi o środki na dalszy rozwój i dokończenie naszej produkcji - mówił Paweł Orłowski.

Łącznie 1,8 mln zł za opóźnienie obu etapów rowerów Mevo



Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot za opóźnienie w realizacji pierwszego etapu wprowadzania systemu nałożył już na operatora 900 tys. zł kary. Według umowy, opóźnienie drugiego etapu, który miał wystartować 1 marca kosztować będzie Nextbike 300 tys. zł za każdy miesiąc zwłoki (maksymalna kara to 900 tys. zł).

- Wszelkie niedociągnięcia, odstępstwa od umowy są na bieżąco katalogowane i analizowane. Kary zostaną wyegzekwowane. Nie odstąpimy od naliczania kar, jednak w tym momencie skupiamy się na zrealizowaniu programu - mówi Alicja Mongird z OMGGS.
Zgodnie z umową obszar nalicza jeszcze kary m.in. za:

  • dostępność rowerów w godzinach 3:00-5:00 (50-90 proc. - 10 tys.; 90-95 proc.- 5 tys.; 95-98 proc. - 3 tys.),
  • za każdy rower niesprawny dłużej niż 12 godzin, w przypadku Usterek Istotnych (wspomaganie, koła itp.) 50 zł za każdą godzinę,
  • za każdy rower niesprawny dłużej niż 48 godzin, w przypadku Usterek Nieistotnych (np. koszyk) 50 zł za każdą godzinę,
  • dostępność poniżej 50 proc. - za każdy dzień 100 tys. zł

Obecnie z roweru metropolitalnego Mevo korzysta 142 tys. użytkowników, a aż 130 tys. z nich ma wykupiony abonament. Rower wypożyczono już 1,5 mln razy.

Opinie (237) ponad 10 zablokowanych

  • Aplikacja - Nextibe oszukuje

    Po wypożyczeniu roweru, który w aplikacji był oznaczony jako 94%, od razu zrobił się czerwony i wspomaganie nie działało. Prawdopodobnie Nextbike oszukuje przy oznaczaniu rowerów z uwagi na kary finansowe za dostępność. System działa bardzo źle, rowerów nie ma a jeszcze dodatkowo aplikacja przekłamuje o statusie naładowania rowerów.

    • 18 1

  • Rowery na cienkich oponach (10)

    Będą jak znalazł na zimę!

    • 64 8

    • a samochody są w zimie na grubych oponach? (1)

      • 0 2

      • Samochody sa na chudych. Im wezsza opona

        Tym lepiej pracuje zimą.

        • 2 0

    • A co ma grubość opony do jazdy w zimie? (6)

      • 7 4

      • tak palnął. chciał zabłysnąć (5)

        • 6 3

        • Ale ładnie wyjaśniłeś. (4)

          W przeciwieństwie do Ciebie, jeżdżę całą zimę, więc wiem, co mówię.
          Mówimy o jeździe po mieście, po DDR i ulicach, nie o lesie.

          • 3 0

          • (3)

            Ale wiesz, że DDR już nie istnieje?

            • 5 3

            • A wiesz, że gadasz głupoty? (2)

              PORD, Art 2:
              Użyte w ustawie określenia oznaczają:
              (...)
              5 ) droga dla rowerów - drogę lub jej część przeznaczoną do ruchu rowerów, oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi;
              droga dla rowerów jest oddzielona od innych dróg lub jezdni tej samej drogi konstrukcyjnie lub za pomocą urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego;

              • 1 4

              • Ale wiesz, że nic nie zrozumiałeś? (1)

                • 2 1

              • A wiesz, że dalej gadasz głupoty? :P

                • 0 2

    • Pewno maja podpisaną umowe

      Z dentysta który będzie wymieniać jedynki u pacjentów z abonamentem mevo że zniżka 50% po jeździe w zimę:D

      • 12 1

  • Pod koniec września? (1)

    A czemu nie pod koniec listopada?

    • 13 1

    • pewnie będzie i tak pod koniec grudnia

      • 2 0

  • (3)

    Ile kosztuje nasze środowisko ładowanie tych baterii??

    • 18 8

    • (2)

      Po pierwsze dużo mniej, niż gdyby ich użytkownicy wybrali samochód na dojazd.
      Po drugie, jeśli uważasz, że za dużo, to kolejne pytanie skieruj do obecnie rządzącej partii, która poblokowała budowy elektrowni wiatrowych i z lubością topi naszą kasę w reanimowanie górniczo-węglowych trupów.

      • 8 5

      • Serio, policzyłeś to wszystko? (1)

        Bo jak wszyscy przesiądą się na rowery mevo to po pierwsze chirurgia na SORach się nie wyrobi, a po drugie będziemy mieli jeden wielki korek w mieście. Rowerzyści nie stosują się do przepisów, mają wylane jeszcze bardziej niż kierowcy samochodów.

        • 5 3

        • Plus relokacja rowerów - samochodem, serwis samochodem itd...

          • 5 1

  • Oczywiscie niemiec zarobi jakie to normalne u dulkiewicz

    • 15 9

  • Przestałem jeździć tym szajsem. Wspomaganie działa 5-10 minut, pomimo niby naładowania bateri. Ostatnio zmieniałem rower trzy razy w drodze z Gdańska do Sopotu i ostatecznie wsiadłem do SKM. Odradzam planować podróż z tym awaryjnym bublem.

    • 20 3

  • Fabryka w Niemczech nie wyrabia z produkcją kilkuset rowerów (3)

    Może by zamienić dostawcę na którąś z polskich firm - mamy kilka zacnych..

    • 26 4

    • I będzie tak jak z tramwajami pesy. (1)

      rok opóźnienia.

      • 4 1

      • Albo tak jak z pociągami pesy na PKM - co chwila awaria :P

        • 2 1

    • Najlepsze jest to że nie z produkcją tylko z montażem

      Bo rowery produkowane są w Chinach i w części złożone przyjeżdżają do europy

      • 13 0

  • (1)

    Na podstawie jakiego programu zleceniodawcy ( czyli miasta) naliczają kary?

    • 7 0

    • Dane zleceniobiorcy chyba podawane w ustalonym formacie

      • 0 0

  • Kary śmiesznie niskie

    dla Nextbike to tyle co nic.

    • 9 1

  • Olałem ten rower juz dawno, po co mi dodatkowy stres? W Polsce jak zawsze - za co sie wezma - zepsują.

    • 24 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum