• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Skopiowano

Miasto rezygnuje z przebudowy drogi rowerowej we Wrzeszczu

Krzysztof Koprowski
24 lutego 2019 (artykuł sprzed 3 lat) 
Opinie (335)
Inwestycja wzdłuż al. Hallera została odłożona na bliżej nieokreśloną przyszłość. Inwestycja wzdłuż al. Hallera została odłożona na bliżej nieokreśloną przyszłość.

Przebudowa drogi rowerowej wzdłuż al. Hallera zobacz na mapie Gdańska utknęła w martwym punkcie - urzędnicy chcą zamienić miejscami chodnik z infrastrukturą rowerową, zaś mieszkańcy pozostawienia obecnego układu przestrzennego. W efekcie miasto zrezygnowało na razie z realizacji tego przedsięwzięcia.



W jaki sposób przebudować drogę rowerową i chodnik wzdłuż al. Hallera?

Przypomnijmy, w styczniu 2018 r. rozgorzała dyskusja nad przebudową chodnika i drogi rowerowej wzdłuż al. Hallera na odcinku od ul. Kościuszki zobacz na mapie Gdańska do Gdańskiej zobacz na mapie Gdańska.

Urzędnicy proponowali zamienić miejscami chodnik i przestrzeń dla rowerzystów. W efekcie piesi musieliby się poruszać węższym niż obecnie chodnikiem wzdłuż ogrodzenia ogródków działkowych, zaś rowerzyści szeroką drogą bliżej jezdni.

To rozwiązanie nie spodobało się mieszkańcom oraz radom dzielnic Wrzeszcza Dolnego i Brzeźna. Mieszkańcy argumentowali, że w sezonie letnim ruch pieszych jest zbyt duży, by kierować ich na wąski chodnik.

Urzędnicy twierdzili natomiast, że jest to najlepsze rozwiązanie ze względów bezpieczeństwa - istniejąca droga rowerowa wzdłuż ogrodzenia ogródków ogranicza widoczność.

Wynik analizy rozwiązań: najlepszy wariant to zamiana miejsc



Ostatecznie decyzję o wyborze najlepszego rozwiązania scedowano na wykonawcę dokumentacji projektowej, w ramach której analizie poddano pięć różnych wariantów.

- Najwyżej oceniony został wariant zakładający zamianę miejscami chodnika z drogą rowerową. Przy ocenie brano pod uwagę takie kryteria, jak: kolizyjność poszczególnych wariantów, możliwości terenowe, zgodność ze standardami projektowania oraz szacunkowe koszty realizacji. Ponadto zostały wykonane pomiary ruchu pieszego i rowerowego, które wykazały, że natężenie ruchu rowerowego jest w tym miejscu wyraźnie wyższe od natężenia ruchu pieszego. W dzień powszedni ruch na istniejącej drodze rowerowej jest ponad cztery razy większy niż na chodniku, a w niedzielę ponad dwa razy większy - mówi Remigiusz Kitliński, kierownik Referatu Mobilności Aktywnej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.

Rada dzielnicy: potrzebne konsultacje i szerszy zakres analizy



Z takim wariantem nie zgodziła się jednak Rada Dzielnicy Wrzeszcza Dolnego, która poprzez uchwałę wystąpiła z wnioskiem o:
  • przeprowadzenie szerokich konsultacji społecznych - szczególnie z mieszkańcami Wrzeszcza Dolnego oraz Brzeźna,
  • wyjaśnienie wszystkich zastrzeżeń Rowerowej Metropolii i wzięcie ich pod uwagę w toku dalszych prac (zwracali oni uwagę m.in. na ograniczoną widoczność przez drzewa w sytuacji zamiany miejsc oraz brak konsultacji społecznych przed podpisaniem umowy na projekt),
  • objęcie analizą odcinka od ul. Klinicznej zobacz na mapie Gdańska aż do Wczasy zobacz na mapie Gdańska.

Miasto: wycofujemy się z dalszego projektowania



- Biorąc pod uwagę zapisy uchwały rady dzielnicy, aby nie kontynuować podjętych prac projektowych bez rozszerzenia zakresu analiz, Komitet Sterujący w dniu 17 grudnia 2018 r. podjął decyzję o odstąpieniu od umowy z wykonawcą dokumentacji. W dniu 24 stycznia przedstawiciele Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska oraz wykonawcy podpisali porozumienie o odstąpieniu od realizacji zadania - wyjaśniła kilka dni temu Aleksandra Dulkiewicz, p.o. prezydenta, w odpowiedzi na zapytanie radnej KO Emilii Lodzińskiej ws. dalszych prac nad tą inwestycją.

Ponad 62 tys. za niedokończony projekt przebudowy



Dotychczasowa umowa była zawarta z firmą Proinwesta z Gdańska. Jej rozwiązanie w drodze porozumienia stron oznacza wypłatę części wynagrodzenia.

- Wykonawca dokumentacji projektowej przekazał DRMG część opracowanej dokumentacji oraz zgodził się na wynagrodzenie w wysokości 62 484 zł, czyli 40 proc. wartości umowy - dodaje Agnieszka Zakrzacka z Zespołu ds. Komunikacji Społecznej DRMG.

Czy to oznacza, że miasto wycofuje się całkowicie z przebudowy tego odcinka al. Hallera?

- Zgodnie z odpowiedzią na zapytanie radnej oraz uwzględniając, wynikający z uchwały rady dzielnicy, szeroki zakres dodatkowych analiz, a także znaczący wzrost cen usług projektowych, nie planuje się obecnie wznowienia prac projektowych dla trasy rowerowej wzdłuż alei Hallera na odcinku od ulicy Kościuszki do ulicy Gdańskiej - wyjaśnia Alicja Bittner z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Dotychczas w ramach działań doraźnych w okolicy przedszkola zostały wykonane elementy zwiększające bezpieczeństwo ruchu, które w przyszłości mogą być uzupełnianie lub modyfikowane.

Opinie (335) 9 zablokowanych

  • Mieszkańcy... (10)

    Sami nie wiedzą czego chcą

    • 120 58

    • A to chyba obiecał Adamowicz przed wyborami (6)

      PO partia obietnic ...

      • 15 25

      • i dlatego jego przeciwnicy spod znaku pampersa wsiedli na ten projekt

        w tym pewien działacz, który tuż przed wyborami twierdził w krajowym badaniu rowerowym, że aktualnie nic się dla rowerów nie buduje ("zapomniał" o przedłużanej Bulońskiej i Warszawskiej - a gdy mu zwracano uwagę na profilu - banował "za politykowanie"). Na Hallera trzeba odsunąć płot działek, dać ludziom miejsce do spacerowania z dala od jezdni, rowerówkę do jezdni zbliżyć. Inaczej nie pozbędziemy się kilku głupich miejsc przecinania ruchu.

        • 23 12

      • O, już przylazł jakiś pisior (1)

        No i nikt ci tyle nie obieca, co PIS przed wyborami ...

        • 28 17

        • nikt inny wam tyle nieda - co PiS naobieca...

          :))))

          • 7 1

      • przed wyborami (1)

        to Kaczor chyba obiecał minimalną pensję 10.000 netto dla każdego, a dla bezrobotnych chyba 15.000 zasiłku na rękę miesięcznie

        • 12 8

        • kaczor obiecywał też obniżenie podatków najbiedniejszym

          i co? i jajco! ciemny lud kupił obiecanki a po wyborach kaczor podatki podniósł

          • 9 2

      • PIS obiecał 500+ na pierwsze dziecko przed wyborami do Europarlamentu

        Co ma europarlament do 500+??? Ktoś mi wytłumaczy ?? To nie sa wybory do samorządów czy sejmu ale populistyczna obietnica jest

        • 2 1

    • Chyba u Was w Wejherowie

      • 11 7

    • czytaj ze zrozumieniem

      • 3 3

    • rowery to przezytek

      • 1 1

  • (12)

    Obecny uklad jest ok. Tylko niech Straz Miejska zrobi porzadek a samochodami tam parkujacymi

    • 129 38

    • (5)

      Obecny układ nie jest ok, bo zagraża bezpieczeństwu rowerzystów. Wyjeżdżający samochód z działek nie ma żadnej widoczności na ddr. Kierowcy nawet jak mają widoczność, to nie zachowują ostrożności, a co dopiero gdy tej widoczności nie ma.

      • 22 6

      • (4)

        Skoro wszystko jasne, a ludki protestują, że jest git, a miasto boi się przedwyborczo, to wygrało niedasiostwo i może tak tam zostać kolejne 25 lat aż kogoś zmiażdży auto.

        • 7 5

        • (3)

          jaki problem aby rowerzyści po prostu zwolnili? Wystarczy zmienić przepisy by zachowali odpowiednie środki ostrożności dojeżdżając do skrzyżowań z drogami dla aut

          • 6 9

          • (2)

            Jaki problem aby kierofczyki po prostu zwolnili? Wystarczy zmienić przepisy by zachowali odpowiednie środki ostrożności i nie ma potrzeby budowania "ściezek". Rowerzyści mogą jeździć po jezdni.

            • 7 2

            • Sam jeżdżę rowerem i to sporo ale...

              niektórzy rowerzyści zachowują się jak święte krowy. Mają obowiązek zwolnić przed każdym przejściem dla pieszych i każdym przejazdem dla aut. Jeśli im się nie chce to zejść z rowerów.

              • 2 1

            • przecież przepisy są już dawno zmienione na korzyść rowerzystów. Tutaj chodzi o widoczność gdy kierowca nie jest w stanie zobaczyć pędzącego rowerzysty.

              • 1 0

    • Niech poszerzą DDR od strony działek, ale to pewnie za duży koszt.

      • 1 3

    • (2)

      W Szwecji zdobiliby wspólną drogę dla pieszych i rowerzystów, wszyscy byliby zadowoleni, nikt na nikogo by nie krzyczał kto ma pierwszeństwo, kto komu ma ustąpić, ale oczywiście nie w Polsce, bo każdy uważa, że mu się należy. Osobno musi być dla rowerzystów, rolkarzy, El rowerów i jeszcze hulajnogi no i piesi, biegacze, inwalidzi, lgbt i osobno dla piesków.

      • 13 7

      • (1)

        w szwecji to sie jezdzi po jezdni, a chodzi po chodniku.

        • 6 2

        • Napisał w koniunktywnie - zrobiliby.

          • 1 0

    • Moim zdaniem powinni zamienić

      Bez przesady, aż tylu pieszych tam nie chodzi by musieli mieć szerszy chodnik niż ścieżkę. To nie jest Marszałkowska. Ta zamiana była rozsądnym pomysłem.

      • 4 1

    • Też uważam, że obecny układ jest ok

      Może przydałyby się poszerzenia drogi rowerowej co jakiś odcinek tak by łatwiej było się wymijać. Poza tym gdyby wzdłuż szpaleru drzew ustawić ładne lampy ogrodowe byłoby to niesamowite miejsce do spacerów nad morze.

      • 1 0

  • Rowerzyści na tory (14)

    Zrobić ograniczenie do 15km/h i po problemie

    • 53 124

    • (3)

      Ale kierowcom pedzacycm 100km/h na Hallera

      • 28 17

      • Ciekawe kto pędzi na Hallera 100km/h (2)

        Chyba czołgiem bo normalny samochód powyżej 50 pogubi tam koła i ludzie jeżdżą nawet poniżej dopuszczalnej.

        • 26 11

        • (1)

          Chyba szrotem za 2,5 k. Normalne auto nawet nie czuje tych dziur. Ale do tego to trzeba mieć sprawne zawieszenie.

          • 5 21

          • Szrotem omijałem tą drogę z daleka, nowym tym bardziej omijam. Szrot kiedyś też miał sprawne zawieszenie

            • 17 0

    • Twój mózg ma ograniczenie IQ do 15. (1)

      • 26 16

      • ta ameba nie ma mózgu.

        15 nie osiągnie nigdy

        • 8 10

    • Nie ma problemu. (2)

      pod warunkiem że kierowcom też wprowadzi się ograniczenie do 15kmh lub infrastruktura rowerowa będzie nieobowiązkowa dla rowerzystów.

      • 17 13

      • w założeniu była nieobowiązkowa za wyjątkiem dróg i pasów. (1)

        Jednak patologia motopederastyczna nie mogła tego przełknąć, gdyż nie potrafią żyć wśród ludzi z poszanowaniem wolności.
        Motokanalie antyludzkie nie mogąc wyładować wobec nienawiści inaczej, będą wobec innych stosować terror, bo akurat jeżdżą samochodem najwięcej i problemów po swojej stronie nie zamierzają rozwiązywać.

        • 5 1

        • Biała Księga Prześladowań Trójmiejskich Rowerzystów

          Odcinek 13022.

          • 0 6

    • co masz w głowie, że taki chaos?

      • 3 5

    • Nie karmić trolla (2)

      • 5 3

      • chyba, że kamieniami (1)

        one to lubią

        • 2 1

        • Dzwonię do płokułatuły

          • 2 2

    • Janusz, idź lepiej już do Biedronki po cebulę

      • 3 1

  • (7)

    Drzewa niech przesadzą, bardziej w stronę płotu i niech wtedy zamieniają miejscami chodnik z drogą rowerową. Pozostawienie drzew na swoim miejscu jest bez sensu. To byłoby zbyt proste i tanie a ma być rozmach, ma być drogo i z przytupem. W końcu to publiczna kasa więc lecimy na grubo....

    • 69 42

    • No i przesuniemy jezioro..... Jak w Barei (2)

      • 9 1

      • Czego się nie robi (1)

        dla aktywistów :)

        • 3 6

        • Można również ogłosić auto jako cudo chronione i karać każdego kto wejdzie pod auto.

          • 5 2

    • Oj tam, drzewa się przecież wytnie!

      • 2 1

    • Zrobić tylko jeden pas dla samochodów.

      • 5 0

    • Nadajesz się na urzędnika, prezentujesz właściwy im sposób myślenia.

      • 1 0

    • Najlepiej przesadzić korzeniami do góry wtedy będzie to przedsięwzięcie totalnie i**otyczne. No, chyba żeby wykonac tunel wzdłuż pod ścieżką rowerową. To już będzie mistrzostwo świata.

      • 0 0

  • nieodpowiedzialność (16)

    tych parę lat temu urzędnicy nie umieli przewidzieć iż robią bubel, narażają życie innych?? a teraz na hura, przebudujmy... naraźmy tym razem portfel innych - bo przecież nie swój..

    • 61 27

    • No bubel... i najzabawniejsze jest to że to i tak jest jedna z najlepszych tras rowerowych w mieście. (1)

      • 22 2

      • Miasto boi się ponownie dotknąć funkcjonującego bubla ... Boskie! Niezły dylemat.... Hahaha

        • 3 3

    • tak, nie przewidzieli (9)

      To miała być normalna droga rowerowa dla normalnych ludzi, a nie wariatów, którzy popylają tamtędy 40 km/h i szybciej. A teraz gardłują, żeby im autostradę rowerową wybudować.
      Postawić ograniczenie do 20km/h i po problemie.

      • 13 21

      • (8)

        no patrz. Jak to jest że rowerzysta jadący 40 kmh to "wariat", a kierowca jadący 90kmh przez miasto to.. normalny kierowca :D zawsze mnie to zastanawiało.

        • 21 4

        • 40 km/h na uczęszczanej ścieżce o szerokości 1,5 m (7)

          to bardzo niebezpieczne, 90 km/h na trzypasmowej Al. Zwycięstwa to bardzo bezpieczne

          • 4 17

          • W Twoim kretyńskim rozumowaniu, bezpieczny rowerzysta to rowerzysta w szczerym polu.

            • 8 4

          • przeciętna prędkość rowerzysty w warunkach miejskich (5)

            rzadko kiedy przekracza 25 km/h; nawet w przypadku rowerzysty korzystającego z roweru wspomaganego elektrycznie. W Kopenhadze "zielona fala" dla rowerzystów jest ustawiana na prędkość 20 km/h. Kolarze szosowcy poruszający się szybciej powinni mieć prawo poruszania się po jezdni nawet wtedy, gdy obok niej biegnie wydzielona droga dla rowerów. Tacy kolarze szosowcy w Gdańsku stanowią ułamek ogólnej liczby osób jeżdżących rowerem wzdłuż ulicy Hallera w Gdańsku.

            • 5 2

            • kolarze? to może maratończyk miejski też sobie będzie biegał pomiędzy samochodami (1)

              pomyśl zanim coś takiego znowu napiszesz

              • 1 9

              • Czemu nie

                infrastruktura powinna być dzielona względem prędkości, a nie pojazdu. Tak uważam. Rozwiązałoby to wiele problemów.
                Jak ktoś porusza się wolno np. rowerem to powinien mieć możliwość poruszania się chodnikiem. Jak szybko to jezdnią. Bez sensu budować infrastrukturę niby rowerową po której można bezpiecznie maks 10kmh jechać. Na co to komu? dla dzieci z rowerkami biegowymi? szkoda kasy i przestrzeni

                • 2 1

            • tak powinno być, że ludzie na kołach poniżej 28 mm powinni jechać jezdnią. (2)

              No chyba, że taki rowerzysta będzie chciał jechać po infrastrukturze.
              Niestety nie da się jechać takim rowerem przez miasto rozwijając jego prędkość, bo w Polsce infrastruktura rowerowa nie jest dla rowerzystów, a ewentualnie dla dzieci i emerytów. Nie ma, mówiąc wprost, walorów komunikacyjnych.

              • 3 2

              • To niestety prawda.

                Nasza infrastruktura nadaje się jedynie pod amortyzowane rowery z grubymi oponami. Sztywny rower z oponami poniżej 1.5 to niestety masochizm.

                • 2 1

              • niektóre elementy infrastruktury rowerowej Gdańska nie są odpowiednie dla kolarzy

                ale są zupełnie dobre dla rowerzystów. Kolarze powinni nadal mieć prawo poruszania się po jezdni, bez względu na istnienie czy nie istnienie drogi dla rowerów biegnącej obok kosztem chodnika.

                • 0 1

    • (3)

      Te kilka lat to około 20 lat temu, bo tyle ma ta droga rowerowa wzdłuż Hallera.
      Na tamte czasy była najnowocześniejszą w Gdańsku, a może i w całej Polsce. Była też odpowiednia na ówczesny ruch rowerowy, który obecnie jest kilkukrotnie większy.

      • 11 3

      • (2)

        Bo wtedy żadnej innej niebylo ;)

        • 3 2

        • droga rowerowa (ciąg pieszo rowerowy) wzdłuż plaży od mola w Brzeźnie do Oliwy już była

          • 2 1

        • Była nadmorska z kostki, tak samo Pomorska, maźnięte farbą Rzeczypospolitej i Chłopska.
          Hallera to była pierwsza asfaltowa zrobiona od nowa.

          • 0 0

  • Ale mają problem. (5)

    Jest wiele potrzebniejszych przebudów i remontów niż zamiana chodnika i drogi rowerowej.

    • 90 26

    • gdańsk pruje się na szwach

      nie wiadomo co łatać - komunikację zbiorową, drogi, lokale komunalne, kanalizację...

      • 16 10

    • No chociażby śródmieście totalnie nieprzejezdne rowerem. (2)

      Dojazd do centrum także możliwy jedynie po chodniku.....

      • 11 6

      • bardzo często rowerem przejeżdżam rowerem przez śródmieście Gdańska (1)

        skądinąd zgadzam się, że wzdłuż Nowych Ogrodów powinna być poprowadzona gładka wydzielona droga dla rowerów po eliminacji przypadków parkowania samochodów na chodniku w pobliżu kościoła św. Barbary. Sama strefa 30 na Nowych Ogrodach to za mało - przy obecnym natężeniu ruchu osoby bez doświadczenia nie czują się tam bezpiecznie. Komfort jazdy rowerem żaden.

        • 0 4

        • akurat na długich ogrodach jest dobrze

          strefa 30 jezdzi sie po jezdni jak człowiek. gorzej jest dalej. czyli jak dostac sie w strone wrzeszcza nie jadąc po brukowany sliskim deptaku gdzie pełno spacerowiczów i ogródków.

          • 0 1

    • Sam to chciałem napisać.

      • 0 0

  • Średniowiecze w nadmorskim grodzie (3)

    • 32 24

    • niby stolicy rowerowej (2)

      • 5 4

      • (1)

        Stolicy braku wizji i głupich pomyslow

        • 4 3

        • jest konkurencyjna wizja przecinania miasto drogami szybkiego ruchu

          takimi jak np. nadal obowiązująca wizja tzw. drogi czerwonej. Warto tworzyć koalicję na rzecz realizacji alternatywnej wizji: miasta dla ludzi, a nie głównie dla (zaparkowanych) samochodów.

          • 5 2

  • Dość dróg rowerowych (26)

    Jako piesza mam dość dominacji szalonych rowerzystów pędzących po ścieżkach nawet w miejscach gdzie krzyżują się z chodnikami

    • 120 149

    • (7)

      a co pieszy robi na "ścieżce" ?

      • 31 31

      • krzyżuje się (6)

        • 35 6

        • czy macie na myśli przejścia dla pieszych ??? (5)

          niby dorośli ludzie, a tak niejasno się wysławiają.... i człowieku weź tu się domyśl o co chodzi.

          • 18 6

          • (4)

            Niby dorosły, a nie potrafi się domyślić. Kierowca musi się zatrzymać przed przejściem, ale rowerzysta to już nie. Pan i władca. Oni to by do sklepów chcieli jeszcze rowerami wjeżdżać między półki. Chcecie poszarżować, to poza miasto pościgać się z wiatrem, w mieście jest ruch miejski, gdzie każdy ma uważać na każdego. Co do ścieżek, to równiutkie nówka-pewex, a kobiety z wózkami muszą się tarabanić obok po nierównych chodnikach. Miasto nie dba o matki z dziećmi.

            • 13 13

            • Sztuczny problem tworzysz .

              • 9 4

            • ale samochody mknące po 90km/h w zabudowanym by zdążyć przed czerwonym, nie przeszkadzają?

              • 5 1

            • (1)

              matko z dzieckiem, zamiast oczekiwać że podmiot opiekuńczy będzie przeżywał ciężary twojego życia zamiast ciebie i oczekiwać że wszyscy będą ci usługiwać, było zadbać o samą siebie i po prostu nie robić sobie dzieci. jakoś moja matka kilkadziesiąt lat temu jeździła wózkiem po tych wszystkich krzywych trójmiejskich chodnikach i nie płakała tak jak ty.

              • 1 0

              • Ale ona wiezie w wózku przyszłego podatnika, który będzie pracował na twoją emeryturę, więc z szacunkiem do matki. Poza tym to prawda, nie naprawia się chodników, ale drogi rowerowe równiutkie. A co to pieszy gorszy od rowerzysty? Też płaci podatki i chodnik mu się należy, jak rowerzyście ścieżka.

                • 0 1

    • milcz łosiu ty tyłka z fotele blachosmroda nie ruszyles nigdy (5)

      • 9 26

      • (4)

        Lepiej w blachosmrodzie, niż w obcisłych majtkach. Rajcuje cię paradowanie po mieście w rajtuzach? Kiedyś faceci na rower ubierali szorty lub krótkie spodnie. Teraz musi być gładko i opływowo.

        • 10 12

        • Ja tam za męskimi tyłkami się nie oglądam, ale de gustibus...

          • 9 4

        • każdy facet w rajtuzach chciałby zapisać się do LGBT :) niby heteryk a rajtuzy ! (1)

          • 1 3

          • Równie dobrze możesz się czepiać Kubicy że jezdzi w ognioodpornym stroju.

            Ty mu polecasz garsonkę bo na pewno jest wygodniejsza.
            "Masz" widać pojęcie.

            • 0 0

        • rozumiem, że ty do dziś kąpiesz się w ubraniu

          czyli zupełnie jak kiedyś

          • 0 1

    • sama sobie przeczysz piesza.

      no ale rozumiem, że po zapowiedziach pis poszłaś na kilka shotcików.

      • 6 19

    • Ja (5)

      Zawsze jeżdże 50km/h przy krewetce i poluje na ludzi wpatrzonych w telefony wysiadajacych z autobusu

      • 12 7

      • (4)

        I z pewnością jesteś dumny ze swej złośliwości. Sam sobie wystawiłeś opinię, i przy okazji innym rowerzystom też. Typowy Polak, uprzejmy do bólu.

        • 12 9

        • (2)

          ale spacerowanie po ścieżkach rowerowych jest spoko, co?

          • 4 4

          • Podobno to nie są żadne ścieżki rowerowe

            Bo znak krzywo stoi, albo nie ta strona jezdni, albo kostka nierówna, albo milion innych powodów.

            • 0 3

          • No tam jest zwykły chodnik po którym dopuszcza/nakazuje się jedynie ruch rowerowy

            warto zwracać uwagi na znaki, a nie na to co wymalowane na kostce.

            • 0 1

        • uogólniający hejter antyrowerowy to stan umysłu

          • 2 0

    • mam wrażenie że ściemniasz

      na razie w mieście mamy do czynienia z pseudozrównoważonymi statecznymi obywatelami pędzącymi swoimi samochodami po jezdniach, nawet w miejscach, gdzie są zlokalizowane przejścia dla pieszych w strefach Tempo 30.
      Prędkość rowerzysty rzadko przekracza 20 km/h - kolizje z pieszymi nawet na ciągach pieszo rowerowych zdarzają się niezwykle rzadko.

      • 9 6

    • Pieszorowerówki to bezprawie i naruszanie praw komunikacyjnych (2)

      kompletna patologia urzędnicza.

      • 1 2

      • strefy piesze z dopuszczeniem ruchu rowerowego (1)

        wolne od jeżdżących i parkujących samochodów to ważne elementy przestrzeni miejskiej, umożliwiające bezpieczne poruszanie się pieszych i rowerzystów oraz rowerzystek w wieku od 11 do 100 lat, nie mających ambicji ścigania się w Tour de Pologne.

        • 1 2

        • Jako strefy obsługujące dane miejsce jak najbardziej albo np. poza terenem zabudowania gdzie pieszych praktycznie nie ma ( przy zachowaniu standardu drogi dla rowerów, a nie w postaci krzywego chodnika z kostki oczywiście).

          Natomiast w mieście w postaci głównego tranzytowego ciągu komunikacyjnego? i**otyczny pomysł. Tak się nigdzie poza polską tego nie robi

          • 0 1

    • Przykre

      Widać, że ta Piesza nawet nie potrafi jezdzic na rowerze. Cała zachodnia Europa rozwija infrastrukturę rowerową, tylko zasciankowa Polska stłamsza rowerzystów. Smutne to

      • 2 1

  • i tak z "rekordowego" w inwestycje rowerowe roku będzie..... zwykły rok :D (2)

    • 33 17

    • i całe szczęscie (1)

      rowerzyści to najbardziej roszczeniowa grupa ludzi, a jeżdżą wszędzie: po chodnikach, ulicach tylko nie na ścieżkach. Myślą ,że jak mają ściśnięte przyrodzenie to wolno im jeździć pod prąd na czerwonym i nie uznawać żadnych przepisów ruchu drogowego. Ale za to mieć do wszystkich pretensje to jak najbardziej

      • 0 0

      • No wiadomo, nie to co kierowcy.

        To rowerzyści parkują na chodnikach, ddr, trawnikach na drzewach.. na wszystkim gdzie się fizycznie da wjechać niszcząc i rozjeżdżając jednocześnie. Tak ci źli rozszczeniowi rowerzyści

        I oczywiście to rowerzyści nie "uznają" żadnych przepisów. Może i nie ale 45tys wypadków i ponad 400tys kolizji (to tylko te zgłoszone policji) rocznie to nie rowerzyści powodują tak dla twojej wiedzy.

        • 1 0

  • (3)

    Układ gdański trwa w najlepsze

    • 48 54

    • Hahahahahahahahahaha

      • 1 1

    • Braun?

      I tak tu przegrasz bo to nie polska B

      • 7 1

    • Sam jesteś układ

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

zawody / wyścigi, rajd / wędrówka, impreza na orientację

MTB Maraton Gdańsk

zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

zawody / wyścigi, rajd / wędrówka, impreza na orientację

Znajdź trasę rowerową

Ogłoszenia polecane

Forum