• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Niszczyli drogę rowerową, więc ją zlikwidowano

Patryk Szczerba
16 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Droga jest w fatalnym stanie, poza tym parkują tu samochody, więc zdecydowano w zeszłym roku o zdjęciu oznakowania zezwalającego na jazdę rowerem. Droga jest w fatalnym stanie, poza tym parkują tu samochody, więc zdecydowano w zeszłym roku o zdjęciu oznakowania zezwalającego na jazdę rowerem.

Jeszcze do niedawna, zgodnie z oznakowaniem, wzdłuż ul. Dickmana zobacz na mapie Gdyni na Oksywiu znajdowała się droga rowerowa. Wykorzystywaną jako parking, niszczoną przez autobusy i ciężarówki trasą miasto przestało się interesować. - Skończyliśmy z fikcją i trasa przestała figurować jako droga dla rowerów - twierdzą urzędnicy.



Czy zgłaszasz nieprawidłowo zaparkowane auta?

Powstała kilkanaście lat temu, jeszcze za kadencji Franciszki Cegielskiej. Budowano ją dwa lata. Jak opowiadają mieszkańcy, był to projekt odważny jak na tamte czasy i myślenie o roli rowerów w mieście. Droga o długości 1,5 km miała bowiem oddzielać ruch rowerowy od samochodowego bez ingerencji w chodnik i nie utrudniać w żaden sposób jazdy autem.

Miejsca było dla wszystkich

Miejsca na ul. Dickmana wystarczało zarówno dla pieszych, samochodów, jak i dla rowerzystów. Przynajmniej tak się na początku wydawało. Pasy rowerowe - których przecież do dziś brakuje w Gdyni - szybko zostały opanowane przez parkujące samochody. Dość szybko ścieżka została zniszczona na tyle, że przestała spełniać standardy wymagane dla cyklistów.

Zdaniem mieszkańców, wpływ miały na to przede wszystkim ciężarówki pracujące przy budowach osiedli, rozjeżdżające i niszczące ulice również w trakcie postojów, oraz wymienione wcześniej zaparkowane samochody. Sporo na sumieniu mają mieć również robotnicy rozbierający i układający kostkę przy pracach podziemnych.

Dziury z kałużami

Stan pasów rowerowych pogarszał się z miesiąca na miesiąc. Pojawiły się dziury, w których stała woda, koleiny. Wreszcie kierowcy przestali przejmować się znakami oznaczającymi, że to droga dla rowerów i zaczęli na niej parkować. Na zdjęciach sprzed kilku lat widać, że kiedyś parkowano obok, a nie na niej. Z przyzwyczajenia zresztą wielu nadal tak robi.

- Widocznie wtedy zaglądała tu jeszcze straż miejska. Szkoda wydawanych pieniędzy. Popełniono rażące zaniedbania w zakresie utrzymania trasy. Przecież można by ją wyremontować, później połączyć z traktem przy ul. Osada Rybacka zobacz na mapie Gdyni i zrobić ciekawe połączenie do nowego bulwaru - opowiadają mieszkańcy.
Mimo tego, że drogi rowerowej formalnie nie ma, wielu kierowców i rowerzystów zdaje się być tego nieświadomych. Powoduje to m.in. czerwony kolor kostki zastosowany na nawierzchni. Mimo tego, że drogi rowerowej formalnie nie ma, wielu kierowców i rowerzystów zdaje się być tego nieświadomych. Powoduje to m.in. czerwony kolor kostki zastosowany na nawierzchni.
O obecny status drogi zapytaliśmy urzędników ZDiZ.

Kończymy z fikcją

- W zeszłym roku zostało zdjęte oznakowanie, trasa nie figuruje w ewidencji miejskich dróg rowerowych. Chodziło o to, żeby skończyć z fikcją, że jest to trasa dla cyklistów, choć w praktyce parkują tu samochody i nikt jej tak nie traktuje, a dodatkowo jest zniszczona. Ul. Dickmana jest szeroka, ruch niewielki, więc wydaje się, że rowerzyści i bez osobnych pasów będą tu bezpieczni - tłumaczy Jakub Furkal z Zarządu Dróg i Zieleni.
Radni dzielnicy Oksywie przekonują z kolei, że kilka lat temu były podejmowane próby wpłynięcia na urzędników, by rowerowy odcinek wyremontować, ale odpowiedź była odmowna, a dalej nie próbowano interweniować.

Zmiany w planach

Jak usłyszeliśmy od radnych, ze strony urzędników, tych odpowiedzialnych za miejskie inwestycje, padają zapewnienia, że trwają prace nad połączeniem drogi z trasą na ul. Osada Rybacka, a nawet stworzeniem pasa rowerowego na bulwarze na Oksywiu. Na razie wszystko jest jednak w fazie wstępnej koncepcji.

- To dobre miejsce na strefę Tempo 30 i wyniesione przejścia dla pieszych, które uspokoiłoby ruch i jednocześnie pozwoliłoby się poczuć jeszcze bezpieczniej rowerzystom. Pomóc mogłyby pieniądze, które trafią do dzielnicy w związku z rewitalizacją, ale akurat ulica Dickmana w tym miejscu nie będzie nią objęta - wyjaśnia Jakub Furkal.

Miejsca

Opinie (179) 2 zablokowane

  • no to teraz podatki dla cyklistów (4)

    bo to strasznie roszczeniowa grupa!!! ani grosza nie wrzucili w budowy dróg a wymagania jak islamiści, bo im się wszystko należy i wszyscy muszą im z drogi uciekać jak oni jadą!!

    • 7 11

    • place podatki za kilka srednich Polakow (2)

      bo wiesz widzisz, drogi w miescie nie powstaja za pieniedza z podatkow w paliwie. Powstaja w duzej czesci z podatkow mieszkancow. Jak sadzisz, co bardziej obciaza infrastrukture i generuje koszty? Moja 9 kg kolarka czy twoj TDI ktory rozjezdza trawniki, chodniki, ulice , truje spalinami?

      • 3 1

      • no cóż, ja płacę za kilkudziesięciu (1)

        czyli za kilku takich jak ty

        • 0 1

        • za nikogo durniu nie płacisz podatki paliwowe idą na ekspresówki i autostrady a wszystkie drogi w granicach miast podlegają ich zarządom i to one je utrzymują

          • 1 0

    • kierowcy też nie wrzucili grosza do budowy i utrzymania dróg w mieście....

      a taki tunel to ponad 1mld zł a gdzie reszta?

      • 1 0

  • Właśnie. Skończmy z fikcją, że Samorządność (3)

    kontynuuje to zaczęła Cegielska. Oni tylko cofają to miasto w rozwoju o jakieś 20 lat.

    • 6 2

    • jakieś podstawy czy tak sobie wyssałeś z palca? (2)

      jak na razie Gdynia jest jednym z najlepszych
      i najlepiej rozwijających się miast w Polsce,

      wszystkie wskaźniki ekonomiczne to potwierdzają
      nie mówiąc o zadowoleniu mieszkańców

      a ty jakie konkretnie masz argumenty :) ?

      • 0 5

      • Zadowolenie mieszkańców skończyło się jakieś 10 lat temu. Grunt to odpowiednia propaganda.

        • 2 0

      • Poproszę o źródło danych

        Podaj źródło tych danych ekonomicznych. Nie podasz, bo nie ma takich, gdzie Gdynia by była w czołówce.

        • 3 0

  • I ldatego nigdy w naszym zakatku zachodniej azji nie bedzie lepiej (2)

    musi wymrzec te pokolenie zdegenerowane przez komune i lata 90. Brutalne czasy,gdzie wiekszy i silniejszy mial zawsze racje, nawet jak lamal prawo. Jak widac, wciaz sie w batustanie oplaca a panstwo i prawo wciaz bezsilne jest.

    CHyba czas zlikwidowac ograniczenia predkosci w miescie i kradzieze w sklepie. Po co walczyc z wiatrakami?

    • 2 2

    • już już, a teraz powoli, co ci w życiu nie wyszło? (1)

      jak jesteś inteligentny to czemu nie wpłyniesz na swoje życie?
      dlaczego tkwisz w marazmie i samoumartiwaniu się?
      tylko żale, żale i żale
      i zero argumentów,
      może masz depresję? może chlejesz?
      może żona już cię nie pociąga (a może czas poszukać żony)

      • 0 1

      • moze prostaki mnie denerwuja?

        ta misie, ktorym sie nalezy bo tak, krzykacze, prostaki, ktore nie widza nic zlego w lamaniu prawa, skoro im to przynosi korzysc. Jak komus sie to nie podoba, to naskoczymyu na niego, zgnoimy i zakrzyczymy, zeby wyszlo na nasze.

        O tym wlasnie mowie, o ludziach ktorych horyzonty myslowe zamykaja sie za krawedzia wlasnej michy. Tak jak u ciebie

        • 0 0

  • jak zobaczyłam tytuł artykułu, to wiedziałam, że chodzi o naszą Gdynię. (2)

    szczurek weź już odejdź!! daj żyć!!!

    • 8 4

    • oj, prywatna wojna ze Szczurkiem, i to taka chamska, prymitywna (1)

      na prawdę po tym co wypisujesz
      uważasz się za lepszego od niego?

      ty, największy cham i trol,
      zfrustrowany, bezdzietny alkoholik
      nienawidzący wszystkich i wszystkiego,
      w życiu do niczego nie doszedłeś
      i uważasz się za konkretnie co?

      • 0 1

      • Piszesz o sobie? Pogratulowac szczerosci!

        • 0 0

  • Szczurek - odejdź!

    • 5 2

  • Ja korzystam z tej drogi rowerowej... (1)

    • 3 2

    • a czy możliwe jest przejechanie tamtędy ale bez drogi rowerowej?

      • 0 0

  • Na pohybel

    Gangowi obcisłych gaci

    • 3 4

  • Jadąc Dickmana (2)

    i patrząc na baraki i te dwa bloki 38 i 40 to wygląda raczej jak zapyziałe miasteczka na prowincji a nie Gdynia, lumpy non stop chleją w przejeździe na parking Jana z Tarnowa a na parkingu stoi zdemolowany Peugeot a raczej jego wrak już od ponad 2 lat.

    • 7 1

    • Szczurek zdewastował Północ Gdyni (1)

      Szczurek poprzedzielał tu patologię.

      Z roku na rok postępuje planowa degradacja Oksywia.

      • 2 1

      • jasne, w twoich snach

        rozum ci się wali,
        przestań chclać bo wyraźnie popadasz w depresję

        • 0 0

  • Ścieżka rowerowa czy wydzielony pas ulicy (2)

    Opisywana ścieżka rowerowa wygląda jak wydzielony z ulicy pas dla rowerów. Jak widać robienie ścieżek w ten sposób nie jest dobrym pomysłem.

    W Gdańsk na Jana Pawła właśnie zrobiono coś podobnego zwężając pasy dla samochodów. Wczoraj widziałem jak ciężarówka nie mieszcząc się na pasie jechała jednym rzędem kół właśnie po tej ścieżce. Za chwilę asfalt się wypaczy i pojawią się kałuże. Skoro ciężarówki i autobusy mają problem z mieszczeniem się na pasie to jakie jest bezpieczeństwo rowerzystów.

    Ogólnie robienie ścieżek bezpośrednio przy ulicy nie jest dobrym pomysłem. Jest tańsze ale jest to jedyna zaleta takiego rozwiązania.

    • 2 1

    • Pasy rowerowe to bardzo dobry pomysł

      Drogi rowerowe (wydzielane z chodnika) to archaiczne rozwiązanie nigdzie już na świecie nie stosowane. Niebezpieczne i niewygodne dla wszystkich użytkowników bez znaczenia czy pieszy czy rowerzysta czy kierowca.

      Z tym niemieszczeniem się przesadzasz.

      • 1 0

    • oddzielone konstrukcyjnie krawężnikiem

      więc jednak ścieżki

      • 0 0

  • Pomyślcie (2)

    Jeśli z badań wynika że ponad 50% mieszkańców porusza się samochodami a 11% rowerami (a prawdziwą zimą jeździ garstka ) to chyba trzeba dbać o drogi i miejsca parkingowe a nie na siłę budować za ogromne pieniądze ścieżki rowerowe żeby w styczniu kilka osób mogło uprawiać sport ekstremalny.
    Nawet w Holandii rowerami jeździ do pracy 20% chociaż klimat "trochę" lżejszy.

    • 4 8

    • fajne liczby, z którego palca wyssałeś?

      P
      Holandia jest płaska
      a w Trójmieście górny taras to 120-130m wzniesienia
      więc proszę cię, nie udawaj greka

      • 1 1

    • Na tym to polega żeby jak najmniej ludzi przemieszczało się samochodami

      Nikt nie chce w smrodzie i hałasie mieszkać.
      Jeżeli nie wiesz w czym problem to jedz sobie chociażby do Detroit.
      Prawie całe miasto to slamsy i ściernisko. Wszyscy mieszkają na przedmieściach kilkadziesiąt km od centrum

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum