• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy wybierają logotyp dla Mevo

Kamil Gołębiowski
9 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe

Ponad miesiąc po wyborze nazwy dla Systemu Roweru Metropolitalnego przyszedł czas na wybór logotypu. To znak słowno-graficzny, który będzie dekorował rowery Mevo. Prezentujemy cztery propozycje, które są do wyboru.



Głosowanie potrwa trwa do 18.06.2018 do godz. 13:00. Każda osoba może oddać jeden głos na wybraną propozycję logotypu Mevo. Dodatkowo może uzasadnić krótko swój wybór. Komisja konkursowa wybierze najbardziej oryginalne odpowiedzi, które nagrodzi miesięcznymi karnetami na Mevo, podwójnymi wejściówkami do kina i gadżetami od swoich partnerów. W sumie zostały przedstawione cztery propozycje logotypów.

Mieszkańcy mogą oddawać swoje głosy przez stronę www.rowermetropolitalny.pl

- Zachęcamy do udziału w głosowaniu. Przy wyborze nazwy zobaczyliśmy jak mocno zaangażowali się w to mieszkańcy Obszaru Metropolitalnego. Tym razem nie może być inaczej - mówi Michał Glaser, dyrektor biura OMG-G-S.
Dwie pierwsze przygotowała firma Studio Świerszcze. Ten znak graficzny jest barwny i radosny, z pewnością dobrze będzie prezentował się nie tylko w bliskości plaży.

Forma znaku graficznego nr 1 jest połączeniem kilku obrazów. Pierwszy to spotykana na Pomorzu mewa (od słowa Mevo, mewa w języku esperanto). Drugi to obraz pędzących kolorowych kół rowerów, jadących w miejskim peletonie. Trzeci obraz to graficzna analogia do fal Zatoki Gdańskiej i Bałtyku. Znak jest przyjazny, nasycony kolorami, dynamiczny, kontrastowy i wyrazisty. Forma znaku graficznego nr 1 jest połączeniem kilku obrazów. Pierwszy to spotykana na Pomorzu mewa (od słowa Mevo, mewa w języku esperanto). Drugi to obraz pędzących kolorowych kół rowerów, jadących w miejskim peletonie. Trzeci obraz to graficzna analogia do fal Zatoki Gdańskiej i Bałtyku. Znak jest przyjazny, nasycony kolorami, dynamiczny, kontrastowy i wyrazisty.

Drugi znak jest nowoczesną interpretacją stylu retro/vintage i prezentuje się jako bardziej stonowany i szlachetny, pozaczasowo modny, jednak ze względu na "odręczny" krój pisma nie dla każdego będzie czytelny.

Forma znaku graficznego nr 2 w wyraźny sposób odnosi się do estetyki miejskiego vintage, jednocześnie zachowując konstrukcję charakterystyczną dla współczesnego obrazowania. Prostota połączona z nieprzemijającą elegancją. Oczywiste nawiązanie do frontalnego obrazu kierownicy roweru jednocześnie jest kształtem widzianej z przodu lecącej mewy. Całość w kolorystyce odnoszącej się do morskich skojarzeń z mocną dominantą złamanego różu Forma znaku graficznego nr 2 w wyraźny sposób odnosi się do estetyki miejskiego vintage, jednocześnie zachowując konstrukcję charakterystyczną dla współczesnego obrazowania. Prostota połączona z nieprzemijającą elegancją. Oczywiste nawiązanie do frontalnego obrazu kierownicy roweru jednocześnie jest kształtem widzianej z przodu lecącej mewy. Całość w kolorystyce odnoszącej się do morskich skojarzeń z mocną dominantą złamanego różu

Dwie kolejne propozycje dla Mevo przygotowała firma ENGRAM - Agencja brandingowa. Ten znak w pomysłowy sposób układa obraz roweru z ostatnich liter słowa MEVO. Krótki, czytelny i w mig wyjaśnia, co opisuje. To jedyna propozycja, na której chyba każdy dostrzeże rower.

Nasza pierwsza propozycja odzwierciedla rower, ruch oraz pozytywne emocje. Litery e, v, o tworzą czytelny piktogram roweru. Charakterystyczne poziome szeryfy w M oraz w V budują natomiast graficznie wrażenie ruchu i prędkości. Wesoła forma logotypu ze zróżnicowaną wysokością liter odnosi się bezpośrednio do radości i swobody, której doświadczmy podczas jazdy na rowerze. Nasza pierwsza propozycja odzwierciedla rower, ruch oraz pozytywne emocje. Litery e, v, o tworzą czytelny piktogram roweru. Charakterystyczne poziome szeryfy w M oraz w V budują natomiast graficznie wrażenie ruchu i prędkości. Wesoła forma logotypu ze zróżnicowaną wysokością liter odnosi się bezpośrednio do radości i swobody, której doświadczmy podczas jazdy na rowerze.

Również ta propozycja jest oszczędna w wyrazie, dość prosta, ale wystarczająco charakterystyczna i podobnie jak poprzednia umożliwia umieszczenie logotypu na przykład na podłużnych elementach roweru.

Jeśli chodzi o drugą propozycję, pierwszym, najbardziej widocznym skojarzeniem jest rower oraz rząd rowerów, które odzwierciedlają typ oferowanej usługi. Pochylony kształt w literze "o" dodaje prędkości w znaku. Bardziej schowane, ale wciąż widoczne znaczenie znaku to skrzydła - w końcu nazwa "mevo" nie jest przypadkowa. Odwrócone M to także nawiązanie do metropolitalnego charakteru roweru oraz mobilności Jeśli chodzi o drugą propozycję, pierwszym, najbardziej widocznym skojarzeniem jest rower oraz rząd rowerów, które odzwierciedlają typ oferowanej usługi. Pochylony kształt w literze "o" dodaje prędkości w znaku. Bardziej schowane, ale wciąż widoczne znaczenie znaku to skrzydła - w końcu nazwa "mevo" nie jest przypadkowa. Odwrócone M to także nawiązanie do metropolitalnego charakteru roweru oraz mobilności

- Jeśli nie będzie odwołania od przetargu, to chcemy połączyć prezentację wybranego logotypu z podpisaniem umowy ze zwycięzcą przetargu na Mevo. Dla wybranego przez mieszkańców logotypu będzie stworzona kompletna księga marki/znaku będąca podstawą wizualnej komunikacji marki - mówi Krzysztof Perycz - Szczepański, kierownik projektu Mevo z Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.
Czy estetyka Mevo będzie pasowała do otoczenia?

Już za kilka miesięcy cztery tysiące rowerów będzie jeździło i stało na ulicach naszej metropolii. Rowery miejskie będą nosiły widoczny znak graficzny zawierający jego nazwę. W myśl umowy operator systemu jest również uprawniony do umieszczenia na jednośladach reklam.

Bardziej, niż przed kilku laty zdaje się być dojrzałe i wyczulone, wspólne mieszkańcom Trójmiasta poczucie estetyki. Ponad 80% naszych czytelników opowiedziało się w sondzie za wyczyszczeniem miejskiej przestrzeni z nadmiaru reklamy. Niedawno weszła w życie gdańska Uchwała Krajobrazowa, która reguluje to zagadnienie. Nie dotyczy ona jednak reklam mobilnych, a do takich będzie zaliczać się reklama umieszczona na Mevo.

Wiele zależy od tego jakiej jakości będzie konkretny przekaz umieszczony na rowerach, a również od tego, czy operator zdecyduje się udostępnić powierzchnię reklamową jednemu reklamodawcy, czy kliku różnym. Jeśli reklama będzie stonowana i jednorodna, na przykład w formie firmowego logo w stonowanym kolorze, to ingerencja w estetykę publiczną będzie z pewnością mniejsza, niż w przypadku, gdy co trzeci rower będzie miał na sobie inną reklamę i zupełnie niepasującą do dwóch poprzednich. Wiele będzie zależało od dobrej woli i odpowiedzialnego podejścia zaangażowanych, czyli zamawiającego i operatora.

- Znak graficzny potrzebuje dobrze funkcjonować w Żukowie i w Gdańsku. Staraliśmy się stworzyć znak z kulturą, ale też autonomiczny i wyróżniający się się jakością. Wariantywność kolorów i form w pewnym zakresie umożliwia dostosowanie wizualizacji do stref otoczenia - wyjaśnia Marcin Fijołek z firmy Studio Świerszcze.
- Oszczędność wyrazu i pewna skromność naszych znaków dla roweru jako przestrzeni miejskiej wymaga samoograniczenia się wizualnego - dodaje Bartek Kotowicz z firmy ENGRAM - Agencja brandingowa
Spośród trzech podmiotów startujących w przetargu wybrana została oferta firmy NB Tricity związanej z Nextbike. Za 40 mln 272 tys. zł przez 6,5 roku firma zapewni funkcjonowanie systemu składającego się z 4080 rowerów elektrycznych.

Wcześniej mieszkańcy w głosowaniu internetowym wybrali już nazwę dla systemu.

O systemie roweru metropolitalnego MEVO

Rower Metropolitalny będzie funkcjonował w 14 gminach: Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Tczewie, Pucku, Redzie, Kartuzach, Sierakowicach, Somoninie, Stężycy, Władysławowie, Żukowie, Pruszczu Gdańskim i Rumi.

System roweru metropolitalnego będzie bazował na rowerach czwartej generacji, wyposażonych w moduły GPS, GSM i elektrozamek. System teleinformatyczny będzie wyposażony w moduł geolokalizacji, wypożyczeń i rezerwacji.

Wypożyczenie roweru odbywać się będzie za pomocą aplikacji mobilnej w smartfonie (system operacyjny Android oraz iOS), poprzez moduł NFC (zbliżenie smartfona do terminala w rowerze), skanowanie kodu QR lub przy pomocy karty zbliżeniowej.

Projekt "Budowa Roweru Metropolitalnego OMG-G-S" współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Dofinansowanie ze środków unijnych wynosi ponad 17 mln zł.

Opinie (53)

  • Ciekaw jestem ile te loga kosztowały do tej pory. Pewnie co najmniej kilka tysięcy od sztuki.

    • 2 0

  • Nie biore w tym udziału bo to niema nic wpólnego z rowerem!!!To nie jest rower tylko pojazd elektryczny (7)

    Tak samo jak motorowery nie mogą jeżdzic i truć spalinami po drogach rowerowych tak samo te elektryczne powinny jeździć tylko ulicami.Pedałowanie jest tu tylko dodatkiem z którego nikt korzystać nie będzie!
    To jest projekt anty rowerowy jak bardzo wszyscy sie przekonają już niedługo!

    • 6 15

    • wbijcie sobie do tego pustego łba idioci ze rower elektryczny jedzie sam i pedałowanie nie jest tu potrzebne! (4)

      były juz wypadki z rowerami elektrycznymi bo jadą za szybko ,i mieli problemy zatrzymaniem.
      Nie jeden taki wyprzedzałem i żaden z nich nie pedałował.

      • 0 14

      • idiotą jesteś ty,przyjmij to w końcu i zapisz to w swojjej pustej makówce

        • 0 0

      • To nie były rowery elektryczne.

        Jeżeli jedzie sam, albo wspomaga powyżej 25 km/h to już nie jest rower i musi mieć blachy i OC.

        A że drogówka nie sprawdza, to inna sprawa.

        • 2 0

      • Sam daleko nie pojedzie, ktoś musi na nim siedzieć i kierować chyba?

        • 1 0

      • Nie wiedziałem, że te rowery metropolitalne jeżdżą już po mieście i mogłeś je wyprzedzać... Kolejny co nie wie, ale się wypowie.

        • 3 0

    • Nie tak do końca. elektryczny rower sam nie jeździ tylko wspomaga. pedałować i tak trzeba.

      • 4 1

    • Mylisz skuter elektryczny z rowerem elektrycznym, w którym dodatkowa energia elektryczna służy do wspomagania pedałowania. Nie pojedziesz tym, nie wkładając siły w obracanie za pomocą nóg piasty.

      • 4 2

  • Wszystko fajnie. Pytanie tylko kiedy infrastruktura rowerowa zostanie przystosowana do rowerów? (2)

    Miejskim rowerem po naszych "ścieżkach" to będzie.... ból.
    Czy koła będą stożkowe? Podejrzewam ze zwykłe po tygodniu się wykrzywią.

    • 5 0

    • Stożkowe będą na pewno (1)

      Zwykłych nikt już dawno do rowerów nie montuje.

      • 0 1

      • Montuje się montuje

        • 0 0

  • Te ze studia swierszcze

    Obydwa genialne. I sam nie wiem który lepszy.

    • 1 1

  • me Voice

    a dlaczego nie
    "czołg obrony metropolitarnej"
    taki jak wygrał wczoraj konkurs na przebranie
    Wielkigo Przejazdu Rowerowego?

    "lufa wzwiedziona do góry symbolizowała by bujną jurność nadgranicznego regionu"

    • 0 0

  • Paweł Mieszkaniowicz dał zarobić swoim! (4)

    17mln plus dodatki kilka milionów wyrzucone w błoto. W calym Londynie i Berlinie takie rowery leżą po krzakach jako złom. Ścieżek brak w GD ruch jest koszmarem tak jak infrastruktura dla rowerzystów. Ktoś zarobił i ktoś ma miesieczne utrzymanie . W GD rowerzysci tracą życie na drogach. Kto tym bedzie jezdził? Emeryt? Watpie. Turysta? Nie zna rejonu tak dobrze. Poszło w szambo kiljanascie milionow

    • 13 20

    • (1)

      Może wsiądź na rower i otwórz oczy ? Pojęcia nie masz to nie pisz bzdur.

      • 7 3

      • Oczy az mi wychodzą po kazdym spotkaniu z kraweznikiem.

        • 0 0

    • co ty bierzesz?

      napisz jeszcze o setkach rowerów Veturilo w Warszawie znajdywanych w rowach melioracyjnych na Białej Rusi.

      • 6 3

    • Swoim, czyli Niemcom? Nie wiedziałem, że Adamowicz ma swoich Niemców. Co innego gdyby dał zarobić swojemu Rydzykowi. Wtedy braw nie byłoby końca, nie?

      • 7 3

  • Powinna być meva

    VV vv VV vv

    • 1 0

  • Może mały rowerek w dużym symbolu $$$ ?

    • 2 0

  • Mieszkańcy wybierają czyli wybiorą urzędnicy, a w zasadzie już pewnie wiedzą które wygra.

    • 3 1

  • Logotyp dla frajera, to powinno być coś z rogami...

    • 3 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum