• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Otwarto przejście z przejazdem rowerowym przy Bramie Wyżynnej

Joanna Karjalainen
17 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Nowe przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej. Nowe przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej.

Dobre wiadomości dla rowerzystów jeżdżących regularnie po Śródmieściu Gdańska. Otwarto naziemne przejście dla pieszych przy Bramie WyżynnejMapka wraz z przejazdem rowerowym. Dzięki temu miłośnicy dwóch kółek będą mogli bardziej płynnie pokonać skrzyżowanie w samym centrum miasta.



Czy często jeździsz rowerem po Śródmieściu Gdańska?

Otwarcie przejścia naziemnego wraz z przejazdem rowerowym w tym miejscu jest dużym ułatwieniem zarówno dla pieszych, jak i rowerzystów. Choć tunel podziemny pozostanie otwarty, to można się spodziewać, że większość, jeśli nie wszyscy, będą wybierać przejście naziemne. Bez wątpienia dotyczy to rowerzystów, ale także rodziców z dziećmi w wózkach, osób z niepełnosprawnościami poruszających się na wózkach.

Przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej już otwarte



Nowe przejście umożliwia bezpośrednie wejście na perony tramwajowe, a także na drugą stronę ulicy bez konieczności korzystania ze schodów i tunelu. Sterowane jest sygnalizacją świetlną. W ramach prac przebudowano przystanki tramwajowe kosztem zawężenia jezdni w bezpośrednim ich sąsiedztwie. Wykonano również chodniki w okolicy przejścia, a także przebudowano zatokę autobusową od strony Forum Gdańsk. Przy okazji wyremontowano też nawierzchnię jezdni w ul. Wały Jagiellońskie (w kierunku Warszawy) na odcinku od ul. Okopowej do okolic skrzyżowania z ul. Hucisko. Natomiast na jezdni w kierunku Gdyni przebudowany został, umożliwiający "zawrotkę", pas do skrętu w lewo znajdujący się na wysokości gmachu Narodowego Banku Polskiego.

Nowe przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej. Nowe przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej.

Przejście dostępne dla wszystkich



Nowe przejścia budowane w centrum Gdańska, w tym to przy Bramie Wyżynnej, mają być całkowicie przystosowane do potrzeb osób niewidzących i niesłyszących. Oznacza to, że każde przejście posiadać będzie sygnalizację świetlną i dźwiękową oraz pozbawione będzie barier w postaci krawężników czy schodów.

- Otwieramy przejście naziemne na wysokości Bramy Wyżynnej, niemal wydłużając tym samym Trakt Królewski - mówiła prezydent Gdańska, Aleksandra Dulkiewicz. - To wielkie ułatwienie dla osób niepełnosprawnych, starszych czy matek z dzieckiem, które musiały pokonywać dotąd trochę barier, by móc przejść z jednej strony ulicy na drugą.

Opinie (122) 2 zablokowane

  • zen (6)

    tylko idioci jeżdzą rowerami bo nie umią jeździć samochodem

    • 18 56

    • He , ale to rowerem trzeba umieć jeździć bo ma tylko 2 koła , samochodem każdy potrafi bo posadzi swoja szanowną czołobitność na siedzeniu i się toczy.

      • 5 0

    • NIektórzy to nawet pisać poprawnie nie "umią".

      • 4 0

    • (1)

      Widać kto tu jest i**ota. Pewnie zrobiłeś prawko na kat B za 10 razem i teraz cwaniaczysz. Szkoda czasu i słów dla ciebie. Ja mam wszystkie kategorie a rowerem i tak jestem szybciej u celu.

      • 9 2

      • Bo wykorzystujesz prawko tylko na D

        więc rowerem szybciej.

        • 0 6

    • Ja mam nawet dwie kategorie

      Ba, co więcej, mma swoje prywatne miejsce parkingowe, czym nie może się pochwalić masa bogatych kierowców

      • 6 0

    • jak widać cierpiący na samochodozę nie potrafią pisać poprawnie po polsku

      Badania wykazują, że 80% rowerzystów jeżdżących po Gdańsku to osoby mające prawo jazdy i mające dostęp do samochodu w swoich gospodarstwach domowych.

      • 17 4

  • Pani Dulkiewicz dziękuję już (2)

    • 40 14

    • Rozumiem że na nią nie zagłosujesz , wolisz Brauna .Twoje prawo i twój głos.

      • 2 0

    • Całe szczęście że to nie ty z garstką ujadaczy o tym decydujesz

      • 4 1

  • A dokąd ten przejazd rowerowy prowadzi ?!

    Na chodnik w tłum pieszych, albo w bramę, która brama nie jest bo jest zabudowana. kompletnie nie potrzebny przejazd

    • 6 2

  • Opinia wyróżniona

    (2)

    Polacy zawsze narzekają czy w dół czy w górę zawsze im mało albo za dużo, czas pokaże czy jest to dobre czas pokaże sam żałowałem że nie ma przejścia tylko ten koszmarny tunel będzie dobrze w końcu ktoś pomyślał lepiej późno niż wcale, tylko żeby też było ograniczenie prędkości do minimum ze względów bezpieczeństwa Stare miasto turyści małe dzieci itd.

    • 22 34

    • Koszmarny tunel ?? (1)

      Tunel jest idealny , nowiutki , bezkolizyjny . O co ci chodzi ?

      • 1 8

      • O schody w dół i w górę i naokoło (przy forum) i spowodowaną tym stratę czasu podobną do stania na czerwonym

        • 2 1

  • widzimy sie na wyborach (2)

    po raz ostatni

    • 15 8

    • Co wybory tak pyskujes, a potem siedzisz smutny, samotny i zapijasz frustrację.

      • 4 0

    • no i ma racje

      jadę z nimi na wyborach...do budy!

      • 0 4

  • Absolutny nonsens (2)

    Zastanawiający jest koszt tej inwestycji, której koszt od roku 2019 wzrósł z miliona złotych, do blisko 6 mln! W Gdańsku jest mnóstwo bardziej priorytetowych potrzeb, o których w ogóle nie ma mowy. Przejście dla pieszych oraz rowerzystów które jest nad przejściem podziemnym bezkolizyjnym (bezpiecznym) i 100 metrów od dużego przejścia przy Hucisku, którym mogą poruszać się bez problemu osoby z wózkami oraz niepełnosprawni. Gdzie tu logika?

    • 77 46

    • Masz rację , widziałem tez przejście we Wrzeszczu . niech tam jeżdżą . .Co do kosztów , jesteś z innej planety i nie byłeś od 2019 w sklepie budowlanym ?

      • 3 0

    • Tyle kosztuje naprawa jezdni od Huciska do estakady i budowa zawrotki

      Koszt budowy przejścia to przy tym drobiazg. A poza tym skoro wg ciebie piesi mogą tracić kilka minut na spacer dookoła przez Hucisko, to dlaczego tak się pieklisz gdy to kierowcy muszą poczekać? A nawet to jest wątpliwe, bo światła w kierunku Wojciecha były już wcześniej przy zawrotce.

      • 20 8

  • (5)

    W końcu. Czas skończyć z tunelowym syfem .Miasto ma się łączyć nie dzielić. W ostatnią sobotę obserwowałem ruch na tym przejściu i w tunelu. Większość ludzi wybrała przejście. W tunelu osób wielkorotnie mniej

    • 43 56

    • logiczne, ze jak jest przejscie to pójdą przejsciem. a gdyby zrobic drogę dla pieszych, piesi by chodzili nie po pasach, wooow szok niedowierzanie, miljony pytań yanusz

      • 0 2

    • No rzeczywiście jakieś 150 metrów dalej jest przejście naziemne można z niego korzystać a nie stawiać następne światła

      • 2 7

    • Remont straconej szansy (1)

      Trzeba było wrzucić tam tunel dla samochodów i zlikwidować przejście podziemne

      • 1 4

      • kasa, misiu

        • 5 0

    • Jaki tunelowy syf ?

      Tam czystość jest na poziomie pozostałych miejsc w mieście

      • 4 6

  • (5)

    Tymczasem środkowy pas przy starych koszarach dalej w remoncie-czekamy na rocznicę.Tak tak-samochody won z miasta.Przenieśmy więc firmy i sklepy poza miasto,w rejony obwodnicy.I oczywiscie obslugujmy zawziętych rowerzystów pod warunkiem że dojadą rowerem,albo pieszo.

    • 7 4

    • Dlaczego cierpiący na samochodozę mają tak ograniczoną wyobraźnię i stosują prymitywne argumenty (4)

      polegające na przeginaniu? Przecież tam ruch samochodów w dalszym ciągu się odbywa. Jeśli chodzi o perspektywę rozwoju dobrze zarządzanych miast, to jakość życia w nich podnosi się często w wyniku cierpliwego ale konsekwentnego wdrażania programu uwalniania kolejnych ulic i placów w centrum miasta od jeżdżących i parkujących samochodów. Zaopatrzenie sklepów jest w takich miastach realizowane albo samochodami dostawczymi w określonych "okienkach" czasowych, albo przy pomocy specjalnych pojazdów z napędem elektrycznym lub rowerami cargo z napędem wspomaganym elektrycznie. Warto wybrać się np. do Lizbony i zauważyć, jak to znakomicie funkcjonuje.

      • 2 6

      • (3)

        Tak-zrób dostawe na 6 palet euro po sufit elektrycznym dostawczakiem albo rowerem.No po prostu gratulacje

        • 3 3

        • rowerem cargo z napędem wspomaganym elektrycznie przewozi się ładunki do 800 kg (2)

          napisz jeszcze, że codziennie wozisz do wielu sklepów w historycznym centrum Gdańska 40 tonową ciężarówką wyładowaną po brzegi towarem

          • 2 5

          • A o jakiej kubaturze? (1)

            Bo paleciakiem z napędem ręcznym targasz europaletę 2 tony, wysoka nawet na 180cm. A jak z rowerkiem cargo?

            • 1 1

            • mam wrażenie, że nie myślisz tylko usilnie szukasz argumentów na rzecz z góry przyjętej tezy

              rower cargo można w Gdyni pożyczyć za darmo i sprawdzić samemu, jak działa

              • 1 0

  • (2)

    Jak to, przejście dla pieszych w mieście? Co na to biedni uciskani kierowczycy!:)

    • 9 10

    • podział na pieszych i kierowców (1)

      Jest zupełnym nonsensem. Wszyscy w mniejszym lub większym stopniu jesteśmy uzależnieni od samochodów ,tak jak i z chodników. A zakorkowane miasto nie sprzyja nikomu.

      • 1 2

      • znam osoby nie uzależnione od samochodów

        wyzwaniem jest kwestia położenia granicy kompromisu: czy pozostawić ją w dotychczasowym miejscu, czy też rozpocząć proces jej przesuwania na rzecz poprawy warunków ruchu osób nieuzależnionych mentalnie od samochodów.

        • 3 1

  • Jeszcze raz, dla wszystkich marudów (3)

    1. Koszt 6 mln to głównie naprawa jezdni od Huciska do estakady oraz budowa porządnej zawrotki. Przebudowa peronów i budowa przejścia to przy tym drobiazg.
    2. Światła dla kierowców w stronę Pruszcza były już wcześniej przy zawrotce. Dla nich nic się nie zmienia.
    3. W kierunku dworca są nowe światła, ale jak powstawały światła między Huciskiem a dworcem to też były krzyki że wszystko się zakorkuje, a nic takiego się nie stało.
    4. Przejście w poziomie jest potrzebne mimo tunelu obok, co widać po ilości pieszych na przejściu.
    5. W mieście są dużo większe skrzyżowania (Opera, Manhattan, G.Bałtycka, Kołobrzeska) i nie ma na nich krwawej masakry pieszych

    • 41 41

    • Lepiej pójść tunelem. Niż stać i czekać na zielone

      Światło w smrodze. Poczekajmy do sezonu letnie. Gdzie będzie pełno imprezowiczów idących na przystanek.

      • 3 8

    • marudów?

      :-D

      • 2 0

    • przy Galerii Bałtyckiej owszem jest

      i dobrze im tak, gupi piesi i koci

      • 0 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum