• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po zaledwie trzech dniach testów wandale już niszczą rowery Mevo

Maciej Korolczuk
19 sierpnia 2023, godz. 11:00 
Opinie (209)
Przecięta linka w testowanym rowerze Mevo. Przecięta linka w testowanym rowerze Mevo.

Po zaledwie trzech dniach tzw. testów wewnętrznych rowerów Mevo już wiadomo, że linka do przypięcia roweru nie zabezpieczy go przed kradzieżą. W sobotę w jednym z testowanych rowerów zaparkowanych we Wrzeszczu nieznany sprawca przeciął linkę i porysował rower. Teraz może mieć kłopoty, bo zrobił to w pobliżu kamer miejskiego monitoringu.



Jak zabezpieczasz swój rower?

Testy wewnętrzne Mevo ruszyły w środę 16 sierpnia. Mają potrwać trzy tygodnie i dać odpowiedź Obszarowi Metropolitalnemu i operatorowi, które elementy całego systemu wymagają jeszcze poprawek.

Pierwsze wnioski już są, ale dostarczyli je nie testujący rowery urzędnicy i oficerowie rowerowi, lecz wandale. W sobotę nad ranem w jednym z rowerów przypiętych linką do stojaka w pobliżu al. Grunwaldzkiej i Do StudzienkiMapka stwierdzono przeciętą linkę, służącą do unieruchomienia roweru po zakończonej jeździe.

Sprawca rowerem nie odjechał, bo aby uruchomić rower potrzebna jest aplikacja, a tę mają do dyspozycji na razie wyłącznie pracownicy testujący rowery. Wandal może mieć teraz kłopoty, bo linkę przeciął w pobliżu masztu z kamerą miejskiego monitoringu.

- Już pracujemy nad ustaleniem sprawcy - mówi nam Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo. - Poza przecięciem samej linki sprawca też porysował rower. Sprawę zgłosimy na policję. Liczymy, że uda się ustalić, kto i dlaczego to zrobił, zwłaszcza, że w tym miejscu są aż trzy kamery.


Testowane rowery są oznakowane, a mimo to budzą niezdrową ciekawość wandali. Testowane rowery są oznakowane, a mimo to budzą niezdrową ciekawość wandali.

W przyszłym tygodniu tysiąc kolejnych rowerów



Na razie nie wiadomo, czy linki w rowerach będą wymienione na grubsze. Zdając sobie sprawę, że rowery mogą budzić na ulicach ciekawość (także niezdrową), urzędnicy przed oddaniem rowerów na testy dodatkowo je oznakowali. Każdy z dziesięciu jednośladów jeździ z przypiętą do koszyka kartką ("Rower w trakcie testów. Prosimy, nie ruszaj!").

Obecnie w magazynie operatora jest ok. 350 rowerów elektrycznych i ponad 1 tys. bez silnika i baterii. W przyszłym tygodniu w Gdańsku spodziewane są kolejne transporty z rowerami elektrycznymi. W sumie ma ich przyjechać ok. tysiąca.



Jak będzie działać i ile będzie kosztować Mevo 2.0?



Umowa z City Bike Global została podpisana na 6 lat. Jej wartość to 159 mln zł. Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły Kolbudy i Kosakowo.

Do dyspozycji mieszkańców będzie:

  • 3099 rowerów elektrycznych
  • 1000 klasycznych
  • 717 stacji

Miesięczny abonament będzie kosztować 29,99 zł, a roczny - 259 zł.

W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać z:
  • 120 minut jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 60 minut na rowerze elektrycznym

Po wyczerpaniu minut z abonamentu każda minuta będzie kosztować:
  • 20 gr na rowerze elektrycznym
  • 10 gr na rowerze tradycyjnym

Jeżeli użytkownik nie zdecyduje się na zakup abonamentu, będzie mógł wypożyczyć rower w taryfie minutowej:
  • 15 gr za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 30 gr za minutę na rowerze elektrycznym

Będzie można też korzystać z rowerów w taryfie 48 godz. za 59 zł (do wykorzystania dziennie 480 minut jazdy na rowerze tradycyjnym i 240 minut na rowerze elektrycznym). W ramach jednego konta będzie można wypożyczyć jeden rower.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (209)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Szemud

zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum