Nowy odcinek drogi rowerowej na Przymorzu ułatwi dojazd do parku Nadmorskiego
W najbliższych tygodniach powinna rozpocząć się budowa łącznika rowerowego między ul. Kołobrzeską a Czarny Dwór. Ułatwi on przejazd w okolicach tzw. bloków leningradzkich do parku Nadmorskiego, gdzie dodatkowo pojawi się pięć stojaków rowerowych. Realizacja jest finansowana ze środków Budżetu Obywatelskiego.
Jej początek przewidziano na przejeździe rowerowym przez ul. Kołobrzeską, a koniec w formie dużego progu zwalniającego na całą szerokości jezdni ul. Czarny Dwór.
Należy przy tym podkreślić, że ul. Czarny Dwór w tym przypadku odnosi się do lokalnej ulicy dojazdowej do osiedli mieszkaniowych, a nie drogi biegnącej wzdłuż parku Nadmorskiego im. Ronalda Reagana.
Czytaj też:
Ulica Kołobrzeska dla rowerzystów wciąż tylko na papierze
Na wspomnianej ulicy dojazdowej przewidziano dalszą podróż w kierunku parku czy okolicznych osiedli na zasadach ogólnych bezpośrednio po jezdni.
Droga rowerowa będzie wykonana z mieszanki mineralno-asfaltowej koloru czerwonego o szerokości 2 metrów. Na realizacji infrastruktury rowerowej nie będą stratni piesi - tuż obok zostanie zbudowany nowy chodnik z płytek betonowych, również o szerokości 2 metrów.
Ponadto w ramach prac budowlanych przewiduje się montaż pięciu stojaków w kształcie odwróconej litery U w Krainie Zabawy w parku Nadmorskim.
Realizacja dzięki środkom z Budżetu Obywatelskiego
Prace będą realizowane i sfinansowane w ramach dwóch projektów z Budżetu Obywatelskiego:
- edycja 2019: "Remont chodnika i 3 drogi rowerowe do połączenia z Parkiem Reagana oraz 5 stojaków na rowery w Krainie Zabawy" - w zakresie stojaków rowerowych,
- edycja 2021: "Lepsza komunikacja dla Kołobrzeskiej, Jelitkowskiego Dworu i Czarnego Dworu - pieszo rowerem nad morze i na zakupy" w zakresie drogi rowerowej i chodnika.
Sklepy i serwisy rowerowe w Trójmieście
Pięć miesięcy na wykonanie wszystkich prac budowlanych
W przetargu ogłoszonym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska na realizację obu zadań wpłynęły trzy oferty:
- Hydro-Mag z Garcza k. Kartuz - 350 000,01 zł,
- Lehmann z Kiełpina - 511 605,90 zł,
- WPRD Gravel z Gdańska - 446 479,18 zł.
Wszystkie firmy zadeklarowały przedłużenie minimalnego trzyletniego okresu gwarancji o kolejne dwa lata. Z tego powodu oferty ostatecznie oceniano wyłącznie w oparciu o kryterium najniższej ceny.
Na początku października urzędnicy DRMG po przeanalizowaniu wszystkich dokumentów pod kątem formalno-prawnym jako zwycięzcę przetargu wskazali firmę Hydro-Mag.
Zgodnie z zapisami przetargu na wykonanie wszystkich robót przewidziano pięć miesięcy od momentu podpisania umowy.
Miejsca
Opinie (105) 4 zablokowane
-
2021-10-14 09:08
Super!
Każda nowa droga cieszy :-)
- 16 3
-
2021-10-14 09:05
Sciechy rowerowe
To podstawa duzy argument zeby sciagnac turystow .Jeszcze ladnie to opakowac zeby trasy byly czytelne i niech sie kreci $
- 6 6
-
2021-10-14 07:42
120 metrów ddr, no szczena opada, rowerowa stolica polski :/
- 27 11
-
2021-10-14 07:03
bądźmy powazni
różowy wąski pasek poprowadzony slalomem od lewej do prawej na niewiele szerszym chodniku nie jest żadną drogą!
- 23 9
-
2021-10-14 06:07
100k ponizej najnizszej ? kto ogarnia "panstwowe" przetargi ogarnie sarkazm.
- 0 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.