Miłośnicy rowerów towarowych zjechali do Gdyni
Zobacz naszą relację z V Ogólnopolskiego Zlotu Rowerów Towarowych w Gdyni
Ich właściciele przekonują, że można nimi przewieźć niemal wszystko, nie stoją w korkach, nie mają kłopotów ze znalezieniem miejsca do parkowania, a jazda na nich sprawia im ogromną frajdę. W ten weekend odbywa się w Gdyni 5. Ogólnopolski Zlot Rowerów Towarowych. W wydarzeniu bierze udział kilkudziesięciu właścicieli takich pojazdów z ponad 20 miejscowości.
Do Gdyni zjechali właśnie miłośnicy tego rodzaju rowerów, aby wziąć udział w ogólnopolskim zlocie. W wydarzeniu bierze udział kilkudziesięciu właścicieli takich pojazdów oraz blisko drugie tyle osób im towarzyszących.
Rowerowe przyczepki do przewozu bagaży
Alternatywa dla jazdy autem
- W sobotę rozpoczęliśmy 5. Ogólnopolski Zlot Rowerów Towarowych, który potrwa do niedzieli. Goście przyjechali do nas z ponad 20 miejscowości, od Szczecina po Lublin. Zorganizowaliśmy zlot po to, aby dzielić się swoimi doświadczeniami, rozmawiać o tym, jak rowery towarowe funkcjonują w poszczególnych miastach, ale także aby zarażać innych swoją pasją do tych rowerów. To naprawdę świetny środek transportu na każde warunki w mieście. Ma on bardzo szerokie spektrum zastosowania i śmiało można go uznać za alternatywę dla samochodu - mówi Agata Lewandowska z Referatu Projektów Unijnych i Zarządzania Mobilnością Urzędu Miasta Gdyni.
Jak już wcześniej wspomniano, impreza jest na półmetku. W sobotę na skwerze Arki Gdynia odbył się piknik, podczas którego każdy chętny mógł przetestować dowolnie wybrany rower towarowy na własnej skórze, a właściwie własnych nogach. W programie pikniku znalazły się m.in. wyścigi wokół skweru oraz widowiskowa parada ulicami miasta, której trasa wiodła z Orłowa na skwer Kościuszki.
W niedzielę panel dyskusyjny
Warto dodać, że oprócz pojazdów, którym została poświęcona impreza, na krzyżówce bulwaru Nadmorskiego i al. Piłsudskiego można było przetestować również rowery ręczne. Zostały one dostarczone przez członków gdańskiej fundacji "Aktywnie do przodu!", która zajmuje się szeroko pojętą aktywizacją osób niepełnosprawnych.
- W niedzielę 8 września odbędzie się w InfoBoksie część merytoryczna. Uczestnicy zlotu wysłuchają prelekcji i zapoznają się z przygotowanymi prezentacjami. Będą dyskutować m.in. na temat obszarów rozwoju wykorzystania rowerów towarowych w Polsce czy dobrych praktykach z polskich miast, połączonych ze zwiększaniem świadomości społecznej na temat rowerów cargo - uzupełnia nasza rozmówczyni.
Zarejestruj się i wypożycz za darmo
Na koniec przypominamy, że od początku tego roku mieszkańcy Gdyni mają możliwość bezpłatnego wypożyczania tych niezwykłych rowerów. Mogą z niej skorzystać zarówno osoby fizyczne, jak i przedsiębiorcy. W tym celu wystarczy jedynie poświęcić kilka minut na wypełnienie w sieci krótkiego formularza.
- W tej chwili mamy w naszej flocie 12 rowerów towarowych. Aby wypożyczyć rower, wystarczy wejść na stronę internetową www.mobilnagdynia.pl i wejść w zakładkę "rower cargo". Znajdziemy tam wszelkie niezbędne informacje o naszym projekcie oraz formularz rejestracyjny. Wystarczy wypełnić taki formularz, aby zarezerwować wybrany rower. Następnie umawiamy się z wnioskodawcą na odbiór roweru. Wypożyczamy bezpłatnie na okres do 28 dni - zachęca Paweł Kimel z Urzędu Miasta Gdyni, koordynator projektu promującego w tym mieście rowery cargo.
Miejsca
Wydarzenia
Opinie (66)
-
2019-09-08 12:36
To kopiowanie kultura nordyjska rowerowa
Nic oryginalny.
- 3 5
-
2019-09-08 13:19
Sekta rowerowych tumanow (4)
Opetani ideologicznie.
- 14 18
-
2019-09-08 13:27
(2)
Lewactwo, nazywajmy rzeczy po imieniu.
- 5 9
-
2019-09-08 20:14
(1)
Do tego tata z dredami i mama z tatuażem.
- 2 1
-
2019-09-09 14:04
lewak to Boris Johnson? ten od Boris Bikes?
odłóż widły, wytrząśnij słomę z gumofilców i weź gdzieś pojedź na wycieczkę- 2 0
-
2019-09-08 22:30
To się nazywa pragamatyzm tłuku..
Lepiej się kisić w puszce i narzekać na korki..
- 4 2
-
2019-09-08 13:19
Takich rowerów widziałem
mnóstwo już 20 lat temu na zachodzi w Polsce to nowość i tyle lat jesteśmy zacofani. Parkowanie niestety jest poważny problem bo w trójmieście niema gdzie bezpiecznie zostawić roweru wszystko nastawione jest na blachosmrody .
- 13 2
-
2019-09-08 13:25
Czy taki pojazd może jeździć ścieżką rowerową np. przy Klifie? Kto ma pierwszeństwo Ja slim fit opływowa strzała, czy ta kolubryna kanciata wzorowana na furmance z węglem z przed okupacji?
- 5 6
-
2019-09-08 16:02
W Holandii, Kopenhadze i inne kraje na zachodzi to już istnieje od daaaaaaaaawno!. (3)
A unas w Polsce to dopiero nowość!.
- 6 1
-
2019-09-09 14:20
(1)
Nie mówiąc już o Belgii, Berlinie, Hiszpanii, Paryżu i innych krajach takich jak Helsinki.
- 0 1
-
2019-09-10 12:48
dodajmy
Chiny, Indie, Bangladesz, Wietnam, Kraje afrykańskie
- 1 0
-
2019-09-11 09:38
A u nas pełnoletnie passeratti jest na topie
zacofanie....
- 2 0
-
2019-09-08 18:53
Postep
Zrobiliśmy ogromny krok naprzód...
- 5 0
-
2019-09-08 22:31
ale blazenada!
- 7 5
-
2019-09-08 23:27
Przebili sie przez slupki na Morskiej?
- 3 2
-
2019-09-09 07:21
Rowery towarowe w GDyni (2)
A jaki jest wskaźnik wykorzystania tych rowerów przez Gdynię ? Ile to przynosi marży ( nie przychodu ) ? Bo ciężkie pieniądze zostały wywalone...
- 3 1
-
2019-09-09 21:45
Pieniądze z UE (85%) (1)
które były dedykowane na taki zakup i na nic innego nie mogły zostać przeznaczone.
- 2 1
-
2019-09-09 22:37
Jak rozmawialiśmy wczoraj, przełom mentalny mógłby się dokonać dopiero, gdyby Mevo, albo jaka komercyjna wypoyczalnia krótkoterminowa udostępniła takie wozidełka szerokiej publice.
Teraz te w Gdyni są tylko dla przedsiębiorców i tylko długoterminowo. A to jest jednak bariera.
Inny czynnik przełomu to mogły by być duże strefy dla pieszych w centrum miast, jak niemieckie Fußgangerzone. Dziś byle łajza ma prawo wjechać choćby na Długi Targ dostawczakiem, albo z przeprowadzką, a w rajchu uzyskanie takiego prawa jest odpłatne i nietanie, więc takie rowery towarowe są tańszą i dużo szybszą alternatywą.- 3 0
-
2019-09-10 00:52
Super pomysł wysilek fizyczny + rola użytkowa, czysta synergia
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.