• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo w lipcu nie ruszy. "Wierzymy, że nastąpi to w tym roku"

Maciej Korolczuk
9 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (378)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Mevo 2.0 na pewno nie ruszy w lipcu - ogłosił Obszar Metropolitalny. Inauguracja systemu zależy od tego, jak szybko hiszpański operator upora się z problemami analogicznego systemu w Sztokholmie. Mevo 2.0 na pewno nie ruszy w lipcu - ogłosił Obszar Metropolitalny. Inauguracja systemu zależy od tego, jak szybko hiszpański operator upora się z problemami analogicznego systemu w Sztokholmie.

System rowerów Mevo 2.0 na pewno nie ruszy na początku lipca - poinformował we wtorek Obszar Metropolitalny. Powodem opóźnień są problemy hiszpańskiego operatora z rowerami w Sztokholmie i to od szybkiego, skutecznego i przede wszystkim bezpiecznego rozwiązania problemów z pękającymi ramami w stolicy Szwecji zależy, jak szybko i z jakimi rowerami ruszy Mevo w Trójmieście. - Wierzymy, że nastąpi to jeszcze w tym roku - mówią urzędnicy.



Kto ponosi odpowiedzialność za opóźnienie Mevo?

- W związku z tym, co się dzieje z rowerami w Sztokholmie, od kilku, kilkunastu dni intensywnie pracujemy nad rozwiązaniami pewnych zagrożeń, jakie się pojawiły - mówił podczas wtorkowego spotkania z dziennikarzami Michał Glaser, prezes Obszaru Metropolitalnego odpowiedzialnego za wdrożenie systemu Mevo 2.0. - Odwiedzaliśmy kilkukrotnie Sztokholm i zdawaliśmy sobie sprawę z problemów, z jakimi operator mierzy się w stolicy Szwecji. Od początku powtarzaliśmy, że bezpieczeństwo użytkowników rowerów jest najważniejsze. I choć rowery mają wszystkie niezbędne certyfikaty, to w kilku z nich zaczęły pękać ramy. Jesteśmy w stałym kontakcie z hiszpańskim operatorem, który na początku maja podjął decyzję o zawieszeniu tam systemu.


Z dziennikarzami spotkał się też Jordi Cabanas, szef City Bike Global.

- Niestety 2 maja byliśmy zmuszeni zawiesić funkcjonowanie systemu. Powodem była konieczność zadbania o bezpieczeństwo użytkowników. Szukamy przyczyny i sposobu na rozwiązanie tego problemu. Są dwa wyjścia z tej sytuacji. Pierwsze to wzmocnienie ramy roweru przez włoskiego producenta, a drugie - znalezienie innego dostawcy rowerów. Analizujemy, które rozwiązanie będzie najbardziej korzystne.
Na pytania dziennikarzy odpowiadał Jordi Cabanas z City Bike Global (z lewej), prezes Obszaru Metropolitalnego Michał Glaser (w środku) i Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo (z prawej). Na pytania dziennikarzy odpowiadał Jordi Cabanas z City Bike Global (z lewej), prezes Obszaru Metropolitalnego Michał Glaser (w środku) i Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo (z prawej).

"Nie jestem w stanie podać konkretnej daty"



I choć wtorkowa konferencja w siedzibie Obszaru miała dać odpowiedź na wiele pytań dotyczących głównie systemu Mevo, to dziennikarze zamiast konkretów słyszeli ogólne komunikaty o tym, że "pracujemy", "wierzymy w uruchomienie systemu jeszcze w tym roku", "robimy wszystko, by tak się stało".

Pewne jest jedno - system nie ruszy na początku lipca, a jego inauguracja zależy w dużej mierze od tego, jak szybko Hiszpanie uporają się z problemami w stolicy Szwecji. Kiedy to nastąpi?

- Tak szybko, jak to tylko możliwe - powtarzał jak mantrę Cabanas. - Nie jestem w stanie podać konkretnej daty.


Prawdopodobnie będą nowe rowery



Oprócz braku daty startu systemu przedstawiciele Obszaru i operatora systemu nie byli w stanie powiedzieć też, z jakich rowerów będą mogli korzystać mieszkańcy Trójmiasta i całej aglomeracji. Jak już wspomnieliśmy, pod uwagę brane są dwa rozwiązania: wzmocnienie ramy lub produkcja i dostarczenie innych rowerów.

I jak słyszymy - ale już nieoficjalnie - to ta druga opcja ma więcej zwolenników.

Na pytanie, kiedy nowe rowery miałyby się pojawić w Trójmieście, odpowiedzi już nie usłyszeliśmy.

- Wierzymy, że inauguracja nastąpi jeszcze w tym roku - ostrożnie dobierał słowa prezes Glaser. - Chcę podkreślić, że system Mevo 2.0 nie kosztował nas jeszcze ani złotówki, bo umowa jest tak skonstruowana, że zapłacimy operatorowi dopiero za miesiąc funkcjonowania systemu, tak jak się dzieje np. przy subskrypcji popularnych platform streamingowych.

Zastrzeżenie tylko do elektryków



Szukając światełka w tunelu, zapytaliśmy przedstawicieli Obszaru i City Bike Global, czy rozważany jest scenariusz uruchomienia w tym roku tylko części systemu, w oparciu wyłącznie o rowery bez napędu elektrycznego (wszystkie są już w Trójmieście i czekają na rozruch). Jak podkreślił Cabanas i Glaser, rozważane są różne scenariusze, a obawy dotyczą wyłącznie rowerów elektrycznych.

- To na tym skupiamy się teraz w pierwszej kolejności - podkreśla Glaser.

Miejsca

Opinie (378) ponad 10 zablokowanych

  • A ciekawe czy wystarczająco zbadano sprawę (2)

    Może na tych szwedzkich egzemplarzach jeździły jakieś szwedzkie grubole 120kg+ i dlatego ramy pękały? Jeśli tak to wystarczy odpowiedni zapis w regulaminie i cyk, można jechać.

    • 5 35

    • A jak się połamie pod kimś lżejszym?

      To co?

      • 5 0

    • W Polsce też jest coraz więcej grubasów, zwłaszcza młodych

      Pokolenia MacDonaldów dorastają

      • 2 1

  • W Gdyni to standard. (8)

    Miasto upada już pod każdym aspektem. Gdynia była modna 10-15 lat temu, szkoda.

    • 59 17

    • (2)

      Ale co ma Gdynia do tego jak rowery mają wejść do całego Trójmiasta?

      • 11 6

      • W dodatku rowery hiszpańsko-włoskie, które się psują w Szwecji

        • 8 2

      • Zapłacili, to ma mieć :)

        Coraz większe chamstwo tych trolli z opozycji.

        • 5 1

    • (4)

      Zgadzam się co do tezy, że miasto się cofa w rozwoju od kilkunastu lat, natomiast akurat MEVO nie ma z tym żadnego związku, bo to projekt forsowany przez głownie Gdańsk, pozostali się tylko podpięli

      • 14 3

      • Prawda (3)

        Ale to prawda Gdynia to miasto upadłe, jak to ktoś powiedział Sosnowiec północy.

        • 12 2

        • Ale Sosnowiec to Ty szanuj... (2)

          ... to miasto, gdzie realizowanych jest naprawdę sporo inwestycji. Ostatnio zbudowali tramwaj, nowe lodowisko, parki. Upadek Gdyni nie za bardzo ma precedens.

          • 5 1

          • w Gdyni też sporo budują

            ale to nie jest powód do tego, żeby trolle nie pisały o upadku

            • 2 4

          • Jeden tramwaj na całe miasto. Szacun!

            • 4 1

  • Najważniejsze że jest demokracja i tolerancja

    • 38 3

  • (1)

    Jeszcze nie zaczęli, a już wtopa. Ładnie, ładnie.

    • 61 1

    • Taki standard w Gdansku

      Zdziwilbym sie jakby bylo inaczej

      • 3 0

  • Ankieta (5)

    Co się wcześniej definitywnie rozwali ?
    MEVO czy FALA ?
    Na razie idą łeb w łeb. Nic nie działa, pomimo gigantycznej przejedzonej kasy i wielokrotnie przesuwanych terminów.

    • 92 1

    • Fala pokryje porażke mevo (2)

      Będzie taka wtopa z Fala że mevo to przy tym będzie plankton

      • 17 0

      • brakuje na szkoły, brakuje na biblioteki, na remonty dróg, ale na kolejne "innowacyjne" rozwiązania są miliony (1)

        Nikt nie prosił o mevo ani falę w takim kształcie, jaki mamy, lepiej tę kasę przeznaczyć na coś, z czego skorzystają podatnicy.

        • 13 0

        • Nie miliony

          tylko SETKI milionów, jak się to zsumuje

          • 2 0

    • Fala

      To będzie przekret dziesięciolecia

      • 9 0

    • Kim są beneficjenci niedziałającego MEVO?

      • 0 0

  • Fala także nie ruszy w lipcu. Jakież to wymowne. Kto za to ponosi odpowiedzialność w prywatnej firmie już dawno by wyleciał na zb...y py..k. A tu jeszcze pewnie giga premia będzie.

    • 66 1

  • Czyli kolejna kasa w piach i czekamy na Mevo 3,0

    • 56 1

  • I juz

    Trwaja prace nad Mevo 3.0

    • 55 1

  • (12)

    Ale co do tego ma rama w innym kraju ? Jak by zostaly wykonane jakies testy, zglady spawow. A tutaj przetarg za miliony i decyzja na podstawie niepotwierdzonej informacji z gazety

    • 24 9

    • To ma że to ten sam producent (6)

      i ten sam model roweru, więc jest jakby duża szansa że rowerki też zaczną pękać

      • 3 1

      • ile pękło? 1 ? 2 ? z jakiej przyczyny? (2)

        to ma znaczenie. Wiadomo, że taka rama nie wytrzyma każdego ciężaru, jak i każdych mozliwych prędkości czy terenu... może te, które pękły nie były po prostu użytkowane prawidłowo.

        • 2 0

        • Ja bym sprawdził, ile waży (1)

          Statystyczny Szwed korzystający z roweru, a ile Polak. Szwedzi ( szwedki zwłaszcza) bywają monstrualnych rozmiarów.

          • 1 2

          • Chyba Polacy

            • 1 0

      • (2)

        No i ? Identyczny rower od byc z roznych fabryk, a nawet jak z jednej to roznych lini produkcyjnych, a nawet jak z jednej to polprodukty z roznych serii. Sluszales kiedys aby po znalezieniu jakiegos syfu zostaly wycofane wszystkie produkty ? Nie, zawsze to jest partia.

        • 1 0

        • (1)

          Wycofuje się partię - pod warunkiem, że można ją zidentyfikować. Pytanie czy tak jest w przypadku tych rowerów.

          • 1 0

          • Wyłącznie elektryki

            Nie umiesz czytać?

            • 0 1

    • Patrząc na te rowery, aż chce się powiedzieć: Andrzej, to je.nie!

      • 7 0

    • to brzmi śmiesznie (3)

      ramy maja atesty? mają. Wytrzymały testy? Wytrzymały. Producent daje gwarancję? Daje. To w czym problem? Zawsze może się zdarzyć, że w flocie kilkuset pojazdów jeden nawali, ale czynniki mogą być różne. Wstrzymywać cały projekt z tego hipotetycznego powodu? Coś tu śmierdzi.

      • 8 0

      • (1)

        nie jeden tylko dwanaście

        • 1 0

        • z ilu? w jakim okresie czasu?

          • 1 0

      • Oczywiście, że nie o wszystkim wiemy. Są sposoby na wzmocnienie ramy.

        • 1 0

  • No kto by się tego spodziewał

    • 34 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Gniew

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Luta Cup Bike Polo Tournament

turniej

Znajdź trasę rowerową

Forum