• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomorska zyska nową nawierzchnię dla rowerzystów. Poprawa infrastruktury na Chełmie

Krzysztof Koprowski
20 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
aktualizacja: godz. 09:05 (21 lipca 2022)
Najnowszy artykuł na ten temat Droga rowerowa wzdłuż ul. Pomorskiej jest gotowa
  • W I etapie remont będzie odbywał się na odcinku Subisława - Chłopska.
  • W I etapie remont będzie odbywał się na odcinku Subisława - Chłopska.
  • W II etapie planowany jest remont odcinka Chłopska - Orłowska.
  • W II etapie planowany jest remont odcinka Chłopska - Orłowska.

W czwartek, 21 lipca, rozpocznie się remont drogi rowerowej na ul. PomorskiejMapka. Niewygodna i zniszczona betonowa kostka zostanie zastąpiona nawierzchnią asfaltową. Prace w pierwszej kolejności obejmą odcinek ulicy bliżej torów kolejowych. Drobna poprawa stanu nawierzchni drogi rowerowej planowana jest także na ul. Witosa na ChełmieMapka.



Aktualizacja 21.07. godz. 9:05: Urzędnicy poinformowali o zmianie terminu rozpoczęcia prac budowlanych. Przebudowa drogi rowerowej wystartuje 1 sierpnia (wcześniej planowano 21 lipca). Bez zmian pozostaje termin zakończenia robót - 26 sierpnia.

Czy należy przebudować wszystkie drogi rowerowe z kostki betonowej?

Droga rowerowa na ul. Pomorskiej to jedna z najstarszych tras rowerowych w Gdańsku. Jej standard trudno uznać za komfortowy - betonowa kostka, tzw. bauma lub polbruk, to koszmar każdego cyklisty oraz użytkownika hulajnóg.

Nierówna, wywołująca drgania podczas jazdy i stawiająca duże opory toczenia nawierzchnia od dawna czekała na wymianę na gładki asfalt - szczególnie teraz, gdy wykonano równolegle nową nawierzchnię dla kierowców aut oraz ułożono nowe chodniki dla pieszych.

Przebudowa drogi rowerowej została podzielona na dwa odcinki:
  1. od ul. Subisława do Chłopskiej
  2. od ul. Chłopskiej do Orłowskiej

Prace przy I etapie rozpoczną się w najbliższy czwartek. Prace przy I etapie rozpoczną się w najbliższy czwartek.

Utrudnienia w ruchu rowerów od najbliższego czwartku



Roboty budowlane na pierwszym odcinku rozpoczną się już w czwartek, 21 lipca, i powinny zakończyć się 26 sierpnia. W tym czasie trasa rowerowa będzie zamknięta dla ruchu.

Wykonawcą tego zadania jest firma WPRD Gravel z Gdańska, która jako jedyna złożyła ofertę w postępowaniu przetargowym Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni - na kwotę ok. 486 tys. zł.

Dla drugiego etapu trwa dopiero postępowanie na wybór wykonawcy robót. Na realizację tych robót przewidziano maksymalnie 12 tygodni od momentu podpisania umowy.

Na obu odcinkach pojawi się nawierzchnia bitumiczno-mineralna (potocznie asfaltowa). Nie przewiduje się zmian w przebiegu drogi rowerowej, a jedynie drobne poprawki w ułożeniu nawierzchni w miejscach przejazdów i przejść dla pieszych.

W rejonie skrzyżowania z ul. Chłopską nowa nawierzchnia zostanie dowiązana do krótkich fragmentów asfaltowych powstałych kilka lat temu przy okazji realizacji przejazdu przez środek skrzyżowania w ramach projektu z Budżetu Obywatelskiego.

Remont krótkiego odcinka drogi rowerowej na Chełmie



W ramach drugiego z postępowań wybrany będzie także wykonawca dla poprawy stanu nawierzchni drogi rowerowej pomiędzy ul. Witosa a al. Armii Krajowej (Trasa W-Z) na krótkim odcinku MilskiegoMapka - rejon skrzyżowania z ul. ŁostowickąMapka. Tutaj zniszczona nawierzchnia asfaltowa zostanie zastąpiona nową warstwą bitumiczno-mineralną.

Remont trasy rowerowej na Chełmie zgodnie z wymogami przetargu powinien trwać nie dłużej niż 12 tygodni od dnia podpisania umowy z wykonawcą.

Miejsca

Opinie (91) 5 zablokowanych

  • Kołobrzeska - kiedy w końcu jakaś ścieżka?

    Kiedy w końcu ktoś pomyśli o połączeniu kołobrzeskiej z Grunwaldzką? To jest żenujące, że w miejscu gdzie naprawdę dużo osób jeździ do pracy rowerem nie ma ścieżki. I jak się ma do tego ten cały ekologiczny trend?

    • 1 0

  • Na Hallera jest jeszcze gorsza nawiarzchnia i to z asfaltu. Poza tym jakość materiałów stosowanych do budowy dróg i chodników jest fatalna. Wszystkie nowo wyremontowane chodniki, krawężniki w Brzeżnie, i tu pierwszy z brzegu przykład: Walecznych, Korzeniowskiego, Chodkiewicza, ale i pewnie w innych dzielnicach pękają lub się kruszą. Oto bylejakość życia, bylejakość inwestycji, czy bylejakość moralna Polaków bierze górę w Polsce

    • 1 1

  • Bez sensu (5)

    Ta droga nie jest taka zła, za to Kołobrzeska to absolutna, totalna porażka. To najbrzydsza z dużych dróg dolnego tarasu, beznadziejnie zorganizowana, nieprzyjazna i niebezpieczna dla rowerzystów oraz pieszych, z okropną zabudową i brakiem zieleni. W czasach kryzysu trzeba ustawiać priorytety ze szczególną ostrożnością, ścieżka rowerowa na Pomorskiej spokojnie mogła jeszcze poczekać 10 lat.
    Jest jeszcze tyle do zrobienia, tyle szkół wymagających remontów elewacji. To jakieś nieporozumienie.

    • 26 11

    • Roszczeniopwe buraczki z blachosmrodów podajace sie za rowerzystów protestuja twierdzac ze niepotrzeba remontu drogi (1)

      tylko ulicy obok i ze szkoda kasy na drogi rowerowe.I jeszce taki burak pisze ze trzeba zaczac myslec :)

      • 2 1

      • Faktycznie ostatni tam jechałem i droga jest spoko. A ulica kołobrzeska powinna być zrobiona w pierwszej kolejności z droga rowerowa bo nie ma dostać się normalnie z chłopskiej na grunwaldzką. PS co do myślenia to ty napewno tego unikasz

        • 4 0

    • Zawsze mnie to zastanawia jak mozna takie brednie wypisywac tym bardziej jak jakis buraczek z blachosmrodfa podaje sie za (2)

      • 1 6

      • Jezdze droga rowerowa, ktora ma byc remontowana i zastanawiam się po co ten remont? Jest w dobrym stanie i lepiej wydać pieniądze na cos innego.

        • 2 4

      • Powodzenia w dalszym zastanawianiu się i proponuję włączyć myślenie, choć to wymaga wzmożonego wysiłku.....

        • 1 1

  • (3)

    Polbruk- aczkolwiek brzydki, ale czy na pewno jest to koszmar każdego cyklisty? Wypraszam sobie. Już lepsza jazda po takiej nawierzchni, niż walka o przetrwanie podczas jazdy poboczem dziurawej jezdni. Jednocześnie polbruk- jako nieszkodliwy dla rowerów, skutecznie ogranicza liczbę użytkowników rolek i hulajnóg korzystających z takiej drogi, poprawiając tym samym bezpieczeństwo jej użytkowników, chociażby przed wyskakującą na czołówkę dzieciarnią na elektrycznych hulajnogach lub rolkarzy jeżdzących tylarierą...
    Poza tym Polbruk to również marak sama w sobie, można powiedzieć symbol narodowy Kaszub oraz każdego kaszubskiego podwórka, na którym na polbrukowym tronie dumnie zasiada Passat B5 w TDI;)

    • 17 8

    • Ten polbruk klawiszuje jak głupi (1)

      Każda kostka z osobna się buja, są już zniszczone przez wodę i mróz. Wymiana na asfalt (czarny) będzie tańsza, niż na nową kostkę

      • 0 0

      • Polbruk ma zalety, jak leje.
        Na naszych źle wyprofilowanych drogach rowerowych z asfaltu robi się jedna wielka kałuża, można się wykorbić.

        A na Pomorskiej bardziej mi przeszkadza konieczność lawirowania i ryzykowania rozjechaniem przez furiatów za kierownicą, ta droga powinna być po prawej strony od każdego pasa jezdni, a nie wspólna środkiem, a w praktyce, po lewej stronie. To jest niezgodne nie tylko z punktem pierwszym PORD, ale właśnie niepotrzebnie naraża nas przy każdym skrzyżowaniu. Cóż, "polskie ężyniery drogowe" zaprojektowały :-(

        • 0 1

    • Normalny rowerzysta miejski

      nie używa do poruszania się po ulicach i drogach rowerowych sprzętu do pokonywania bezdroży, skalistych wykrotów, singli z korzeniami, błotem i piachem z nachyleniami ponad kilkanaście stopni. Inaczej mówiąc, rower do poruszania się po drogach utwardzonych nie powinien mieć amortyzatorów. To, czy będzie to bardziej sportowa hybryda (fitness), czy raczej garniturowy holender to inna sprawa. Ale u nas miasta zakładają, że rowerzysta dojeżdżający do pracy/sklepu/parku jedzie fullem, na oponach 4 calowych i nie przekracza 15 km/h. Zatrm kostka, krawężniki, nieciągłość nawierzchni tylko go cieszą. Co więcej, nie zależy mu na czasie (bo gdyby zależało to wziąłby samochód), więc spokojnie można projektować przejazd na wprost przez skrzyżowanie z 7 zatrzymaniami na światłach (Kościuszki/Grunwaldzka), zmiany strony ulicy co 200m. Każdy rowerzysta pragnie też jak najszybciej dostać się do nieba więc koniec ddr prowadzi prosto pod koła samochodów, a końce takie rozsiane są licznie po mieście i okolicznych wsiach.
      Na koniec kierowcy pytają:"pobudowano dla was takie śliczne ścieżki, czemu z nich nie korzystacie?" Śliczne? Dla was?

      • 4 0

  • Nie ma na co pieniędzy wydawać.?
    Kolesiostwo kwitnie.

    • 0 2

  • (1)

    po co rowerzystom sciezki,drogi, jak nie potrfia z nich korzystac!,sciezka wyznaczona a oni chodnikiem.

    • 1 3

    • A dlaczego?

      Bo te ścieżki/drogi nie są budowane dla bezpieczeństwa i wygody rowerzystów. Gdyby były dla nich, to by wszyscy po nich jeździli.
      Są budowane dla wygody kierowców, żeby wygonić rowerzystów z jezdni.
      Może po prostu wyłożyć ulice kocimi łbami, otoczakami, lub pozostawić nieutwardzone, to rowerzyści i po kostce bauma chętnie pojadą, i kierowcom się będą dziwić, że narzekają, choć rowery z jezdni poznikały.

      • 3 0

  • (2)

    Utrudnienia dla rowerów? Rozumiem, że utrudnienia mogą być dla pieszych albo samochodów tu gdzież motocykli, ale rowerów? Przecież święte krowy będą zjeżdżać na jezdnie albo trawiniki. Zacznijcie remontować ulice dla rowerzystów to wszyscy skorzystamy

    • 1 4

    • tu gdzież ;)

      3 klasa SP.

      • 1 0

    • Zacznijmy od tego by co kolwiek rozumiec najpierw musiał bys miec mozg szkodniku trujacego spalinami

      • 1 0

  • Kołobrzeska DDR

    kiedy?

    • 1 0

  • Droga (10)

    Wg mnie ta droga nie jest wcale taka zła. Można by było wyremontować coś innego, albo chociaż zlikwidować te głupie światła tylko do lewoskrętu na skrzyżowaniu Pomorska /Chłopska jadąc w stronę jelitkowa. Czemu z lewego pasa nie można tam jechać prosto? Kto to wymyślił. Poza tym pomorska od strony torów jak na 2 - pasmówkę jest za wąska.

    • 42 30

    • (7)

      jest koszmarna. przejezdna tylko traktorem

      • 7 10

      • (6)

        w gorszym stanie jest sama jezdnia niż droga rowerowa. Jestem też rowerzystą. Ogólnie spoko, że remontują ale zaczynają wg mnie od rzeczy mniej istotnych

        • 17 10

        • Ty rowerzysta to jestes dzbanku od wekendu skoro dla ciebie ten koszmar nie trzeba remontowac (2)

          • 1 1

          • (1)

            Na normalny rower trekingowy/miejski jest spoko. Nie jestem rowerzystą niedzielnym i objechałem swego czasu rowerem już tyle miejsc w Europie, że wiem co to znaczy zła droga rowerowa. Ta droga jest jedynie średnia na rower szosowy. Pomorska owszem była remontowana ale za skrzyżowaniem z Chłopską. Od skrzyżowania w stronę Jelitkowa nie jest w dobrym stanie. Tam przy zatoczce, gdzie autobusy zawracają (przystanek Jelitkowo) na lewym pasie przy przepompowni jest takie zapadlisko od kilku lat, że dziwie się że jeszcze nikt z tym nic nie zrobił. Jak jedziesz autem jest prawie niewidoczne ale stań sobie na chodniku z boku i na to popatrz.

            Pozdrawiam

            • 1 0

            • Na miejski spoko?

              Tak trzęsie, że mało zęby nie wypadną

              • 0 0

        • Przecież dopiero co remontowali jezdnię w stronę morza, równoległa do tego drogi dla rowerów.

          • 2 0

        • są mniej istotne dla ciebie co najwyżej

          • 3 5

        • Kierofczyki dostały nową nawierzchnię, jeżdżą po nowych chodnikach, a i tak wciąż niezadowolone. Grosza nie powinni dawać na drogi dla autek.

          • 13 15

    • Bo tam zawsze mozna bylo jechac prosto z obu pasow, a i tak wszyscy jechali z lewego w lewo a z prawego prosto, ruch jest tam na tyle maly ze wszyscy sie miescili tak czy siak. Oddzielny lewoskret zostal wymuszony przez zrobienie przepustu rowerowego.

      • 2 0

    • Taka uwaga do włodarzy miasta

      Dobrze, że coś próbujecue zrobić, tylko trzeba to robić z sensem.
      Jeżeli droga dla rowerów o Subisława do chłopskiej jest koszmarna dla użytkowników, to co mają powiedzieć kierowcy o odcinku Chłopska - Kapliczna?
      Tam jest armageddon!
      Ktoś kto nie podejmuje decyzji o pilnym remoncie tego odcinka jest sabotażystą. Po tym oesie jeżdżą miejskie autobusy niszcząc sobie zawieszenie. Za zakup coraz droższych autobusów płaci de facto miasto.

      • 5 6

  • dla rozwoju ruchu rowerowego (w wyniku poprawy komfortu i bezpieczeństwa cyklistek i cyklistów) (3)

    najważniejsza jest jakość rozwiązań skrzyżowań korytarzy ruchu rowerowego z jezdniami ruchu kołowego, a nie jakość nawierzchni dróg dla rowerów. Dlatego popieram działania na rzecz zachowania ciągłości dróg rowerowych i chodników na wylotach ulic podporządkowanych a także czekam na budowę przepustu dla pieszych i rowerzystów pod ulicą Świętokrzyską niedaleko skrzyżowania z ulicą Bergiela. W Oliwie warto także zadbać o przepust dla pieszych i rowerzystów pod torami kolejowymi w rejonie ulicy Pomorskiej a ogólnie w Trójmieście także małe tunele/przepusty lub kładki nad obwodnicą aby ruch rowerzystów mógł odbywać się bezkolizyjnie.

    • 6 2

    • Dla bezpieczeństwa ruchu rowerowego... (1)

      ... Kluczową jest możliwość identyfikacji kierującego, i w konsekwencji utrata przekonania o bezkarności.

      • 2 5

      • możliwość identyfikacji sprawcy wypadku będącego kierofczykiem przy pomocy tablicy rejestracyjnej jest iluzoryczna

        taką opinię usłyszałem z ust certyfikowanego eksperta bezpieczeństwa ruchu drogowego już wiele lat temu. A to właśnie kierujący samochodami są sprawcami olbrzymiej większości kolizji i wypadków w ruchu drogowym i osiedlowym.

        • 1 0

    • Zgadzam się jakość nawierzchni jest ważna ale połączenia między istniejącą infrastrukturą ważniejsze, w pierwszej kolejności brakujące odcinki, śluzy i połączenia. Tak, żeby transport rowerowy był możliwy bez teleportów - bezpieczny. Dodatkowo przykład tej drogi pokazuje idealnie jak tanie są drogi rowerowe, wybudowana wiele lat tamu i dopiero teraz remontują, a przecież mogłaby być takiej jakości przez wiele lat, podczas gdy jezdnia niszczona przez samochody remontowana jest wielokrotnie cześciej. Raz wybudowane drogi rowerowe będą służyć latami, przetransportują więcej osób za mniej pieniędzy!

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum