• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Produkcja rowerów Mevo ma zakończyć się do końca września

Arnold Szymczewski
3 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Produkcja rowerów ma ruszyć na dobre dzięki dokapitalizowaniu firmy. Produkcja rowerów ma ruszyć na dobre dzięki dokapitalizowaniu firmy.

- Po 10 września z taśmy produkcyjnej w Niemczech dziennie zjeżdżać będzie 150 rowerów Mevo. Produkcja zakończy się jeszcze we wrześniu i stopniowo będziemy dostarczać jednoślady do Polski - zapewnia Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska. Problemy związane z opóźnieniem II etapu miały wynikać z trudności we współpracy z partnerem Nextbike GmbH.



Mevo - zerwana umowa. System zawieszony

II etap roweru metropolitalnego Mevo zakładający dostarczenie 2856 jednośladów miał zostać odebrany 1 marca. Tak jednak się nie stało. W późniejszym terminie operator Nextbike Polska zapewniał, że rowery dojadą do metropolii w połowie sierpnia. Dziś wiemy już, że do Gdańska dojechało zaledwie nieco ponad 700 sztuk.

Nowe rowery Mevo nie dojadą do Trójmiasta w terminie



Czy dostarczenie całej floty rowerów spowoduje duży wzrost ich dostępności?

- W tej chwili mamy wyprodukowane 624 nowe rowery, 224 dojechały już do Gdańska, a wcześniej dostarczyliśmy ich jeszcze 500. 10 września ruszy produkcja i pod koniec miesiąca chcemy zakończyć budowę wszystkich rowerów. Jednoślady będą następnie przyjeżdżać tirami do Gdańska, a na miejscu zostaną przetestowane przez Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot - mówił Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska podczas ostatniej sesji Rady Miasta Gdańska.
Szef Nextbike'a opowiadał także o problemach związanych z niemiecką spółką Nextbike GmbH. Problemy z płynnością miały spowodować opóźnienia w dostarczeniu drugiego etapu roweru Mevo.

Hossa na rynku rowerowym i problemy z niemieckim Nextbike GmbH powodem opóźnień Mevo



- Nextbike Polska w zeszłym roku wygrało 29 przetargów i rozbudowało system do ponad 40 miast. Nie ukrywamy, że liczba zamówień i hossa na rynku rowerowym spowodowała, że nasz niemiecki partner nie wyrabiał się z produkcją i nie nadążał z realizacją naszych zadań. W związku z tym Nextbike GmbH miało problemy z płynnością. Te problemy rozwiązali akcjonariusze w lipcu tego roku. Mianowicie chodzi mi o fundusz, który jest właścicielem Nextbike GMBH. Dofinansował on firmę, zabezpieczając ją, jeżeli chodzi o środki na dalszy rozwój i dokończenie naszej produkcji - mówił Paweł Orłowski.

Łącznie 1,8 mln zł za opóźnienie obu etapów rowerów Mevo



Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot za opóźnienie w realizacji pierwszego etapu wprowadzania systemu nałożył już na operatora 900 tys. zł kary. Według umowy, opóźnienie drugiego etapu, który miał wystartować 1 marca kosztować będzie Nextbike 300 tys. zł za każdy miesiąc zwłoki (maksymalna kara to 900 tys. zł).

- Wszelkie niedociągnięcia, odstępstwa od umowy są na bieżąco katalogowane i analizowane. Kary zostaną wyegzekwowane. Nie odstąpimy od naliczania kar, jednak w tym momencie skupiamy się na zrealizowaniu programu - mówi Alicja Mongird z OMGGS.
Zgodnie z umową obszar nalicza jeszcze kary m.in. za:

  • dostępność rowerów w godzinach 3:00-5:00 (50-90 proc. - 10 tys.; 90-95 proc.- 5 tys.; 95-98 proc. - 3 tys.),
  • za każdy rower niesprawny dłużej niż 12 godzin, w przypadku Usterek Istotnych (wspomaganie, koła itp.) 50 zł za każdą godzinę,
  • za każdy rower niesprawny dłużej niż 48 godzin, w przypadku Usterek Nieistotnych (np. koszyk) 50 zł za każdą godzinę,
  • dostępność poniżej 50 proc. - za każdy dzień 100 tys. zł

Obecnie z roweru metropolitalnego Mevo korzysta 142 tys. użytkowników, a aż 130 tys. z nich ma wykupiony abonament. Rower wypożyczono już 1,5 mln razy.

Opinie (237) ponad 10 zablokowanych

  • Jak to jest mozliwe ze niemiecka firma ma praktycznie monopol w Polsce mimo ze jest najbardziej nieudolna ,nie rzetelna (1)

    niewiarygodna i jak udowadniają jej wszystkie działania nie wywiązuje sie nigdzie z umowy obecnie maja juz opóźnienie 2 letnie.Gdyby mieli placic wszystkie kary przestało by im sie oplacac ale widac ze trafił swój na swego. Niedolne rządy w Gdańsku traktują ich wyjątkowo ulgowo.
    Ale co sie dziwić projektem od początku zarządzają ludzie niekompetentni na zasadzie jak wszystko w tym mieście znajomy znajomego kolesie dla kolesiów obsadzają stanowiska!! A oni z tych niby kar tylko sie smieją. Sam Gdańsk potrzebuje minimum 3tys rowerów

    • 8 3

    • Ponieważ

      Bo rządzi dulkiewicz, która tęskni za niemieckim Wolnym Miastem Gdańskiem. Więc wszystko niemieckie lepsze. Po co dać polskiemu przemysłowi zarobić? Ta pani ma inną wizję. Co za niewypał

      • 3 5

  • Czy to prawda, że w Polsce nie umieją wyprodukować roweru elektrycznego? (4)

    Jak się czyta , że rower elektryczny dla Gdańska trzeba wyprodukować w Niemczech, gdzie robocizna jest 4 razy droższa niż w Polsce to pachnie wielkim szwindlem. W naszym kraju gdzie wytwarza się instrumenty badawcze, które latają w kosmos i działają latami oraz z tradycjami produkcji rowerów sięgającymi czasów przedwojennych i produkujących rowery do dzisiaj, bez problemu można wyprodukować a tak na prawdę poskładać z typowych części rower elektryczny czego dowodzą punkty sprzedaży rowerów między innymi w Gdańsku i okolicach. Ten pseudo przetarg na dostawę byle jakich rowerów Mevo dla Gdańska trzeba prześwietlić, gdyż jest to działanie na szkodę Polski czyli nas podatników.

    • 36 3

    • A jak

      Podziekujcie dulkiewicz

      • 2 3

    • Bo jesteśmy zbyt zajęci produkcją miliona aut elektrycznych.

      • 5 2

    • (1)

      PO co ma zarobić Polski robotnik, jak może Niemiec. Władze miasta trzymają rękę na pulsie :) Ech. Pamiętajmy przy urnie wyborczej o tej sytuacji.

      • 5 1

      • W Polsce PiS będzie budować milion samochodów elektrycznych

        Więc jeszcze nie ma co płakać.

        Tak tylko żartowałem.

        • 3 1

  • Jak jest

    My podatnicy płacimy kasę Nextbike. Przelewy na konta idą. Kary nie są odliczane od płatności. Kary są naliczane 1,8 miliona za opóźnienia dwóch etapów i po 100 tysięcy dziennie za mniej niż 50% dostępności rowerów. Co do drugiej kary (100 tysięcy) nie mamy pewności. Nextbike wystąpi do Sądu i po latach procesu może zapłaci karę. Biznes po Trójmiejsku.

    • 7 2

  • Panie Prezesie niech Pan nie mydli oczu!

    Niech Pan informuje, co Pan zrobił. Projekcje przyszłości nie spełniają się od samego początku istnienia MEVO

    • 7 1

  • Czy kary za niedostępność naliczane są również za rowery niedostarczone i nie włączone do systemu zgodnie z harmonogramem? Bo jeżeli nie to czy możliwy jest poniżej opisany "model biznesowy" firmy Nextbike pl. : Firma dostarcza w I etapie jeden rower i płaci za opóźnienie 900 tys. kary. W II etapie również jeden rower i płaci drugie 900 tys. kary. W efekcie kary w systemie jeżdżą dwa rowery a bilans firmy to 42 mln minus 1,8 mln, czyli ok. 40 mln czystego zysku. Czy umowa zawarta z Nextbike umożliwia takie działania a jeżeli tak to kto ją podpisał.

    • 3 3

  • Sobieszewo (1)

    Gdzie obiecane przystanki w Sobieszewo?

    • 8 1

    • No właśnie.

      Czy ktoś z Gdańszczan może mi wyjaśnić dlaczego rowery Mewo są w małych miejscowościach na obrzeżach Gdańska (gdzie każdy ma auto, skuter lub rower), a nie ma ich na Wyspie Sobieszewskiej gdzie jest chyba najlepsza trasa rowerowa w Trójmieście? Jeśli gdzieś powinny być, to właśnie tam, gdzie ludzie przyjeżdżają samochodami, autobusami czy tramwajem wodnym i dla ruchu po wyspie potrzebują rowerów na minuty. My w W-wie mamy władzę od czapy i widzę że w Gdańsku chyba nie jest wiele lepiej.

      • 3 0

  • prokurator powienien wejść prześwietlić powiązania (3)

    Miasto płacvi spółce z kapitałem 5 tys zł 10 mln zł za niezrealizowany przetarg
    zero kar zero odpowdzielności - ludzie zostali oszukani zostawieni na lodzie rowery już się sypią
    przetarg niezrealizowany. Co chwile jaja a miasto tłumaczy że spółka startuje w innych przetargach w europie i dlatego nie rozwiązuje z nimi umowy.... to są jaja jakieś ? ktoś zarobił grube miliony na szrocie z CHIN na systemie który nie działa nie został zrealizowany a pieniądze płyną jakby wszystko działało poprawnie.

    • 56 4

    • (2)

      skąd wiesz że płaci?

      • 1 5

      • Bo 2 artykuły temu jak nałożył 900tys kary było napisane że nałożyli karę i puścili transzę i czekają na zapłacenie kary (1)

        • 8 0

        • Nie. Wpłata była mniejsza o nałożoną karę.

          • 0 0

  • czy dobijemy do rocznego opóźnienia?

    może gdzieś już przyjmują zakłady?

    • 6 1

  • rowery są dostępne ale tylko w nocy. Niestety nawet pełna pula to będzie za mało.

    • 4 1

  • stan na teraz, godzina 9:27 .... 32 pod UG, 94 pod Olivia BC, 24 po Hestia, 47 Novotel -Jelitkowo......Brzeżno- 0, Zaspa-0, Piecki-Migowo-0.......i tak do godziny 15/16 bo po co relokowac w ciągu dnia kiedy bym chętnie z Brzeźna podjechała do pracy na 11.....większa ilość i od 7 rano też nic nie bedzie bo wszystko na biurowce i uczelnię śmiga

    • 9 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum