• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy i radni przeciwni zmianom na Hallera

Maciej Korolczuk
16 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
aktualizacja: godz. 14:54 (16 stycznia 2018)
  • Urzędnicy chcą przełożyć obecny chodnik na drogę rowerową, a tę w miejsce ciągu pieszego. Zmianom sprzeciwiają się mieszkańcy, radni i miejscy aktywiści.
  • Radni dzielnicy Wrzeszcz Dolny twierdzą, że wjazd na teren Gedanii jest niezgodny z planem zagospodarowania i jest samowolą budowlaną.
  • Po przełożeniu drogi rowerowej w miejsce chodnika staną się mniej widoczni dla kierowców włączających się do ruchu na al. Hallera.
  • Obecna droga rowerowa jest zbyt wąska, w wielu miejscach jej nawierzchnia jest zdegradowana i wymaga pilnej modernizacji.
  • Sporny odcinek łączy Wrzeszcz z plażą w Brzeźnie. Zwłaszcza latem korzysta z niego wielu pieszych i rowerzystów.

Radni dzielnicy Brzeźno i Wrzeszcz Dolny oraz mieszkańcy wspierani przez Rowerową Metropolię sprzeciwiają się planom miasta na przebudowę drogi rowerowej i ciągu pieszego wzdłuż al. Hallera zobacz na mapie Gdańska. Ich zdaniem zamiana miejscami drogi dla pieszych i rowerów nie poprawi, a wręcz pogorszy bezpieczeństwo użytkowników obu tras. Wniosek o pilne spotkanie i wspólne wypracowanie koncepcji trafił już na biurko wiceprezydent Gdańska Aleksandry Dulkiewicz.



Aktualizacja, godz. 14.50.

Miasto odpiera zarzuty mieszkańców i radnych dzielnicy Wrzeszcz Dolny. W przesłanym oświadczeniu wyjaśnia powody decyzji o zamianie miejscami drogi rowerowej i alei spacerowej wzdłuż Hallera. Publikujemy je w całości.

"Zlecenie opracowania dokumentacji projektowej jest jednym z pierwszych kroków do realizacji zadania. Obecnie zastanawiamy się na sposobem realizacji usprawnienia istniejących dzisiaj rozwiązań. W najbliższym czasie planowane jest spotkanie z Rada Dzielnicy i mieszkańcami podczas którego przedstawimy zakres planowanych modernizacji.
Zlecenie prac projektowych obejmujących modernizację drogi rowerowej i chodnika położonych wzdłuż alei Hallera na odcinku od ulicy Kościuszki do ulicy Gdańskiej wynika z dwóch powodów:
a) złego stanu nawierzchni tych ciągów komunikacyjnych,
b) wniosków od użytkowników tej przestrzeni oraz służb zajmujących się bezpieczeństwem ruchu wskazujących na niewłaściwy poziom bezpieczeństwa na drodze rowerowej i chodniku.

Propozycja zamiany drogi rowerowej z chodnikiem będzie analizowana przez projektanta na etapie przygotowywania dokumentacji technicznej, niemniej za tą opcją przemawiają względy merytoryczne:
a) obecna lokalizacja drogi rowerowej nie zapewnia na skrzyżowaniach, zjazdach i przy wyjściach z posesji odpowiednich trójkątów widoczności,
b) lokalizacja chodnika od strony jezdni, a drogi rowerowej za chodnikiem nie jest zgodna z zasadami dobrej praktyki, od strony jezdni powinna być usytuowana droga rowerowa,
c) usytuowanie chodnika bliżej wejść na posesje, a drogi rowerowej bliżej jezdni ogranicza liczbę punktów kolizji i potencjalne natężenia przecinających się strumieni ruchu,
d) chodnik usytuowany pomiędzy jezdnią a drogą rowerową odcięty jest od źródeł i celów podróży (pawilony handlowe, ogródki działkowe, klub Gedania, przedszkole),
e) zgodnie z obowiązującymi w Gdańsku Standardami dla infrastruktury rowerowej, przy aktualnym natężeniu ruchu, szerokość drogi rowerowej powinna wynosić 3,5 m, obecnie wynosi 2,6 m,
f) propozycja zamiany drogi rowerowej i chodnika pojawiła się w petycji skierowanej do Prezydenta, podpisanej przez ok. 60 osób".



Czy droga rowerowa i chodnik wzdłuż Hallera powinny zostać zamienione miejscami?

O planach urzędników dotyczących przebudowy 1,3 km odcinka drogi rowerowej i chodnika między Kościuszki zobacz na mapie Gdańskaul. Gdańską zobacz na mapie Gdańska informowaliśmy na początku stycznia. Publikacją mocno zdziwieni byli mieszkańcy Wrzeszcza i Brzeźna, a także radni obu dzielnic, bo o planach urzędników nic wcześniej nie wiedzieli.

- Byliśmy zaskoczeni tą koncepcją, bo nikt wcześniej nawet nie zapytał nas o zdanie - przyznaje Krystian Kłos, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Wrzeszcz Dolny. - Otrzymaliśmy dużo głosów od mieszkańców, którzy nie chcą zgodzić się na proponowane zmiany. Głosów było wiele i to z różnych stron, dlatego postanowiliśmy zorganizować spotkanie radnych dzielnicy z Wrzeszcza i Brzeźna z radnymi miasta i mieszkańcami. Zaprosiliśmy też Rowerową Metropolię, która poparła nasze zdanie i również twierdzi, że zaproponowana koncepcja jest nie do przyjęcia. W poniedziałek zwróciliśmy się do prezydent Aleksandry Dulkiewicz z wnioskiem o pilne spotkanie, wstrzymanie prac nad projektem i wspólne wypracowanie koncepcji, która będzie do przyjęcia dla każdej ze stron.
Największe zastrzeżenia radnych, mieszkańców i miejskich aktywistów budzi propozycja zamiany miejscami drogi rowerowej z chodnikiem. Ich zdaniem ruch pieszych między Wrzeszczem a Brzeźnem - zwłaszcza w sezonie letnim - jest zbyt intensywny, by ich przenieść na wąską, nawet zmodernizowaną ścieżkę.

Roger Jackowski z Rowerowej Metropolii tłumaczy z kolei, że podnoszenie argumentu o poprawie bezpieczeństwa rowerzystów też jest nietrafione, bo poruszając się środkowym ciągiem na przejazdach znajdą się w martwym punkcie za drzewami, przez co staną się kompletnie niewidoczni dla kierowców włączających się do ruchu na al. Hallera.

- Ustanowienie widoczności wymagałoby wycięcia drzew alei w każdą stronę. Z punktu widzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego to pomysł naganny. Jednocześnie wystawia nie najlepsze świadectwo pomysłodawcom tych zmian, a więc Referatowi Mobilności Aktywnej. Zabrakło też konsultacji z mieszkańcami, radą dzielnicy. Zdumiewa nas takie podejście, bo bez konsultacji podpisano umowę na dokumentację za 160 tys zł - mówi Jackowski.
Wniosek o przeprowadzenie konsultacji z mieszkańcami został złożony w Urzędzie Miasta w poniedziałek. Wniosek o przeprowadzenie konsultacji z mieszkańcami został złożony w Urzędzie Miasta w poniedziałek.
W sobotę na wskazanym odcinku radni z Wrzeszcza zorganizowali wizję lokalną. Podczas obchodu technicznego zmierzyli szerokość zarówno drogi rowerowej, jak i ciągu pieszego. Wskazują, że zamiana nie jest konieczna i modernizację można przeprowadzić pozostawiając drogę rowerową i ciąg pieszy w obecnym śladzie.

Proponują też, by problemy z widocznością rowerzystów na wjazdach rozwiązać poprzez tzw. lejki wjazdowe, które sprawdzają się np. przy wjeździe do klubu Gedania. Taki lejek mógłby powstać np. przy wlocie ul. Kolonii Uroda. Wskazują też, że w wielu miejscach można poszerzyć obecną drogę rowerową do 3 metrów, bez konieczności zamieniania miejscami drogi rowerowej z aleją dla pieszych.

Próbowaliśmy zapytać Remigiusza Kitlińskiego z Referatu Mobilności Aktywnej o zarzuty stawiane autorom projektu, ten jednak odesłał nas do Biura Prasowego. Gdy tylko otrzymamy odpowiedź od urzędników, dodamy ją do artykułu.

Opinie (245) 7 zablokowanych

  • Standard jest taki że ddr zawsze buduje się przy krawędzi jezdni. Czemu w Gdańsku robi się na odwrót? (2)

    Nie wiadomo

    • 5 2

    • DDR nie zawsze buduje się przy krawędzi jezdni.

      Tak się przeważnie robi w miastach Danii, w wielu krajach dwukierunkowe DDR powstają obok jezdni oddzielone od nich pasami trawy, krawężnikami lub innymi elementami wystroju ulicy.

      Wiele cyklostrad (cycling superhighways) powstaje niezależnie od sieci drogowej.

      W Gdańsku taka trasa powinna powstać wzdłuż linii SKM od Wrzeszcza do Sopotu.

      • 0 0

    • Przy dworcu PKS ddr nie jest zbudowany przy krawędzi jezdni i jakoś nikomu to nie przeszkadza

      • 0 1

  • (7)

    Może w ogóle przestańmy chodzić? Tylko w autach siedźmy i na rowery! Po co drogi dla ludzi, którzy lubią spacerować? Już nawet są miejsca, gdzie ludzie porobili sobie parkingi na... CHODNIKACH! Są specjalnie wyznaczone strefy. A jak nie ma... to też parkują wszędzie gdzie chcą -
    niszcząc zieleń i nie pozwalają przejść. Mnie prawie potrącił samochód idąc chodnikiem, bo sobie skur@#$@ parkował i nie zauważył. Rowerzyści wcale nie lepsi - królowie szos. Kiedyś nie było tylu dróg rowerowych i było mniej problemów z rowerzystami niż teraz. Nawet jak zmienią przepisy to i tak będę chodził po staremu - niech mnie w cztery litery pocałują wszyscy. A że dzieciaki - i rodzice - coraz głupsi to nie wina dróg tylko tych jednostek. Wytnijmy może drzewa wpizdziet, co? Bo debile nie potrafią korzystać z dróg i trzeba robić specjalne dla niepełnosprawnych umysłowo.

    • 12 3

    • (4)

      Prawda w oczy kole, co? Żyłka pulsuje? ;-) Dobrze, że ty masz to prawo aniu - mamy dzięki temu taki a nie inny obraz obywateli. Brawo za upolitycznianie, aż chciałoby się tu zacytować Bennetta, ale nie chcę, by poprzepalałoby ci styki od myślenia. Takich osób jest niestety więcej... Aż żal na was strzępić języka, bo to tak jakby próbować wytłumaczyć osobie żyjącej w dwuwymiarowym świecie coś takiego jak trzeci wymiar - będzie to istna abstrakcja. Odpowiadając na zapytanie wyżej: dokładnie wiem jak się sprawy mają. Ah... kończąc po Twojemu: nie zgadzasz się ze mną? "No i c...j" - język prawdziwej damy ;-)

      A ty anonimie pod anią - mówi się: nie życz drugiemu co tobie niemiłe; ale karma wraca, więc za takie teksty spotka cię niespodziewanka. Buziaczki :-)

      • 3 2

      • ? (2)

        Słaba ta odpowiedź. Rozmemłana jakaś. Każdy skarży się na to "co go boli". B. jest pieszym i uważa, że chodnik to chodnik. Nie parking. Bo chodnik to naprawdę nie jest parking. Serio. Kierowcy uważają, że droga to droga i nie chcą na niej rowerzystów. Bo to droga. Rowerzyści walczą o kawałek pasa dla siebie, bo chcą ujść z życiem i nie zabijać spacerowiczów na chodnikach.

        A tu. Wycieczki personalne rodem z podstawówki.

        • 3 0

        • (1)

          Fakt. Czasem ponoszą mnie nerwy. Pozdrawiam.

          • 1 0

          • wreszcie dałem plusa

            • 0 0

      • Zapomniałem dodać : bez odbioru, bo niezbyt interesuje mnie riposta, więc proszę się nie produkować.

        • 1 1

    • Prawie cie potrącił. Szkoda ze prawie. Obyś następnym razem nie miał tyle szczęścia.

      • 0 5

    • Dla równie niepełnosprawnych umysłowo jak ty jesteś, baranie. Ze tacy ludzie jak ty maja prawo glosu w wyborach..

      • 0 4

  • (3)

    Rowerzystów przybywa, a drogi rowerowe są za wąskie i przepustowość coraz mniejsza. Trzeba je szybko poszerzać.

    • 6 3

    • (2)

      jeżeli uważasz że poszerzanie dróg rozładowuje korki to tak jakbyś wierzył, że popuszczanie pasa obniży twoją wagę i zapobiegnie przejawom otyłości.

      • 3 2

      • a kiedy zdarzają się korki na drogach rowerowych?

        Tylko przy niektórych skrzyżowaniach w niektórych porach dnia pojawia się większa grupa rowerzystek i rowerzystów, ale nazywanie tego korkiem to grube nadużycie.

        • 0 0

      • Jak miło, że wreszcie dotarło :D:D:D

        • 1 0

  • nie kumam tych radnych, nie dostali w łapę czy o co im chodzi? (9)

    Często tam śmigam rowerkiem, nawierzchnia ścieżki jest bardzo słaba a asfaltowa aleja jest w tragicznym stanie, pełno dziur, akurat jak jest jakaś sensowna inwestycja miasta co się rzadko zdarza to tym się na protesty zebrało!!!

    Idźcie lepiej protestować tam gdzie niszczą dzielnice stawiając betonowe kloce i kolejne galerie!!!

    I ten ped**arz Roger wszędzie się wpitziela ze swoją krytyką, weź chłopie się za coś pożytecznego a nie tylko ciągle stękasz!1

    • 69 100

    • Z głową (1)

      Taki remont musi być zrobiony z głową... I przez osoby które korzystają z drogi rowerowej i znaja tamtejsze problemy... Osoba Ktora zleciała zrobienie projektu za 160tys bez rozmowy z mieszkańcami powinna za to odpowiedzieć

      • 15 2

      • dlaczego projekt nie ma być konsultowany z osobami, które korzystają z promenady dla pieszych?

        • 0 0

    • Roger karierowicz jak ten młody parkingowy Płażyński. (1)

      • 17 13

      • może i nie karierowicz ale spełnia w wielu przypadkach kryteria pieniacza

        przypuszczalnie chce zostać celebrytą

        • 0 0

    • W ogóle nie kumam, co jest złego z zamianą (1)

      Piesi będą musieli przejść przez ścieżkę, co jest słabe i dla pieszych i dla rowerzystów.
      Jeżeli drzewa robią zagrożenie, to trzeba kilka przy skrzyżowaniu wyciąć...

      Ale skończy się pewnie na zygzakowatych barierkach, bo to najbezpieczniejsze rozwiązanie dla wszystkich...

      • 2 5

      • Popieram

        Korzystam z tej trasy codziennie i obecny układ to wielki kompromis i prowizorka, do której jak widać wielu już się przyzwyczaiło.
        Warto odwrócić miejscami te ciągi z kilki powodów. Jest to bezpieczniejsze dla pieszych i rowerzystów. Styk drogi rowerowej z placem przy dyskoncie jest bardzo niebezpiecznym miejscem tak jak i wyjazdy z działek.
        Argument o zasłaniających drzewach zupełnie nietrafiony bo obecnie rowerzyści są również przez nie zasłaniani ale dodatkowo również przez ogrodzenie działek. Barierki w lejku też są złem koniecznym a nie żadnym rozwiązaniem problemu. Na pewno nie będzie gorzej bo gorzej tam już się nie da.
        Kolejna sprawa to po prostu niewykorzystany potencjał tej pieszej alei. Ruch pieszych jest tam znikomy nawet w sezonie a zagospodarowana jako szeroki ciąg rowerowy/rolkarski byłby kolejnym świetnym miejscem rekreacji prowadzącym na drogę nadmorską tak przecież popularną w sezonie.

        Dziwi mnie tylko że zakres prac nie obejmuje odcinka od Kościuszki do Mickiewicza bo tam ilość kolizji z ruchem pieszym jest wręcz fatalna, okolica przejazdu rowerowego przez Mickiewicza bardzo ciasna i niebezpieczna, a ogólnie i nawierzchnia drogi rowerowej na tym odcinku już mocno sfatygowana.

        Protest bez argumentów niestety.

        • 13 3

    • Remont ma być ale nie z zamianą drogi rowerowej z chodnikiem.

      • 2 2

    • (1)

      Chodzi o to, by wyremontować i drogę rowerową i promenadę, ale tak jak teraz lecą. Poszerzyć drogę dla rowerów, gdzie można, wylać nowy asfalt. Na chodniku też położyć nową nawierzchnię. I tyle. Po co ten pomysł zamiany chodnika z drogą rowerową?

      • 36 7

      • Wylać nowy asfalt

        Trochę będzie to trudne, gdyż tam korzenie drzew podrastają pod asfalt i go wybrzuszają

        • 8 1

  • To potrzebna zmiana! Dzieci wpadają pod rozpedzone rowery! (17)

    • 57 123

    • (11)

      Pilnuj dzieci. Czemu na ścieżkę wbiegają...

      • 59 20

      • Czemu rowerzyści nie trzymają się ścieżki i rozwijają niebezpieczne prędkości? (9)

        W czasie pedałowania cały rozum do stóp spływa?

        • 33 55

        • 20km/h - niebezpieczna prędkość (4)

          ale jak ktoś zapie...la po mieście ponad 70 na wąskich uliczkach i ścina zakręty - to jest OK.

          • 31 4

          • dziś taki jeden wyprzedzał mnie 70kmh na strefie 30 (3)

            i to już nie jest za szybko ale 25kmh rowerem to już niebezpieczna prędkość?

            • 17 2

            • 70km/h na 6-7m drodze to zdecydowanie bezpieczniej (2)

              niż 25km/h na wąskim chodniku

              • 3 5

              • napisz jeszcze, że 70 km to powinien być standardowy limit prędkości w mieście

                brakuje jeszcze tezy, że energia kinetyczna auta jadącego z prędkością 70 km na godzinę jest nieistotna.

                Ile osób idących chodnikiem zginęło w wyniku nie zachowywania limitu prędkości przez nieodpowiedzialnych kierowców?

                Ile osób zostało potrąconych przez rowerzystów jeżdżących w strefach pieszo rowerowych wraz z chodzącymi pieszymi?

                • 1 0

              • lecz nogi

                • 0 0

        • Jeżeli nie ma innych ograniczeń to 50 km/h może se rowerzysta jechać i możesz mu nagwizdać.

          • 1 1

        • bo to święte krowy (1)

          z przyjemnością w takiego wjechałem jak mi wyskoczył na czerwonym i jeszcze bez drogi rowerowej. Poskładało ci*la w obcisłych gatkach równo, ale policji nie chciał wezwać. Ja to zrobiłem i dostał mandat i jeszcze mi płaci za zderzak... beka

          • 4 12

          • Czyli potrąciłeś go celowo, z premedytacją i dla chorej sadystycznej przyjemności

            Jesteś niebezpieczny dla otoczenia. Mogłeś uniknąć potrącenia, ale tego nie chciałeś, wolałeś go uderzyć, bo gdybyś uniknął, to utraciłbyś przyjemność. Zadawanie bólu, może nawet zabicie człowieka sprawia ci przyjemność. Jesteś psychiczny. Powinni cie zamknąć w pokoju bez klamek, ale przedtem zbadać, czy jesteś poczytalny, bo sadyzm to nie jest niepoczytalność, to jest w pełni świadome zadawanie cierpienia. W takim przypadku jesteś po prostu zbrodniarzem i do pierdla na dożywocie z tobą, ty antyspołeczna zakało ludzkości.

            • 6 3

        • Tak jak podczas innej, dalece przyjemniejszej czynności, spływa w adekwatną część ciała...

          • 0 0

      • Wina dzieci i rodziców!

        • 22 9

    • i dlatego wolisz, żeby wpadały pod samochody
      (chodnik bliżej jezdni)

      słusznie, za dużo idiotów rośnie

      • 1 1

    • jeśli chodzi ci o dzieci z przedszkola

      to można przy wyjściu z przedszkola postawić sygnalizację świetlną "na żądanie". Przynajmniej dzieci nauczą się zasad ruchu drogowego, a jeśli chodzi o dzieci będące na spacerze z rodzicami, to rodzice powinni pilnować (i uczyć, że na ścieżkę rowerową się nie wbiega)!!!

      • 2 0

    • Trzeba nauczyć dzieci właściwego zachowania na drodze, także rowerowej. To nie plac zabaw.

      • 18 0

    • akurat w ten argument wierzę, widać to we Wrzeszczu przy Manhatanie jak rowerzyści pędzą i mają (1)

      gdzieś że piesi idą przez przejście

      • 17 15

      • Ale mowa o ciagu przy Hallera,

        Gdzie chodnik i "ścieżka" są oddzielone trawą i drzewami i są tam tylko że 3 miejsca , w których skręca się z chodnika przez "ścieżkę", poza nimi jest przy ścieżce jest tylko płot. Więc gratulacje dla tych, którzy nie dają rady iść prosto.

        • 20 2

  • Nie odnawiaja Hallera bo jak sprzedadza pas nadmorski dewelopera trzeba droga puscic ciezki sprzet.

    Klamia nam w zywe oczy..i sa dziwnie nieswiadomi do czego prowadza....a najlepsza jest babka w radiu Gdansk...mowi ze to mieszkancy chca platnych miejsc parkingowych...noz kur..zalgana baba. Miasto nie jest dobrze zarzadzane....spalarnia z ktorej gdansk nie bedzie mial nic..oprocz spalenia smieci. i toksyn..a gdzie kasa z odzysku ciepla ? z recyklingu gdzie te pieniadze i do kogo pujda zalgana babo i jak dlugo/ /Z forum Radunia bedziemy mieli tylko punkt informacyjny..sic...chociaz dzialka i zgoda byla warta dziesiadki milionow...Co z tych inwestycji dla nas Gdanszczan wy zaklamani urzednicy/?To sa szkodliwe i kryminalne dzialania konkretnych osob ,ktore konstruowaly umowy i wierze to ze te decyzje beda kiedys ROZLICZONE.

    • 2 0

  • Ścieżki (3)

    To już staje się paranoją.Niebawem ścieżki rowerowe wyprą chodniki dla pieszych i ulice.Świętokrowie rowerowe staje sie szleństwem.Jestem roweżystą bulwarem nadmorskim od Nowego Portu do Kilibek w Gdyni i dalej.Rower ma być rekreacją a nie jedynym środkiem podróżowania.Mocne przegięcie Włodaże Trójmiejscy.

    • 7 8

    • co za różnica, i tak po tych ścieżkach rowerowych łazicie, traktujecie je jak chodnik innego koloru

      więc równie dobrze można wam chodniki w ogóle zlikwidować, przynajmniej będzie wiadomo dlaczego łazicie po DDR, nie będzie to tak wkurzać.

      • 1 0

    • Nie jedynym środkiem podrozowani? Walnij sie w głowę człowieku. Moim jest i będzie dopóki zdrowie pozwoli. Nie chcesz nie jezdzij, ale nie zabraniaj innym.

      • 2 1

    • infrastruktura rowerowa przede wszystkim powinna spełniać cele komunikacyjne (bo to realny zysk dla miasta i mieszkańców) . Rekreacja przy okazji

      • 3 0

  • Urzędnik ma zawsze rację- naprawdę tak trudno to zrozumieć ;)

    Bo tak jest w teorii a że praktyka pokazuje (i nie tylko w tym przypadku) zupełnie co innego czyli że inne rozwiązania sa lepsze-to nie ważne, zmiany zepsuja spójność urzędowej biurokracji.

    • 1 1

  • (2)

    Jest bardzo niebezpiecznie przy przedszkolu Gedania.Czas to zmienić.

    • 1 2

    • zamiast "lejka wjazdowego" proponuję "czarcią zapadkę", albo "francuski numer"

      • 0 0

    • To nie miejsce...

      Jest pomysł - usunąć przedszkole ! Nigdy go tam nie było i nie jest dalej potrzebne.

      • 2 0

  • A cóż to za fala hejtu? (6)

    Na 100% hejtują ci, którzy tamtędy w ogóle się nie poruszają. Zamiana miejsc ma sens. Obecna ścieżka rowerowa jest wąska, i nie da się jej zbyt wiele poszerzyć, bo rowerzyści pod konarami drzew nie przejadą. Piesi bez trudu sobie poradzą, ale rowerzyści nie. Rowerzyści jeżdżą z różną prędkością, a różnice prędkości są na tyle duże, że potrzeba więcej miejsca na bezpieczne wyprzedzanie. Jeżeli rower ma być realnym środkiem transportu, a nie spacerową zabawką, to drogi rowerowe muszą umożliwiać bezpieczną jazdę także z relatywnie wysokimi prędkościami, bez zbędnego spowalniania. Zatem, drodzy hejterzy, skierujcie swoje frustracje w inną stronę, bo narzekanie na tę akurat inwestycję jest zwyczajnie głupie. A kwestie bezpieczeństwa, trójkątów widoczności etc. to kwestie inżynierskie. I na tym niech się skupią p. Roger et consortes. Gdyby zaś się okazało, że tę sprawę hejtuje ktoś, kto na co dzień jeździ samochodem, to niech się lepiej dobrze zastanowi. Bo może jednak to dobrze, że wiele osób zamiast zwiększać korki na drogach, usuwa się z nich jadąc rowerem.

    • 15 21

    • Nie dla autostrady rowerowej! (3)

      Predkość na scieżkach rowerowych musi być bezpieczna. Tam jeżdżą wszyscy: dzieci starsi, osoby z mniejsza kondycją, rolkarze.

      • 4 7

      • (1)

        Przeczytaj se co to jest ścieżka rowerowa. Rolkarze za wjazd na ścieżkę mają mandat.

        • 0 2

        • dzieci (dokł. ich rodzice) poniżej 10rż też - mandat
          wolno powyżej 10roku i z kartą rowerową
          dopiero 18 latek może jechać bez karty rowerowej

          po co budować drogę a następnie świrować, że 30 km/h to za szybko, niebezpiecznie za szybko? to jakieś... polactwo...

          • 1 1

      • Ale to argumenty ZA

        • 2 1

    • Wyciąć. (1)

      Czyli jesteś ZA wycięciem całego szpaleru drzew? I zalaniu wszystkiego betonem? A gdzie to się tak spieszy jadąc Hallera? Na lody przy molo?

      • 1 0

      • A skąd wiadomo ile i jakich drzew należałoby wyciąć?

        I cz w ogóle? Poza tym, ten szlak to szybka droga w kierunku Gdyni i jeździ nią wiele osób. Nie na lody, ale do pracy i na uczelnie. Traktowanie dróg rowerowych jako obiektów rekreacyjnych świadczy o kompletnym niezrozumieniu współczesnych problemów komunikacyjnych miast.

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum