• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie będzie odwołania od wyroku ws. Mevo

Joanna Skutkiewicz
8 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
W marcu tego roku mieliśmy poznać operatora Mevo 2. W marcu tego roku mieliśmy poznać operatora Mevo 2.

Pod koniec marca pisaliśmy o wyroku ws. Mevo, który zapadł w Krajowej Izbie Odwoławczej na początku miesiąca. Po analizie dostarczonych dokumentów Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot postanowił nie odwoływać się od podjętej decyzji. Oznacza to unieważnienie zaproszenia do składania ofert w toczącym się postępowaniu i zmianę kryteriów wyboru wykonawców nowego Mevo.



Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot po analizie wyroku Krajowej Izby Odwoławczej podjął decyzję o nieodwoływaniu się od wyroku. To już kolejne opóźnienia w postępowaniu spowodowane odwołaniami Nextbike Polska SA w restrukturyzacji do Krajowej Izby Odwoławczej.

- Byliśmy gotowi na zaproszenie wykonawców do składania ofert we wrześniu ubiegłego roku i rozstrzygnięcie przetargu - mówi Michał Glaser, prezes Zarządu Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot. - Kolejne odwołania Nextbike Polska w restrukturyzacji do KIO powodują wielomiesięczne opóźnienia w postępowaniu. Wszystkie warunki przetargowe zostały opracowane tak, by mieszkańcy metropolii dostali rowery i system najwyższej jakości. Stąd w zapisach znalazła się konieczność nie tylko oceny rowerów, ale także przedstawienia sposobu zarządzania systemem wraz ze szczegółową analizą kosztów i harmonogramem. Sposób zarządzania Mevo 1 pozostawiał wiele do życzenia, dlatego chcieliśmy, by wykonawca przedstawił komisji przetargowej sposób, w jaki zamierza zarządzać Mevo 2. Pozostali wykonawcy nie obawiali się tego zapisu, zupełnie inaczej niż w przypadku Nextbike Polska SA w restrukturyzacji.
Na początku marca Krajowa Izba Odwoławcza poleciła zmianę zapisów Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w kryteriach wyboru wykonawcy. Nakazano m.in. usunąć zapis dotyczący możliwości oceny estetyczno-funkcjonalnej rowerów, przedstawienia sposobu zarządzania systemem ze szczegółową analizą kosztów oraz harmonogramem i przedstawienia dokumentów dot. punktów ładowania rowerów elektrycznych.

Po uszczegółowieniu ww. zapisów w dokumentacji wykonawcy dostaną ponownie zaproszenie do składania ofert. Odwołanie od wyroku KIO spowodowałoby kolejne wielomiesięczne opóźnienia w uruchomieniu Mevo.

Dwa postępowania sądowe przeciwko Nextbike Polska



Po rozwiązaniu umowy z operatorem Mevo 1 na kontach użytkowników pozostały niezwrócone środki z abonamentów. Zarówno przedstawiciele NB Tricity, jak i Nextbike Polska zapewniali, że niewykorzystane środki zostaną zwrócone użytkownikom. W wielu przypadkach tak się jednak nie stało.

OMGGS kilkakrotnie wzywał operatora do zwrotu nadpłaconych środków. OMGGS przygotowywał się również do wytoczenia pozwu zbiorowego w imieniu mieszkańców, ale w marcu ubiegłego roku sąd odmówił ogłoszenia upadłości NB Tricity, potwierdzając, że spółka nie posiada żadnych środków. Wobec tego OMGGS wszczął dwa postępowania sądowe - nie tylko wobec NB Tricity, lecz także jej spółki matki, Nextbike Polska. Z jednej strony prokuratura pracuje nad zgłoszeniem o możliwości popełnienia przestępstwa, z drugiej toczy się postępowanie cywilne.

Spółka NB Tricity ma zobowiązania również wobec OMGGS. Po wypowiedzeniu umowy łączna wysokość kar wynosiła 8 054 581,20 zł, czyli 20 proc. wartości umowy. Jak dotąd tylko połowa tej kwoty, pochodząca z gwarancji bankowej, trafiła na konto OMGGS.
08:06 9 KWIETNIA 21

Co z rowerami? (10 opinii)

Co jest z rowerami miejskimi? Sprawa była poruszana w styczniu i do teraz jest cisza. Umowa miała być niby w marcu, a nadal nie ma żadnych informacji.
Co jest z rowerami miejskimi? Sprawa była poruszana w styczniu i do teraz jest cisza. Umowa miała być niby w marcu, a nadal nie ma żadnych informacji.

Opinie (93) 2 zablokowane

  • kurka, naprawdę nie dało się tak sformułować ogłoszenia, żeby ta firma nie stawała znów do przetargu? (4)

    czemu wydaje mi się, że cała ta sprawa to wybitny popis niekompetencji Obszaru Metropolitalnego, który skądinąd jest ciekawym tworem i od wielu już lat nie wiadomo co konkretnie dla 3miasta robi poza zabawą z Mevo.

    • 74 4

    • Przecież na tym polega cały pic, że miasto próbowało dać zapisy, które pozwolą odsiać Nextbike

      a Nextbike to zaskarża.

      • 0 0

    • za mało milionów magistrat przelewa zewnętrznym firmom za obsługę prawną - może niech zatrudnią po prostu kogoś kto umie pisać zamówienia?

      • 1 1

    • Może od razu ustawić tak przetarg, aby tylko jedna firma spełniała wymogi?

      • 0 1

    • Przedewszystkim zabiera kase mieszkancom bo z kasy mieszkanców jest oplacany!

      • 5 1

  • jakby wygrał nextbike (w końcu to przetarg) (1)

    to ktoś z tego będzie korzystał?

    • 0 0

    • ja bede

      • 0 0

  • Glaser i jego kasta z Obszaru do odwołania. (1)

    Jakim cudem ci ludzie, którzy wybrali NB i "czuwali" nad całym projektem, dalej nim zarządzają? Jakim cudem nie odpowiedzi za straty milionów zł? Dlaczego użytkownicy MEVO 1.0 nie otrzymali swoich pieniędzy za wykupione abonamenty.
    To jest straszne że urzędnicy nie mają żadnej odpowiedzialności. Można być d**ilem na posadce i narazić miasto na wielomilionowe straty i dalej trwać na stanowisku. Masakra.

    • 9 1

    • Glaser to taki lokalny Sasin

      • 0 0

  • Smiejecie sie z sasina a macie takich nieudacznikow jak dulkiewicz czy szczurek

    100 000 000 pln plus odsetki utopill szczurek na nieczynnym lotnisku w kosakowie
    40 000 000 pln plus odsetki utopil karnol, dulkiewicz, szczurek na projekt roweru mevo
    Kilkadziesiat milionow utopionych na szadolkach w budowe zbyt malej kompostowni smieci
    Z kogo sie smiejecie? Z siebie i swoich wyborow.....

    • 2 0

  • gdzie moje 50 pln (1)

    złodzieje!!! rower dajcie jak kasy nie macie..

    • 13 1

    • To znajdź takiego madrego

      Napisać dobry przetarg w zgodny z polskim prawem i dający szanse wybrania dobrej firmy to zajęcie bardziej karkołomne niż loty w kosmos... Tak jest skonstruowana ustawa o przetargach publicznych. Jest to na rękę tym którzy kręcą na tym lody więc długo się to nie zmieni bo zamówienia publiczne to kopalnia złota.

      • 0 1

  • Rowery elektryczne to był błąd!!!1 (1)

    • 5 3

    • niekoniecznie

      może i to był bląd paserności i przerostu ambicji, ale nie przez to ten system zdechł. bo poprzednie trzy podejścia do systemu roweru publicznego też zdechły, a żaden z nich nie był elektryczny, a choć trzeci z nich, spopocki, też był Nexta, to dwa poprzednie nie były

      • 0 0

  • Oddawac moja kase ! Z odsetkami ustawowymi !! (1)

    • 12 1

    • zainwestowałeś dziesięć złotych
      jak dodamy wszelkie odsetki plus wysługę lat
      to będa dwie dychy

      interes zycia, zysk sto procent, paniedzieju

      • 0 0

  • Swoją drogą - ocena estetyki (3)

    Kto ma decydować, czy coś jest ładne czy brzydkie? Da się to zmierzyć? Jak taki warunek może być w przetargu? Jak ktoś weźmie w łapę, to jak z patrzeniem na kobietę po alkoholu - każda będzie piękna. I o to chodzi. O łapówkę.

    • 24 8

    • Fantazja poniosła (2)

      Na każdym pierwszym lepszym szkoleniu z zamówień publicznych mówią o tym, żeby nigdy nie dawać takich kryteriów oceny jak właśnie oceny estetyki, wygląd itp. Nie wiem co sobie wyobrażali "specjaliści" z OMGGS, ale to błąd nowicjusza....

      • 3 1

      • (1)

        Albo celowy ruch.

        • 2 2

        • szczególnie skuteczny system roweru publicznego z Barcelony (Bici)
          był celowo zrobiony
          -brzydki, bardzo bardzo brzydki
          -nie dla turystowa, tylko dla długoterminowych rezydentów
          -żadnych tam kart Visa itp ułatwień dla obcych spoza miasta
          -zero elektryków itp

          • 0 0

  • Iza (6)

    Brakuje mi tych rowerów ,jeździłem po zakupy nimi do koleżanki na wino .
    Mam nadzieję ,że szybko wrócą i dalej będziemy pedałować .

    • 14 18

    • tobie już nic nie pomoze trollu :) (3)

      • 6 1

      • Iza (2)

        Zgłaszam Twoja opinię do moderatora.

        • 3 12

        • To już prawie doba. Coś Ci moderator odpowiedział? (1)

          • 0 0

          • najwyraźniej tym z trojmiasto.pl chlew nie przeszkadza
            za to przeszkadzają im techniczne nazwy części rowerowych i takie wpisy wycinają

            bolanda!

            • 0 0

    • Izuniu złota !!!! (1)

      Zapraszam do mnie na winko ,mam w barku Amarenkę 2 smaki i Kelerisa oraz na specjalną okazję Arizonę .

      • 3 3

      • nie opowiadaj

        z tych wspaniałych bukietów smakowych ostała się jeno amarena. ale trzeba przyznać, że wali w palinik bardzo dobrze i w obie strony smakuje tak samo.

        • 6 1

  • (2)

    Wiecej innowacji wiecej przekretow. Rowery miejskie sie sprawdzaja w metropoliach typu new york londyn gdzie jest gesta zabudowa i siec metra. Po co w gdansku? Nie wiem

    • 3 4

    • na "po co" odpowiedział dziki tłum urzyszkodników

      a to co zabiło Mevo to na pewno nie było brak potrzeby tej usługi,
      ani jej 1oo% elektryczność, ani aferalność Nexta-w-Bolandzie,
      ani nawet koszty i ceny, tylko socjalistyczne pragnienie monopolu
      jedynego słusznego kanonicznego dostawcy usługi

      nawalanka w warunkach monopolu powoduje totalny upadek rynku
      nawalanka w warunkach konkurencji stymuluje ewolucję
      (a to w końcu dzięki niej z ameb wyewoluował Ambergold)

      • 0 0

    • rowery miejskie sprawdzają się w setkach miast na całym świecie

      W Trójmieście jest linia SKM - nie zauważyłeś?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum