• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa droga rowerowa między Wrzeszczem a Oliwą

Rafał Borowski
11 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rusza budowa drogi rowerowej wzdłuż Grunwaldzkiej
  • Zdjęcia terenów, przez które będzie biegła nowa droga rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Gdańsku.
  • Zdjęcia terenów, przez które będzie biegła nowa droga rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Gdańsku.
  • Zdjęcia terenów, przez które będzie biegła nowa droga rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Gdańsku.
  • Zdjęcia terenów, przez które będzie biegła nowa droga rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Gdańsku.
  • Zdjęcia terenów, przez które będzie biegła nowa droga rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Gdańsku.
  • Zdjęcia terenów, przez które będzie biegła nowa droga rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Gdańsku.

Wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Gdańsku zostanie wybudowany kolejny odcinek drogi rowerowej między ulicami Braci LewoniewskichKołobrzeską, po prawej stronie jezdni, jadąc w kierunku Oliwy. Miasto rozpocznie niedługo poszukiwania wykonawcy tej inwestycji. Planowany termin zakończenia prac budowlanych wyznaczono na koniec lipca przyszłego roku.



Jak często poruszasz się po mieście rowerem?

Wiadomość o planowanej inwestycji ucieszy szczególnie rowerzystów, którzy studiują w Oliwie na terenie kampusu Uniwersytetu Gdańskiego bądź pracują w tutejszych biurowcach.

Rowerostrada będzie przebiegać wzdłuż al. Grunwaldzkiej, na odcinku od ul. Braci Lewoniewskich na granicy Wrzeszcza i Strzyży do ul. Kołobrzeskiej w Oliwie. Znajdzie się po prawej stronie jezdni - poruszając się w kierunku Oliwy - a jej długość wyniesie ok. 2 km.


Otwarcie ofert w połowie stycznia



Przetarg na budowę drogi zostanie ogłoszony w ciągu najbliższych kilku dni, zaś otwarcie ofert nastąpi w połowie stycznia. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, rowerzyści będą mogli z niej korzystać już latem przyszłego roku.

Sklepy i serwisy rowerowe w Trójmieście



- Droga rowerowa zostanie dostosowana do istniejących chodników i zjazdów. Wykonawca, oprócz budowy liczącego 2 km odcinka drogi rowerowej, przebuduje również chodniki. W zakresie inwestycji znalazła się także budowa sieci wodociągowych. Prace mają potrwać do końca lipca 2020 r. - informuje Agnieszka Zakrzacka, rzecznik prasowy Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycja powstanie w ramach programu pod hasłem "Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitarnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska", współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej.

Droga na granicy Matemblewa i Wrzeszcza



Planowana inwestycja między Wrzeszczem a Oliwą nie jest jedyną, która wzbogaci siatkę dróg rowerowych w Gdańsku. Kolejna droga powstanie wzdłuż ul. Potokowej, na odcinku między ul. Słowackiego a przystaniem PKM Brętowo. Umowa na jej wykonanie została podpisana z firmą WPRD Gravel w listopadzie tego roku, a jej wartość opiewa na kwotę blisko 4,5 mln zł.

- Wykonane zostaną brakujące fragmenty trasy. Zakres zadania obejmuje również przebudowę skrzyżowania ul. Potokowej z ul. Ogrodową, korektę jezdni ul. Potokowej przy skrzyżowaniu z ul. Ogrodową oraz budowę pasa do zawracania skierowanego w stronę ul. Rakoczego. Prace potrwają do sierpnia 2020 r. - uzupełnia Zakrzacka.

Miejsca

Opinie (208) ponad 10 zablokowanych

  • Gdańsk staje się zaściankiem rowerowym (2)

    Jest jedynym dużym miastem w Polsce gdzie liczba rowerzystów maleje. Warszawa dobija do 10% udziałów w ruchu, Gdańsk nie ma nawet 5%. Nawet mevo nie zwiekszyło liczby przejazdów. Miasto już nawet nie zamieszcza raportów z "liczników rowerowych". Nie mają sie czym chwalic. Od 5lat stagnacja, żeby nie napisać regres.

    • 22 12

    • Bo infrastruktura rowerowa jest już przestarzała to są głównie chodnikowe ścieżki w dodatku wykonane bardzo często niedokładnie niechlujnie przykład po co na zabiance w okolicach AWF są w drodze rowerowej krawężniki w poprzek co kawałek? Są niby w całości schowane w asfalcie ale czuć jazdy jeden podczas jazdy dlaczego przejazd przy pomorskiej/ opackiej jest tak beznadziejnie zrobiony przy obc znowu rozwalili ścieżkę i wykopali sobie dziurkę w ziemi to są małe kamyczki do ogródka zarządzających Gdańskiem ciągle widać że cokolwiek dla rowerów jest robione na rympal i nieprofesjonalnie

      • 5 0

    • To bardzo pozytywne zjawisko

      Rozrost pedalarstwa jest niewskazany dla rozwoju miasta.

      • 0 3

  • Napisane że do kołobrzeskiej

    A na zdjęciach rejony przy bimecie...

    • 12 2

  • bez sensu. do derdowskiego powinni ja dociagnac. (2)

    tak i tak trzeba bedzie przejechac na drugą strone jadąc do oliwy

    • 11 5

    • (1)

      bimet minusuje? :D
      no tak gdzie swoje gruchoty poparkują :D

      • 1 2

      • Tam jest tyle miejsca że wszystkim by dogodzili tam by się lepiej jechało niż przy tych durnych biurowcach obc

        • 0 0

  • Przecież ścieżka jest po drugiej stronie ulicy (5)

    To nie można jechać po jednej stronie? Nie, bo trzeba wywalić x milionow złotych.

    • 26 16

    • nie mozna.

      a po jednej jezdni nie można? po co tam dwie? może jedną zlikwidujemy?

      • 10 6

    • (1)

      ulica też jest na Wita Stwosza. Nie można zaorać Grunwaldzkiej?

      • 11 0

      • i jest obwodnica

        a z Grunwaldzkiej - parking, bo właściciel świata (maszyna) musi mieć wygodę

        • 3 0

    • Pytanie po której

      Pomijając argumenty za obustronnymi ddr wyłuszczone przez innych, to przejazd z od drogi Zielonej do Wrzeszcza wymaga 5 przejazdów na drugą stronę. Na drodze głównej, z większym natężeniem ruchu jazda "na wprost" wymaga pokonania 2 świateł, ze średnim oczekiwaniem niemal całego cyklu.
      Poza tym rowerzyści tak mają, że nie jadą do wybranego na drodze kilometra, tylko do zamierzonego punktu, który znajduje się po konkretnej stronie ulicy, a odległość między skrzyżowaniami wynosi zwykle kilkaset metrów. Jakoś do celu trzeba dojechać, a nie teleportować się.

      • 5 1

    • Ilość rowerzystów zwiększa się z roku na rok. Potrzebne szersze ścieżki lub po obu stronach ulicy.

      • 2 0

  • A u nas w Gdyni lipa

    • 4 2

  • może by tak zrobić ścieżkę wzdłuż skmki? (2)

    bo ta trasa przy grunwaldzkiej jest beznadziejna co chwile trzeba na światłach stać i jeszcze na smart zombie uważać

    • 25 2

    • Bardzo dobry pomysł, najlepiej zamiast trasy czerwonej

      • 7 2

    • Wzdluz torow na odcinku wrzeszcz zaspa jest miejsce , a nawet wydeptana sciezka, wystarczylo by troche tam posprzatac, poszerzyc to i owo i jechaloby sie w ciszy i bez spalin, a i nasyp od wiatru troche chroni

      • 4 0

  • Przejścia dla pieszych niebezpieczne bo żałują na farbę. (1)

    Transport miejski kuleje a miasto dubluje ścieżki rowerowe...no porażka. Nie ma i długo jeszcze nie będzie potrzeby budować drogi rowerowej po obu stronach jezdni. Panowie w leginsach pewnie świętują. ️️

    • 13 9

    • jak pampers promował to rozwiązanie na równi z młodym synem wąsacza

      to była ekstaza. Jak miasto zamierza to zrobić - to nagle nie trzeba. Zdecydujcie się ,rogerzyści

      • 2 0

  • Droga rowerowa czy jak wszedzie teraz ciag pieszo rowerowy albo zwykly chodnik z dopuszczonym ruchem rowerow?

    • 7 3

  • Zdrowie i pieniążki (4)

    Jazda wzdłuż Grunwaldzkiej to katorga ,same spaliny też mi atrakcja.Przecież rowerówka jest po 2-giej stronie ulicy po czorta z tej strony?. Choć wolę rowerem to ten teren powinien być przeznaczony na bezpłatne parkingi aby odciążyć oliwę z miejsc.Ale po co? jak bezpłatne to nie było by kasy a tu głównie o nią chodzi!Strefa płatnego parkowania się kłania-tak by nikt na niej nie parkował.

    • 14 14

    • Przestań już wdychać te spaliny :)

      Nie za dobrze widać ci robią

      • 5 2

    • Pieniążki to drobme monety

      na pieniądze mówi się pieniądze.

      • 4 1

    • Parkingi, parkingi, parkingi (1)

      bezpłatne, bezpłatne, bezpłatne.
      I kto tu jest roszczeniowy?
      Bezpłatne parkingi powinny się znajdować koło przystanków SKM i PKM.

      • 4 4

      • rozumiem, że chodzi o parkingi rowerowe

        darmowe parkingi dla samochodów to tylko Kiss and Ride. Parkingi dla samochodów typu Park and Ride są formą subsydiowania mieszkańców wyprowadzających się do sąsiednich gmin i powiatów.

        • 1 0

  • Droga jest z drugiej strony (1)

    Droga rowerowa jest z drugiej strony szkoda kasy

    • 15 10

    • Z drugiej strony jest stare badziewie które ma już 16 lat widać już duża degradacje asfaltu gdzieniegdzie zastąpionego kostka bauma

      • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum