Parking rowerowy za 13 mln będzie gotowy za rok
Jesienią przyszłego roku zakończą się prace związane z budową kubaturowego parkingu na 500 rowerów obok dworca PKP we Wrzeszczu. Choć oferta w przetargu na tę inwestycję przekroczyła budżet o ponad 5 mln złotych, ostatecznie została przyjęta.
W tym samym budynku ma mieścić się także zaplecze techniczno-socjalne dla kierowców autobusów i pomieszczenia techniczne dla parkingu. Przewidziano także posadzenie drzew owocowych i krzewów oraz nasadzenia z roślin pnących, przylegających do elewacji budynku parkingu rowerowego.
- W okolicy dworca przebudowany zostanie również układ drogowy - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - W ramach inwestycji przewidziano trzy miejsca postojowe w systemie Kiss&Ride. Skrzyżowanie ulic Lendziona i Dmowskiego w rejonie miejsc Kiss&Ride zaprojektowano jako mini rondo. Ponadto przewidziano budowę dwóch miejsc postojowych dla taksówek i dwa miejsca postoju dla osób z ograniczoną mobilnością. Elementami inwestycji będzie także przebudowa sieci teletechnicznych i kanalizacji deszczowej, a także montaż kamer monitoringu i tzw. małej architektury.
Co ciekawe, chcąc dostać się z rowerem na piętro, będzie trzeba wciągnąć swój jednoślad po schodach przy pomocy jednej z dwóch rynien.
Rowerowa ankieta dla pracodawców. Ma usprawnić strategię miasta
Budżet przekroczony o ponad 5 mln
Zadanie realizować będzie zwycięzca przetargu, który był jednocześnie jedynym oferentem w konkursie. To konsorcjum firm, którego liderem jest Roverpol sp. z o.o. O wyniku przetargu pisaliśmy w sierpniu, wówczas jednak przewidywaliśmy, że szanse na realizację inwestycji są niewielkie. Budżet na to przedsięwzięcie wynosił bowiem nieco ponad 7,5 mln zł, a oferta złożona w przetargu była o ponad 5,3 mln zł większa - dokładnie 12 mln 890 tys. 400 zł.
Mimo niemal dwukrotnego przekroczenia zakładanej kwoty, Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zdecydowała się przyjąć tę ofertę i podpisała umowę z wykonawcą. Inwestycja ma zostać zakończona jesienią 2023 roku.
Miejsca
Opinie (172) 7 zablokowanych
-
2022-11-14 22:16
To drożej niz koszt nowego dworca (1)
Oj pieknie i serdecznie jest w naszym gdańsku. Kiedy nowe rydwany?
- 25 8
-
2022-11-15 18:15
Przeczytaj ze zrozumieniem
- 0 0
-
2022-11-15 17:31
Kierowcy autobusów a rowerzyści
Przez jeden dzień roboczy spod stacji PKP Wrzeszcz rozpoczyna jazdę prawie równo 500 kursów autobusów. Czyli mniej więcej tyle razy kierowcy autobusów będą korzystać z zaplecza socjalnego na parterze.
Tyle samo miejsc liczy planowany parking rowerowy, na którym chyba zakłada się jakąś rotację - więc założenie powinno opiewać przynajmniej na 500 jeśli nie np. 1000 rowerzystów, którzy mają trafiać na piętro razem z rowerami.
Czyli mniejszość ma lepiej.- 1 0
-
2022-11-15 15:38
I tak Pani Prezydent bezmyślnie wydaje pieniądze na coś co nie będzie wykorzystane .
- 1 1
-
2022-11-15 13:01
że co?
parking na rowery za 13 mln? Chyba żeście oszaleli
- 2 2
-
2022-11-15 11:17
mocny kandydat
do tytułu bezsensowna inwestycja roku
- 2 1
-
2022-11-15 10:06
Wytyczne miasta Gdańsk...
... jest takie zarządzanie wydane przez Miasto Gdańsk, które mówi o wytycznych dla parkingów rowerowych:
(....) miejsca postojowe powinny być usytuowane jak najbliżej wejścia do budynku.
Mówi się także, że w zabudowie mieszkaniowej miejsca powinny być dostępne z poziomu terenu lub za pomocą pochylni.
Najwidoczniej standardy te mają sens wyłącznie w przypadku zabudowy mieszkaniowej. Bo przy dworcu i rower lżejszy i rowerzysta taki jakby silniejszy i bardziej cierpliwy do pomysłów urzędników....- 3 0
-
2022-11-14 21:25
Ale kto tam będzie parkował te rowery? (3)
Bo nie kumam. Dojeżdżający z okolicy i przesiadający się do SKMek?
- 65 6
-
2022-11-14 22:25
dokładnie tak (2)
obecne stojaki do parkowania rowerów są często zajęte w 100%. Nie zauważyłeś ? Jeśli SKM wymieni tabor i zwiększy częstotliwość połączeń, popularność korzystania z przejazdów w trybie rower+ kolej będzie mogła znacznie wzrosnąć. Dlatego takie parkingi są potrzebne (najlepiej na poziomie gruntu, bez potrzeby wpychania roweru na piętro)
- 10 15
-
2022-11-15 09:39
bzdura tylko w latoo stojaki sa zajeta i było ich zaledwie na 10 rowerów!! A budowa na pietro 500 nigdy nie bedzie wykorzystane!
- 4 1
-
2022-11-14 23:34
bdb napisane: "najlepiej na poziomie gruntu". A co się buduje?
- 6 2
-
2022-11-15 07:01
Powinien być dla aut (4)
- 6 5
-
2022-11-15 07:04
są! 4miejsca za 12mln zł (3)
za to co zostanie powstanie parking dla 500 rowerów. czytaj całość, a nie tylko nagłówek który kłamie
- 3 3
-
2022-11-15 07:15
Nie ma! (2)
Miejsca są dla taksówek i niepełnosprawnych. 90% kierowców nie będzie mogła tam parkować. Jak już piszesz to pisz dokładnie, a nie tylko ogólnikami wprowadzającym w błąd
- 2 1
-
2022-11-15 08:41
i kiss&ride dla wszystkich! (1)
- 0 2
-
2022-11-15 09:36
Kiss&ride to nie parkowanie!
- 1 0
-
2022-11-14 22:36
(5)
12 milionow na parking a pani prezydent dulkiewicz nie ma pieniędzy na bezkolizujne przejazdy na orunii lepiej postawić rower niż uratować zycie ludzkie stoja karetki i straz pozarna na szlabanach a w tym czsie ludzie umieraja to jest cala empatia panii prezydent niedlugo wybory .
- 17 7
-
2022-11-14 22:45
1mln na parking rowerowy 12mln na mini rondo z 4miejscami postojowymi dla samochodziarzy (4)
taki jest podział kosztów w tej inwestycji rzekomo rowerowej
- 6 8
-
2022-11-14 23:19
To powiedz mi który samochodziarz chciał te rondo (3)
i 4 miejsca postojowe, z których 90% kierowców nie może skorzystać
- 4 5
-
2022-11-15 06:35
jak nie może? (1)
skoro beda miejsca postojowe kiss&ride to każdy będzie mógł!
- 2 4
-
2022-11-15 09:33
Kiss & ride to nie parking
- 2 0
-
2022-11-15 08:23
"TO rondo" samochodziarzu-ignorancie
- 0 2
-
2022-11-15 09:16
Parking-porażka (1)
Niestety to będzie kosztowna porażka.
W czasie gdy znaczenie ma dobry design i tzw. user experience design (czyli projektowanie z uwzględnieniem wrażeń użytkownika) - funduje się nam, rowerzystom rozwiązanie odklejone od rzeczywistości.
Rower to także sakwy, rowery cargo i inne nietypowe rozwiązania np. z przyczepkami rowerowymi.
Rowerzysta to także młodzież, drobna dziewczyna lub senior - nie każdy kto może jeździć na rowerze da radę wepchnąć rower po rynnie.
Poza tym - czy w godzinach szczytu przepustowość rynny i schodów wystarczy? Czy też będziemy się tłoczyć na schodach i czekać do wyjścia lub wejścia?
Nie jest tajemnicą, że dobrą praktyką w projektowaniu parkingu rowerowego jest, żeby był najbliżej wejścia. Kto będzie wciągał rower do góry i wracał schodami, żeby dotrzeć potem tunelem podziemnym na peron? Nikt.
Poza tym - komuś pomyliły się priorytety: kierowców autobusów (dla których ma być na parterze zaplecze socjalne) jest mniej niż planowana ilość rowerzystów korzystających z parkingu. Zatem większość ma wchodzić (z rowerem!) po schodach a mniejszość korzystać z parteru.- 6 1
-
2022-11-15 09:21
Zapomniałes o jednym linie autobusowe sie w Gdańsku zastępuje tramwajami dlatego maja gdzies kierowców autobusów
bo trzeba im płacic sporo wiecej ,a na motorniczego przyjmuja kazdego z ulicy bo tramwaj nawet malpa z zoomoze prowadzic.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.