Otwarto przejście z przejazdem rowerowym przy Bramie Wyżynnej
Dobre wiadomości dla rowerzystów jeżdżących regularnie po Śródmieściu Gdańska. Otwarto naziemne przejście dla pieszych przy Bramie Wyżynnej wraz z przejazdem rowerowym. Dzięki temu miłośnicy dwóch kółek będą mogli bardziej płynnie pokonać skrzyżowanie w samym centrum miasta.
Przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej już otwarte
Nowe przejście umożliwia bezpośrednie wejście na perony tramwajowe, a także na drugą stronę ulicy bez konieczności korzystania ze schodów i tunelu. Sterowane jest sygnalizacją świetlną. W ramach prac przebudowano przystanki tramwajowe kosztem zawężenia jezdni w bezpośrednim ich sąsiedztwie. Wykonano również chodniki w okolicy przejścia, a także przebudowano zatokę autobusową od strony Forum Gdańsk. Przy okazji wyremontowano też nawierzchnię jezdni w ul. Wały Jagiellońskie (w kierunku Warszawy) na odcinku od ul. Okopowej do okolic skrzyżowania z ul. Hucisko. Natomiast na jezdni w kierunku Gdyni przebudowany został, umożliwiający "zawrotkę", pas do skrętu w lewo znajdujący się na wysokości gmachu Narodowego Banku Polskiego.
Przejście dostępne dla wszystkich
Nowe przejścia budowane w centrum Gdańska, w tym to przy Bramie Wyżynnej, mają być całkowicie przystosowane do potrzeb osób niewidzących i niesłyszących. Oznacza to, że każde przejście posiadać będzie sygnalizację świetlną i dźwiękową oraz pozbawione będzie barier w postaci krawężników czy schodów.
- Otwieramy przejście naziemne na wysokości Bramy Wyżynnej, niemal wydłużając tym samym Trakt Królewski - mówiła prezydent Gdańska, Aleksandra Dulkiewicz. - To wielkie ułatwienie dla osób niepełnosprawnych, starszych czy matek z dzieckiem, które musiały pokonywać dotąd trochę barier, by móc przejść z jednej strony ulicy na drugą.
Opinie (122) 2 zablokowane
-
2022-04-18 13:13
Opinia wyróżniona
(2)
Polacy zawsze narzekają czy w dół czy w górę zawsze im mało albo za dużo, czas pokaże czy jest to dobre czas pokaże sam żałowałem że nie ma przejścia tylko ten koszmarny tunel będzie dobrze w końcu ktoś pomyślał lepiej późno niż wcale, tylko żeby też było ograniczenie prędkości do minimum ze względów bezpieczeństwa Stare miasto turyści małe dzieci itd.
- 22 34
-
2022-04-18 18:10
Koszmarny tunel ?? (1)
Tunel jest idealny , nowiutki , bezkolizyjny . O co ci chodzi ?
- 1 8
-
2022-04-19 08:27
O schody w dół i w górę i naokoło (przy forum) i spowodowaną tym stratę czasu podobną do stania na czerwonym
- 2 1
-
2022-04-17 23:19
d**ilizm (4)
Kolejne po 50tce na Grunwaldzkiej wspaniale pomysly tej pani ktora jak widac nawet rowerem jezdzic nie umie
- 33 15
-
2022-04-18 12:04
Opinia wyróżniona
Stosowanie w mieście limitów prędkości wyższych niż 50 km/h
nie ma większego sensu. Maksymalna przepustowość pasa drogowego dla pojazdów jest osiągana, gdy prędkość poruszających się po nim pojazdów nie przekracza 50 km/h, kierowcy nie lekceważą limitów prędkości i nie traktują limitu jako "dolnej granicy prędkości, poniżej którego nie można schodzić nawet zbliżając się do skrzyżowania, na którym chcę skręcić w lewo lub w prawo".
- 8 21
-
2022-04-17 23:51
(2)
Może pora wyjść z samochodu i spojrzeć na świat z innej perspektywy?
- 10 13
-
2022-04-18 17:46
A może pora zacząć dojeżdżać... (1)
... 20km do pracy, a po pracy zaopiekować się np starszą osobą?
- 5 6
-
2022-04-20 09:31
Rozsądni ludzie osiedlają się w rozsądnych miejscach
- 1 0
-
2022-04-17 15:55
(4)
I dokąd prowadzi ten przejazd rowerowy w stronę starego miasta?W stronę długiej/długiego targu gdzie rowerem nie można?
- 31 21
-
2022-04-17 16:38
Opinia wyróżniona
Ulica Długa i Długi Targ to strefa piesza z dopuszczeniem ruchu rowerów
na pewno nie jest to miejsce uprawiania "rekreacyjnej jazdy rowerem" ani też miejsce treningu dla kolarzy. Dla zwykłych rowerzystów miejskich jest OK, ponadto równolegle można jechać ulicą Ogarną. Jedyną kwestią wartą uwagi jest dążenie "konserwatora" zabytków do zmiany pomysłu na zastępowanie jej "historyczną" nawierzchnią z kocich łbów. W wielu
na pewno nie jest to miejsce uprawiania "rekreacyjnej jazdy rowerem" ani też miejsce treningu dla kolarzy. Dla zwykłych rowerzystów miejskich jest OK, ponadto równolegle można jechać ulicą Ogarną. Jedyną kwestią wartą uwagi jest dążenie "konserwatora" zabytków do zmiany pomysłu na zastępowanie jej "historyczną" nawierzchnią z kocich łbów. W wielu miejscach Gdańska już udało się połączyć estetykę nowej nawierzchni na historycznych ulicach przy pomocy funkcjonalnej nawierzchni z płaskich kamieni granitowych. Na pewno jest sposób, by powstrzymać wydawanie grubych setek tysięcy złotych na pogarszanie warunków ruchu cyklistów, rodziców z dziećmi na wózkach, hulajnogowców etc. etc.
- 15 9
-
2022-04-17 18:45
Po Długiej i Długim Targu można jeździć rowerem (2)
Nie można było tylko w 2010-2011. W 2011 zniesiono ten zakaz. Ale po 11 latach niektórzy wciąż nie zauważyli innej organizacji ruchu.
- 10 2
-
2022-04-20 09:23
(1)
tak , z odpowiednio wyposażonym rowerem a nie golasem torowym lampka kilka gramów nie spowolni cię zbytnio , chyba że jesteś cienias i pozer, ponadto trzeba umieć się zachowac skoro poruszasz się ciągiem pieszym , prawa widac znasz liźnij jeszcze obowiązki do kompletu
- 0 3
-
2022-04-20 09:33
Oświetlenie jest wymagane po zmroku
Nie twórz swoich własnych fikcyjnych obowiązków, po prostu stosuj się konsekwentnie do istniejących
- 2 0
Wszystkie opinie
-
2022-04-17 12:23
Absolutny nonsens (2)
Zastanawiający jest koszt tej inwestycji, której koszt od roku 2019 wzrósł z miliona złotych, do blisko 6 mln! W Gdańsku jest mnóstwo bardziej priorytetowych potrzeb, o których w ogóle nie ma mowy. Przejście dla pieszych oraz rowerzystów które jest nad przejściem podziemnym bezkolizyjnym (bezpiecznym) i 100 metrów od dużego przejścia przy Hucisku, którym mogą poruszać się bez problemu osoby z wózkami oraz niepełnosprawni. Gdzie tu logika?
- 77 46
-
2022-04-17 14:51
Tyle kosztuje naprawa jezdni od Huciska do estakady i budowa zawrotki
Koszt budowy przejścia to przy tym drobiazg. A poza tym skoro wg ciebie piesi mogą tracić kilka minut na spacer dookoła przez Hucisko, to dlaczego tak się pieklisz gdy to kierowcy muszą poczekać? A nawet to jest wątpliwe, bo światła w kierunku Wojciecha były już wcześniej przy zawrotce.
- 20 8
-
2022-04-19 07:04
Masz rację , widziałem tez przejście we Wrzeszczu . niech tam jeżdżą . .Co do kosztów , jesteś z innej planety i nie byłeś od 2019 w sklepie budowlanym ?
- 3 0
-
2022-04-17 15:25
Jeszcze raz, dla wszystkich marudów (3)
1. Koszt 6 mln to głównie naprawa jezdni od Huciska do estakady oraz budowa porządnej zawrotki. Przebudowa peronów i budowa przejścia to przy tym drobiazg.
2. Światła dla kierowców w stronę Pruszcza były już wcześniej przy zawrotce. Dla nich nic się nie zmienia.
3. W kierunku dworca są nowe światła, ale jak powstawały światła między Huciskiem a dworcem to też były krzyki że wszystko się zakorkuje, a nic takiego się nie stało.
4. Przejście w poziomie jest potrzebne mimo tunelu obok, co widać po ilości pieszych na przejściu.
5. W mieście są dużo większe skrzyżowania (Opera, Manhattan, G.Bałtycka, Kołobrzeska) i nie ma na nich krwawej masakry pieszych- 41 41
-
2022-04-17 16:14
przy Galerii Bałtyckiej owszem jest
i dobrze im tak, gupi piesi i koci- 0 9
-
2022-04-18 07:23
marudów?
:-D
- 2 0
-
2022-04-18 18:56
Lepiej pójść tunelem. Niż stać i czekać na zielone
Światło w smrodze. Poczekajmy do sezonu letnie. Gdzie będzie pełno imprezowiczów idących na przystanek.
- 3 8
-
2022-04-17 15:55
(10)
I dokąd prowadzi ten przejazd rowerowy w stronę starego miasta?W stronę długiej/długiego targu gdzie rowerem nie można?
- 31 21
-
2022-04-17 16:38
Opinia wyróżniona
Ulica Długa i Długi Targ to strefa piesza z dopuszczeniem ruchu rowerów
na pewno nie jest to miejsce uprawiania "rekreacyjnej jazdy rowerem" ani też miejsce treningu dla kolarzy. Dla zwykłych rowerzystów miejskich jest OK, ponadto równolegle można jechać ulicą Ogarną. Jedyną kwestią wartą uwagi jest dążenie "konserwatora" zabytków do zmiany pomysłu na zastępowanie jej "historyczną" nawierzchnią z kocich łbów. W wielu miejscach Gdańska już udało się połączyć estetykę nowej nawierzchni na historycznych ulicach przy pomocy funkcjonalnej nawierzchni z płaskich kamieni granitowych. Na pewno jest sposób, by powstrzymać wydawanie grubych setek tysięcy złotych na pogarszanie warunków ruchu cyklistów, rodziców z dziećmi na wózkach, hulajnogowców etc. etc.
- 15 9
-
2022-04-17 18:45
Po Długiej i Długim Targu można jeździć rowerem (2)
Nie można było tylko w 2010-2011. W 2011 zniesiono ten zakaz. Ale po 11 latach niektórzy wciąż nie zauważyli innej organizacji ruchu.
- 10 2
-
2022-04-20 09:23
(1)
tak , z odpowiednio wyposażonym rowerem a nie golasem torowym lampka kilka gramów nie spowolni cię zbytnio , chyba że jesteś cienias i pozer, ponadto trzeba umieć się zachowac skoro poruszasz się ciągiem pieszym , prawa widac znasz liźnij jeszcze obowiązki do kompletu
- 0 3
-
2022-04-20 09:33
Oświetlenie jest wymagane po zmroku
Nie twórz swoich własnych fikcyjnych obowiązków, po prostu stosuj się konsekwentnie do istniejących
- 2 0
-
2022-04-17 18:50
(5)
Tymczasem środkowy pas przy starych koszarach dalej w remoncie-czekamy na rocznicę.Tak tak-samochody won z miasta.Przenieśmy więc firmy i sklepy poza miasto,w rejony obwodnicy.I oczywiscie obslugujmy zawziętych rowerzystów pod warunkiem że dojadą rowerem,albo pieszo.
- 7 4
-
2022-04-18 11:54
Dlaczego cierpiący na samochodozę mają tak ograniczoną wyobraźnię i stosują prymitywne argumenty (4)
polegające na przeginaniu? Przecież tam ruch samochodów w dalszym ciągu się odbywa. Jeśli chodzi o perspektywę rozwoju dobrze zarządzanych miast, to jakość życia w nich podnosi się często w wyniku cierpliwego ale konsekwentnego wdrażania programu uwalniania kolejnych ulic i placów w centrum miasta od jeżdżących i parkujących samochodów. Zaopatrzenie sklepów jest w takich miastach realizowane albo samochodami dostawczymi w określonych "okienkach" czasowych, albo przy pomocy specjalnych pojazdów z napędem elektrycznym lub rowerami cargo z napędem wspomaganym elektrycznie. Warto wybrać się np. do Lizbony i zauważyć, jak to znakomicie funkcjonuje.
- 2 6
-
2022-04-18 12:37
(3)
Tak-zrób dostawe na 6 palet euro po sufit elektrycznym dostawczakiem albo rowerem.No po prostu gratulacje
- 3 3
-
2022-04-18 14:28
rowerem cargo z napędem wspomaganym elektrycznie przewozi się ładunki do 800 kg (2)
napisz jeszcze, że codziennie wozisz do wielu sklepów w historycznym centrum Gdańska 40 tonową ciężarówką wyładowaną po brzegi towarem
- 2 5
-
2022-04-18 17:44
A o jakiej kubaturze? (1)
Bo paleciakiem z napędem ręcznym targasz europaletę 2 tony, wysoka nawet na 180cm. A jak z rowerkiem cargo?
- 1 1
-
2022-04-18 21:56
mam wrażenie, że nie myślisz tylko usilnie szukasz argumentów na rzecz z góry przyjętej tezy
rower cargo można w Gdyni pożyczyć za darmo i sprawdzić samemu, jak działa
- 1 0
-
2022-04-17 15:59
Pani Dulkiewicz dziękuję już (2)
- 40 14
-
2022-04-19 08:13
Całe szczęście że to nie ty z garstką ujadaczy o tym decydujesz
- 4 1
-
2022-04-19 09:40
Rozumiem że na nią nie zagłosujesz , wolisz Brauna .Twoje prawo i twój głos.
- 2 0
-
2022-04-17 16:11
zen (6)
tylko idioci jeżdzą rowerami bo nie umią jeździć samochodem
- 18 56
-
2022-04-17 16:39
jak widać cierpiący na samochodozę nie potrafią pisać poprawnie po polsku
Badania wykazują, że 80% rowerzystów jeżdżących po Gdańsku to osoby mające prawo jazdy i mające dostęp do samochodu w swoich gospodarstwach domowych.
- 17 4
-
2022-04-17 21:22
Ja mam nawet dwie kategorie
Ba, co więcej, mma swoje prywatne miejsce parkingowe, czym nie może się pochwalić masa bogatych kierowców
- 6 0
-
2022-04-18 10:45
(1)
Widać kto tu jest i**ota. Pewnie zrobiłeś prawko na kat B za 10 razem i teraz cwaniaczysz. Szkoda czasu i słów dla ciebie. Ja mam wszystkie kategorie a rowerem i tak jestem szybciej u celu.
- 9 2
-
2022-04-18 13:18
Bo wykorzystujesz prawko tylko na D
więc rowerem szybciej.
- 0 6
-
2022-04-19 08:10
NIektórzy to nawet pisać poprawnie nie "umią".
- 4 0
-
2022-04-19 09:42
He , ale to rowerem trzeba umieć jeździć bo ma tylko 2 koła , samochodem każdy potrafi bo posadzi swoja szanowną czołobitność na siedzeniu i się toczy.
- 5 0
-
2022-04-17 16:42
Liczę, że niedługo na tym portalu ukażą się dane na temat tego, ile osób nadal korzysta z tunelu, a ile z nowego przejścia (7)
z podziałem na pieszych i rowerzystów. Dane na temat liczby pojazdów także są przypuszczalnie dostępne- warto je upowszechnić. We Wrocławiu po realizacji podobnej inwestycji w ciągu ulicy Świdnickiej okazało się, że 90% mieszkańców korzysta z przejścia naziemnego, a nie tunelu, który nadal służy mieszkańcom także do innych celów.
- 30 12
-
2022-04-17 19:42
na przymorzu przy rynku tez nikt z tunelu nie korzysta (4)
podobnie przy chmielnej. piesi nie chcą tuneli
- 13 7
-
2022-04-17 21:29
(1)
Robiłeś sondaż?Co mnie gryzie?
- 2 11
-
2022-04-17 22:21
codziennie stoję tam na przystanku to widzę ile korzysta z przejścia, a ilu z tunelu.
nie trzeba do tego jakiś specjalnych umiejętności- 12 4
-
2022-04-18 21:46
(1)
nieprawda
tunel koło rynku na przymorzu jest bardzo często używany
przez rolkarzy- 1 3
-
2022-04-19 11:32
Także jako toaleta
- 1 0
-
2022-04-18 08:13
Ja liczę na dane jak wydłużyły się korki od początku rządów Dulkiewicz (1)
- 4 9
-
2022-04-18 11:58
a jak się okaże że korki się zmniejszyły mimo wzrostu liczby samochodów
w wyniku przesiadania się kierowców nie cierpiących na samochodozę na rowery lub na kombinacje spaceru pieszego z przejazdem komunikacją miejską to przyznasz się do błędu w prognozowaniu?
- 6 1
-
2022-04-17 17:37
(5)
Nikt tego nie chcial, nikt tego nie potrzebowal. Swiatla, przejscia, zamiast jechac to sie glownie stoi. Przestancie stawiac te dziwolagi i namalujcie kreske na ulicy, tyle nam wystarczy
- 30 40
-
2022-04-17 18:48
Ci wszyscy ludzie na filmie to nikt?
- 11 4
-
2022-04-17 19:32
Ulica w mieście to nie autostrada, trzeba się przyzwyczać do przejść. (1)
- 15 5
-
2022-04-19 10:10
co 20m bez zielonej fali najlepiej.
- 0 4
-
2022-04-19 08:12
Zgoda .
NIkt tego nie chciał. NIkt tego nie potrzebował. NIe chcuałeś, nie potrzebowałeś, jesteś nikim.
- 3 3
-
2022-04-19 18:43
No patrz. A na przejsciu non stop tlumy
- 5 0
-
2022-04-17 19:12
Gratulacje (2)
Nagrodę za najbardziej bezsensowną inwestycję dekady zdobywa Gdański Urząd Miasta.
- 60 31
-
2022-04-19 08:12
A co? Znowu gdzieś jakąś jezdnię czy parking zbudowali?
- 5 1
-
2022-04-20 10:31
startujesz w konkursie na najbardziej bezsensowny komentarz inwestycji miejskich?
masz szansę zająć w nim niezłe miejsce
- 0 0
-
2022-04-17 19:17
i tak dalej centrum jest nieprzejezdne rowerem (7)
same chodniki, sam bruk
- 36 7
-
2022-04-18 11:44
ale czego oczekijesz od tych urzedników to stan umysłu (1)
- 2 4
-
2022-04-18 12:01
ile troll dostaje za takie wpisy ?
- 2 1
-
2022-04-18 12:00
Brytyjczycy mawiają: cokolwiek jest, jest możliwe (4)
jeśli ludzie jeżdżą rowerem przez historyczne centrum Gdańska, to znaczy, że jest ono przejezdne. Cykliści jeżdżą nie tylko po specjalnie zbudowanych dla nich elementach infrastruktury miejskiej (drogach dla rowerów) ale także korzystają z ulic uspokojonego ruchu, ulic uwolnionych od jeżdżących i parkujących samochodów, ciągach pieszo rowerowych etc. etc.
- 3 1
-
2022-04-18 12:41
(3)
Cykliści korzystają z wszystkiego co możliwe to fakt-z chodnika na ulicę,z ulicy na ścieżkę rowerową troche po trawniku jak się da itak na zmianę.-Ale rowery są święte
- 2 9
-
2022-04-18 14:30
zajmij się kampanią karania kierowców za parkowanie na trawnikach, wtedy porozmawiamy (1)
- 4 1
-
2022-04-19 16:29
Zajmuję się tym jak tylko zauważę.To samo w innych niedozwolonych miejscach.
- 0 1
-
2022-04-20 06:24
Idź przeparkować passata z trawnika
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.