• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nauczą rowerzystów ostrożności

Michał Sielski
22 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (159)
Nawet najmłodsi rowerzyści mogą bezpiecznie poruszać się po drogach, ale muszą wiedzieć jak. Nawet najmłodsi rowerzyści mogą bezpiecznie poruszać się po drogach, ale muszą wiedzieć jak.

W najbliższy piątek, 24.02.2023 r., rusza cykl bezpłatnych szkoleń dla rowerzystów i użytkowników hulajnóg w Trójmieście. Celem jest nie tylko zwiększenie bezpieczeństwa, ale też podniesienie kultury jazdy i wzajemnego szacunku wszystkich użytkowników dróg.



Terminy szkoleń dla rowerzystów:

  • 24 lutego o godz. 18:00 w sklepie Rowerowe Przymorze przy ul. Obrońców Wybrzeża 3D,
  • 25 lutego o godz. 10:00 w sklepie Rowery Brętowo przy ul. Rakoczego 7
  • 3 marca o godz. 17:30 w sklepie CYCLING PLANET w Kowalach przy ul. Skromnej 1
  • 4 marca o godz. 10:00 w sklepie CYCLING PLANET Pruszczu Gdańskim przy ul. Obrońców Pokoju 36.




Spotkania przeznaczone są dla wszystkich, którzy jeżdżą na rowerze po Trójmieście. Niezależnie od wieku, doświadczenia czy preferowanych szlaków. Liczba rowerzystów szybko bowiem rośnie.

Więcej rowerzystów w Gdańsku. Mimo zimy Więcej rowerzystów w Gdańsku. Mimo zimy

Większe natężenie ruchu to często także większe zagrożenie ewentualną kolizją lub wypadkiem. A wraz z planowanym uruchomieniem systemu Mevo 2.0 rowerzystów w Trójmieście ma być jeszcze więcej.

Szkolenie dla rowerzystów: bądź bezpieczny na drodze



Spotkanie będzie miało charakter godzinnego wykładu w formie angażującej słuchaczy. Jego głównym punktem przewodnim będzie to, by na drodze myśleć nie tylko o sobie, ale także o innych.

- W czasach, kiedy przednie lampki rowerowe dorównują jasnością reflektorom samochodowym, niezwykle ważne jest np. prawidłowe ustawienie źródła światła, by nie razić innych uczestników ruchu drogowego - mówi Sebastian Gruszka z Fundacji Na Rowerze, który poprowadzi szkolenie.


Nagrody dla rowerzystów



By lepiej i przyjemniej było przyswajać wiedzę, na szkoleniach będą też quizy z nagrodami ufundowanymi przez sklepy rowerowe, w których będą się one odbywać.

Nie zabraknie także cennych wskazówek na temat tego, jak przewozić dzieci, unikać zagrożeń czy współpracować z kierowcami. Celem spotkań ma być ukazanie różnego punktu widzenia i podniesienie świadomości, co przełoży się na większą kulturę i bezpieczeństwo.

- Rowerzyści potrafią jeździć na rowerach, choć czasami mają wątpliwości, jak w danej sytuacji zachować się prawidłowo i bezpiecznie. Dlatego w tym roku już po raz trzeci będziemy prowadzić bezpłatne warsztaty Rowerowej Lekcji Jazdy - dodaje Sebastian Gruszka, rowerowy pasjonat i doświadczony sportowiec, uczestnik ultramaratonów kolarskich.

Wydarzenia

Rowerem bezpieczniej - spotkanie edukacyjne

spotkanie

Rowerem bezpieczniej - spotkanie edukacyjne

spotkanie

Rowerem bezpieczniej - spotkanie edukacyjne

spotkanie

Rowerem bezpieczniej - spotkanie edukacyjne

spotkanie

Miejsca

Opinie (159) 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (3)

    A kiedy dla kierowców będą szkolenia, bo to jak ci jeżdżą i parkują to wola o pomstę do nieba?!

    • 25 18

    • Kierowców szkoli policja - potwierdzeniem odbycia szkolenia jest mandat, a czasem i punkty (1)

      • 4 6

      • i - jak widać - to niewiele pomaga

        Polskie wskaźniki bezpieczeństwa ruchu drogowego są jednymi z najgorszych w Europie.

        • 5 1

    • Szkolenia teoretycznie są, od tego są kursy na prawko i egzamin.

      Ale praktyka pokazuje że wiedza wiedzą, ale przecież nie po to 90 kafli poszło na auto żeby trzeba było spacerkiem chodzić od parkingu.

      Już zawsze będę pod wrażeniem jakie na mnie wywarli goście co to na kurs prawa jazdy docierali własną bryką.

      • 0 1

  • wg mnie każdy pownien poruszać się rowerem lun ewentualnie elektryczną komunikacją (1)

    trzeba dbać o klimat i należy wyeliminować samochody. Trzeba twardo przymusić kierowców żeby przerzucili się na rowery

    • 9 29

    • takie opinie świadczą o dążeniu autora do prowokowania konfliktów

      praktyka wskazuje, że wielu kierowców przesiada się na rower z własnej nieprzymuszonej woli: na odległość do 5 km rower jest w środowisku miejskim środkiem transportu szybszym niż samochód. Inne badania wskazują, że więcej osób jest skłonna zrezygnować z przejazdu samochodem na rzecz przejazdu rowerem niż na rzecz przejazdu środkami komunikacji zbiorowej.

      • 5 2

  • a kiedy szkolenia dla pieszych (4)

    żeby nie łazili po DDRach?

    • 28 9

    • takie szkolenia nie są potrzebne

      wystarczy, by rowerzyści szanowali pieszych na ciągach pieszo rowerowych tak, jakby chcieli być szanowani przez kierowców gdy poruszają się po jezdni.

      • 5 2

    • Eee tam.

      Jako rowerzysta nie widzę problemu. Jak stado jest duże to zwyczajnie zajmuje tyle miejsca ile może i żadne szkolenia nie pomogą, trzeba poprosić o przejazd i tyle.
      Czasami ludzie bez powodu łażą po DR'ach, ale szczerze powiedziawszy wtedy po prostu ich mijam.

      Na ruchliwe DRy nikt pieszo się nie pcha, a jak jest mały ruch to to nie jest wielki problem.

      • 3 0

    • xxx (1)

      Jak rowerzyści przestaną jeżdzić po chodnikach dla pieszych

      • 1 1

      • wtedy, gdy kierowcy przestaną parkować na chodnikach

        • 0 0

  • 86% wypadków powodują kierowcy ale szkolić będą wszystkich .... tylko nie kierowców (4)

    odwracanie kota ogonem.

    • 16 27

    • Jak odpowiedzialność za wszystko przerzucono na kierowcę to dziwię się że 14% wypadków nie spowodowali kierowcy (3)

      Lobby rowerowe zrobiło bardzo sprytny zabieg prawny. Nie ważne co się stało, automatycznie winny jest kierowca, Do tego żeby nie dochodził swoich praw w sądzie to postraszymy go potencjalną karą 30 tysięcy złotych. Dlatego statystyki wszystkimi wypadkami obarczają kierowców. Cwane!

      • 9 12

      • Co za problem, skoro niełamiącego przepisów kierowcy można szukać ze świeczką?

        A nawet jak się taki trafi, zaraz go Janusze nauczą jak się jeździ...

        • 6 3

      • dzięki takim zasadom ogólna liczba wypadków maleje

        W przepisach ruchu drogowego dobrze zarządzanych krajów obowiązuje zasada "odpowiedzialności silniejszego". Pierwsza zasada bezpieczeństwa: jedź tak, aby nikogo nie potrącić.

        • 5 0

      • "lobby rowerowe" sobie wymyślił.

        Lobby to instytucja która pożera mnóstwo kasy, a chyba nikt nie przeznacza na to więcej kasy niż korporacje olejowe i samochodowe... Lobby rowerowe zostało by rozgniecione jeszcze zanim przekroczyło by próg. Jedyne co "lobby rowerowe" ma w arsenale czego nie ma konkurencja to logiczne argumenty, matematykę, fizykę i przykłady miast które z wielkim sukcesem odeszły od autocentryzmu.

        • 3 0

  • Tam, gdzie nie ma świateł, rowerzysta przed wjazdem ze ścieżki na jezdnię powinien mieć znak STOP, (7)

    jak jest na zachodzie Europy, a nie, że wpada rower z pełną prędkością na przejazd i kierowca może go nie zauważyć.
    Obecnie mamy chorą sytuację i głowa kierowcy musi się kręcić jak wentylator, bo z każdej strony może znienancka ktoś wejść na jezdnię.

    • 49 31

    • gdzie na zachodzie takie rozwiązanie widziałeś? nie zmyślaj. kierowcy nasi to akurat nawet słupków "nie zauważają".
      ja bym proponował stop przed każdym przejściem i przejazdem dla kierowców

      • 22 12

    • Na razie to na zachodzie jest tak, że jak się skręcając samochodem nie upewnisz, czy nie zajeżdżasz drogi rowerzyści lub nie wymuszasz na pieszym, to na miejscu oblewasz egzamin.
      A resztę swoich konfabulacji mozesz sobie wsadzić w rurę wydechową.

      • 20 7

    • (3)

      Co to jest pełna prędkość?

      • 6 2

      • (2)

        To tyle, że licznik więcej nie pokaże.
        Mój jest dwucyfrowy, więc pełna prędkość dla mnie to 99km/h,ale jeszcze tyle nie jechałem rowerem.

        • 5 1

        • Mój ma 3 cyfry, jedna po przecinku. (1)

          No i jak się mocno śpieszę to licznik przesuwa przecinek na przód i pokazuje prędkość jako ułamek prędkości światła :)
          np. ,005 c

          • 0 0

          • przy zajezdni trolejbusowej na zakręcie do oksywia jest takie pole elektromagnetyczne że mój licznik rozpędziło do 105 kmh pokazywał 10 do potęgi 5

            • 0 1

    • Wyjedź w końcu na ten zachód

      Sprawdź, i przestań chrzanić głupoty

      • 0 1

  • (1)

    Hahahaha kurs dla rowerzystów jak oni niedowidzący droga rowerów piękna a oni po chodniku albo po ulicy posuwają . Czerwone to dla pieszych I aut a nie dla super lateksowego bohatera

    • 23 12

    • I do tego brak oświetlenia.

      • 2 1

  • Opinia wyróżniona

    40tys wypadków i ponad 500tys kolizji nie powodują rowerzyści (13)

    tylko rzekomo wyszkoleni kierowcy 4 kółek.
    Warto wiedzieć ze przez z nich ginie prawie 3tys osób rocznie, a ponad 40tys zostaje kalekami do końca życia. Co kosztuje nas wszystkich podatników prawie 44mld zł rocznie. Dla porównania wpływy z podatków z paliw to śmieszne 30mld zł.

    • 69 80

    • Jesteś przykładem kogoś, kto nie myśli!

      Wagarowałeś z lekcji fizyki, natomiast ma lekcjach religii dałeś sobie wmówić nieśmiertelność.

      • 20 30

    • No właśnie

      A zestaw dobrych lampek do roweru kosztuje mniej niż sto złotych...

      • 16 7

    • Panie gapcio (5)

      Podaj dane olej jeździ aut a ile rowerów ?!

      • 7 10

      • wspólnym mianownikiem 99.9% wypadków drogowych jest samochód (4)

        samochod wjechał w tramwaj.
        samochod dachował
        samochodod potracil.....
        samochod wjechał w barierki, przystanek
        samochod wjechał w inny samochod.

        nie rower... samochod. nie jest tak? jest

        • 12 10

        • Jakbyś zamienił miejscami (3)

          Rower z autem. To rower by robił wypadki. Chodzi o to że aut jest duuuuzo więcej. I jest większe prawdopodobieństwo wypadku

          • 5 12

          • Jeśli rozpatrujesz tylko kolizje rower-samochód (1)

            a w tych, na wszelki wypadek, uczestniczy tyle samo rowerów co samochodów - to i tak sprawcą jest dużo częściej kierujący pojazdem mechanicznym niż rowerem. Po prostu kierowcy samochodów są najbardziej wypadkogenną grupą uczestników ruchu. Polecam publiczne statystyki Komendy Głównej Policji.

            • 6 0

            • Zawsze podawaj lilnk.

              Inaczej rozsiewasz dezinformację.

              • 0 2

          • Aut jest nie tylko więcej

            Są też o wiele większe i szybsze, więc najmniejszy wywołany przez nie wypadek ma spore szanse kogoś zabić, i to najczęściej nie winnego- kierowcę.
            Jako ciekawy bonus- aut jest nie tylko więcej- jest ich o wiele za dużo. Z tego powodu tworzą się korki i niektórzy kierowcy zaczynają jeździć jakby brali dopalacze, wszędzie się śpiesząc i często wściekli, to samo z miejscami parkingowymi. Powoduje to więcej wypadków co z kolei paraliżuje ruch na wiele godzin i spirala się nakręca.

            • 6 0

    • (2)

      Tylko ile masz kierowców a ile rowerzystów , człowieku zanim coś napiszesz pomyśl.

      • 12 14

      • (1)

        a ilu pieszych? jest ich najwięcej, a powodują statystycznie najmniej wypadkow. widocznie nie chodzi tu o "ilość"

        • 15 3

        • Jak to najmniej wypadków?!

          W ludnych miejscach pewnie z raz na godzinę ktoś mnie potrąci! To jest pełnowartościowy wypadek! A że nawet mi się nie chce liczyć to oczywiście żadne statystyki tego nie wykażą :)

          • 0 4

    • Wiesz ile jest samochodów, ile km przejeżdżają i z jaką prękością. Jak to uwzględnisz to podaj wyniki (1)

      • 0 2

      • ważne by ich kierowcy nie lekceważyli limitów prędkości

        a także poznawali sens obniżania limitów prędkości, które prowadzą do wzrostu przepustowości korytarzy ruchu drogowego.

        • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Do tych pomstujących na kierowców (37)

    Oczywiście, że więcej jest wypadków z udziałem samochodów. Bo i samochodów jest znacznie więcej na drogach niż rowerów! Odwróćmy proporcje i zobaczymy co się stanie.

    • 60 42

    • Za 65% wypadków samochód-rower (22)

      ... odpowiada kierowca samochodu. To są oficjalne dane policji.
      Tak więc nie musisz nic odwracać, bo sytuacja jest w miarę jasna.

      • 29 19

      • 35 procent z winy rowerzysty (8)

        Przy ogólnej ilości cyklistów na drodze to nadal bardzo duży odsetek.

        • 15 35

        • No właśnie widać, że nic nie zrozumiałeś.
          Piszę konkretnie o wypadkach rower-samochód, więc jaka jest całkowita liczba cyklistów i i ich udział w całkowitym ruch nie ma w tym przypadku znaczenia.

          • 27 3

        • (2)

          ogólna ilość nie ma tu nic do rzeczy, bo przedmówca przytoczył wypadki TYLKO roweru z samochodem.

          • 19 0

          • Przytoczone zostały suche dane procentowe (1)

            Ja komentuję te dane w odniesieniu do całości, statystycznie rzecz ujmując.

            • 1 11

            • w odniesieniu do całości to kierowcy powodują 92% wypadków

              także najpierw się zapoznaj z danymi a potem komentuj

              • 5 0

        • 3/4 z udziałem pieszego również jest z winy kierowcy! (2)

          taka prawda! a przecież wspólną przestrzeń piesi i samochody mają wyłącznie na przejsciach. nawet przejsc kierowcy nie ogarniają jak widac. a najlepsze jest to ze rocznie zabijają ok 20 pieszych na..... chodnikach.... ale jakby co zagrożeniem na chodnikach są rowerzyści bo zabiją 1 pieszego na 3 lata..

          • 17 0

          • niestety nie wszyscy piesi ogarniają przejścia (1)

            Podejrzewam, że nie wszystkie wypadki są na przejściach. Będąc pieszym codziennie widzę, jak ludzie przechodzą przez jezdnię w miejscach gdzie nie ma przejścia (jest np. 10 metrów dalej) lub przechodzą na czerwonym (bo akurat nic nie jedzie)

            • 0 7

            • No i mimo tego kierowcy powodują 3/4 wypadków z pieszymi

              • 1 0

        • z tak niskim ilorazem iq nie powinienes byc legalnie dozwolony do jazdy samochodem

          • 9 1

      • Jeśli rowerzysta pędzi po chodniku i wjeżdża tuż przed maskę przepisowo jadącego samochodu to odpowiedzialność spada na kierowcę (11)

        Mimo że to rowerzysta jechał jak wariat i nie zachował ostrożności a kierowca jechał przepisowo i nie zdążył wyhamować. Dlatego nawet te oficjalne statystyki możecie sobie wsadzić w sztycę.

        • 14 20

        • gdyby jechał przepisowo to by zdążył wyhamować - przed tramwajem zwykle zdąży (7)

          • 18 10

          • dokładnie tak: gdyby kierowcy nie lekceważyli limitów prędkości (6)

            wypadków byłoby znacznie mniej, bez względu na zachowania pieszych czy rowerzystów

            • 9 1

            • (5)

              z tego wynika że rowerzyści i piesi to jacyś upośledzeni, że inni muszą na nich uważać

              • 0 8

              • Prawie trafiłeś.

                Z tego wynika że tylko kierowcy w tym równaniu stanowią realne zagrożenie, i to głównie dla pozostałych grup.

                • 5 0

              • no tak, nie każdy, ale tak, są piesi niewidomi, są piesi głusi, są dzieci, są osoby starsze i z niepełnosprawnościami (1)

                także masz rację. Mogą być. Za to kierowcy zdają egzamin na prawko, przechodzą badania lekarskie i powinni umieć reagować.

                • 4 0

              • powinni nie tylko umieć reagować, ale przewidywać sytuacje potencjalnie kolizyjne z udziałem niechronionych uczestników ruchu

                zwłaszcza w strefach uspokojonego ruchu i w okolicach przejść dla pieszych.

                • 0 0

              • a ty co myślisz że jedziesz sobie samochodzikiem i inni mają myśleć za ciebie?

                • 2 0

              • piesi rowerzyści należą do tzw. grupy "niechronionych" uczestników ruchu.

                Samochód prowadzony przez kierowcę lekceważącego limity prędkości jest dużo trudniej opanować i dlatego do prowadzenia samochodu trzeba się wykazać odpowiednią licencją. Niektórzy traktują ją jak licencję na bezkarne karanie innych uczestników ruchu, gdy ci popełnią jakikolwiek błąd. Stąd niechlubne miejsce naszego kraju w europejskich statystykach bezpieczeństwa ruchu drogowego.

                • 0 0

        • (2)

          Proszę podaj jeden przykład takiego wypadku, gdzie rowerzysta zjechał z chodnika wprost pod samochód i gdzie policja/sąd stwierdził winę kierowcy.

          I nie ośmieszaj się, bo jeśli nie mamy się opierać na oficjalnych danych to niby na czym? Na twoim widzimisię?

          • 19 9

          • Nie poda, bo zmyślił (1)

            Jakby rower zjechał z chodnika na jezdnię to był włączał się do ruchu i ustępował wszystkim. Zaraz się okaże, że nie z chodnika, tylko DDR. Nie na jezdnię, tylko na przejazd rowerowy. I jeszcze rowerzysta "pędził" 15 km/h a samochód "jechał spokojnie" 90/50...

            • 10 0

            • sopot

              Co prawda akurat hulajnoga i przejeżdżała przez przejście dla pieszych. Ukarani wszyscy uczestnicy. Ale często rowerzyści przejeżdżają przez przejścia dla pieszych, bo pewnie nie rozumieją, że to przejście a nie przejazd i po co się męczyć przebierając nogami.

              • 0 5

      • No bo jak się orzeka winę kierowcy z automatu to co się spodziewasz. Od rowerzysty niczego się nie wymaga.

        • 0 1

    • Pieszych jest jeszcze więcej niż samochodów a zobacz powodują tylko 12% wypadków (8)

      coś nie tak z twoimi przemyśleniami.

      • 18 5

      • Piesi nie chodzą ulicami (7)

        Przynajmniej nie powinni. Z wyłączeniem przejść dla pieszych. O wiele łatwiej jest zostać potrąconym przez rowerzystę/hulajnogę niż samochód.

        • 6 15

        • (4)

          Do tego rowery i hulajnogi nie mają rejestracji, więc nawet jak taki rowerzysta potrąci pieszego to ucieknie z miejsca wypadku i potem szukaj wiatru w polu.

          • 6 14

          • Od razu pieszym też dajmy rejestracje, a co! (2)

            • 17 0

            • Wystarczy twarz (1)

              W Chinach za przejście na czerwonym świetle twarz łamiącego prawo pieszego jest wyświetlana na ekranie żeby było mu wstyd a do tego obniżają mu liczbę punktów kredytu społecznego.

              • 3 4

              • To żeś znalazł sobie źródło...

                • 2 0

          • sugerujesz ze jak by samochody nie miały rejestracji

            to by kierowcy wypadków nie powodowali?

            • 9 0

        • nieprawda

          znacznym osiągnięciem osób uzależnionych mentalnie od jeżdżenia samochodem (nie wszyscy kierowcy są tacy) jest przekonanie wielu ludzi, że bezproblemowe korzystanie przez pieszych i rowerzystów z przestrzeni drogowej miasta uwolnionych od jeżdżących i parkujących samochodów jest niemożliwe (a jest) co można łatwo sprawdzić w wielu miejscach Gdańska i innych miast naszego kraju.

          • 7 0

        • Chodzą.

          Chodnik jest częścią ulicy. Nie rozróżniasz ulicy od jezdni, certyfikowany kierowco od siedmiu boleści...

          • 7 0

    • Nawet po znormalizowaniu danych, kierowcy wypadają dużo gorzej od innych uczestników dróg

      • 14 3

    • Rower z rowerzystą waży kilkadziesiąt kilogramów... (2)

      Samochód, nawet mały, co najmniej 10x tyle. Do tego, porusza się zwykle z większą prędkością. Więc potencjał niszczycielski przy kolizji też jest wielokrotnie większy. Prosta fizyka.
      Większości zdarzeń z udziałem rowerzystów nikt nawet nie zgłasza, więc nie ma nawet wiarygodnych statystyk.

      • 8 4

      • a kto kierowcom broni jeździć wolniej?

        • 4 1

      • Czy ja wiem czy nie ma wiarygodnych statystyk?

        Te niezgłaszane zdarzenia są zwyczajnie niewarte zgłaszania. To samo zjawisko występuje przy lekkich otarciach samochodowych- nikt tego nie zgłasza bo taniej jest sprawę załatwić po dobroci niż urzędowo, co jeszcze może spowodować utratę zniżek za ubezpieczenie.

        • 3 0

    • Konsekwencie zderzenia dwóch rowerów sa mniejsze niż dwóch samochodów jadacych 50km/h. Jestem zdecydowanie za odwróceniem proporcji, niech rowerów będzie więcej niż samochodów, zachowamy wiele żyć.

      • 1 0

  • następny se znalazł sposób na zarabianie z publicznej kasy z jakiegoś BO albo innej dotacji miejskiej

    niedługo będą robić kurs dłubania w nosie tak żeby sobie krzywdy nie zrobić

    • 12 5

  • Trzeba dbać o rowerzystów, pielęgnować ich a nie kazać im wkuwać regułki i przepisy (3)

    rowerki to nasza przyszłość.

    • 4 23

    • (1)

      Chętnie cię zobaczę w roli dziadka jadącego z wnuczkiem do Sobieszewa na plażę. Oczywiście "rowerkiem". Ty lat 70, a wnuczek 2.

      • 4 3

      • ...jeśli alternatywą jest auto to lepiej rowerem. Mniej zniszczeń jak zaśnie za kierownicą.

        Na szczęście do Sobieszewa można się dostać zbiorkomem. Taką metodę stosowała moja 80 letnia wówczas babcia ze mną.

        • 4 1

    • kierowcy może też niech nie wkuwają regułek w sumie po co prawko bez też da się jeździć. Zresztą po co komu regułki i przepisy.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum