• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Planowana kostka na Ogarnej. Utrudnienia dla rowerów

Joanna Karjalainen
26 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Jezdnia na Ogarnej zostanie pokryta starobrukiem. Jezdnia na Ogarnej zostanie pokryta starobrukiem.

We wtorek, 25 stycznia, ogłoszono przetarg na przebudowę ul. OgarnejMapka w Głównym Mieście. Jezdnia będzie pokryta starobrukiem, co jest zdecydowanie kiepską wiadomością dla rowerzystów, którzy teraz poruszają się tamtędy po gładkiej nawierzchni asfaltowej.



Czy często jeździsz rowerem ulicą Ogarną?

O szczegółach ogłoszonego przetargu i planach na przebudowę ogarnej napisaliśmy już w dniu ogłoszenia przetargu. Ulica Ogarna zostanie przebudowana od Krowiej BramyMapka do ul. GarbaryMapka, a jej układ będzie nawiązywał do historycznego przebiegu.

Niestety, przebudowana ulica będzie mniej przyjazna dla jadących tamtędy rowerzystów. Jezdnia zostanie pokryta starobrukiem. To wymóg narzucony przez konserwatora. Nie będzie również udogodnienia dla rowerzystów w postaci szlifowanej, "wyrównanej" kostki, tak jak ma to miejsce na początku ulicy.

Rowerowy 2021. Czy w 2022 będzie więcej inwestycji?



Zmiany niekorzystne dla rowerzystów



Zatwierdzenie planu na wybrukowanie ul. Ogarnej szybko spotkało się z krytyką rowerzystów. Zarówno Czytelnicy portalu, jak i użytkownicy okołorowerowych grup na Facebooku szybko zauważyli, że jeden z najdogodniejszych sposobów przejazdu rowerem przez Główne Miasto stanie się zdecydowanie niekomfortowy. Kostka rzędowa jest dla rowerów nie tylko bardzo niewygodna, lecz także dość ryzykowna z racji śliskości.

Zdaniem wielu rowerzystów ul. Ogarna była jedną z niewielu ulic w Głównym Mieście, którą można było komfortowo przejeżdżać rowerem.


Przebudowa będzie trwała rok



Droga zyska odwodnienie, przebudowane zostaną sieci podziemne, w tym sieć wodociągowa i kanalizacja deszczowa. Prace mają potrwać 12 miesięcy od daty podpisania umowy. Czy oznacza to, że za rok rowerzyści będą musieli poszukać sobie innego przejazdu?

- Jeśli procedura przetargowa przebiegać będzie bez zakłóceń, umowa zostanie podpisana na przełomie I i II kwartału 2022 r. - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Otwarcie ofert planowane jest w połowie lutego. Zadanie będzie koordynowane przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska i spółkę Gdańska Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna.

Miejsca

Opinie (162) 3 zablokowane

  • I po co ta przebudowa? (4)

    Ta ulica jest stosunkowo w niezłym stanie w porównaniu do innych.
    A problemy tez będą miały pańcie na szpilkach;)

    • 23 16

    • (2)

      ale będzie wrzask gości w rajtuzach

      • 6 9

      • Napiąłeś yntelekt

        i sypnąłeś sucharem z lamusa.

        • 3 4

      • napisał troll, który nie potrafi sobie wyobrazić zgodności oczekiwań różnych grup użytkowników ulicy

        w grupach projektujących przebudowę ulic powinny być obecne kobiety. One potrafią zwrócić uwagę na istotne szczegóły, o które nie potrafią zadbać projektanci cierpiący na samochodozę (z pseudokonserwatorem zabytków na czele).

        • 4 1

    • problem będą mieli niepełnosprawni

      • 2 0

  • Po co to robią tak w ogóle ? (13)

    Przecież stan tej ulicy nie był najgorszy

    • 54 35

    • Dwója z yntelektu! Przecież jest napisane, ale widocznie czytasz tylko pierwsze zdania artykułu. (9)

      To jest normalna procedura przy zmianach w tzw sieciach podziemnych. Konieczne jest zdjęcie części jezdni/chodnika i po zakończeniu prac można na nowo "ukształtować" powierzchnię ulicy. W tym przypadku będzie to zmiana na coś co było przez wieki, a czego w imię pseudo nowoczesności albo nie zachowano, albo pokryto asfaltem. O przepraszam, zapomniałem o Ich Wysokościach Rowerzystach, którzy muszą mieć gładką nawierzchnię, żeby wozić wszędzie ich d..py. Co tam zabytki, co tam wygląd - oni MUSZĄ wszędzie jezdzić.

      • 5 17

      • (2)

        Widać że ktoś z PiS ma problem

        • 4 8

        • konserwator ma wizję powrotu do średniowiecza... (1)

          • 7 0

          • z tą bombą ktoś pojechał

            ale serio można by konserwatorowi obkładać samochód odchodami,
            jakże średniowiecznie pasującymi

            • 0 0

      • Miasto to nie jest pocztówka i muzeum dla turystów. (2)

        To miejsce do życia i pracy dla ludzi, którzy tu mieszkają. Przykre, że tak bardzo nie szanujesz ludzi, którzy wybierając do przemieszczania rower przyczyniają się do zmniejszenia zanieczyszczenia i hałasu wokół nas. A może to skrywany w sercu żal, że nigdy nie nauczyłeś się jeździć rowerem? Naprawdę spróbuj, to nie takie trudne! A świat z roweru naprawdę wygląda przyjemniej!

        • 12 7

        • konserwator widać uważa, że miasto to przde wszystkim pocztówka

          • 2 2

        • wg strzoka ma byc historycznie, nie wygodnie

          • 5 0

      • Przez wieki

        wylewano też odchody na ulicę i nie znano elektryczności.
        Według takiej "logiki", do tego też powinniśmy wrócić.
        Bruk tworzy hałas i bardzo utrudnia ruch praktycznie wszystkim użytkownikom drogi, pieszym również.
        Wszędzie, gdzie zlikwidowano trawniki, wycięto drzewa i zastąpiono je kostką, jest brud i mech. Na marginesie, obiekty użyteczności publicznej z jasnych materiałów (np. przystanek SKM Śródmieście czy dworzec we Wrzeszczu) po kilku latach wyglądają jak rynsztok - są nie do doczyszczenia w codziennych realiach. To samo będzie z jasnymi chodnikami, które ładnie wyglądają na komputerowych wizualizacjach i przez kilka lat po wybudowaniu.
        Miasto służyć ma normalnemu życiu - oczywiście, że z poszanowaniem zabytków, ale kocie łby to pomysł z piekła rodem.

        • 8 3

      • Przez wieki? Litości, w rzeczywistości nawierzchnia ulic Głównego Miasta była brukowana tylko przez kilkadziesiąt lat. (1)

        Bruk położono dopiero w drugiej połowie XIX wieku (masowo po 1874) a już po wojnie został przykryty asfaltem. Wcześniej były inne nawierzchnie.

        • 4 1

        • A w czasie gdy powstawały oryginały dzisiejszych kamieniczek ulice wykładano kamieniami polnymi. Wcześniej były drewniane.

          • 1 0

    • Bo chcą przekręcić kasę

      i dać szwagrom zarobić . PO w samonierządzie !!!!!

      • 2 10

    • Pewnie chodziło o sieci, a konserwa złapał okazję

      • 4 0

    • nie był najgorszy, ale ulica piękna nie jest

      UM chciał zrobić woonerf i przyjazną powierzchnię dla wszystkich ze szlifowanej kostki plus zieleń, konserwator średniowiecze i bruk.
      niestety konserwator w tym starciu wygrywa

      • 4 1

  • Z ta gładką obecnie nawierzchnią asfaltową to bym tak nie galopował (1)

    Nie jest tragicznie ale generalnie to też trochę jak na poligonie.

    • 13 5

    • Hahahaha

      a gdzie w Gdańsku jest gładka nawierzchnia asfaltowa? Albo jak długo po remoncie - jeżeli już taki kolesiom zlecono? Miesiąc, pół roku?

      • 0 3

  • Projekt jest rodem z horroru !! (3)

    Zapytuję Władze Miasta jaki jest sens takiej inwestycji i proponuję poczekać na zmianę na stanowisku konserwatora zabytków na człowieka myślącego. Bo realizacja skazana jest na remont nawierzchni , natychmiast po zaistnieniu do tego warunków.

    • 17 8

    • To juz nie musisz pytać - konieczność wymiany instalacji podziemnych (2)

      Podejrzewam, że masz lepszą orientację, jakie prace muszą być wykonane, a jaki nie, bo wątpisz w sens inwestycji.
      Ale to mały pikuś w stosunku do tego, co zrobiono po to, by powstało przejście dla pieszych koło Bramy Wyżynnej. Komunikacyjny paraliż na 2 lata. Ale opłaci się - rowerzyści nie będa musieli schodzić z siodełek ! To nic, że 200 metrów dalej, przy dawnym Żaku, mają juz takie przejście naziemne.

      • 1 2

      • Tego przejscia nie robili dla rowerzystów tylko jako dojscie do tramwajów.

        jka w tytule

        • 3 1

      • A co mają rowerzyści do przejścia dla pieszych???

        I dlaczego piesi na wózkach albo z ciężkimi bagażami mają nadrabiać 400 m?

        • 4 1

  • To tylko podgrzeje konflikt rowerzystów z kierowcami i pieszymi (3)

    Bo teraz część z rowerzystów przeniesie się na Podwale Przedmiejskie (co dla rowerzystów będzie niebezpieczne, a dla kierowców denerwujące), a reszta na Długą (co będzie niebezpieczne dla pieszych i denerwujące dla rowerzystów). W zamian dostaniemy niepotrzebną nikomu kostkę.

    • 32 9

    • (2)

      A co jest dla nich (rowerzystów) takiego niebezpiecznego na podwalu? Gładka droga rowerowa stanowi to zagrożenie?

      • 3 7

      • spytaj się swojej 11 letniej kuzynki, która chce bezpiecznie jeździć rowerem po mieście

        • 7 3

      • Mówisz o ścieżce rowerowej namalowanej między pasami ruchu? No tak, jazda między samochodami jest bardzo bezpieczna.

        • 7 1

  • I co z tego ? Jazda rowerem po bruku tylko ćwiczy mięśnie Kegla i prostatę. (1)

    Potwierdzono badaniami klinicznymi. Mówił o tym pan w tv.

    • 16 14

    • Odpowiednie siodełko w damce może też doprowadzić do orgazmu.

      • 1 1

  • (7)

    Wzdłuż Podwala Przedmiejskiego ciągnie się piękna droga rowerowa - równolegle do Ogarnej i zaledwie 50m dalej (co to dla roweru?) Jak komuś przeszkadza bruk bo kiepsko się jedzie rowerem to wypad na drogę rowerową i po temacie...

    • 23 26

    • Tam nie ma żadnej drogi rowerowej...

      • 11 5

    • Ciekawie mierzysz te 50 metrów - do drogi rowerowej na Podwalu jest o wiele dalej. A i z tą "piękną drogą rowerową" to łagodnie mówiąc spora przesada.
      Ogarna jest idealna, jeśli chce się ominąć rowerem Długą i Długi Targ oraz dojechać w okolice Długich Ogrodów i Elbląskiej. Pomijam oczywiście obecne utrudnienia związane z mostem przy Bramie Stągiewnej.
      Świetny dowód na to, jakim szkodnikiem jest konserwator - ale i na brak rozsądku władz miasta. Jest wiele miejsc w Gdańsku pilniej wymagających prac i nie rozumiem, czemu Ogarnej teraz nie odpuścić. Pan Strzok wieczny nie jest.

      • 8 5

    • wzdłuż wielu ulic Gdańska leży obwodnica: równoległa do Okopowej, Wałów Jagiellońskich, Grunwaldzkiej etc. etc.

      jak komuś przeszkadza budowa przejścia dla pieszych przy Bramie Wyżynnej to wypad na obwodnicę i po temacie. Co to jest 5 kilometrów dla samochodu doświadczonego kierofczyka...

      • 7 5

    • chyba nie rozumiesz jak myślą rowerofaszyści

      a myślą tak: ma być k...e autostrada dla rowerów. A nawet jak będzie to jedziemy ulicą/chodnikiem bo nam się to po prostu należy. A urzędnicy gdańscy tańczą dokładnie tak, jak im zagramy i tak ma być i będzie.

      • 4 13

    • Kłamstwo. Google maps pokazuje 110m (2)

      A tam i z powrotem, bo to objazd, to już 220

      • 1 2

      • Należy dodać, że na Podwalu nadal nie ma ciągłości, a do tego nie da się wjechać w stronę Stogów jadąc od strony LOT-u, bo brakuje przejazdu naziemnego. Najbliższy przejazd jest na Chmielnej, czyli po minięciu Ogarnej!!

        • 5 1

      • To potworne

        Można jak najbardziej kazać kierowcy samochodu zaparkować 1,2 km dalej i iść na miejsce piechotą, ale zmuszanie jajościska do nadłożenia 220 m podpada już pod zbrodnię przeciw ludzkości.

        • 2 6

  • W końcu - rowery precz z miasta (12)

    rowerzyści nie stosują się do przepisów, nie maja wykupionego ubezpieczenia i powodują kolizje z pieszymi, których pierwszeństwa po prostu nie uznają. Dość tej nietolerancji i nienawiści dla pieszych. Stop! Rowery z miast! Jeździjcie sobie jak piraci po wsiach.

    • 24 33

    • cyklofobię się leczy (3)

      ale ten przypadek wydaje się beznadziejny

      • 10 9

      • (2)

        pierwszy i podstawowy warunek leczenia psychoz
        to pacjent musi mieć świadomość choroby i wolę leczenia

        inaczej - tylko izolacja

        • 8 0

        • (1)

          Niestety raktywiści, jak to zwykle w ciężkich rzutach psychozy bywa, nie mają tzw. "wglądu". Ich motofobia w związku z tym nie poddaje się żadnej terapii.

          • 1 2

          • motofobia nie występuje

            80% rowerzystów to posiadacze prawa jazdy i osoby mające dostęp do samochodu w swoim gospodarstwie domowym. Problemem w mieście i na tym portalu jest samochodoza połączona często z cyklofobią

            • 0 0

    • (5)

      A kierowcy to najgorszy gatunek jaki pojawił się na świecie. To gorsza pandemia niż Covid

      • 5 9

      • (3)

        Nie byłoby ich zbyt dużo gdyby dla wszystkowerów nie rozbierano linii kolejowych i budowano na nich ścieżek rowerowych

        • 6 3

        • O, znowu ten typ (2)

          Jeszcze nigdy nie wskazał czynnej linii osobowej, którą rozebrano aby zbudować tam ścieżkę rowerową

          • 4 2

          • Pszczółki - Skarszewy (1)

            Czynna do samego końca, wręcz nie puszczono ostatniego pociągu tzw. pożegnalnego bo przeczuwali, że mieszkańcy nie wypuszczą...

            • 2 2

            • Myślisz, że kłamstwo powtarzane tysiąc razy stanie się prawdą? Ta linia nigdy nie wróciła do życia, bo zbudowano autostradę A1 dla samochodzików i przerwano ciągłość nasypu kolejowego!!!

              • 5 3

      • przypomnisz sobie w Bierdonce podczas zakupu smoothie i innych bio cudów

        To Pan samochodziarz przywiózł i nie brak mi niczego.

        • 2 3

    • Jeszcze pieszych wyrzucić z miasta i wpuścić kury. Będzie sielsko.

      • 5 1

    • często jeżdżę rowerem, i niestety muszę się zgodzić, są bezmyślni i agresywni wobec innych

      piszę o rowerzystach , niestety

      • 2 2

  • było już przywrócenie bruku na odcinku Ogarnej (5)

    i na tym odcinku, od Podgarbary do Garbary, zastosowano pasy szlifowanej kostki dla rowerów. To inteligentne i estetyczne rozwiązanie. Szkoda, ze autor artykułu tego nie poznał, a konserwator jest hermetyczny i tez na to nie pozwala.

    • 68 14

    • (1)

      Autor artykułu o tym wspomniał. A konserwator... Cóż - widocznie jadąc służbowym samochodem na nasz koszt nie odczuwa takich niedogodności

      • 26 1

      • może by mu kto bombę pod samochód podłożył życzliwie?
        w końcu jak konserwator, to powinien chodzić pieszo
        lub jeśli za wielkie panisko, to jeździć konno

        • 7 4

    • cyklista

      Fakt, jedzie się po niej dobrze i wygląda estetycznie, nawiązuję do tych kilku metrów zeszlifowanej kostki.

      • 4 0

    • (1)

      Przetarg na te odcinki nie zakłada szlifowania, skończy się zamknięciem ruchu dla samochodów

      • 0 1

      • zamykanie ruchu dla samochodów ma niekiedy (dość często) sens

        utrudnianie ruchu innych, przyjaznych dla środowiska środków transportu nie ma sensu. Konserwator do dymisji, chyba że zmieni decyzję.

        • 0 0

  • A gdzie Najwyższy Pelnomocnik? Skarpetki rozdaje ? (1)

    • 4 1

    • konserwator ma decydujące zdanie

      i zdecydował, że chce utrudnić życie mieszkańcom

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Żukowo

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum