• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe liczniki rowerowe w Gdańsku. Milion rowerzystów w pasie nadmorskim

Krzysztof Koprowski
19 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Jednym z nowych miejsc pomiarów ruchu jest rejon zespołu biurowców Alchemia. Jednym z nowych miejsc pomiarów ruchu jest rejon zespołu biurowców Alchemia.

W październiku Gdańsk rozpoczął automatyczne zliczanie rowerzystów w kolejnych miejscach - na al. AdamowiczaMapka oraz al. Grunwaldzkiej w OliwieMapka. Pomiar dokonywany jest już łącznie w 29 lokalizacjach na terenie całego miasta. Na początku miesiąca odnotowano też milionowego rowerzystę w tym roku na nadmorskiej drodze rowerowej, która jest najpopularniejszym szlakiem w Gdańsku.



Czy powinno być więcej punktów pomiaru ruchu rowerowego?

Zakup, montaż i kalibracja dwóch nowych urządzeń do automatycznego zliczania rowerzystów kosztowała Gdańsk ok. 52 tys. zł. Specjalne pętle indukcyjne wykrywające rowerzystów wmontowano już w nawierzchnię dróg rowerowych:

Nie są to nowe lokalizacje, ponieważ już wcześniej w tym miejscu dokonywano pomiarów z wykorzystaniem liczników. Starsze urządzenia postanowiono jednak przenieść w nowe lokalizacje:

- Montażowi liczników nie będą towarzyszyły totemy z wyświetlaczami. Dane pomiarowe są już prezentowane na stronie RowerowyGdansk.pl - mówi Joanna Bieganowska z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
W przypadku al. Grunwaldzkiej dane z licznika będą połączone z istniejącym pomiarem dokonywanym na drodze rowerowej po stronie Uniwersytetu Gdańskiego. W przypadku al. Adamowicza jest to jedyny pomiar na tej drodze - od momentu montażu odnotowano tam ponad 17 tys. rowerzystów.



Pan Bogusław z Wrzeszcza - milionowy rowerzysta w pasie nadmorskim. Pan Bogusław z Wrzeszcza - milionowy rowerzysta w pasie nadmorskim.

Milion przejazdów nadmorską drogą rowerową



3 października po raz pierwszy przekroczono 1 mln rowerzystów odnotowanych w ciągu jednego roku w pasie nadmorskim. To jednocześnie najpopularniejszy odcinek infrastruktury rowerowej w Gdańsku, co potwierdzają zarówno liczniki, jak i inne pomiary ruchu rowerowego np. przy okazji zmagań rowerowych lub serwisach rejestrujących aktywność fizyczną użytkowników.

Milionowym rowerzystą, wytypowanym przez urzędników na podstawie bieżących pomiarów z pętli indukcyjnej i obecności bezpośrednio w terenie, został pan Bogusław z Wrzeszcza, który tego dnia wybrał się z małżonką w przejażdżkę na trasie Wrzeszcz - falochron w Brzeźnie - Sopot - Wrzeszcz (ok. 30 km). W nagrodę otrzymał torbę rowerową, blokadę typu U-lock oraz zestaw lampek do roweru.

Statystyki ruchu rowerowego w pasie nadmorskim. W kwietniu 2020 r. doskonale widoczny jest spadek ruchu spowodowany obostrzeniami związanymi z epidemią koronawirusa. Statystyki ruchu rowerowego w pasie nadmorskim. W kwietniu 2020 r. doskonale widoczny jest spadek ruchu spowodowany obostrzeniami związanymi z epidemią koronawirusa.

Epidemia koronawirusa znacznie wpływa na ruch rowerzystów



W bieżącym roku najwięcej przejazdów rowerami w pasie nadmorskim odnotowano w niedzielę 19 lipca - 11 493 przejazdów.

Co warto podkreślić, ograniczenia związane z epidemią koronawirusa miały bardzo duże przełożenie na ruch rowerowy - po 19 kwietnia, kiedy złagodzono ograniczenia, ruch rowerowy w pasie nadmorskim wzrósł aż dziesięciokrotnie.

Czytaj też:

Hucisko: chodniki także dla rowerzystów

Opinie (74) 1 zablokowana

  • Pomiar

    większość rowerzystów jeździ po przeciwnej stronie

    • 1 3

  • I co ?

    Mam się podniecać oglądając na stronie ilu rowerzystów przejechało tenty czy owendy ?
    Takie zabawy obecnie chyba nikogo poza urzędnikami nie ekscytują.

    Jana z Kolna, Kartuska, Kołobrzeska cały czas nie są przyjazne dla rowerzystów a to najpilniejsze tematy. Ilość rowerzystów w sezonie wakacyjnym na Jana z Kolna jest ogromna. Do tego powstają tu kolejne biurowce. I co ? I rowerzyści jadą po chodniku. A referat od mobilności zamiast tym zajmuje się licznikami i dziwnym PR.

    Ścieżka nadmorska to trasa rekreacyjna dobra dla turystów, desperatów i emerytów. Ciekawe kto wpadł na pomysł żeby nagradzać tam kogokolwiek za przejazd ? I do tego ten obliczony w dziwny sposób milion. Mierząc kilka lat ruch można by się pokusić o orientacyjne obliczenie ilości przejazdów a nie na podstawie bieżących pomiarów.

    • 3 4

  • Nie jest idealnie (1)

    Nie jest idealnie, ale jest dobrze. Czasami nie rozumiem rozwiązań, ale pewnie ktos w UM myśli o tym.

    Np. Droga rowerowa w Brzeznie, gdzie jest duzo miejsca a połączyli ją z chodnikiem. Jest to droga R10, wiec tym bardziej nie rozumiem czemu nie wydzielili osobnego pasa.

    • 2 5

    • własnie chodzi oto ze nie mysli i takie mamy efekty

      • 2 0

  • Kiedy w Gdańsku drogi rowerowe jednokierunkowe wzdłuż głównych arterii (8)

    I likwidacja ciągów rowerowo-pieszych na Trakcie Konnym czy Marynarki Polskiej.

    • 27 5

    • wzdłuż głównych arterii dobrze zarządzanych miast

      powstają dwukierunkowe drogi dla rowerów, oddzielone od jezdni pasem zieleni lub innymi elementami tzw. małej architektury. Bardzo często takie drogi dla rowerów powstają po obu stronach takich arterii. Najważniejszym składnikiem dobrze zarządzanego procesu tworzenia infrastruktury drogowej dobrze zarządzanego miasta jest uspokajanie i redukcja ruchu. Aby zwiększyć rolę ruchu pieszego i przejazdów rowerem najważniejsze jest zwiększanie liczby ulic i placów wolnych od jeżdżących i parkujących samochodów w centrum miasta oraz w pobliżu węzłów przesiadkowych komunikacji szynowej: takich jak stacje SKM i PKM.

      • 1 1

    • (3)

      Jednokierunkowe lub dwukierunkowe z obu stron. Prosto prowadzone (jak jezdnia ), asfaltowane, z ciągłością, odseparowane od chodnika.

      Po tym co odwalili na Stogach.... pewnie nigdy.
      Jesteśmy od takiego standardu 1000 lat za M......

      • 7 2

      • (2)

        dwukierunkowe z obu stron - takich kwiatków nie spotyka się w Europie. Będziesz się mijał z autobusem czy cięzarówką jadąca 50km/h ?!

        • 1 6

        • (1)

          jest pełno dwukierunkowych dróg dla rowerów w całej Europie.....

          w Hiszpanii są nawet pasy ruchu dla rowerów w jezdni dwukierunkowe ( z jednej strony )... co akurat uważam za beznadziejne rozwiązanie ale są, widziałem.

          nie rozumiem o co ci chodzi z tym "mijaniem" drogi dla rowerów są to trasy rowerowe odseparowane od jezdni z definicji więc jak można się "mijać" z ciężarówką na nich?
          co to w ogóle "mijanie"? Można omijać, wymijać albo wyprzedzać jeżeli chodzi o ruch drogowy.

          • 2 0

          • u nas dróg odseparowanych od jezdni i nie będących częścią chodnika jak na lekarstwo. Mijanie czyli wymijanie - tylko może rzeczywiście to się nazywa pas rowerowy a nie droga. Tylko np przy Grunwaldzkiej ciężko coś takiego zrealizować, no i przy 2 drogach dwukierunkowych, to bez sygnalizacji świetlnej z bocznych nie wyjedziesz.

            • 1 4

    • (2)

      Dokładnie - zniknąłby problem Piramowicza i innych wyjazdów na główne drogi.

      • 5 3

      • Za późno. (1)

        Teren już został zagrabiony na parking.

        • 2 6

        • na Trakcie konnym parking ma 3,5 m szerokości, więc spokojnie można go zwęzić do 2m i wytyczyć drogę rowerową. Koszt niewielki a poprawa znacząca.

          • 10 0

  • Kiedyś rowerem jeździło sie tylko wiosną i latem jak było ciepło (3)

    Teraz od kilku lat jak są ciepłe zimy to można jeździć cały rok

    • 18 1

    • a ja ponad 40 lat a w zimie tylko wtedy gdy niema jak przejechac bo nie są odśnieżane drogi rowerowe (1)

      • 1 2

      • jak nie ma śniegu, nie ma co odśnieżać

        • 1 0

    • jeżdźę cały rok dobre dziesić lat
      ale w porządnie ciepłych ciuchach jeździłe tak ze cztery lata temu

      • 1 1

  • (2)

    czy ja mam zwidy, czy na zdjęciu "jubilata z balonikami" widać buracko zaparkowaną furę, centralnie na kursko, na śmieszce?

    • 7 2

    • Wracaj do podstawówki bo pisać nie potrafisz.

      • 1 0

    • źle widzisz - tam jest zakręt, fura stoi na wydeptanym placyku

      chodnik i ścieżka wolne

      • 3 0

  • kiedy w Gdyni powstaną nowe liczniki np na Dąbrowie (2)

    i tablice które na bieżąco pokazują ilość rowerzystów , lubię jeździć na rowerze ulicą Zwyciestwa i patrzeć ile jest codziennie przejazdów a nowe tablice jeszcze bardziej mnie zachęcą do jazdy w tamtych okolicach .

    • 8 25

    • (1)

      Mnie ciekawi , dlaczego liczba rowerzystów na ulicy Wielkopolskiej zmniejszył się porównując rok poprzedni o 40 tysięcy , wszystkie liczniki w Gdyni miały więcej przejazdów porównując rok poprzedni , a tylko na Wielkopolskiej jest mniej ? Czyżby źle zliczał liczbę rowerzystów ? Trójmiasto pl możecie zbadać sprawę ?

      • 5 7

      • Tylko rower może nas uratować

        Oczywiście spisek. Przecież to niemożliwe, żeby ludziom nie chciało się korzystać z tak wspaniałego środka transportu jak rower, zwłaszcza na Wielkopolskiej, gdzie trzeba pokonywać stosunkowo stromy podjazd o długości kilku kilometrów.

        • 2 2

  • Mała uwaga (1)

    To nie milion rowerzystów, ale milion przejazdów. I nie piszcie tego przemiennie, bo to dwie różne rzeczy

    • 58 1

    • Masz rację.

      • 2 0

  • Porównanie (2)

    Może porównać ile przy głównej trasie przejeżdża rowerów a ile samochodów, na godzinę, na dobę.
    Dało by to obraz ile procent ruchu stanowią rowerowcy, a ile wynoszą wydatki na ścieżki rowerowe.

    • 8 5

    • W cenie jednego kompletu sygnalizacji świetlnej na skrzyzowaniu masz ponad pół kilometra drogi rowerowej, co ty chcesz liczyć?

      • 4 0

    • Najwyraźniej myślenie jest ci obce ,by było więcej rowerzystów trzeba im tworzyć tak dobre warunki jak tym co trują spalinami.

      I jeszcze jedno drogi są niszczone przez transport ,który się nimi porusza ,a drogi rowerowe rowerzysci nie niszczą ale niszczą je tacy jak ty podobnie jak chodniki bo po nich jeździcie samochodami.

      • 0 1

  • A dokąd zmierza Gdynia? (1)

    Nic się nie dzieje. Ile wydaliście w tym roku na budowę i remonty DDR? Ile uwaliliście projektów? Zapraszam na ten bubel bez ciągłości na Miętowej, którym tak się chwaliliście.

    • 2 2

    • To sie niezmieni tak długo jak w trójmieście władze beda traktować drogi rowerowe jako swoja propagandę

      Dopiero jak uznają ze ruch rowerowy jest niezbędny do rozwoju miasta i trzeba go traktować jako nadrzędny nad rozwojem ulic .Tak jak to jest w europie zachodniej.
      W krajach europy zachodniej szybko sie zorientowali ze ruch rowerowy jest najlepszy w pandemi i dlatego zwiększyli nakłady na jego rozwój do 10 krotnie w skali jakiej jeszcze nie mieli .W trójmieście za to mamy tylko wykonywanie kilkusetmetrowych odcinków rzucanych według kaprysów urzędasów.
      Pod urzędami miasta powinny być zlikwidowane bezpłatne parkingi dla urzędasów,niech jadą rowerem albo komunikacja miejską!

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum