Opony rowerowe na... zamek. Rewolucja czy niewypał?
Zmiana "slicków" na opony zimowe w czasie poniżej jednej minuty? Okazuje się, że to możliwe. Norwescy przedsiębiorcy stworzyli i opatentowali system opon, które zapina się do roweru na zamek błyskawiczny. - To tak proste, jak zapinanie kurtki - przekonują.
Jak to działa?
Norweska firma przekonuje, że znalazła remedium na problemy rowerzystów. Opony reTyre wyposażone są w opatentowany system zamka błyskawicznego. Producenci przygotowali cztery różne bieżniki: dwa na warunki bardziej letnie, takie jak żwir i piasek, jeden uniwersalny i jeden na prawdziwą zimę - ten ostatni wyposażony jest nawet w kolce. Co ważne, aby korzystać z systemu reTyre, należy najpierw założyć na rower oponę bazową, która jest wyposażona w "drugą połowę" zamka błyskawicznego.
Blogerzy rowerowi, którzy podjęli się przetestowania opon na zamek, wypowiadają się na ich temat głównie pozytywnie. Prezentowany przez nich proces zakładania opon jest równie szybki, jak zostało to przedstawione w filmie promocyjnym producenta. Testerzy chwalą również działanie zamka błyskawicznego, który wytrzymuje nawet wymagające warunki, takie jak błoto i deszcz. Można jednak znaleźć również skrajnie odmienne opinie, potwierdzone zdjęciami - opony są kiepsko wykonane, a opona "w ubraniu" nie mieści się w ramie i okazuje się za ciasna. Trudno uwierzyć, aby poszczególne egzemplarze produktu różniły się od siebie tak dramatycznie.
Rowerem z plecakiem. Czy są lepsze opcje?
Rewolucja czy niewypał?
Opona bazowa, niezależnie od rozmiaru (26, 27,5, 28 lub 29 cali), kosztuje 29 euro, a cena nakładek waha się od 38 do 73 euro za sztukę. Co ciekawe, mimo wprowadzenia pierwszego modelu reTyre już w 2018 roku na razie nie wydaje się, by produkty tej marki podbiły rynek. W każdym razie nie europejski. W Polsce obecnie nie ma ani jednego sklepu, w którym można kupić opony tego producenta.
Opinie wybrane
-
2021-12-14 08:03
(3)
Patrząc po zdjęciu od razu widać, że skórka będzie się ślizgać na boki na bazowej oponie i dynamiczna jazda w łukach czy zakrętach będzie groziła upadkiem. Bez upuszczenia powietrza nie da się zapiąć zamka tak aby nakładka nie miała luzu. Wypuszczanie powietrze a następnie pompowanie to już zupełny bezsens - w takiej sytuacji już lepiej wymienić na zwykłą oponę.
- 38 8
-
2021-12-14 09:43
Guzik prawda
jak jest sucho to jeżdżę na nawet bardziej "slickowatych" oponach i jakoś nie spadam z roweru xD
- 2 1
-
2021-12-14 09:30
Hah znafca ze zdjęcia
Juz wydał wyrok i opinie oraz przeprowadził niezbedne testy. Jestes lepszy niz jackowski. Lecz sie z urojen
- 3 6
-
2021-12-14 08:09
Eee, jeździłeś kiedyś czymkolwiek innym niż szosowy makaron?
W MTB to standard, że opona lata na boki, a nikt się z tej okazji nie wywala :)
- 10 4
-
2021-12-14 22:37
Raczej badziew
O wiele lepiej kupić zimowe i zamieniać zależy od sezonu
- 12 2
-
2021-12-14 09:16
baza plus nakładka = średnio 85 eur ( 392 zł), zmiana kompletnych kół zajmie 5 minut (4)
Za kwotę za jedną reTyre można kupić 2 kompletne koła na zimówkach i jeszcze może zostanie parę złociszy.
Fajny pomysł, ale nie na polską kieszeń.- 50 6
-
2021-12-14 10:43
No ale nakładki na zmianę można mieć z sobą. Można zmieniać podczas jednej podróży 5 razy!
- 1 1
-
2021-12-14 09:39
Za 400 dwa komplety kół z oponami? (1)
No chyba jakiś szrot. Dobre koło, jedno z porządna piastą to z 400 zł minimum, opona sensowna od 100. Nie mówię tu o jakimś top level tylko o porządnym niezawodnym sprzęcie.
- 7 4
-
2021-12-15 13:23
tylko że to koło po takiej dokładce sprowadzi się do roli taniego szrotu
nie dlatego że zły osprzęt tylko będzie zwyczajnie cięższe
- 3 1
-
2021-12-14 09:35
W tej cenie to cały rower "zimowy" można mieć :)
- 6 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.