• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa droga rowerowa między Wrzeszczem a Oliwą

Rafał Borowski
11 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rusza budowa drogi rowerowej wzdłuż Grunwaldzkiej
  • Zdjęcia terenów, przez które będzie biegła nowa droga rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Gdańsku.
  • Zdjęcia terenów, przez które będzie biegła nowa droga rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Gdańsku.
  • Zdjęcia terenów, przez które będzie biegła nowa droga rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Gdańsku.
  • Zdjęcia terenów, przez które będzie biegła nowa droga rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Gdańsku.
  • Zdjęcia terenów, przez które będzie biegła nowa droga rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Gdańsku.
  • Zdjęcia terenów, przez które będzie biegła nowa droga rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Gdańsku.

Wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Gdańsku zostanie wybudowany kolejny odcinek drogi rowerowej między ulicami Braci LewoniewskichKołobrzeską, po prawej stronie jezdni, jadąc w kierunku Oliwy. Miasto rozpocznie niedługo poszukiwania wykonawcy tej inwestycji. Planowany termin zakończenia prac budowlanych wyznaczono na koniec lipca przyszłego roku.



Jak często poruszasz się po mieście rowerem?

Wiadomość o planowanej inwestycji ucieszy szczególnie rowerzystów, którzy studiują w Oliwie na terenie kampusu Uniwersytetu Gdańskiego bądź pracują w tutejszych biurowcach.

Rowerostrada będzie przebiegać wzdłuż al. Grunwaldzkiej, na odcinku od ul. Braci Lewoniewskich na granicy Wrzeszcza i Strzyży do ul. Kołobrzeskiej w Oliwie. Znajdzie się po prawej stronie jezdni - poruszając się w kierunku Oliwy - a jej długość wyniesie ok. 2 km.


Otwarcie ofert w połowie stycznia



Przetarg na budowę drogi zostanie ogłoszony w ciągu najbliższych kilku dni, zaś otwarcie ofert nastąpi w połowie stycznia. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, rowerzyści będą mogli z niej korzystać już latem przyszłego roku.

Sklepy i serwisy rowerowe w Trójmieście



- Droga rowerowa zostanie dostosowana do istniejących chodników i zjazdów. Wykonawca, oprócz budowy liczącego 2 km odcinka drogi rowerowej, przebuduje również chodniki. W zakresie inwestycji znalazła się także budowa sieci wodociągowych. Prace mają potrwać do końca lipca 2020 r. - informuje Agnieszka Zakrzacka, rzecznik prasowy Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycja powstanie w ramach programu pod hasłem "Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitarnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska", współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej.

Droga na granicy Matemblewa i Wrzeszcza



Planowana inwestycja między Wrzeszczem a Oliwą nie jest jedyną, która wzbogaci siatkę dróg rowerowych w Gdańsku. Kolejna droga powstanie wzdłuż ul. Potokowej, na odcinku między ul. Słowackiego a przystaniem PKM Brętowo. Umowa na jej wykonanie została podpisana z firmą WPRD Gravel w listopadzie tego roku, a jej wartość opiewa na kwotę blisko 4,5 mln zł.

- Wykonane zostaną brakujące fragmenty trasy. Zakres zadania obejmuje również przebudowę skrzyżowania ul. Potokowej z ul. Ogrodową, korektę jezdni ul. Potokowej przy skrzyżowaniu z ul. Ogrodową oraz budowę pasa do zawracania skierowanego w stronę ul. Rakoczego. Prace potrwają do sierpnia 2020 r. - uzupełnia Zakrzacka.

Miejsca

Opinie (208) ponad 10 zablokowanych

  • Gdy czytam "rowerostrada" (2)

    wyobrażam sobie niebieskie bike super-highways jak na nowych osiedlach wokół Londynu. A co będzie? Namalowane farbką linie, które po jednej zimie nie będą widoczne, niebezpieczne wyjazdy z bram co parę metrów, parkujące legalnie samochody (linii nie będzie widać), potrącenia pieszych.
    Ale "rowerostada".
    Jak można używać tak górnolotnych słów, to ja też sobie pozwolę.

    • 12 4

    • Też mi na myśl od razu Londyn przyszedł. (1)

      • 1 0

      • najdłuższa estakada rowerowa na świecie nie jest w Lądku,
        tylko w Xiamen w Chinach

        jeździłem i tu i tu. nie ma porównania.

        • 1 0

  • polskie podejscie do braku dróg rowerowych i wszelkich innych problemów drogowych

    gdyby w PL był kiedyś ruch lewostronny, jak był w Szwecji, to przejście na ruch prawostronny też próbowali byśmy zrobić po kawałku, dwieście metrów tu, kilometr tam, a po kilku latach i tysiącach ofiar, mieli byśmy ruch prawostronny w pojedynczych miastach, a w innych lewostronny

    nasi politycy, zajęci bierzączką, też by ględzili o niemożliwości gwałtownych zmian, o braku forsy, bo trupy nie głosują a rodziny ofiar wypadków są tak samo podatne na propagandę z ambon, telewizorów i prasy, jak inni.

    przywykliśmy do burdelu drogowego, że kilka tysięcy trupów rocznie "musi" być. zrobienie całej infry na raz, albo chociaż spójnego prawa drogowego wychodzi nam średnio

    • 2 1

  • Radom Północy nie może być gorszy - Szczurek już kupił paletę puszek farby!

    • 2 1

  • poprawcie to co jest w żabiance

    przeskakiwanie 10 minut na drugą stronę Grunw i z powrotem, żeby 2 minuty pojechać...

    • 5 0

  • Niby powinny cieszyć ale takie inwestycje raczej irytują rowerzystów (3)

    Opisane powyżej drogi nawet jeśli są robione w ramach jakiegoś projektu za kasę z unii nie cieszą tylko mocno irytują.
    Przyczyna jest prosta Gdańsk kiedyś inwestujący w ddr zachęcił rowerzystów do jazdy a następnie wypiął się na nich. Bardzo nie fajnie jak że ścieżki które zbudowano często są ze sobą nie połączone.
    Top 3 ddr których nie ma a powinny być to :
    Kołobrzeska do przystanku SKM
    Kartuska
    Jana z Kolna

    Zwłaszcza ścieżka przy Jana z Kolna powinna być pięknie wybudowana i poprowadzona w kierunku Westerplatte jako zadośćuczynienie za brak przejazdu tunelem i likwidację promu.

    • 11 3

    • Wpadnij do Gdyni... tu dopiero bzdura bzdurę pogania

      • 0 1

    • Najgorsze że same centrum jest nieprzejezdne rowerem (1)

      Nie ma totalnie jak przejechać czy objechać śródmieścia. Wszystkie trasy kończą się brukowanym chodnikiem/deptakiem dla pieszych. To jest dopiero zaniedbanie.

      I co gorsza nie zapowiada się że sytuacja w najbliższych latach się polepszy.
      Nie słyszałem żeby był nawet pomysł rozwiązania problemu.

      • 2 1

      • Trzeba dać szanse nowej pani prezydentowej ale szanse na zmiany faktycznie nie są duże.

        • 1 0

  • (4)

    Na takie bzdury kasa jest ale na drogi na południu Gdańska już nie

    • 6 8

    • Bo dla nas południe Gdańska to tak

      naprawdę już nie Gdańsk. Jasne, administracyjnie się łapiecie, ale to niczego nie zmienia.

      • 2 2

    • Zgadzam sie (1)

      Po cholere te sciezki rowerowe - przez nie wezsze chodniki, niebezpieczne skrety dla aut, ryzyko stukniecia rowerzysty autem jak i przez rowerzyste pieszego. To jest polmilionowe miasto. Jezdzijcie rowerami po lasach czy wiejskich sciezkach miedzy polami, a jak juz musicie w miescie, to macie sciezke od Brzezna do Sopotu, Park Reagana, Bulwar w gdyni

      • 2 10

      • nie każdy pracuje na zmywaku

        w nadmorskiej budzie, tak jak Ty, że mu pasuje jeździć DDR wzdłuż morza

        • 4 2

    • za jedną drogę na południu

      która "rozwiąże" problemy na 2 lata może, można by zrobić z 50 km DDR

      • 5 1

  • Kołobrzeska (2)

    Moze tak najpierw niech zrobia Kołobrzeska, zeby do tej Grunwaldzkiej mozna bylo bezpiecznie i bezkolizyjnie dojechac...

    • 6 0

    • dobrze się tam śmiga jezdnią (1)

      ale rozumiem, że nie każdy lubi, a też kiedyś jedna pi z d a mnie tam otrąbiła, bo, jak wszyscy, zdała teorię na prawku z pamięci.

      • 1 0

      • po tych dziurach? daj spokój. powinni ją odpicować jak Jana Pawła... może kiedyś się doczekamy

        • 0 0

  • Zdjęcia z artykułu w większości nie pokazują planowanego odcinka.

    Tylko trase od Kołobrzeskiej w stronę Oliwy.

    • 1 1

  • Gdańsk staje się zaściankiem rowerowym (2)

    Jest jedynym dużym miastem w Polsce gdzie liczba rowerzystów maleje. Warszawa dobija do 10% udziałów w ruchu, Gdańsk nie ma nawet 5%. Nawet mevo nie zwiekszyło liczby przejazdów. Miasto już nawet nie zamieszcza raportów z "liczników rowerowych". Nie mają sie czym chwalic. Od 5lat stagnacja, żeby nie napisać regres.

    • 22 12

    • To bardzo pozytywne zjawisko

      Rozrost pedalarstwa jest niewskazany dla rozwoju miasta.

      • 0 3

    • Bo infrastruktura rowerowa jest już przestarzała to są głównie chodnikowe ścieżki w dodatku wykonane bardzo często niedokładnie niechlujnie przykład po co na zabiance w okolicach AWF są w drodze rowerowej krawężniki w poprzek co kawałek? Są niby w całości schowane w asfalcie ale czuć jazdy jeden podczas jazdy dlaczego przejazd przy pomorskiej/ opackiej jest tak beznadziejnie zrobiony przy obc znowu rozwalili ścieżkę i wykopali sobie dziurkę w ziemi to są małe kamyczki do ogródka zarządzających Gdańskiem ciągle widać że cokolwiek dla rowerów jest robione na rympal i nieprofesjonalnie

      • 5 0

  • To i tak smiesznie mało ,drogi rowerowe jak wkazdym kraju zachodnim są zawsze bo obu stronach jezdni

    Tylko nie unas !!Jazda ulicami rowerem nie tylko jest niebezpieczna przez piratów drogowych ale i niezdrowa bo trujesz się spalinami! Brakuje jednoczesnie zadaszonych miejsc do parkowania rowerów !!

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum