• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Otwarto przejście z przejazdem rowerowym przy Bramie Wyżynnej

Joanna Karjalainen
17 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Nowe przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej. Nowe przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej.

Dobre wiadomości dla rowerzystów jeżdżących regularnie po Śródmieściu Gdańska. Otwarto naziemne przejście dla pieszych przy Bramie WyżynnejMapka wraz z przejazdem rowerowym. Dzięki temu miłośnicy dwóch kółek będą mogli bardziej płynnie pokonać skrzyżowanie w samym centrum miasta.



Czy często jeździsz rowerem po Śródmieściu Gdańska?

Otwarcie przejścia naziemnego wraz z przejazdem rowerowym w tym miejscu jest dużym ułatwieniem zarówno dla pieszych, jak i rowerzystów. Choć tunel podziemny pozostanie otwarty, to można się spodziewać, że większość, jeśli nie wszyscy, będą wybierać przejście naziemne. Bez wątpienia dotyczy to rowerzystów, ale także rodziców z dziećmi w wózkach, osób z niepełnosprawnościami poruszających się na wózkach.

Przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej już otwarte



Nowe przejście umożliwia bezpośrednie wejście na perony tramwajowe, a także na drugą stronę ulicy bez konieczności korzystania ze schodów i tunelu. Sterowane jest sygnalizacją świetlną. W ramach prac przebudowano przystanki tramwajowe kosztem zawężenia jezdni w bezpośrednim ich sąsiedztwie. Wykonano również chodniki w okolicy przejścia, a także przebudowano zatokę autobusową od strony Forum Gdańsk. Przy okazji wyremontowano też nawierzchnię jezdni w ul. Wały Jagiellońskie (w kierunku Warszawy) na odcinku od ul. Okopowej do okolic skrzyżowania z ul. Hucisko. Natomiast na jezdni w kierunku Gdyni przebudowany został, umożliwiający "zawrotkę", pas do skrętu w lewo znajdujący się na wysokości gmachu Narodowego Banku Polskiego.

Nowe przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej. Nowe przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej.

Przejście dostępne dla wszystkich



Nowe przejścia budowane w centrum Gdańska, w tym to przy Bramie Wyżynnej, mają być całkowicie przystosowane do potrzeb osób niewidzących i niesłyszących. Oznacza to, że każde przejście posiadać będzie sygnalizację świetlną i dźwiękową oraz pozbawione będzie barier w postaci krawężników czy schodów.

- Otwieramy przejście naziemne na wysokości Bramy Wyżynnej, niemal wydłużając tym samym Trakt Królewski - mówiła prezydent Gdańska, Aleksandra Dulkiewicz. - To wielkie ułatwienie dla osób niepełnosprawnych, starszych czy matek z dzieckiem, które musiały pokonywać dotąd trochę barier, by móc przejść z jednej strony ulicy na drugą.

Opinie (122) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Absolutny nonsens (2)

    Zastanawiający jest koszt tej inwestycji, której koszt od roku 2019 wzrósł z miliona złotych, do blisko 6 mln! W Gdańsku jest mnóstwo bardziej priorytetowych potrzeb, o których w ogóle nie ma mowy. Przejście dla pieszych oraz rowerzystów które jest nad przejściem podziemnym bezkolizyjnym (bezpiecznym) i 100 metrów od dużego przejścia przy Hucisku, którym mogą poruszać się bez problemu osoby z wózkami oraz niepełnosprawni. Gdzie tu logika?

    • 77 46

    • Tyle kosztuje naprawa jezdni od Huciska do estakady i budowa zawrotki

      Koszt budowy przejścia to przy tym drobiazg. A poza tym skoro wg ciebie piesi mogą tracić kilka minut na spacer dookoła przez Hucisko, to dlaczego tak się pieklisz gdy to kierowcy muszą poczekać? A nawet to jest wątpliwe, bo światła w kierunku Wojciecha były już wcześniej przy zawrotce.

      • 20 8

    • Masz rację , widziałem tez przejście we Wrzeszczu . niech tam jeżdżą . .Co do kosztów , jesteś z innej planety i nie byłeś od 2019 w sklepie budowlanym ?

      • 3 0

  • Jeszcze raz, dla wszystkich marudów (3)

    1. Koszt 6 mln to głównie naprawa jezdni od Huciska do estakady oraz budowa porządnej zawrotki. Przebudowa peronów i budowa przejścia to przy tym drobiazg.
    2. Światła dla kierowców w stronę Pruszcza były już wcześniej przy zawrotce. Dla nich nic się nie zmienia.
    3. W kierunku dworca są nowe światła, ale jak powstawały światła między Huciskiem a dworcem to też były krzyki że wszystko się zakorkuje, a nic takiego się nie stało.
    4. Przejście w poziomie jest potrzebne mimo tunelu obok, co widać po ilości pieszych na przejściu.
    5. W mieście są dużo większe skrzyżowania (Opera, Manhattan, G.Bałtycka, Kołobrzeska) i nie ma na nich krwawej masakry pieszych

    • 41 41

    • przy Galerii Bałtyckiej owszem jest

      i dobrze im tak, gupi piesi i koci

      • 0 9

    • marudów?

      :-D

      • 2 0

    • Lepiej pójść tunelem. Niż stać i czekać na zielone

      Światło w smrodze. Poczekajmy do sezonu letnie. Gdzie będzie pełno imprezowiczów idących na przystanek.

      • 3 8

  • (10)

    I dokąd prowadzi ten przejazd rowerowy w stronę starego miasta?W stronę długiej/długiego targu gdzie rowerem nie można?

    • 31 21

    • Opinia wyróżniona

      Ulica Długa i Długi Targ to strefa piesza z dopuszczeniem ruchu rowerów

      na pewno nie jest to miejsce uprawiania "rekreacyjnej jazdy rowerem" ani też miejsce treningu dla kolarzy. Dla zwykłych rowerzystów miejskich jest OK, ponadto równolegle można jechać ulicą Ogarną. Jedyną kwestią wartą uwagi jest dążenie "konserwatora" zabytków do zmiany pomysłu na zastępowanie jej "historyczną" nawierzchnią z kocich łbów. W wielu miejscach Gdańska już udało się połączyć estetykę nowej nawierzchni na historycznych ulicach przy pomocy funkcjonalnej nawierzchni z płaskich kamieni granitowych. Na pewno jest sposób, by powstrzymać wydawanie grubych setek tysięcy złotych na pogarszanie warunków ruchu cyklistów, rodziców z dziećmi na wózkach, hulajnogowców etc. etc.

      • 15 9

    • Po Długiej i Długim Targu można jeździć rowerem (2)

      Nie można było tylko w 2010-2011. W 2011 zniesiono ten zakaz. Ale po 11 latach niektórzy wciąż nie zauważyli innej organizacji ruchu.

      • 10 2

      • (1)

        tak , z odpowiednio wyposażonym rowerem a nie golasem torowym lampka kilka gramów nie spowolni cię zbytnio , chyba że jesteś cienias i pozer, ponadto trzeba umieć się zachowac skoro poruszasz się ciągiem pieszym , prawa widac znasz liźnij jeszcze obowiązki do kompletu

        • 0 3

        • Oświetlenie jest wymagane po zmroku

          Nie twórz swoich własnych fikcyjnych obowiązków, po prostu stosuj się konsekwentnie do istniejących

          • 2 0

    • (5)

      Tymczasem środkowy pas przy starych koszarach dalej w remoncie-czekamy na rocznicę.Tak tak-samochody won z miasta.Przenieśmy więc firmy i sklepy poza miasto,w rejony obwodnicy.I oczywiscie obslugujmy zawziętych rowerzystów pod warunkiem że dojadą rowerem,albo pieszo.

      • 7 4

      • Dlaczego cierpiący na samochodozę mają tak ograniczoną wyobraźnię i stosują prymitywne argumenty (4)

        polegające na przeginaniu? Przecież tam ruch samochodów w dalszym ciągu się odbywa. Jeśli chodzi o perspektywę rozwoju dobrze zarządzanych miast, to jakość życia w nich podnosi się często w wyniku cierpliwego ale konsekwentnego wdrażania programu uwalniania kolejnych ulic i placów w centrum miasta od jeżdżących i parkujących samochodów. Zaopatrzenie sklepów jest w takich miastach realizowane albo samochodami dostawczymi w określonych "okienkach" czasowych, albo przy pomocy specjalnych pojazdów z napędem elektrycznym lub rowerami cargo z napędem wspomaganym elektrycznie. Warto wybrać się np. do Lizbony i zauważyć, jak to znakomicie funkcjonuje.

        • 2 6

        • (3)

          Tak-zrób dostawe na 6 palet euro po sufit elektrycznym dostawczakiem albo rowerem.No po prostu gratulacje

          • 3 3

          • rowerem cargo z napędem wspomaganym elektrycznie przewozi się ładunki do 800 kg (2)

            napisz jeszcze, że codziennie wozisz do wielu sklepów w historycznym centrum Gdańska 40 tonową ciężarówką wyładowaną po brzegi towarem

            • 2 5

            • A o jakiej kubaturze? (1)

              Bo paleciakiem z napędem ręcznym targasz europaletę 2 tony, wysoka nawet na 180cm. A jak z rowerkiem cargo?

              • 1 1

              • mam wrażenie, że nie myślisz tylko usilnie szukasz argumentów na rzecz z góry przyjętej tezy

                rower cargo można w Gdyni pożyczyć za darmo i sprawdzić samemu, jak działa

                • 1 0

  • Pani Dulkiewicz dziękuję już (2)

    • 40 14

    • Całe szczęście że to nie ty z garstką ujadaczy o tym decydujesz

      • 4 1

    • Rozumiem że na nią nie zagłosujesz , wolisz Brauna .Twoje prawo i twój głos.

      • 2 0

  • zen (6)

    tylko idioci jeżdzą rowerami bo nie umią jeździć samochodem

    • 18 56

    • jak widać cierpiący na samochodozę nie potrafią pisać poprawnie po polsku

      Badania wykazują, że 80% rowerzystów jeżdżących po Gdańsku to osoby mające prawo jazdy i mające dostęp do samochodu w swoich gospodarstwach domowych.

      • 17 4

    • Ja mam nawet dwie kategorie

      Ba, co więcej, mma swoje prywatne miejsce parkingowe, czym nie może się pochwalić masa bogatych kierowców

      • 6 0

    • (1)

      Widać kto tu jest i**ota. Pewnie zrobiłeś prawko na kat B za 10 razem i teraz cwaniaczysz. Szkoda czasu i słów dla ciebie. Ja mam wszystkie kategorie a rowerem i tak jestem szybciej u celu.

      • 9 2

      • Bo wykorzystujesz prawko tylko na D

        więc rowerem szybciej.

        • 0 6

    • NIektórzy to nawet pisać poprawnie nie "umią".

      • 4 0

    • He , ale to rowerem trzeba umieć jeździć bo ma tylko 2 koła , samochodem każdy potrafi bo posadzi swoja szanowną czołobitność na siedzeniu i się toczy.

      • 5 0

  • Liczę, że niedługo na tym portalu ukażą się dane na temat tego, ile osób nadal korzysta z tunelu, a ile z nowego przejścia (7)

    z podziałem na pieszych i rowerzystów. Dane na temat liczby pojazdów także są przypuszczalnie dostępne- warto je upowszechnić. We Wrocławiu po realizacji podobnej inwestycji w ciągu ulicy Świdnickiej okazało się, że 90% mieszkańców korzysta z przejścia naziemnego, a nie tunelu, który nadal służy mieszkańcom także do innych celów.

    • 30 12

    • na przymorzu przy rynku tez nikt z tunelu nie korzysta (4)

      podobnie przy chmielnej. piesi nie chcą tuneli

      • 13 7

      • (1)

        Robiłeś sondaż?Co mnie gryzie?

        • 2 11

        • codziennie stoję tam na przystanku to widzę ile korzysta z przejścia, a ilu z tunelu.
          nie trzeba do tego jakiś specjalnych umiejętności

          • 12 4

      • (1)

        nieprawda
        tunel koło rynku na przymorzu jest bardzo często używany
        przez rolkarzy

        • 1 3

        • Także jako toaleta

          • 1 0

    • Ja liczę na dane jak wydłużyły się korki od początku rządów Dulkiewicz (1)

      • 4 9

      • a jak się okaże że korki się zmniejszyły mimo wzrostu liczby samochodów

        w wyniku przesiadania się kierowców nie cierpiących na samochodozę na rowery lub na kombinacje spaceru pieszego z przejazdem komunikacją miejską to przyznasz się do błędu w prognozowaniu?

        • 6 1

  • (5)

    Nikt tego nie chcial, nikt tego nie potrzebowal. Swiatla, przejscia, zamiast jechac to sie glownie stoi. Przestancie stawiac te dziwolagi i namalujcie kreske na ulicy, tyle nam wystarczy

    • 30 40

    • Ci wszyscy ludzie na filmie to nikt?

      • 11 4

    • Ulica w mieście to nie autostrada, trzeba się przyzwyczać do przejść. (1)

      • 15 5

      • co 20m bez zielonej fali najlepiej.

        • 0 4

    • Zgoda .

      NIkt tego nie chciał. NIkt tego nie potrzebował. NIe chcuałeś, nie potrzebowałeś, jesteś nikim.

      • 3 3

    • No patrz. A na przejsciu non stop tlumy

      • 5 0

  • Gratulacje (2)

    Nagrodę za najbardziej bezsensowną inwestycję dekady zdobywa Gdański Urząd Miasta.

    • 60 31

    • A co? Znowu gdzieś jakąś jezdnię czy parking zbudowali?

      • 5 1

    • startujesz w konkursie na najbardziej bezsensowny komentarz inwestycji miejskich?

      masz szansę zająć w nim niezłe miejsce

      • 0 0

  • i tak dalej centrum jest nieprzejezdne rowerem (7)

    same chodniki, sam bruk

    • 36 7

    • ale czego oczekijesz od tych urzedników to stan umysłu (1)

      • 2 4

      • ile troll dostaje za takie wpisy ?

        • 2 1

    • Brytyjczycy mawiają: cokolwiek jest, jest możliwe (4)

      jeśli ludzie jeżdżą rowerem przez historyczne centrum Gdańska, to znaczy, że jest ono przejezdne. Cykliści jeżdżą nie tylko po specjalnie zbudowanych dla nich elementach infrastruktury miejskiej (drogach dla rowerów) ale także korzystają z ulic uspokojonego ruchu, ulic uwolnionych od jeżdżących i parkujących samochodów, ciągach pieszo rowerowych etc. etc.

      • 3 1

      • (3)

        Cykliści korzystają z wszystkiego co możliwe to fakt-z chodnika na ulicę,z ulicy na ścieżkę rowerową troche po trawniku jak się da itak na zmianę.-Ale rowery są święte

        • 2 9

        • zajmij się kampanią karania kierowców za parkowanie na trawnikach, wtedy porozmawiamy (1)

          • 4 1

          • Zajmuję się tym jak tylko zauważę.To samo w innych niedozwolonych miejscach.

            • 0 1

        • Idź przeparkować passata z trawnika

          • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum