Produkcja rowerów Mevo ma zakończyć się do końca września
- Po 10 września z taśmy produkcyjnej w Niemczech dziennie zjeżdżać będzie 150 rowerów Mevo. Produkcja zakończy się jeszcze we wrześniu i stopniowo będziemy dostarczać jednoślady do Polski - zapewnia Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska. Problemy związane z opóźnieniem II etapu miały wynikać z trudności we współpracy z partnerem Nextbike GmbH.
Mevo - zerwana umowa. System zawieszony
II etap roweru metropolitalnego Mevo zakładający dostarczenie 2856 jednośladów miał zostać odebrany 1 marca. Tak jednak się nie stało. W późniejszym terminie operator Nextbike Polska zapewniał, że rowery dojadą do metropolii w połowie sierpnia. Dziś wiemy już, że do Gdańska dojechało zaledwie nieco ponad 700 sztuk.
Nowe rowery Mevo nie dojadą do Trójmiasta w terminie
Szef Nextbike'a opowiadał także o problemach związanych z niemiecką spółką Nextbike GmbH. Problemy z płynnością miały spowodować opóźnienia w dostarczeniu drugiego etapu roweru Mevo.
Hossa na rynku rowerowym i problemy z niemieckim Nextbike GmbH powodem opóźnień Mevo
- Nextbike Polska w zeszłym roku wygrało 29 przetargów i rozbudowało system do ponad 40 miast. Nie ukrywamy, że liczba zamówień i hossa na rynku rowerowym spowodowała, że nasz niemiecki partner nie wyrabiał się z produkcją i nie nadążał z realizacją naszych zadań. W związku z tym Nextbike GmbH miało problemy z płynnością. Te problemy rozwiązali akcjonariusze w lipcu tego roku. Mianowicie chodzi mi o fundusz, który jest właścicielem Nextbike GMBH. Dofinansował on firmę, zabezpieczając ją, jeżeli chodzi o środki na dalszy rozwój i dokończenie naszej produkcji - mówił Paweł Orłowski.
Łącznie 1,8 mln zł za opóźnienie obu etapów rowerów Mevo
Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot za opóźnienie w realizacji pierwszego etapu wprowadzania systemu nałożył już na operatora 900 tys. zł kary. Według umowy, opóźnienie drugiego etapu, który miał wystartować 1 marca kosztować będzie Nextbike 300 tys. zł za każdy miesiąc zwłoki (maksymalna kara to 900 tys. zł).
- Wszelkie niedociągnięcia, odstępstwa od umowy są na bieżąco katalogowane i analizowane. Kary zostaną wyegzekwowane. Nie odstąpimy od naliczania kar, jednak w tym momencie skupiamy się na zrealizowaniu programu - mówi Alicja Mongird z OMGGS.
Zgodnie z umową obszar nalicza jeszcze kary m.in. za:
- dostępność rowerów w godzinach 3:00-5:00 (50-90 proc. - 10 tys.; 90-95 proc.- 5 tys.; 95-98 proc. - 3 tys.),
- za każdy rower niesprawny dłużej niż 12 godzin, w przypadku Usterek Istotnych (wspomaganie, koła itp.) 50 zł za każdą godzinę,
- za każdy rower niesprawny dłużej niż 48 godzin, w przypadku Usterek Nieistotnych (np. koszyk) 50 zł za każdą godzinę,
- dostępność poniżej 50 proc. - za każdy dzień 100 tys. zł
Obecnie z roweru metropolitalnego Mevo korzysta 142 tys. użytkowników, a aż 130 tys. z nich ma wykupiony abonament. Rower wypożyczono już 1,5 mln razy.
Opinie (237) ponad 10 zablokowanych
-
2019-09-03 10:02
Jak to jest mozliwe ze niemiecka firma ma praktycznie monopol w Polsce mimo ze jest najbardziej nieudolna ,nie rzetelna (1)
niewiarygodna i jak udowadniają jej wszystkie działania nie wywiązuje sie nigdzie z umowy obecnie maja juz opóźnienie 2 letnie.Gdyby mieli placic wszystkie kary przestało by im sie oplacac ale widac ze trafił swój na swego. Niedolne rządy w Gdańsku traktują ich wyjątkowo ulgowo.
Ale co sie dziwić projektem od początku zarządzają ludzie niekompetentni na zasadzie jak wszystko w tym mieście znajomy znajomego kolesie dla kolesiów obsadzają stanowiska!! A oni z tych niby kar tylko sie smieją. Sam Gdańsk potrzebuje minimum 3tys rowerów- 8 3
-
2019-09-03 10:22
Ponieważ
Bo rządzi dulkiewicz, która tęskni za niemieckim Wolnym Miastem Gdańskiem. Więc wszystko niemieckie lepsze. Po co dać polskiemu przemysłowi zarobić? Ta pani ma inną wizję. Co za niewypał
- 3 5
-
2019-09-03 08:00
Czy to prawda, że w Polsce nie umieją wyprodukować roweru elektrycznego? (4)
Jak się czyta , że rower elektryczny dla Gdańska trzeba wyprodukować w Niemczech, gdzie robocizna jest 4 razy droższa niż w Polsce to pachnie wielkim szwindlem. W naszym kraju gdzie wytwarza się instrumenty badawcze, które latają w kosmos i działają latami oraz z tradycjami produkcji rowerów sięgającymi czasów przedwojennych i produkujących rowery do dzisiaj, bez problemu można wyprodukować a tak na prawdę poskładać z typowych części rower elektryczny czego dowodzą punkty sprzedaży rowerów między innymi w Gdańsku i okolicach. Ten pseudo przetarg na dostawę byle jakich rowerów Mevo dla Gdańska trzeba prześwietlić, gdyż jest to działanie na szkodę Polski czyli nas podatników.
- 36 3
-
2019-09-03 10:19
A jak
Podziekujcie dulkiewicz
- 2 3
-
2019-09-03 09:38
Bo jesteśmy zbyt zajęci produkcją miliona aut elektrycznych.
- 5 2
-
2019-09-03 09:01
(1)
PO co ma zarobić Polski robotnik, jak może Niemiec. Władze miasta trzymają rękę na pulsie :) Ech. Pamiętajmy przy urnie wyborczej o tej sytuacji.
- 5 1
-
2019-09-03 09:16
W Polsce PiS będzie budować milion samochodów elektrycznych
Więc jeszcze nie ma co płakać.
Tak tylko żartowałem.- 3 1
-
2019-09-03 10:12
Jak jest
My podatnicy płacimy kasę Nextbike. Przelewy na konta idą. Kary nie są odliczane od płatności. Kary są naliczane 1,8 miliona za opóźnienia dwóch etapów i po 100 tysięcy dziennie za mniej niż 50% dostępności rowerów. Co do drugiej kary (100 tysięcy) nie mamy pewności. Nextbike wystąpi do Sądu i po latach procesu może zapłaci karę. Biznes po Trójmiejsku.
- 7 2
-
2019-09-03 10:10
Panie Prezesie niech Pan nie mydli oczu!
Niech Pan informuje, co Pan zrobił. Projekcje przyszłości nie spełniają się od samego początku istnienia MEVO
- 7 1
-
2019-09-03 10:04
Czy kary za niedostępność naliczane są również za rowery niedostarczone i nie włączone do systemu zgodnie z harmonogramem? Bo jeżeli nie to czy możliwy jest poniżej opisany "model biznesowy" firmy Nextbike pl. : Firma dostarcza w I etapie jeden rower i płaci za opóźnienie 900 tys. kary. W II etapie również jeden rower i płaci drugie 900 tys. kary. W efekcie kary w systemie jeżdżą dwa rowery a bilans firmy to 42 mln minus 1,8 mln, czyli ok. 40 mln czystego zysku. Czy umowa zawarta z Nextbike umożliwia takie działania a jeżeli tak to kto ją podpisał.
- 3 3
-
2019-09-03 09:29
Sobieszewo (1)
Gdzie obiecane przystanki w Sobieszewo?
- 8 1
-
2019-09-03 09:59
No właśnie.
Czy ktoś z Gdańszczan może mi wyjaśnić dlaczego rowery Mewo są w małych miejscowościach na obrzeżach Gdańska (gdzie każdy ma auto, skuter lub rower), a nie ma ich na Wyspie Sobieszewskiej gdzie jest chyba najlepsza trasa rowerowa w Trójmieście? Jeśli gdzieś powinny być, to właśnie tam, gdzie ludzie przyjeżdżają samochodami, autobusami czy tramwajem wodnym i dla ruchu po wyspie potrzebują rowerów na minuty. My w W-wie mamy władzę od czapy i widzę że w Gdańsku chyba nie jest wiele lepiej.
- 3 0
-
2019-09-03 07:20
prokurator powienien wejść prześwietlić powiązania (3)
Miasto płacvi spółce z kapitałem 5 tys zł 10 mln zł za niezrealizowany przetarg
zero kar zero odpowdzielności - ludzie zostali oszukani zostawieni na lodzie rowery już się sypią
przetarg niezrealizowany. Co chwile jaja a miasto tłumaczy że spółka startuje w innych przetargach w europie i dlatego nie rozwiązuje z nimi umowy.... to są jaja jakieś ? ktoś zarobił grube miliony na szrocie z CHIN na systemie który nie działa nie został zrealizowany a pieniądze płyną jakby wszystko działało poprawnie.- 56 4
-
2019-09-03 07:34
(2)
skąd wiesz że płaci?
- 1 5
-
2019-09-03 07:36
Bo 2 artykuły temu jak nałożył 900tys kary było napisane że nałożyli karę i puścili transzę i czekają na zapłacenie kary (1)
- 8 0
-
2019-09-03 09:46
Nie. Wpłata była mniejsza o nałożoną karę.
- 0 0
-
2019-09-03 09:42
czy dobijemy do rocznego opóźnienia?
może gdzieś już przyjmują zakłady?
- 6 1
-
2019-09-03 09:36
rowery są dostępne ale tylko w nocy. Niestety nawet pełna pula to będzie za mało.
- 4 1
-
2019-09-03 09:31
stan na teraz, godzina 9:27 .... 32 pod UG, 94 pod Olivia BC, 24 po Hestia, 47 Novotel -Jelitkowo......Brzeżno- 0, Zaspa-0, Piecki-Migowo-0.......i tak do godziny 15/16 bo po co relokowac w ciągu dnia kiedy bym chętnie z Brzeźna podjechała do pracy na 11.....większa ilość i od 7 rano też nic nie bedzie bo wszystko na biurowce i uczelnię śmiga
- 9 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.