• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa droga rowerowa i dojście do przystanku PKM Gdańsk Kiełpinek

Krzysztof Koprowski
19 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Nowa infrastruktura pieszo-rowerowa połączy kładkę nad obwodnicą z przystankiem PKM Kiełpinek. Nowa infrastruktura pieszo-rowerowa połączy kładkę nad obwodnicą z przystankiem PKM Kiełpinek.

Za kilkanaście miesięcy powstanie wygodny dojazd rowerem i dojście piesze od kładki nad obwodnicąMapka do przystanku PKM Gdańsk KiełpinekMapka. Urzędnicy ogłosili przetarg na wybór wykonawcy niezbędnej dokumentacji technicznej. Planowana organizacja ruchu będzie zbliżona do rejonu PKM Brętowo, gdzie rowerzyści pod górę poruszają się ciągiem pieszo-rowerowym, a w dół wydzieloną drogą.



W jaki sposób najczęściej docierasz do przystanków PKM?

Nowy infrastruktura dla pieszych i rowerzystów będzie zaczynała się w rejonie kładki pieszo-rowerowej nad obwodnicą na węźle Karczemki. Tu po przekroczeniu ul. Szczęśliwej (w formie wyniesionego przejścia i przejazdu rowerowego) chodnik i droga rowerowa będą przebiegać obok łącznicy z obwodnicą oraz wzdłuż muru oporowego i skarpy przy sklepie motoryzacyjnym.

Następnie połączą się ponownie z ul. Szczęśliwą przy sklepie z wyposażeniem łazienek, skąd do przystanku PKM Gdańsk Kiełpinek jest jeszcze ok. 420 m.

Dom Kiełpino Górne. Jak mieszka się na osiedlu?



Na najbardziej stromym odcinku do przystanku PKM Kiełpinek przewiduje się zastosowanie organizacji ruchu na wzór rejonu przystanku PKM Brętowo. Na najbardziej stromym odcinku do przystanku PKM Kiełpinek przewiduje się zastosowanie organizacji ruchu na wzór rejonu przystanku PKM Brętowo.

Pod górę rowerem z pieszymi, w dół wydzieloną drogą rowerową



Pod względem rozwiązań przestrzennych planuje się powielić schemat zastosowany na ul. Rakoczego w pobliżu przystanku PKM Gdańsk BrętowoMapka:
  • na najbardziej stromym odcinku od kładki do rejonu sklepu z wyposażeniem łazienek rowerzyści w dół pojadą wydzieloną drogą jednokierunkową o szerokości 1,5 m, zaś pod górę będą poruszali się z pieszymi ciągiem pieszo-rowerowym o szerokości 2,5 m (w obu przypadkach nawierzchnie będą asfaltowe),
  • na odcinku o mniejszym spadku, bliżej przystanku PKM Kiełpinek droga rowerowa będzie dwukierunkowa o szerokości 2 m (nawierzchnia asfaltowa), zaś dla pieszych zostanie wykonany wąski chodnik o szerokości zaledwie 1,5 m (kostka betonowa; 1,5 m to minimalna szerokość chodników w Polsce).

Ostatni odcinek do przystanku PKM rowerzyści będą pokonywali jezdnią ul. Szczęśliwej (pojawi się dodatkowe oznakowanie), zaś piesi istniejącym chodnikiem.

Co ważne, nowy odcinek infrastruktury pieszo-rowerowej zostanie oświetlony na całej długości. Projektant będzie musiał uwzględnić również rozwiązania z zakresu odwodnienia terenu oraz przebudowy sieci teletechnicznych.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście


  • Na wysokości kładki powstanie przejście i przejazd rowerowym na drugą stronę ulicy.
  • Następnie droga zostanie poprowadzona wzdłuż muru oporowego i skarpy przy sklepie motoryzacyjnym.
  • Na odcinku ul. Szczęśliwej przy PKM ruch rowerowy będzie odbywał się jezdnią. Dla pieszych nie przewiduje się zmian w przebiegu chodników.

Element projektu budowy dojazdów do przystanków PKM i SKM



Realizacja inwestycji jest elementem projektu "Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitarnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska", w ramach którego powstaje m.in. droga rowerowa wzdłuż ul. Dmowskiego, a wcześniej wykonano ciąg pieszo-rowerowy i drogę rowerową wzdłuż al. Legionów.

O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria: w 60 proc. najniższej ceny oraz w 40 proc. przedłużenie minimalnego trzyletniego okresu rękojmi na przygotowaną dokumentację.

Dokumentacja musi powstać w ciągu 32 tygodni (ok. osiem miesięcy) od podpisania umowy. Kolejnym krokiem będzie ogłoszenie przetargu na wykonawcę robót budowlanych.

Zobacz dawną bazę paliw w pobliżu PKM Gdańsk Kiełpinek


Nietypowe Budowle Trójmiasta. Dawna baza paliw w Kiełpinku

Opinie (42)

  • Fragment "Za kilkanaście miesięcy" jest baaardzo optymistyczny. Powstaje projekt, a kiedy DRMG zechce ogłosić przetarg na wykonanie prac budowlanych to inna historia :)

    • 9 1

  • PGR Kełpinek tu taj byłem traktorzystą i kombajnistą (1)

    • 9 0

    • Pamiętamy

      Pamiętam te rajdy Zetorem po pijaku... ale się orało

      • 3 0

  • moje zdanie w tej sprawie jest takie (1)

    W 1953 powstało Państwowe gospodarstwo rolne Kiełpinek. Powstało sześć nowych budynków w okolicy skrzyżowania ulicy Szczęśliwej z Przytulną, zasiedlonych przez osoby, które przybyły w poszukiwaniu pracy. PGR zajmował się hodowlą świń oraz uprawą zbóż i ziemniaków. PGR został zlikwidowany ok. 1970. W 1970 rozpoczęły działalność Zakłady Transportu Mięsnego (parking dla ciężarówek i warsztaty samochodowe). 1 stycznia 1973 Kiełpinek został przyłączony do Gdańska. Ok. 1981 w Kiełpinku rozpoczęła działalność Spółdzielnia Produkcyjno-Rolnicza Morena

    • 10 3

    • Myśmy pracowali w tym PGR Kełpinek

      • 5 0

  • Świetnie!

    Będzie gdzie parkować pasaty w tedeiku

    • 5 11

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum