Piknik nad Jeziorem Otomińskim

25 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat)

Wokół Trójmiasta sporo jest ciekawych jezior i miejsc na piknik. Nie szukając zbytnio niczego odległego, po prostu wybraliśmy się nad znane wszystkim Jezioro Otomińskie. Pogoda sprzyjała aktywnemu wypoczynkowi stąd na zbiórce pojawiło się sporo uczestników.

Wrażenia i trasa:

Ruszyliśmy bez zbędnej zwłoki w kierunku obwodnicy, wybierając szeroką i wygodną drogę leśną prowadzącą z Gdańska Oliwy do Matemblewa. Nawierzchnia trasy prowadzącej przez Dolinę Radości w większości pokryta jest asfaltem. Prowadzi ona pięknymi zakątkami Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego, który o tej porze roku jest zielony, pachnący i wypełniony śpiewem ptaków. Pierwszą część trasy stanowił niezbyt stromy, ale dość długi podjazd. Na szczęście wszyscy uczestnicy wykazali się dobrą kondycją i siłą mięśni przez co udało nam się wjechać na szczyt bez większych problemów. Na krótko wróciliśmy do cywilizacji, głównie by uzupełnić zapasy i przejechać na drugą stronę Obwodnicy Trójmiasta.

Z asfaltu skręciliśmy w prawo na oznakowany czarnym kolorem szlak pieszy Wzgórz Szymbarskich, który malowniczymi leśnymi ścieżkami prowadzi wprost nad jezioro. W miejscu największej plaży było dość tłoczno i gwarno, postanowiliśmy więc udać się na znany nam z wcześniejszych wycieczek cypelek, który gwarantował mniejsze zaludnienie i możliwość odpoczynku. To zaledwie kilka kilometrów drogą wzdłuż jeziora ale warto było podjechać i zmienić miejsce biwakowania. Na prawie pustej polance na cypelku rozbiliśmy się obozem, korzystając z ciepłych promieni słonecznych i przepastnych sakw rowerowych. Zrobiliśmy sobie prawdziwy piknik, były owoce i smakołyki.

Po odpoczynku i leżakowaniu na trawce zebraliśmy się w drogę powrotną do Gdańska. Leśnymi ścieżkami dotarliśmy w towarzystwie zielonego szlaku pieszego - Skarszewskiego dotarliśmy do Obwodnicy, a następnie ulicy Kartuskiej. Tutaj część mieszkańców Śródmieścia oraz południowych dzielnic Gdańska odłączyła się, aby drogę do domu skrócić. Pozostała część wróciła na ścieżki Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego, gdzie bardzo ciekawym i dość wymagającym niebieskim szlakiem od Doliny Strzyży udaliśmy się do Oliwy.

Podziękowania:

Dziękujemy wszystkim uczestnikom za aktywny udział w naszej wycieczce! Gratulujemy tym, dla których była to pierwsza taka długa wyprawa i zapraszamy serdecznie na kolejne nasze wypady.

Mapa trasy naszej wycieczki:

Kliknij i powiększ mapę Kliknij i powiększ mapę

Trasa wycieczki opracowana na podstawie mapy Wyd. Eko-Kapio.pl

Prowadzący wycieczkę: Tomasz Kmieć, Jarek Trąbka [GR3miasto]

Pokonane przez nas odcinki szlaków, które zrealizowaliśmy:

1. pieszy Szlak Wzgórz Szymbarskich zrealizowany rowerem oraz pieszo
2. pieszy Szlak Skarszewski zrealizowany rowerem oraz pieszo
3. pieszy Szlak Kartuski zrealizowany rowerem oraz pieszo

O naszych inicjatywach, rajdach i wycieczkach dowiesz się regularnie odwiedzając naszą stronę internetową lub wpisując się na listę sympatyków. Jeśli chcesz być na bieżąco informowany co organizujemy, napisz do nas e-mail: gr3miasto@gmail.com

• Świetna wycieczka i odpoczynek w miłym towarzystwie, dzięki ! (4)

ps. kiedy kolejny wypad?

• o wszelkich planach dowiesz się wchodząc na naszą stronę internetową: http://rowery.trojmiasto.pl/grt/

Możesz też dołączyć do naszych sympatyków i dostawać od nasz wszystkie informacje, które nie zawsze znajdziesz na portalu Trojmiasto.pl wśród nich różne inne formy aktywności.
      Pozdrawiamy

w sobotę o 14..jedziemy mało znaną trasą przy plaży z brzeźna do sopotu:)

• Ale kto jedzie? Jakieś info gdzieś?

• Nędzna prowokacja :p

uważajcie na kleszcze, bo w okolicach otomina są ich miliony

• A gdzie ich nie ma ;)

Jakbym miał z tego powodu nie wychodzić z domu, bo tu kleszcze, tam sinica, to pewnie szybciej samolot spadłby mi na dom ;)