• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Produkcja rowerów Mevo ma zakończyć się do końca września

Arnold Szymczewski
3 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Produkcja rowerów ma ruszyć na dobre dzięki dokapitalizowaniu firmy. Produkcja rowerów ma ruszyć na dobre dzięki dokapitalizowaniu firmy.

- Po 10 września z taśmy produkcyjnej w Niemczech dziennie zjeżdżać będzie 150 rowerów Mevo. Produkcja zakończy się jeszcze we wrześniu i stopniowo będziemy dostarczać jednoślady do Polski - zapewnia Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska. Problemy związane z opóźnieniem II etapu miały wynikać z trudności we współpracy z partnerem Nextbike GmbH.



Mevo - zerwana umowa. System zawieszony

II etap roweru metropolitalnego Mevo zakładający dostarczenie 2856 jednośladów miał zostać odebrany 1 marca. Tak jednak się nie stało. W późniejszym terminie operator Nextbike Polska zapewniał, że rowery dojadą do metropolii w połowie sierpnia. Dziś wiemy już, że do Gdańska dojechało zaledwie nieco ponad 700 sztuk.

Nowe rowery Mevo nie dojadą do Trójmiasta w terminie



Czy dostarczenie całej floty rowerów spowoduje duży wzrost ich dostępności?

- W tej chwili mamy wyprodukowane 624 nowe rowery, 224 dojechały już do Gdańska, a wcześniej dostarczyliśmy ich jeszcze 500. 10 września ruszy produkcja i pod koniec miesiąca chcemy zakończyć budowę wszystkich rowerów. Jednoślady będą następnie przyjeżdżać tirami do Gdańska, a na miejscu zostaną przetestowane przez Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot - mówił Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska podczas ostatniej sesji Rady Miasta Gdańska.
Szef Nextbike'a opowiadał także o problemach związanych z niemiecką spółką Nextbike GmbH. Problemy z płynnością miały spowodować opóźnienia w dostarczeniu drugiego etapu roweru Mevo.

Hossa na rynku rowerowym i problemy z niemieckim Nextbike GmbH powodem opóźnień Mevo



- Nextbike Polska w zeszłym roku wygrało 29 przetargów i rozbudowało system do ponad 40 miast. Nie ukrywamy, że liczba zamówień i hossa na rynku rowerowym spowodowała, że nasz niemiecki partner nie wyrabiał się z produkcją i nie nadążał z realizacją naszych zadań. W związku z tym Nextbike GmbH miało problemy z płynnością. Te problemy rozwiązali akcjonariusze w lipcu tego roku. Mianowicie chodzi mi o fundusz, który jest właścicielem Nextbike GMBH. Dofinansował on firmę, zabezpieczając ją, jeżeli chodzi o środki na dalszy rozwój i dokończenie naszej produkcji - mówił Paweł Orłowski.

Łącznie 1,8 mln zł za opóźnienie obu etapów rowerów Mevo



Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot za opóźnienie w realizacji pierwszego etapu wprowadzania systemu nałożył już na operatora 900 tys. zł kary. Według umowy, opóźnienie drugiego etapu, który miał wystartować 1 marca kosztować będzie Nextbike 300 tys. zł za każdy miesiąc zwłoki (maksymalna kara to 900 tys. zł).

- Wszelkie niedociągnięcia, odstępstwa od umowy są na bieżąco katalogowane i analizowane. Kary zostaną wyegzekwowane. Nie odstąpimy od naliczania kar, jednak w tym momencie skupiamy się na zrealizowaniu programu - mówi Alicja Mongird z OMGGS.
Zgodnie z umową obszar nalicza jeszcze kary m.in. za:

  • dostępność rowerów w godzinach 3:00-5:00 (50-90 proc. - 10 tys.; 90-95 proc.- 5 tys.; 95-98 proc. - 3 tys.),
  • za każdy rower niesprawny dłużej niż 12 godzin, w przypadku Usterek Istotnych (wspomaganie, koła itp.) 50 zł za każdą godzinę,
  • za każdy rower niesprawny dłużej niż 48 godzin, w przypadku Usterek Nieistotnych (np. koszyk) 50 zł za każdą godzinę,
  • dostępność poniżej 50 proc. - za każdy dzień 100 tys. zł

Obecnie z roweru metropolitalnego Mevo korzysta 142 tys. użytkowników, a aż 130 tys. z nich ma wykupiony abonament. Rower wypożyczono już 1,5 mln razy.

Opinie (237) ponad 10 zablokowanych

  • opóźnienia opóźnienia opóźnienia

    • 0 0

  • Co z tego ze bedzie ich wiecej skoro...

    I tak wszyskie stoja rozladowane

    • 1 1

  • Najpierw nauczcie się prosto jeździć (1)

    Większość mevowców nie potrafi prosto jechać na tych pojazdach. Jadą całą szerokością drogi rowerowej albo po krawężnikach.Ostatnio jedna niezdara wywaliła się na chodnik pod maneżem bo najechała na krawężnik.

    • 3 1

    • Dobrze, że wspomaganie działa tylko do 25 km/h, bo inaczej to nikt by tej mocy nie opanował.

      • 1 0

  • 100 tysięcy (4)

    Jeśli dobrze rozumiem Operator dostał już dwie możliwie najwyższe kary, po 900 tysięcy złotych za opóźnienia I i II etapu. Oprócz tego naliczane jest mu kara 100 tysięcy złotych dziennie za mniej niż 50% dostępności rowerów. Razem to kilka milionów złotych. Jeśli nie umorzą tych kar, to Operator jest bankrutem.

    • 9 0

    • Jak się nie mylę, to maksymalna łączna kara wynosi 1.8 mln. (2)

      Tak jest skonstruowana umowa. Więc teraz GOM może sobie naliczać dodatkowe kary za dostępność, ale tylko na użytek publiki. Nextbike już teraz nic nie musi.

      • 1 1

      • 1.8mln jest za nie wdrożenie etapów na czas (1)

        dochodzą do tego jeszcze kary za obsługę które niskie też nie są.

        • 1 0

        • Jesteś pewien, że nie ma w umowie ujętej górnej granicy kary?

          • 0 0

    • Już jest bankrutem

      Dlatego nie ściągają nowych rowerów, bo utrzymanie każdego kosztuje - trzeba zwiększyć zatrudnienie na infolinii i w serwisie a kwota dotacji jest stała. Im szybciej więc dostarczą zamówione 4 tys. rowerów, tym szybciej splajtują - czyż to nie wspaniały paradoks?

      • 3 0

  • w Gdyni nadal zero dostępności - ciągle czekam na normalny serwis (2)

    i nie mam zamiaru płacić firmie 10PLN za powietrze

    bardzo dziwi mnie ta kompromitacja Nextbike (tym bardziej że to firma doświadczona i niemiecka) w Trójmieście

    a to ze Polacy nie potrafią skonstruować odpowiednio umowy, specjalnie mnie nie dziwi, bo nadal w Polsce jest selekcja negatywna wszędzie, gdzie tylko można sobie wyobrazić (bo ta dobra nie dopuściłaby do takiego blamażu przez takie kary, które firma musiałaby uniknąć by nie dopłacić do interesu)

    • 8 2

    • a ty co z ta niemiecka firma

      ... bajek sie nasluchales :)

      • 0 0

    • czy dziennikarze nie moga przycisnąć 'decydentów' i wyjasnic do końca czemu tak się dzieje?

      • 0 0

  • Nooo na zimę hahahah (1)

    Bo po h.. w sezonie

    • 40 3

    • Jak już, to...

      Po ch..

      • 0 2

  • Po co komu więcej rowerów de facto w październiku? to czas wyciągania z szaf ciuchów przeciwdeszczowych i cieplejszych ubrań chyba że rower mevo będzie dostępny w wersji jesienno-zimowej czyli ogrzewanym siedzeniem i manetkami oraz z oponami zimowymi. Rowery były potrzebne w sezonie wakacyjnym a nie zimowym.

    • 1 2

  • PO co ? (7)

    PO co Gdańsk kupił rowery z napędem elektrycznym? Tak tylko pytam..... Zwykły napęd wystarczyłby. Mniej problemów z wymianą baterii, nie trzebabyłoby płacić za prąd w ramach doładowywania, a ludzie pedałując mogliby schudnąć ciut.

    • 17 6

    • ze wzgl na ukształtowanie terenu (1)

      korzystam z mevo tylko dlatego, ze ma wspomaganie, mieszkam w takim rejonie, ze bez elektryka nie dam rady. Niestety dostępność jest za niska

      • 3 4

      • A Ty co, w górach mieszkasz?

        • 3 0

    • ! (1)

      Bo taka oferta jest atrakcyjniejsza, bo mamy dużo górek i pagórków i ludzie nie dawaliby rady pod te górki, bo prawie każdy ma zwykły rower w domu. Ja też mam rower na którym dużo jeżdżę ale do pracy wybieram Mevo bo szybciej, bo się nie spocę, bo nie muszę się przebierać

      • 2 6

      • Ruch

        W Krakowie mają rowery miejskie bez napędu elektrycznego i żyją..... Ja mam rower, jeżdzę regularnie i daję radę pod każdą górkę. Rowery z napedem elektrycznym to już nie rower, a ............no właśnie , nie wiadomo co to jest. Bliżej temu pojazdowi do skutera. Tak samo z hulajnogą, która służyła do odpychania się, a teraz jest to pojazd elektryczny z funkcją stania. Czyli takie coś dla leniuchów, którym nic się nie chce.

        • 5 0

    • elektorat narodowy jest leniwy

      • 4 3

    • (1)

      Gdańsk niczego nie kupował. Rowery nie są Gdańska tylko operatora

      • 0 2

      • Któremu Gdańsk płaci sowite wynagrodzenie, a nie powinien, bo kary przewyższają już wartość kontraktu.

        • 5 1

  • Opinia wyróżniona

    Wiwcej rowerow (13)

    Więcej rowerów to konieczność, bo po 8 rano nie ma co szukać jakiegokolwiek na większych osiedlach.
    Miało by więcej w lipcu, potem w sierpniu teraz we wrześniu.....
    Będzie jak z uruchomieniem całego programu, pewnie pojawia sie w grudniu jak juz nie beda potrzebne .

    • 127 6

    • To teraz pod OBC będzie stało zamiast 100 szt. - 200 albo i więcej? (2)

      • 8 0

      • To dalej 200, albo więcej mniej samochodów :) (1)

        • 0 2

        • Bzdurna kalkulacja. Większość jeżdżących rowerem przyjechałaby komunikacją miejską.

          • 0 0

    • Co z tego że upchną je w centrum, skoro na południu Gdańska nie ma żadnej bazy Mevo. To tylko dla wybranych jest ten sprzęt ??? (5)

      • 12 1

      • Można było zgłaszać propozycje stacji. (4)

        Gdzie wtedy byłeś?

        • 2 5

        • (3)

          Nie narzekam na brak na stacji, bo ich nie brakuje.
          Brakuje rowerów, których jest za malo

          • 8 1

          • (2)

            "skoro na południu Gdańska nie ma żadnej bazy Mevo"
            "Nie narzekam na brak na stacji,"

            • 0 2

            • to dwie różne osoby pisały, ciężko skumać ???? (1)

              • 3 1

              • Łatwo. Tylko po co ta druga się wtrąca, jak zmienia temat?

                • 2 2

    • Na zimę jak znalazł...

      tylko jeszcze płozy niech przyczepią do roweru...

      • 1 1

    • wincej betoonu?

      • 1 4

    • Nie podali w którym roku. Bo wątpię by był to wrzesień 2k19

      • 8 1

    • są w sklepie kup sobie

      • 8 18

  • Brak rowerów

    Cała sytuacja z firmą Nextbike jest przedziwna. Nie jest to operator, który uczy się na trójmiejskim rynku. Ich rowery działają w innych miastach w Polsce i system działa!
    O co tak na prawdę chodzi w Trójmieście???
    Bardzo, bardzo szkoda, że rowerów nie można upolować (szczególnie w odleglejszych dzielnicach), są rozładowane lub niesprawne. Myślę, że dołożenie rowerów niewiele zmieni, gdyż jest niewystarczający serwis.
    Przykro :-(

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum